Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
tgp

Chłodnica + wymiana płynu - ostatnie podejście

Polecane posty

Witam,

Ostatnie podejście

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

DO MODERATORA: UŻYŁEM OPCJI SZUKAJ

"1. Jak powinno wyglądać dolne mocowanie chłodnicy (a właściwie zespołu chłodnic) w w/w aucie. Obrazek z jakiegoś EPC bardzo mile widziany"

UWAGA DO MODERATORA: przeszukanie tego działu nie dało mi satysfakcjonującej odpowiedzi. Za satysfakcjonująca odpowiedź nie mogę uznać "jakiejś gumki". Jakąś gumkę to ja tam mam, ale dlatego prosiłem o obrazek z dokumentacji jeśli ktoś jest w posiadaniu.

"2. Jak najlepiej spuścić stary płyn chłodniczy - jakiś zaworek w chłodnicy lub w bloku - jeśli tak to gdzie? Wiem, że mogę odczepić jeden z węży, ale wolałbym unikać partyzantki (tak wiem, większość użytkowników tak robi."

UWAGA DO MODERATORA: "mea culpa" - po przeszukaniu tego działu znalazłem kilka opisów którymi muszę się zadowolić. Po ilości tematów wnoszę że jest to temat w miarę popularny - może warto wiedzę usystematyzować i podpiąć? To tylko propozycja, bo zawsze można nawoływać do używania opcji szukaj

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Pytanie 2) uznaję tym samym za niebyłe. Co z 1)? Ma ktoś taki schemat czy pozostanie mi poleganie na "ekspertyzie" ASO?

Pozdrawiam,

G.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ad 1

dwie gumy wchodza w rame silnika

w nie wchodza bolce od chlodnicy

ot wsio co trzyma chlodnice na dole

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Chyba się nie rozumiemy

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> To co napisałeś to wiem, bo zaglądałem. Jak już napisałem mam tam jakieś gumki, ale nie wiem czy to to co ma być bo chłodnica jest wyraźnie opuszczona. dlatego prosiłem o jakiś rysunek poglądowy, zdjęcie, cokolwiek co da mi jakąś informację jakie te gumki mają być.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

napisalem Ci jak to wyglada u mnie

na dole nic innego nie trzyma chlodnicy

a skad wiem ??

bo zmienialem chlodnice

i dawalem nowe gumy (kupilem w ASO)

stare sie z czasem wyrabiaja

a nawet nowa jest delikatnie opuszczona wzgledem gornych mocowan

Edytowano przez gawlak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

A może z innej strony: pamiętasz może jaką grubość mają te gumki (chodzi cały czas o te dolne oczywiście)? Tak orientacyjnie. Bo nie wiem czy to przez wyrobione gumki mam niżej, czy może przyczyna jest inna (może punkt mocowania jest zbyt nisko).

Edytowano przez tgp

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

na oko 4-5mm

punkt mocowania to rama silnika

a tego sie nie da przestawic

jak napisalem wczesniej z nowymi gumami

oryginalna chlodnica GMa

i tak chlodnica jest opuszczona w dol

wiec ''ten typ tak ma''

Edytowano przez gawlak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Z tego wynika, że gumki właściwie nie wpływają na "wysokość" chłodnicy. No właśnie pomogłeś rozwiać mi moje wątpliwości. Dzięki informacji o grubości tych gumek i informacjom z

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

przyczyn będę szukać w mocowaniu ramy silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nie ma mozliwosci regulacji mocowan ramy silnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Nie do końca

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Sprawdź sobie czy poduszki które są między saniami silnika a nadwoziem , czy "nie puściły" , kiedyś wstawiałem nawet fotki jak wygląda przed i po wymianie poduszek . Po prostu jeśli poduchy strzelą to sanki opuszczają się a z nimi chłodnica i tak wygląda jakby wychodziła z górnych uchwytów .

Edytowano przez RYBA-71

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

na chlopski rozum

poduszki sa miedzy rama silnika i nadwoziem

jak strzela to sie plaszcza

masa auta je docisnie do sani silnika

a co za tym idzie zmniejsza sie szpara miedzy saniami a nadwoziem

wiec chlodnica powinna sie podniesc a nie opasc

zle kombinuje ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Trochę źle

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> , jak puszcza poducha to sanki opadają niżej , jak pewnie wiesz sanki wchodzą tak jakby "od spodu pod nadwozie " , więc samo przez się musi opadać a z nimi chłodnica , nic nie da wymiana gumek pod samą chłodnicą .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no to git

czyli zadna regulacja

tylko wymiana gum od sanek

wiec po czesci mialem racje

nie ma regulacji sanek

sa tylko wywalone gumy

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

teraz wiem co bedzie nastepne do wymiany

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

dokładnie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> , znam to z autopsji , najpierw wymieniłem gumki pod chłodnicą ale d.... blada - to samo ( doczytałem gdzieś że " ten typ tak ma " ) , myślę sobie ch....... ale co tam . Zachciało się zdejmować zderzak i przylukałem że z jednej strony jest szpara ok 3-4 mm a z drugiej ok 1 cm , tak też krzywo wisiała chłodnica , poducha do wymiany i jest cacy , jak znajdę te fotki to wstawię .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

juz to widze oczami wyobrazni

jutro grzebie przy aucie to zobacze jak jest u mnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tu było ok. 1 cm szparki

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

podepnę się do tematu tj ad.2 czyli jak spuścić płyn chłodniczy, bo mam zamiar wymienić termostat i zalać nowy płyn, silnik to x20dtl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Standartowo , dolny wąż od chłodnicy , szukajka się kłania .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość kazik76

a ile plynu chlodzacego wchodzi do VC DTI 2.0?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość michal79
Napisano (edytowany)

No to muszę odświeżyć temat.

U mnie chłodnica spadła całkowicie z górnych zaczepów i leży teraz sobie praktycznie oparta o silnik (X20DTH), a dokładnie opiera się na zbiorniczku płynu wspomagania.

Podejrzewam u siebie, zgodnie z informacjami powyżej, że mogła się opuścić rama silnika, gdzie jest dolne mocowanie chłodnicy, jednak nie jestem w stanie tego zweryfikować, bo osłona silnika mi to uniemożliwia.

Zanim jednak pojawię się w warsztacie chciałbym się zapytać, czy znacie może cenę naprawy tej usterki, chodzi mi głównie o cenę tuleji - nigdzie nie mogłem znaleźć informacji na ten temat. No i czy ich wymiana (domyślam się, że są co najmniej dwie) jest bardzo skomplikowana (podnoszenie/podwieszanie silnika, itp).

Dzięki i pozdrawiam.

Edytowano przez michal79

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Jak wyglada wymiana tego??Do zrobienia samodzielnie?czy trzeba poł auta rozebrac ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Szczerza mówiąc to nie wiem , u mnie nie było połowy zderzaka ( złodziej wyciął dól z kratkami i halogenami ) i dostęp był bezproblemowy . Oczywiście bez kanału ani rusz .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×