Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

regulacja kierownicy


daro
 Share

Recommended Posts

zauewazylem u siebie, ze jak ustawie kierownice i zablokuje to ma ona jeszcze ruch wzdłuzny (przod-tyl) jakies 0,5cm, gora-dol jest nieruchoma, jakos wczesniej tego nie odczulem.

Koledzy, tez tak macie? czy mam na czyms luzy, na czym?

Link to comment
Share on other sites

zauewazylem u siebie, ze jak ustawie kierownice i zablokuje to ma ona jeszcze ruch wzdłuzny (przod-tyl) jakies 0,5cm, gora-dol jest nieruchoma, jakos wczesniej tego nie odczulem.

Koledzy, tez tak macie? czy mam na czyms luzy, na czym?

u mnie zero luzów. jak zablokuje to trzyma mocno.

Link to comment
Share on other sites

u mnie zero luzów. jak zablokuje to trzyma mocno.

hmmm u mnie jak mocniej pociagne do siebie to czuc ruch ze kierownica delikatnie idzie do przodu.

Link to comment
Share on other sites

Daro już Ci na spocie mówiłem , rozbierz obudowę kiery i wyreguluj ( dokręć) mocowanie tego co blokuje pozycje kierownicy..... w razie czego podjedź i coś wspólnie poradzimy ...pozdro...

Link to comment
Share on other sites

zauewazylem u siebie, ze jak ustawie kierownice i zablokuje to ma ona jeszcze ruch wzdłuzny (przod-tyl) jakies 0,5cm, gora-dol jest nieruchoma, jakos wczesniej tego nie odczulem.

Koledzy, tez tak macie? czy mam na czyms luzy, na czym?

dzisiaj mi sie przypomniało i sprawdziłem u siebie ten luz wzdłużny, zaparłem się nawet nogami o deskę rozdzielczą i ciągłem kierownicę do siebie :D .... ani drgnie skubana !

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
dzisiaj mi sie przypomniało i sprawdziłem u siebie ten luz wzdłużny, zaparłem się nawet nogami o deskę rozdzielczą i ciągłem kierownicę do siebie :D .... ani drgnie skubana !

ciagnal i ciagnal nie mogl wyciagnac :D jeszcze nie dojrzla :D

Ma moze ktos rycine z EPC dotyczaca regulacji kierownicy i mocowania tejze regulacji?

rozebralem to i okazalo sie ze mocowana jest na dwie sruby (po bokach) i takich najazdowych trojkatach z tuleja na ktorej siedzi jakby sprezyna z haczykiem, sa tam zanitowane plastiki i one wykruszyly sie. wg mnie dlatego kiera ma ten ruch wzdluzny. Dokrecalem na sile i nic nie pomagalo. Postaram sie jutro wrzucic fotki tych trojkatow.

Link to comment
Share on other sites

Daro, te trójkąciki same się nie zrywają.

Mają się zerwać przy wystrzale poduszki i umożliwić kolumnie kierownicy cofnięcie się do tyłu, tak aby złagodzić impet wystrzału.

Skok cofnięcia kolumny ograniczają haczyki.

Niestety, ale to jest nienaprawialne. Nie da się też kupić samych trójkącików.

Kolumna kierownicy do wymiany.

Link to comment
Share on other sites

Dzieki, dalem pomocniki :)

te trojkaty zaznaczylem czerwonymi strzalkami i umieszczam fotki.

Teraz zapytam czy moge kupic oddzielnie ten element do regulacji kiery zaznaczony niebieska strzalka czy musze kupic cala kolumne (strzalka filoetowa)?

post-6675-1230746473_thumb.jpg

post-6675-1230746502_thumb.jpg

post-6675-1230746845_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Dzieki, dalem pomocniki :)

te trojkaty zaznaczylem czerwonymi strzalkami i umieszczam fotki.

Teraz zapytam czy moge kupic oddzielnie ten element do regulacji kiery zaznaczony niebieska strzalka czy musze kupic cala kolumne (strzalka filoetowa)?

nie znalałzem w epc osobno zaznaczonych elementow, wychodzi na to, że całą kolumne należy kupić nr 900118, cena brutto 2050 PLN

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest SebZab

Nowa kolumna za 2 tysiaki to zbytnia ekstrawagancja...

Kupiłem na Allegro używkę za 200zł z dobrymi plastikowymi mocowaniami.

Dzisiaj chciałem dokonać zamiany kolumn, ale po zdjęciu osłon (górnej i dolnej) z obudowy stacyjki okazało się że jest to prostsze niż się spodziewałem.

Nie trzeba wymieniać całej kolumny. Element zaznaczony niebieską strzałką jest demontowalny. Wystarczy tylko odkręcić jedną nakrętkę kluczem 10 i wyjąć czarną długą śrubę. Schodzi z kolumny bez problemu.

Nie trzeba nawet zdejmować kierownicy i CIM-a.

Po podmianie mocowania kierownica już się nie rusza nawet na milimetr.

Swoją drogą, skoro można to badziewie zdjąć z kolumny to dlaczego nie można tego kupić osobno ?

Pewnie ASO trzepie niezłą kasę na autkach, w których wystrzelił airbag kierowcy wciskając im całą kolumnę za 2 koła.

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Swoją drogą, skoro można to badziewie zdjąć z kolumny to dlaczego nie można tego kupić osobno ?

Pewnie ASO trzepie niezłą kasę na autkach, w których wystrzelił airbag kierowcy wciskając im całą kolumnę za 2 koła.

Mi nie wystrzeil airbag a jednak mialem to uszkodzenie. plastiki poprostu skruszyly sie i rozpadly, moglem je w palcach kruszyc (moze w poliftach zmienili jakosc tych plastikow).

Link to comment
Share on other sites

ja mam podobny ruch (wzdluzny) kierownica z tym, ze tylko w jedna strone - do przodu (czyli w strone licznika) tak ma byc? czy to tez oznaka wylamania tych plastikow?

Link to comment
Share on other sites

Dużo ludzi tego nie zauważa, ale wysiadając z samochodu zapiera się o kierownicę co powoduje po dłuższym czasie, że są w niej małe luzy..trzeba dokręcić śrubę i będzie ok

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
  • 7 years later...
Dnia 9.01.2009 o 19:43, Gość SebZab napisał:

Nie trzeba wymieniać całej kolumny. Element zaznaczony niebieską strzałką jest demontowalny. Wystarczy tylko odkręcić jedną nakrętkę kluczem 10 i wyjąć czarną długą śrubę. Schodzi z kolumny bez problemu.

Nie trzeba nawet zdejmować kierownicy i CIM-a.

Po podmianie mocowania kierownica już się nie rusza nawet na milimetr.

Uzupełniam temat o zdjęcia.Sprawidzilem i faktycznie można to zrobić bardzo prosto.

Dolna obudowe zrzucić, dolny plastik od CIM i dostęp do wszystkiego 

20200904_153624.jpg.962bfd96a7ab488239db698159f0a595.jpg

20200904_153040.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Dnia 13.09.2012 o 10:37, zubeer napisał:

Mam podobny problem.

Kierownica,jest niestabilna. Luz góra/dół na regulacji.

Da się to jakoś dokręcić,czy kolumna do wymiany?

Cześć, chciałbym odświeżyć temat. Mam tutaj luz na kierownicy taki jak chłopaki wyżej opisywali do 0.5 cm podbija mi kierownice strasznie na dołkach. Tak to nie mam żadnych innych wyczuwalnych drgań ani bicia. Czy ktoś coś ogarnia w tym temacie ?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP