Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Gość camillus

Instalacja LPG do Vectry C 2.0T

Polecane posty

Gość camillus

Witam,

Rozważam zakup Vectry C 2.0T i montaż instalacji LPG.

Czy ktoś z Was ma taką "w gazie"?

Jakie spalanie i osiągi w porównaniu do benzyny?

Z góry dziękuję za wszelkie informacje.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy to dobry pomysl z gazem do turbo

na forum jest kilka ale na bank bez gazu

chcesz tanio i szybko kup 1,9 CDTI 150 koni

albo 3,2 V6 i wtedy gazuj

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

kolega ma audi a6 w turbo i w gazie i bez problemu to jezdzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

stać Cie na gorzałke to i na zakąskę

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

A ja bym sie od tego stereotypu uwolnił, to ze jeszcze nikt nei zagazował nie znaczy że ten motor źle znosi gaz

inne turbo benzyny jeżdzą na gazie wiec i czemu ten ma nie jeździć ?

tym bardziej że Saab wypuszcza te motory fabrycznie zagazowane i dają radę

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

kwestia "jedynie" dobrej instalki i jej montażu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na 90% instalacja PRINCE powinna poradzić sobie z tym silnikiem. Z tanszymi KME, BRC czy nawet Landi Renzo glowy bym sobie nie zawracał. Jak szukasz dobrej informacji to skontaktuj sie z Energy Gaz Polska w Warszawie. Bardzo dobrze znają temat turbo i LPG.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dla woli wyjasnienia Instalacja prinsa nie jest w cale taka och i ach. To, ze jest idioto odporna to jedno a to, ze swoja dobra opinie zawdziecza przedewszystkim wtryskom keihina to juz nikt nie powie. Czesto zdaza sie, ze po zalozeniu instalacji wyswielta sie check. Odrazu w warsztacie zaproponuja nam prinsa i problem zniknie dlaczego?? bo w elektronice prinsa stosuje sie podwujna emulacje sondy co w cale nie rozwiazuje sprawy rzeczowo. Jezeli mial bym sobie zamowic instalacje firmowa(ta z drozszych) to wolal bym jednak landi.

Co do instalacji i turbo. Generalnie nie ma wiekszych przeszkod w stosowaniu lpg w tych silnikach. Trzeba jednak wziasc pod uwage fakt, ze do silnikow turbo trzeba zastosowac( z wiadomych wzgledow) o wiele bardziej stabilny reduktor niz w silnikku wolnossacym o podobnej mocy. W innym wypadku przy maksymalnym wykorzystywaniu potencjalu silnika czas wtrysku bedzie sie wydluzal a mieszanka bedzie uboga.

W domu mamy C-klase z silnikiem 1.8 kompressor 163ps i 250Nm Chodzi bezawaryjnie(zrobione narazie 20tkm) i bogato do odcinki na zestawie:

Elektronika KME Diego

Reduktor KME Gold

Wtryskiwacze Magic jet przy dyszy chyba 2.5mm

Miedz Fi 8mm

Majac vectre w turbo i zrobienie programu na ok 200ps bylo by to na:

Stag 300/4

Europegas 200KW

Magic jet ewentualnie na keihinach jak bym mial wiecej kasy

Dobry odolejacz i miedz 8mm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

A czy odolejacz nie obniża temp gazu na wtryskach ?

Z tego co wiem to gaz do wtrysków powinien być "ciepły"

I powiedz mi po co emulacja sondy w sekwencji ?

Edytowano przez hapko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Ale Saab chyba wkłada instalację CNG, a nie LPG.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Odolejacz nie obniza temp(nie mylic z lubryfikacja)gazu. Przynajmniej ja nic o tym nie wiem. Jego zadaniem jest dokladne przefiltrowanie gazu

wkladem poliestrowym tak by tloczki/plytki wtryskow sie nie lepily przy zimniejszym gazie, np: szybka jazda na autostradzie lub poranne przechodzenie z pb na lpg. Co do samej temp gazu. Wiadomo im zimniejszy tym lepszy. Niestety przy 4 gen gaz zmienia swoj stan skupienia a budowa popularnych wtryskiwaczy lpg wyklucza "zimny gaz"("zderzaki" tloczka wykonane sa z gumy) Optymalna temp gazu to 25C.

Co do emulacji benzyny to prins ja stosuje na zasadzie 2-ej generacji wlasnie po to by oszukac ecu pb. Czyli mamy sekwecje z wpietym emulatorem jak w przypadku starszych instalacji. Dodatkowo atutem mozna powiedziec jest to, ze tak oszukany ecu raczej sie nie rozjezdza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość wdowa

Wydaje mi się ze nie ma sie co spierać o firme która produkuje instalacje gazowe, lecz o firme która je zakłada. Oczywiscie instalacja musi być sekwencyjna - co z tego ze bedzie to PRINS za kupe kasy jak gazownik zle zagazuje i tylko bedziesz mial problemy. Poza tym gaz juz nie jest taki tani, a i o przegladach musisz pamietac i o czestej wymianie filtrow, swiec, kabli itd. Poza tym zmniejsza Ci sie bagażnik ...dla mnie same minusy.

pozdr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

to tak z ciekawosci, co w przypadku silnika 2.8v6 w VC? I zdaje sie ze komp LPG ciagnie mapy prosto z PB ECU czyli gdyby podkrecic to do 300KM i 480Nm to nadal dawaloby to rade? No i jaki setup w takim wypadku? Do tego dochodzi kwestia czy turbo i zawory nie beda dostawaly po d**** w przypadku gdy gnaizda zaworowe moga byc miekkie (nikt tego nie wie) a temp spalania gazu zdaje sie wyzsza niz Pb.

ktos moze sie wypowiedziec?

PS. no i tak przy okazji, w tych nowych instalkach czy jest utrata mocy oraz wzrost spalania nadal?

Edytowano przez djwilk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj da sie prawie wszystko zagazowac co nie przekracza 60ps z cylindra. W twoim przypadku przy 300ps\6cyl=50ps z cyl. To duzo ale nie znaczy, ze sie nie da.

Sterownik lpg nie "ciagnie" mapy Pb lylko kopiuje czas wtrysku w calym zakresie obciazen. Czyli nie wazne jaki mamy zmodyfikowany soft

Co zamontowac??

Elektronika: dowolna w zaleznosci od fantazji i portfela.

Rekuktor: 2x europegas 200kw albo 2xscorpion gt

Wtryskiwacze magic jet, matrix HD, jak masz kase to keihin

Miedz obowiazkowo 8mm

Przy takim setupie mieszanka powinna byc prawidlowa tak wiec temp. spalin bedzie taka sama lub troche wyzsza niz Pb

Po zalozeniu takiej instalki podpinamy laptopa i kalibrujemy dysze i cisnienie red. sprawdzamy temp red.-gazu, sprawdzamy cza wtrysku regulujemy mnoznik. Testujemy instalacje katujac auto. Jezeli cisnienie gazu na reduktorach spada o 0.3bara ratujemy sie dotryskiem benzyny i dalej striomy instalacje by nie zrobic krzywdy silnikowi

Wszstko sie da ale w przypadku 2.8 nie wolno oszczedzac i przedewszstkim miec troche wiedzy. Takie auto gazuje sie 2, 3 dni. Ja dla siebie robil bym to chyba ponad tydzien

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edytowano przez Gość

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kurde, to rzeczywiście grubo roboty z tym wszystkim, ale z drugiej strony jak ma byc dotrysk benzyny to wowczas bedzie tez Pb palic ciagle? Hmm... no i to wszystko z hamownia itp? Czy na ulicy? No i wracajac do zrodlowego pytania. Czy jesli zrobimy wirusa na 300KM jakie jest prawdopodobienstwo ze rozwijana moc nie ulegnie zmianie? No i jak ze spalaniem? No i w ogole to V generacja? I gdzie mozna wiecej o tym poczytac i w ogole? Bo moja wiedza sie zatrzymala na II generacji jakies 2 lata temu jak poszedlem w diesla;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Dlaczego lepszy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam, jestem posiadaczem VC 2.0T 2004r. Dziś założyłem gaz. Gazownik Nowotczyński Mława. Taki zestaw:

Reduktor: ACR-01

Układ sterujący: STAG-4 ECO

Listwa wtryskowa: HANA 2001

Co sądzicie o takim zestawie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Do ilu tematów wkleisz to samo?

Nie, masz ch**** instalację! I co teraz zrobisz ?

Durne pytania...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Do tylu wkleję ilu mi się podoba

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> a co nie mogę? Tematów nie zakładałem 5 sam. Były już napisane. Poza tym jak już odpowiadasz to konkretnie na pytanie, a nie sobie posty nabijasz

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> nie kumam takich ludzi co się wypowiadają nie na temat. Pozdrowienia i się z RESETuj

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×