Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Chłodnica + wymiana płynu - ostatnie podejście


 Share

Recommended Posts

Witam,

Ostatnie podejście :D

DO MODERATORA: UŻYŁEM OPCJI SZUKAJ

"1. Jak powinno wyglądać dolne mocowanie chłodnicy (a właściwie zespołu chłodnic) w w/w aucie. Obrazek z jakiegoś EPC bardzo mile widziany"

UWAGA DO MODERATORA: przeszukanie tego działu nie dało mi satysfakcjonującej odpowiedzi. Za satysfakcjonująca odpowiedź nie mogę uznać "jakiejś gumki". Jakąś gumkę to ja tam mam, ale dlatego prosiłem o obrazek z dokumentacji jeśli ktoś jest w posiadaniu.

"2. Jak najlepiej spuścić stary płyn chłodniczy - jakiś zaworek w chłodnicy lub w bloku - jeśli tak to gdzie? Wiem, że mogę odczepić jeden z węży, ale wolałbym unikać partyzantki (tak wiem, większość użytkowników tak robi."

UWAGA DO MODERATORA: "mea culpa" - po przeszukaniu tego działu znalazłem kilka opisów którymi muszę się zadowolić. Po ilości tematów wnoszę że jest to temat w miarę popularny - może warto wiedzę usystematyzować i podpiąć? To tylko propozycja, bo zawsze można nawoływać do używania opcji szukaj :D

Pytanie 2) uznaję tym samym za niebyłe. Co z 1)? Ma ktoś taki schemat czy pozostanie mi poleganie na "ekspertyzie" ASO?

Pozdrawiam,

G.

Link to comment
Share on other sites

ad 1

dwie gumy wchodza w rame silnika

w nie wchodza bolce od chlodnicy

ot wsio co trzyma chlodnice na dole

Chyba się nie rozumiemy :D To co napisałeś to wiem, bo zaglądałem. Jak już napisałem mam tam jakieś gumki, ale nie wiem czy to to co ma być bo chłodnica jest wyraźnie opuszczona. dlatego prosiłem o jakiś rysunek poglądowy, zdjęcie, cokolwiek co da mi jakąś informację jakie te gumki mają być.

Link to comment
Share on other sites

napisalem Ci jak to wyglada u mnie

na dole nic innego nie trzyma chlodnicy

a skad wiem ??

bo zmienialem chlodnice

i dawalem nowe gumy (kupilem w ASO)

stare sie z czasem wyrabiaja

a nawet nowa jest delikatnie opuszczona wzgledem gornych mocowan

Edited by gawlak
Link to comment
Share on other sites

napisalem Ci jak to wyglada u mnie

na dole nic innego nie trzyma chlodnicy

a skad wiem ??

bo zmienialem chlodnice

i dawalem nowe gumy (kupilem w ASO)

stare sie z czasem wyrabiaja

a nawet nowa jest delikatnie opuszczona wzgledem gornych mocowan

A może z innej strony: pamiętasz może jaką grubość mają te gumki (chodzi cały czas o te dolne oczywiście)? Tak orientacyjnie. Bo nie wiem czy to przez wyrobione gumki mam niżej, czy może przyczyna jest inna (może punkt mocowania jest zbyt nisko).

Edited by tgp
Link to comment
Share on other sites

na oko 4-5mm

punkt mocowania to rama silnika

a tego sie nie da przestawic

jak napisalem wczesniej z nowymi gumami

oryginalna chlodnica GMa

i tak chlodnica jest opuszczona w dol

wiec ''ten typ tak ma''

Edited by gawlak
Link to comment
Share on other sites

na oko 4-5mm

punkt mocowania to rama silnika

a tego sie nie da przestawic

Chyba się da, ale głowy nie dam :D

jak napisalem wczesniej z nowymi gumami

oryginalna chlodnica GMa

i tak chlodnica jest opuszczona w dol

wiec ''ten typ tak ma''

Z tego wynika, że gumki właściwie nie wpływają na "wysokość" chłodnicy. No właśnie pomogłeś rozwiać mi moje wątpliwości. Dzięki informacji o grubości tych gumek i informacjom z tego wątku przyczyn będę szukać w mocowaniu ramy silnika.

Link to comment
Share on other sites

wiec ''ten typ tak ma''

Nie do końca :P

Sprawdź sobie czy poduszki które są między saniami silnika a nadwoziem , czy "nie puściły" , kiedyś wstawiałem nawet fotki jak wygląda przed i po wymianie poduszek . Po prostu jeśli poduchy strzelą to sanki opuszczają się a z nimi chłodnica i tak wygląda jakby wychodziła z górnych uchwytów .

Edited by RYBA-71
Link to comment
Share on other sites

na chlopski rozum

poduszki sa miedzy rama silnika i nadwoziem

jak strzela to sie plaszcza

masa auta je docisnie do sani silnika

a co za tym idzie zmniejsza sie szpara miedzy saniami a nadwoziem

wiec chlodnica powinna sie podniesc a nie opasc

zle kombinuje ??

Link to comment
Share on other sites

zle kombinuje

Trochę źle :P , jak puszcza poducha to sanki opadają niżej , jak pewnie wiesz sanki wchodzą tak jakby "od spodu pod nadwozie " , więc samo przez się musi opadać a z nimi chłodnica , nic nie da wymiana gumek pod samą chłodnicą .

Link to comment
Share on other sites

no to git

czyli zadna regulacja

tylko wymiana gum od sanek

wiec po czesci mialem racje

nie ma regulacji sanek

sa tylko wywalone gumy ;)

teraz wiem co bedzie nastepne do wymiany

Link to comment
Share on other sites

czyli zadna regulacja

tylko wymiana gum od sanek

dokładnie :) , znam to z autopsji , najpierw wymieniłem gumki pod chłodnicą ale d.... blada - to samo ( doczytałem gdzieś że " ten typ tak ma " ) , myślę sobie ch....... ale co tam . Zachciało się zdejmować zderzak i przylukałem że z jednej strony jest szpara ok 3-4 mm a z drugiej ok 1 cm , tak też krzywo wisiała chłodnica , poducha do wymiany i jest cacy , jak znajdę te fotki to wstawię .

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 6 months later...
Guest michal79

No to muszę odświeżyć temat.

U mnie chłodnica spadła całkowicie z górnych zaczepów i leży teraz sobie praktycznie oparta o silnik (X20DTH), a dokładnie opiera się na zbiorniczku płynu wspomagania.

Podejrzewam u siebie, zgodnie z informacjami powyżej, że mogła się opuścić rama silnika, gdzie jest dolne mocowanie chłodnicy, jednak nie jestem w stanie tego zweryfikować, bo osłona silnika mi to uniemożliwia.

Zanim jednak pojawię się w warsztacie chciałbym się zapytać, czy znacie może cenę naprawy tej usterki, chodzi mi głównie o cenę tuleji - nigdzie nie mogłem znaleźć informacji na ten temat. No i czy ich wymiana (domyślam się, że są co najmniej dwie) jest bardzo skomplikowana (podnoszenie/podwieszanie silnika, itp).

Dzięki i pozdrawiam.

Edited by michal79
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

dokładnie :) , znam to z autopsji , najpierw wymieniłem gumki pod chłodnicą ale d.... blada - to samo ( doczytałem gdzieś że " ten typ tak ma " ) , myślę sobie ch....... ale co tam . Zachciało się zdejmować zderzak i przylukałem że z jednej strony jest szpara ok 3-4 mm a z drugiej ok 1 cm , tak też krzywo wisiała chłodnica , poducha do wymiany i jest cacy , jak znajdę te fotki to wstawię .

juz to widze oczami wyobrazni

jutro grzebie przy aucie to zobacze jak jest u mnie

Jak wyglada wymiana tego??Do zrobienia samodzielnie?czy trzeba poł auta rozebrac ??

Link to comment
Share on other sites

Jak wyglada wymiana tego??Do zrobienia samodzielnie?czy trzeba poł auta rozebrac ??

Szczerza mówiąc to nie wiem , u mnie nie było połowy zderzaka ( złodziej wyciął dól z kratkami i halogenami ) i dostęp był bezproblemowy . Oczywiście bez kanału ani rusz .

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP