Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Demontaż półki deski rozdzielczej


Guest tomcichy
 Share

Recommended Posts

Guest tomcichy

Witam serdecznie i proszę o poradę.

Chciałbym zdemontować całą półkę deski rozdzielczej i mam pytanie: czy wystarczy odkręcić trzy śruby przy szybie? A jak odkręcę to co mam dalej zrobić? Bo boję się że na siłę coś połamię.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Guest tomcichy

Chodzi mi o całą tą górną część - półkę(czy jak tam się to nazywa). Jeszcze nic nie demontowałem alę chcę się za to zabrać bo mam przy szybie piski i trzaski. Mama nadzieję że wszystkiego nie będę musiał demontować włącznie z zegarami itp.

Edited by tomcichy
Link to comment
Share on other sites

Jak wyjąłem licznik to tam były śruby do reszty, więc od zegarów będizesz musiał zacząć demontaz :)

Edited by slaveek
Link to comment
Share on other sites

Guest Pablo1822

Ja pod te 3 śruby dałem 3-4mm gumowe "podkładki" własnej roboty. Dokręciłem do oporu i deska już się nie rusza i nie trzeszczy. Musiałem tylko wyjąć tą długą maskownicę spod szyby na zatrzaski. Może sprawdź najpierw tak.

Tu masz linka do ogólnie dostępnej porady:

http://www.vectraklub.pl/index.php/advices/pokaz/73

Edited by Pablo1822
Link to comment
Share on other sites

Guest blue_kris2

Ja dokręcałem śruby pod kratką nawiewu pod szybą przednią, dokręcałęm śruby w słupku dzwi, ściągałęm airbag oraz schowek, smarowałem wszystko smarem silikonowym i niestety dalej trzeszczy coś jakby jakiś kabelek w prawym słupku obijał się o metal.

Wszystkie nietypowe porady odnoście rezonowania od filtra powietrza, lusterka też niestety nieskuteczne.

Czy ma ktoś jeszcze jakiś pomysł ?

Link to comment
Share on other sites

Chodzi mi o całą tą górną część - półkę(czy jak tam się to nazywa). Jeszcze nic nie demontowałem alę chcę się za to zabrać bo mam przy szybie piski i trzaski. Mama nadzieję że wszystkiego nie będę musiał demontować włącznie z zegarami itp.

no niestety osobno się tego nie da wykręcić, trzeba całą deskę rozdzielcza wymontować a to już nie lada wyzwanie, duużo śrubek, do tego kable i później jest strasznie ciężko to wszystko ułożyć tak samo jak było

pozdro

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Odkopuję temat bo potrzebuję porady odnośnie demontażu deski rozdzielczej w vb a nie znalazłem nic w szukajce.

Odkręciłem śruby z boku przy drzwiach, 3 śruby z podszybia, rozebrałem tunel, kierownicę, schowki, tablicę bezpieczników ale jeszcze na czymś siedzi i nie chce wyjść jakby w okolicy kierownicy właśnie trzymało coś. Jak ktoś może pomóc byłym wdzięczny :)

Link to comment
Share on other sites

zegary wyjales ??

ogolnei deche trzyma cala instalacja ktora jest do niej przypieta w takich kanalikach

delikatnie trzeba odciagac i wyjac instalacje

Link to comment
Share on other sites

Zegary, nawiewy no wszystko co widzę że jest do wyjęcia.

Z instalacji widzę jeszcze tylko kable od climatronika i wszystkiego na środku i cały pęk za tablicą bezpieczników.

Możesz mi jakoś powiedzieć na czym te kable się trzymają i jak to odpiąć bo ja tego nie widzę.

Link to comment
Share on other sites

Takie plastiki osłony na końcu tunelu ? To tak. Wydaje mi się że tam nic nie zostało.

To dziś widziałem, że za deską bezpieczników są dwie spinki przy kablach jeszcze gdzieś coś jest ?

Link to comment
Share on other sites

Deska zeszła, trzymały te kable wszystkie.

Z ciekawości jak składałeś z powrotem to udało ci się zachować te oryginalne spinki czy na czymś innym montowałeś ?

I jeszcze pytanie na czym się trzyma belka podtrzymująca ?

Na dole widzę dużo śrub, a z góry jest grzana ? Coś trzeba rozcinać ?

Przy kierownicy są dwie i jedna 'gładka; nie ma za co złapać jak ją zdjąć ?

Dzięki za pomoc.

Link to comment
Share on other sites

Częściowo na spinki częściowo na strapki.

Belka podtrzymująca przykręcona jest na 4 śruby z boku jak zdejmiesz te czarne osłony na progach to pod nimi znajdziesz śruby podwójnie skrętne, musisz je odkręcić, uważaj żeby nie wpadły Ci do progu bo się je strasznie cięzko wyciąga.

Dodatkowo musisz odkręcić podtrzymanie krzyżaka pod kierownicą i to wszystko, następnie ciągniesz do siebie.

Taka uwaga nie rób tego jak auto jest w powietrzu, musi stać na kołach, w przeciwnym wypadku przekosi Ci się buda.

Edited by JarekS
Link to comment
Share on other sites

naciac i srubokret

albo uciac i szczypce zaciskowe wykrecasz co zostanie ;)

teraz nie pamietam czy cialem caly leb czy odrazu zlapalem zaciskowymi

w kazdym badz razie chwila myslenia i poszlo ;)

Link to comment
Share on other sites

albo małym przecinaczkiem

a jak już puści to ręką idzie

najprostrzy i najlepszy sposob

Link to comment
Share on other sites

wlasnie sobie przypomnialem jak ja robilem ;)

wzialem flexa

lekko przylozylem zeby ja sciac

a ona sama sie zaczela odkrecac jak tylko tarcza ja zlapala

poszlo palcami pozniej

Edited by gawlak
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP