Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Jenes

2.2 benzyna - bierze olej w ilościach hurtowych

Recommended Posts

WitamOd miesiąca jeżdze sobie VC 2.2 benzyna,i nie nacieszyłem sie długo bezstresowym posiadaniem auta, bo okazało sie że olej ubywa prawie na równo z paliwem. Po wymianie oleju (wlane 5l) zrobiłem dopiero ok 1200km i dziś dolałem 2 całą litr z nowej bańki

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mad.gif" alt=":angry:"> , czyli zaczyna wcinać już 3 litre, całkiem nietaniego motula. Czegoś takiego jak branie oleju nie idzie sprawdzić przy zakupie, chyba że auto kopci jak traktor a tak powinno być przy tym spożyciu, a tu z tyłu ani dymka(pewnie katalizator dostaje nieźle w d...), chociaż jak ostatnio zmieniłem świece, podgrzałem go troche i dałem po garkach to sie okazało że powyżej 5 tyś obr, jednak daje dyma, chociaż i normalnie jeżdąc ubywa oleju w oczach.Spotkał sie ktoś kiedyś z taki spożyciem, bo moje espero po 230tyś km na gazie brało 1,5l na 10tyś i połowa z tego wyciekała przez uszczelki, a tu taki wóz i taka porażka. Przebieg nieduży 95tyś km, i raczej orginalny. Pewnie remont kapitalny mnie czeka ;(

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest luka153

Kolego powiem tak : "Widziały gały co brały..."

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> autko u poprzedniego właściciela dobrze w pupcie dostało

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

a przebieg masz udokumentowany czy tak na słowo honoru ?

góra silnika do roboty

bez obrazy

pozdro

Edited by luka153

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Kolego niestety śmiem wątpić w oryginalność tego przebiegu. Który rok produkcji vectry??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

I od razu po łbie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

A widziały co brały (i to nie jedne gały), i gdyby Twoje widziały też by nic nie wypatrzyły.

Rok 2003, ale nawet gdyby miał 200tyś km albo był ostro traktowany to tyle nie powinien brać, mój stary silnik 2.0 (opla 8V), dostawał ostro przez jakieś 80tyś km, bo nie wiem jak wcześniejszy właściciel, i jak pisałem wyżej, prawie nie bierze przy tym aktualnym. Zawsze coś musi wyleźć żeby sie człowiek nie nudził

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_dry.png" alt="<_<">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest michal_simon

Please login or register to see this quote.

Sprawdź to najpierw pod kompem, da się to ustalić...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest GT-3000

-nie będę Cię dołował że trafiłeś na nieuczciwego sprzedającego-bo przebieg możesz mieć 2xwiększy niż jest na liczniku

co można doradzić hmy....... :

1.Jeżeli wlałeś syntetyk a był wcześniej semisytetyk-to mogło narobić tych problemów

2.Możliwe, że uszczelniacze zaworów są zniszczone-najczęściej jak ktoś leje tani olej lub oszczędza na wymianach w dodatku żyłuje silnik

3.Możesz zmienić olej na semisyntetyk np.Mobil 1 bo nie jest taki drogi-pojeździć i porównać branie oleju z tym co teraz

4.Możesz sprawdzić kompresje w cylindrach -jak będzie niska lub nie równa to silnik przeżył swoje

5.Możesz poczytać o ceramizerze na allegro-może to uratować cię od remontu silnika gdyby kompresja była kiepska (50zł to nie majątek)

6.Podjedź na techa i sprawdź faktyczny przebieg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

nie ma to jak dobre rady

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

No wlałem syntetyk właśnie, 5W40, ale ponoć wcześniej był lany jak książka pisze czyli syntetyk, ale tego też nie sprawdzi co w nim było. Na techa miałem pojechać jak coś do niego dołoże żeby hurtem było

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> , ale może pojade wcześniej, chociaż to wiele już nie zmieni niestety. Pewnie racje masz że uszczelniacze padnięte, nie wiem czy ich wymiana nie będzie tańsza niż zabawy z testowaniem olejów. Zamiana z półsyntetyka na syntetyk nie powinna takiego zamieszania narobić. Ja sie przyznam zrobiłem takie coś w espero, zmiana z minerala na półsyntetyk, i maszyna odżyła dopiero a zużycie nie wzrosło, a kumplowi w mercedesie spadło, tylko dobre oleum trza zalać(troche eksperymentów nie zaszkodzi ;]). Ale z tego co zauważyłem to przed zmianą też oleju ubywało.

PZDR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zawsze powtarzam, wydaj trzy stówki, sprawdź co bierzesz a później miej pretensje ale sam do siebie, a nie kup i dopiero na przegląd a następnie płacz i zgrzytanie zębów.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

E tam

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_cool.png" alt="B)"> , nawet bardzo nie płacze, jedyne co by mi nie pasowało to gdyby sie licznik za dużo nie zgadzał, (300tyś by mnie zmartwiło), stan reszty mi jak najbardziej odpowiada, a brania oleju niestety sławetny tech nie pokaże. Byłem z ciekawości sie zapytać ile u nas podpięcie, i 90zł, ale gość zza lady mnie zgasił bo powiedział że szkoda bo to samo pokaże. Próbował mi wcisnąć że byle każdy z byle kompa i programu może cofnąć licznik

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_huh.png" alt=":huh:"> , ewidentnie chciał sie mnie pozbyć, chyba nie lubią klientów którzy wiedzą swoje. I takim oto sposobem zostałem zniechęcony do 2-go Aso w okolicy (a jest ich 2).

No więc zamówiłem pierścienie + uszczelniacze zaworowe, trzeba to bedzie zrobić i wtedy zobaczyć.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest GT-3000

Please login or register to see this quote.

sprawdź kompresje-jeżeli jest dobra to nie ruszaj głowicy by założyć pierścienie(bo dojdzie ci planowanie głowicy i uszczelka)

w silnikach benzynowych lecą uszczelniacze zaworów-jeden z forumowiczów zmienił 5W30 na 10W40 i branie oleju mu zmniejszyło się o 60-70% w silniku 1,8 z przebiegiem ok 150kkm.....

może to ci pomóc-ale jak będą zajechane uszczelniacze na zaworach to musisz je wymienić-taniej niż remont silnika i polecam stosować Castrola magnatec-przedłuży żywotność tych uszczelniaczy szczególnie w zimie

jeżeli nie jesteś pewny przebiegu olej 10W40 jest dla ciebie-silnik nie ucierpi-a ty będziesz miał spokój na 15kkm i wymiana

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

ja taki zalałem niedawno-kupiłem bańkę 5L na allegro za 77zł+paczka-klasy A3/B3

opel przewiduje wymianę oleju 5W30 GM co 30kkm-uważam że ten olej aż taki super nie jest i silniki benzynowe powinny mieć wymianę co 15 max 20kkm a z pewnością silniki były by mniej zużyte (uszczelniacze)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Przed rozbiórką sprawdzimy ciśnienie, ale znalazłem w TIS'ie że dokładnie w tym silniku -Z22SE, mogły być przypadki nadmiernego zużycia oleju i wtedy zalecają zmiane pierścieni, z tego co zrozumiałem z własnego tłumaczenia, to jakiś feler był z pierścieniem olejowym(chociaż głowy nie dam za ten swój przekład

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> ). Czyli jak olejowy do bani a górne jeszcze w miare to ciśnienie będzie ok a olej i tak bedzie ubywał, chyba?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

Co do 30kkm na oleju to też uważam że to troche za dużo, ale jak opel ma 0,6/1000km to ma i tak non stop świeżą dostawe, może dlatego tak dają

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> . Ja leje Motula i jak narazie nie narzekam(o innych pojazdach mowa oczywiście), z doświadczeń motocyklowych Motul lepszy niż Castrol.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest luka153

Please login or register to see this quote.

Kolego myślę że on cię nie zbywał (mam lapka i przewód) + jeden w wielu programików i wiem z doświadczenia że cofnięcie licznika w oplu to 3 minuty roboty razem z odpaleniem kompa.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> Jest większy problem jeśli sterownik silnika chcesz cofnąć (ja przecinałem przewód od licznika do sterownika silnika dzięki czemu pokazuje na kompie "błąd połączenia" )

Tech nie pokaże ci czy olej bierze ale łatwo to sprawdzić - siadasz za kierownicą wciskasz gaz do oporu i patrzysz czy jest za tobą chmurka dymu.

Myślę że twój silniczek pracował troszkę na wysokich obrotach i uszczelniacze zaworów szlag trafił.+ nie wiadomo jak z pierścionkami.

Zmień olej na 10W40 i jeździj na niższych obrotach to nie powinna aż tyle brać.

pozdro

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

Edited by luka153

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Wszystko pięknie, ale ja mu mówiłem że chce odczytać właśnie ze sterownika silnika, i wtedy takie teksty dostałem, a z tego co wiem to do Viki C nie ma takiego lajtowego dostępu bo jest na CAN'ie, napewno nie schodzi 3 minuty byle czym i każdemu go przeprogramować bo jak narazie mało kto sie może do niego dostać wogóle

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Ale jak pierścienie i uszczelniacze zrobią swoje to bedzie git, na wolnych obrotach sie nie da jeździć, bo na wyższych silnik ładniej słychać i jedzie ciekawiej

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> a jakąś przyjemność z jazdy też trzeba mieć.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest suter

Witam, te| kupiBem niedawno Vectre C 2.2 benzyna, pono ma 130 tys przebiegu i kupiBem j z salonu polskiego i to z salonu Opla. Niestety tez tak samo jak ty bierze mi olej w ilo[ciach hurtowych to jest 1 litr na 1500 km. Dla tych wszystkich mondrali którzy je|dz i sprawdzaj auta u super znawców i mechaniorów , to choby si zesrali tao najlepszy mechanior nie stwierdzi po powierzchownych ogldzinach ze auto bierze az tyle oleju poniwewa| u mnie silnik pracuje super, nie dymi i tam inne przypadBo[ci z tym zwizane. Powiem Ci tak kolego ja daBem swojego do sprawdzenia w salonie opla niedaleko mojej miejscowo[ci ( kupiBem w salonie w rzeszowie ) a dalem do dobrego serwisu w Stalowej Woli i wlasnie dzisiaj dali mi odpowiedz , ( po wczesniejszym przegladzie profesjonalnym silnika i po probie olejowej jaka przeprowadzili mi w ASO ) ze mam do wymiany pierscienie oraz uszczelniacze co za tym idzie glowica i uszczelki itd. koszt takiej uslugi w ASO to niestety okolo 2000 zl., ale mam nadzieje ze zrobia to dokladnie i co najwazniejsze daja gwarancje na robote i gwarantyja ze napewno problem zniknie bo ja nie jestem pierwszy z tym problemem. Jezeli masz jakiegos dobrego , ale to naprawde dobrego mechanika to zrob sobie taka operacje, bo wymiana na olej gesciejszy nic nie da, tzn moze pomoc ale w znikomym stopniu. A ijeszcze nie przejmuj sie mozna na tym jezdzic i narazie moze nic sie noie stanie, i dla tych wszystkich , auta kupujemy wzrokowo i jezeli siue nam podoba dobrze sie w nich czujemy to kupujemy, nie kazdy zna sie na samochodach i lubi i potrafi w nich grzebac. Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest luka153

Please login or register to see this quote.

Jak już mówiłem wystarczy wcisnąć gaz do oporu i sprawdzić czy będzie dym i jaki kolor będzie miał (innych cudów kolego nie ma), a jeżeli nie znasz się na samochodach, nie lubisz przy niech grzebać i w ogóle na to wszystko lejesz to albo weź kogoś kto się zna na samochodach albo też kup nowy "z gwarancją". No ale jeśli się dobrze czujesz w tym samochodzie i ci się podoba to ok może być i silnik walnięty. Weź sobie pod uwagę że jeśli ktoś kupuje samochód z w miarę mocnym silnikiem (audi s4, vectra z wzmocnionym silnikiem i inne) to nie będzie nim jeździł w niedzielę do kościoła tylko da mu dobrze po garach a jak się sypać zacznie to sprzeda.

ps. w pierwszym poście na forum to mógłbyś się człowieku przedstawić i przywitać i innymi !

Edited by luka153

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Witam,

1l na 1500 to jeszcze, moja maszyna brała 1l na 500km

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_ohmy.png" alt=":o" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/ohmy@2x.png 2x" width="20" height="20"> . Ale aktualnie jestem już po zabiegu i testuje jak sie sprawy mają. Kumpel mechanik, któremu wierze bo gość jest mechanikiem z zamiłowania i wiem jak robi, wymienił pierścienie i uszczelniacze. Po rozbiórce stwierdził że uszczelniacze już ktoś zmieniał, ale pewnie efektu to nie dało to poszła maszyna do ludzi- oto tajemnica niższej ceny. Silnik w środku wygląda jak nowy, panewki jak dopiero włożone, tuleje jeszcze ze śladami obróbki fabrycznej, prowadnice 0 luzów, co by sugerowało że przebieg orginalny jest

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> .

Koszt całej operacji wyniósł mnie razem z robocizną(oczywiście ze zniżką) niecałe 800zł

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_cool.png" alt="B)"> ASO odwiedziłem tylko żeby sie dowiedzieć ceny części, ale jak usłyszałem 1200zł za same pierścienie to podziękowałem. Za komplet pierścieni i uszczelniaczy w pewnym sklepie dałem 320zł z 20%rabatem(chyba każdy go dostaje jak zapyta)

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> . Oczywiście jeszcze uszczelki wszystkie(ale to kumpel kupował z rabatami). Warto czasem poszukać, różnica w cenie jest taka że nawet po tej naprawie cena auta jest dobra, a reszta w wozie działą jak żyleta

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> . Jedyne to chyba musze jeszcze napinacz wymienić bo coś sie przyciął 2 razy i raban wyprawiał okrutny. Jakiś lekko porysowany jest w środku, może poprzedni macherzy źle go potraktowali, dobrze że głowicy nie zdejmowali

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_cool.png" alt="B)"> bo z tym silnikiem trzeba delikatnie postępować, klucz dynamometryczny i kątomierz musi być.

Ogólnie szukać części w różnych miejscach, omijać aso

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Pozdrawiam i z niecierpliwością testuje

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

PS. dodam że stary pierścień olejowy puszczony z góry praktycznie przelatywał przez cylinder znim sie zatrzymał, zero elastyczności, wszystkie nie rozprężały się prawie wogóle, duży luz na zamkach, straszne dziadowstwo.

Edited by Jenes

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam wszystkich forumowiczów,, to moja pierwsza wypowiedz na forum,, wiec prasze o kapke wyrozumiałosci

vectrąjezdze juz od dawna,, najpierw A 1.6 b,, następnie B 2.0 16V, od niedawna C 2.2GTS, dwie pierwsze bezawaryjne suuper autka, cały czas mam je na podwórku

a teraz moj problem,, własnie z olejem,, po wymianie miesiac temu i przejechaniu 2oootys km,dzisiaj musiałem dolac sporo oleju, co mnie zmartwiło,, czy to normalne??? dodam ze w zeszłym tygodniu wjechałem na hamownie, i wynik był pozytywny,, 143 ze 147 koni,, i moment 200nm,, wiec silnik jest ok

niedawno kupiłem to autko i przyznam ze troszke mu wciskałem,, troszke bardzo, co mam o tym myslec??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego moja brała 0,35l na tys. km przy 150tkm zdecydowałem się na wymiane pierścieni. Po rozebraniu silnika i weryfikacji mechanika - pierścienie olejowe stoją, prowadnice zaworów wydechowych do wymiany (miały luz), uszczelniacze zaworowe w stanie jak nowe. Po wymianie czego trzeba viki przestała brać olej. Chociaż jak ją potrzymałem na trasie 180km/h przez 80km to też coś tam wzieła, ale to chyba normale.

Sprawdź ciśnienie na tłokach najpierw na sucho, a potem wlej na każdy tłok 5ml oleju i sprawdź jeszcze raz - jak ciśnienie sporo wzrośnie to pierścienie masz do wymiany. Moja na sucho bez dodawania gazu (zamknięta przepustnica) ma 12,5 bara a z otwartą 14,5.

Wzór na wyliczenie ciśnienia jakie powina mieć na tłokach w barach:

stopień sprężania w naszych silniczkach k=10:1

0,125 x k

0,125 x 10 = 1,25 MPa = 12,5 bar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety panowie tak to jest z oplami że lubią brać olej, szczególnie 16 zaworowe. Mam V-C z silnikiem Z16XE i też łyka , ale mniej po wlaniu 10W40. Dodam że w firmie mamy trochę opelków (kilkanaście sztuk ) diesle i benzyniaki i też łykają ( od razu piszę że nie są katowane jak to bywa firmach - emeryci jeżdża hehe). Ogólnie opel robi słabe silniki bo wkłada do nich chłam i na tym traci, bo raz sparzony klient nie wróci, już lepsze o wiele są te fiatowskie diesle. Paliwożerność też nie jest mocną strona opla, ale najważniejsze to frajda z jazdy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest michal_simon

Między wymianą oleju (12 tyś km) dolewam max 500 ml. oleju.

Przebieg na zegarach 204 tyś i pewnie ze 150 cofnięte leze.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

no i zapomniałem ze przy wymianie wlałem olej 5/30,, bo taki był podobno wlany,, jast to auto z de wiec uwierzyłem w karteczke z komiorze silnika

Share this post


Link to post
Share on other sites

koledzy przeczytałem cały temat i mam pytanie. Moja viki to c 2.2 benzyna z22se, gdy sprawdzam olej na zimnym silnku stan jest max, kilka dni temu pokonałem trasę uk-polska, gdy zatrzymywałem się na tankowanie sprawdzałem poziom oleju stan 1/4 czyli prawie minimum, lecz na zimnym silniku po kilku godzinach postoju poziom oleju prawie max. Co o tym myślicie??

Share this post


Link to post
Share on other sites

instrukcje sprawdzania masz na nalepce która widać po otwarciu maski. 5min odczekujesz po pełnym zagrzaniu silnika i sprawdzasz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam tak że jak sprawdzam na zimnym po nocy to mam max stan, a jak po 5 min od zgaszenia na dobrze rozgrzanym oleju to 3/4 stanu i tak jest za każdym razem. Uważam że silnik jest dobrze nagrzany dopiero po 20 - 25 km jazdy jak robie krótsze odcinki i sprawdzam po 5 min to wtedy sa róznice

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest dudus_signum

Please login or register to see this quote.

Olej rozchodzi sie po silniku. Czy to takie dziwne? Jakie zadanie mialby gdyby byl w samej misce?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...