Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Porada lifting Vectry


Primex
 Share

Recommended Posts

Lifting Opel Vectra B

Prosty sposób na odmłodzenie naszej Vectry to zmiana kilku elementów na te od wersji po liftingu. Nie będziemy oczywiście wymieniać wszystkiego, co zostało zmienione po lifcie, bo było by to kompletnie nieopłacalne. Zajmiemy się wyglądem zewnętrznym.

Z przodem w każdej wersji nadwozia będziemy postępować tak samo, natomiast tył to inna bajka.

SEDAN

Potrzebne części:

-zderzak przedni

-zderzak tylny

-lampy przednie

-lampy tylne

-grill

-progi

-nadkola tylne

-klapa tylna

-listwy drzwiowe

-klamki

Dodatkowo należy zmodyfikować oświetlenie tablicy rejestracyjnej, ponieważ Vectra po liftingu ma je w klapie, a przed liftingiem montowano je w zderzaku.

HATCHBACK/LIFTBACK

W tej wersji nadwozia wymieniamy dokładnie te same elementy, co, w sedanie. Podobnie postępujemy również z oświetleniem tablicy rejestracyjnej.

KOMBI

Tutaj lista troszkę się zmienia, musimy wymienić:

-zderzak przedni

-zderzak tylny

-lampy przednie

-grill

-progi

-nadkola tylne

-listwa ozdobna na tylnej klapie

-listwy drzwiowe

-klamki

Po liftingu wprowadzono również delikatne zmiany w lusterkach i przedniej masce. Lusterka minimalnie zmieniły kształt, a rozstaw spryskiwaczy na masce został zwężony. Jednak są to zmiany nie aż tak bardzo widoczne jak reszta.

Montaż wszystkich elementów nie jest trudny. W przypadku zderzaków należy zdjąć stare i założyć nowe. Zmiana lamp wiąże się z przerobieniem kostki zasilającej. Można to zrobić obcinając wtyczkę i lutując poliftową. Można to też zrobić na wsuwki.

Progi montuje się na specjalne spinki, które można dostać w ASO.

Klamki i listwy - jeśli mamy czarne to wystarczy je pomalować. Listwy przed malowaniem najlepiej oderwać, a potem przykleić. Bardzo dobrze do tego nadaje się klej do szyb.

Po tych zabiegach możemy cieszyć się autkiem „prawie jak po liftingu” :)

Jeśli o czymś zapomniałem piszcie.

Edited by Primex
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
a może ktoś wie jak zamontować podświetlenie tablicy rej. w sedanie?

szukałem na forum ale lipa:(

jak kupisz poliftowa klape to ona bedzie miec oswietlenie i kabelki do tego oswietlenia. Bierzesz kabelki, ktore doprowadzaly napiecie do lampek w zderzaku i podlaczasz do kabelkow z klapy... i to cala filozofia. Pamietaj o dobrym zaizolowaniu miejsc lutowania.

Link to comment
Share on other sites

Nie stać mnie na taki gest:)

a czy ktoś wie może czy listwa na kaplę z kombiaka podejdzie do sedana?

nie, a po co chcesz takie cos??

Link to comment
Share on other sites

Guest zicowski

dokładnie, pytałem jednego kolesia napisał mi że: "Listwa pasuje no i różni się tym właśnie od sedana że jest z podświetleniem." Nie wiem czy to nie banialuki jakieś i chyba trzeba będzie spraqwdzić to organoleptycznie:]

Link to comment
Share on other sites

dokładnie, pytałem jednego kolesia napisał mi że: "Listwa pasuje no i różni się tym właśnie od sedana że jest z podświetleniem." Nie wiem czy to nie banialuki jakieś i chyba trzeba będzie spraqwdzić to organoleptycznie:]

Też mnie to ciekawi czy listwa od kombi podejdzie do sedana. Szukałem takiego tematu ale na nic nie trafiłem.

Link to comment
Share on other sites

Guest zicowski

Dzięki Primex popsułeś mi całą koncepcję <_< . Dobrze że chociaż uratowałeś się tymi nadkolami :)

Edited by zicowski
Link to comment
Share on other sites

Co do listwy to z kombi do sedana nie podejdzie jak pisali poprzednicy, ale z listwy ok kombiaka mozesz wyjac lampki oswietlenia, przycinasz je na brzegach okolo 1mm. Nastepnie demontujesz listwe z sedana wycinasz dziury, wkladasz wczesniej przygotowane lampki i cieszysz sie podswietleniem tablicy z gory :D

Ja mam tak u siebie.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Witam Wszystkich. Też chciałbym odmłodzić trochę moją Viki. Jak narazie zmieniłem przednie lampy, teraz myślę nad tylnimi.

Czy ktoś się orientuje, czy tylne lampy bedą pasowały od viki polifcie? Czy trzeba coś przerabiać? Jeśli tak, to może ktoś ma

dobry przepis.

Pozdrowienia dla Wszystkich Vectroholików. B)

Link to comment
Share on other sites

Czy ktoś się orientuje, czy tylne lampy bedą pasowały od viki polifcie?

Lampy pasują bez przeróbek, tylko że razem z lampami idzie do wymiany klapa tylnia ponieważ lampy będą wystawać i nie ciekawie to wygląda

Link to comment
Share on other sites

A czy ktoś może się pochwalić swoimi przeróbkami?

Z chęcią bym zobaczył taką odmłodzoną furki.

Najlepiej z cennikiem ile taka zabawa kosztuje.

Zastanawiają mnie te szczeliny o których piszecie.

Bardzo są widoczne? Da się to jakoś zakamuflować?

Link to comment
Share on other sites

bardzo widoczne nie sa

spoto klubowiczy odmladza swoje V

mozesz zerknac na moj byly samochod

lub przejrzec dzial "nasze auta"

ceny hmmm

to zalezy jak trafisz czesci (zderzaki, lampy, progi itd)

zdarzaja sie okazje ze zderzak przedni mozna kupic za bezcen

a klape za kupe kasy

Link to comment
Share on other sites

beda pasowaly

ale bedziesz mial minimalna szczeline miedzy lampa a zderzakiem

Szukam właśnie na allegro lamp tylnich po licie i znalazłem jedno ogłoszenie ze gościu sprzedaje lapmy tylnie

z listwą już przerobioną do Viki przed liftem. Ja mam pytanie czy ja mogę zmienić tylko "klosze" - plastiki,

a wnętrznośąci zostawić orginalne, żeby nic nie przerabiać?

Link to comment
Share on other sites

Szukam właśnie na allegro lamp tylnich po licie i znalazłem jedno ogłoszenie ze gościu sprzedaje lapmy tylnie

z listwą już przerobioną do Viki przed liftem. Ja mam pytanie czy ja mogę zmienić tylko "klosze" - plastiki,

a wnętrznośąci zostawić orginalne, żeby nic nie przerabiać?

Heh, Ja nie bardzo rozumiem o jako listwe Ci chodzi, srodki lamp sa takie same i nie trzeba nic przerabiac

Link to comment
Share on other sites

Heh, Ja nie bardzo rozumiem o jako listwe Ci chodzi, srodki lamp sa takie same i nie trzeba nic przerabiac

Hej, jesli możesz spojrzeć na tę aukcję to był bym wdzięczyny.

http://www.allegro.pl/item616048198_opel_v...tyl_okazja.html

Gościu pisze że lampy są PRZYSTOSOWANA DO LISTWY ŻARÓWKOWEJ MODELU Z 95-98.

Link to comment
Share on other sites

Hm, co do listwy zarowkowej to nigdy sie nie zaglebialem, czy sie czyms roznia. Przy tych kloszach z aukcji szczeliny i tak beda, a co do takich kloszy to wygladaja OK, ale nie byl bym pewien o jakosc wykonania. Ja bym poszukal calych uzywek z polifta, mysle ze w tej cenie znajdziesz. Zawsze lepszy oryginal, ale to moje zdanie a decyzja twoja. Pozdrawiam i zycze powodzenia w modach :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.



×
×
  • Create New...
UP