Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

wymiana wody na plyn


Recommended Posts

mam takie male pytanko. Czy wskazane jest przy zewaniu wody wlaczenia silnika dla lepszego rezultatu czy wystarczy odkrecic najniszy wezy i kurek od zbiorniczka wyrownawczego

Link to comment
Share on other sites

Guest michal_simon
mam takie male pytanko. Czy wskazane jest przy zewaniu wody wlaczenia silnika dla lepszego rezultatu czy wystarczy odkrecic najniszy wezy i kurek od zbiorniczka wyrownawczego

Zdejmij najniższy wężyk, nie odpalaj silnika!

Link to comment
Share on other sites

Guest mariusz_Viki 2.2dti
rezultat moze byc taki ze rozwalisz samochod :)

zrob jak napisal michal_simon

jak bardzo chcesz tłoki zobaczyć to se odpal :) chwila bez płynu i najpierw wydmucha uszczelke pod głowicą - jeżeli bedziesz miał fart:) w gorszym przypadku pęknie głowica lub blok - pompa wody, że się zatrze to nawet nie pisze bo to oczywiste. a mam takie pytanko ty jeździsz na wodzie? jak tak polecam kase zaoszczędzoną na płynie odkładać na pompę wodną może nawet na nowy silnik lub konkretny remoncik. Woda popierwsze nie ma właściwości smarnych a po druchie pod wpływem temperatury wytrąca się z niej kamień i osadza na ściankach płaszcza wodnego bo chyba na destylowanej nie jeździłeś? hehe przypomniało mi sie jak kiedyś w serenkach tato lał wode bo płyn był chyba trudno dostępny ;)

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

jak bardzo chcesz tłoki zobaczyć to se odpal :) chwila bez płynu i najpierw wydmucha uszczelke pod głowicą - jeżeli bedziesz miał fart:) w gorszym przypadku pęknie głowica lub blok - pompa wody, że się zatrze to nawet nie pisze bo to oczywiste. a mam takie pytanko ty jeździsz na wodzie? jak tak polecam kase zaoszczędzoną na płynie odkładać na pompę wodną może nawet na nowy silnik lub konkretny remoncik. Woda popierwsze nie ma właściwości smarnych a po druchie pod wpływem temperatury wytrąca się z niej kamień i osadza na ściankach płaszcza wodnego bo chyba na destylowanej nie jeździłeś? hehe przypomniało mi sie jak kiedyś w serenkach tato lał wode bo płyn był chyba trudno dostępny ;)

pozdrawiam

jezdze na wodzie bo 2 tygodnie temu rozwalil mi sie waz od chlodnicy i musialem cos wlac zeby dojechac do domu bo mi caly plyn wywalilo naszczescie zaraz zobaczylem i zareagowalem hehe

Link to comment
Share on other sites

jezdze na wodzie bo 2 tygodnie temu rozwalil mi sie waz od chlodnicy i musialem cos wlac zeby dojechac do domu bo mi caly plyn wywalilo naszczescie zaraz zobaczylem i zareagowalem hehe

Kolego obyś na tej wodzie nie podgotował silnika woda ma mniejszą temperaturę wrzenia niż płyn szybciej paruje i jeszcze pare ważnych oraz istotnych rzeczy zwłaszcza po ostatnich porannych przymrozkach ;)

Link to comment
Share on other sites

Kolego obyś na tej wodzie nie podgotował silnika woda ma mniejszą temperaturę wrzenia niż płyn szybciej paruje i jeszcze pare ważnych oraz istotnych rzeczy zwłaszcza po ostatnich porannych przymrozkach ;)

wiem wiem i dlatego chce to wymienic jak najszybciej a ze wczesniej nie bylo czasu wienc teraz sie za to biore hehe

Link to comment
Share on other sites

wiem wiem i dlatego chce to wymienic jak najszybciej a ze wczesniej nie bylo czasu wienc teraz sie za to biore hehe

Najlepiej zalej koncentrat (potem wodą się uzupełnia)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

witajcie - jestem tu nowy. uczę się wszystkiego od nowa dlatego za każdą wskazówkę serdeczne dzięki, wcześniej miałem golfa III od dwóch tygodni Vke b kombi z 99r czyli po lifcie -zauważyłem ostatnio że do kreski KALT w zbiorniku z płynem chłodniczym brakuje mi dość trochę, nie wiem od jak dawna jest taka wartość bo przy zakupie nie zwróciłem uwagi na to ale oznak że poszła uszczelka pod głowicą narazie nie widzę, przebieg mam 197tyś i tu moje pytanie = co dolać - wodę? czy płyn tylko jaki konkretnie bo szczerze przyznam że nie mam pojęcia... sorry za lamerskie pytanie ale od czegoś muszę zacząć w nauce mojej Vki, pozdro i dzięki za pomoc

Link to comment
Share on other sites

witajcie - jestem tu nowy. uczę się wszystkiego od nowa dlatego za każdą wskazówkę serdeczne dzięki, wcześniej miałem golfa III od dwóch tygodni Vke b kombi z 99r czyli po lifcie -zauważyłem ostatnio że do kreski KALT w zbiorniku z płynem chłodniczym brakuje mi dość trochę, nie wiem od jak dawna jest taka wartość bo przy zakupie nie zwróciłem uwagi na to ale oznak że poszła uszczelka pod głowicą narazie nie widzę, przebieg mam 197tyś i tu moje pytanie = co dolać - wodę? czy płyn tylko jaki konkretnie bo szczerze przyznam że nie mam pojęcia... sorry za lamerskie pytanie ale od czegoś muszę zacząć w nauce mojej Vki, pozdro i dzięki za pomoc

tak naprawde powinieneś wymienić po zakupie wszystkie płyny rozrząd filtry itp... tylko nie pisz że niedawno bylo wymieniane bo .. ja nie wierze :)

Kup np. dynagel dolej nic sie nie stanie ale najlepiej odrazu wymien płyn :) to moja rada :)

Link to comment
Share on other sites

co było z autem robione akurat wiem bo autko kupiłem od kuzyna, wcześniej było serwisowane w ASO bo jest książka ... ale skoro mi tego płynu ubywa to gdzieś jest nieszczelność prawda? boję się że to najgorsze będzie czyli uszczelka pod głowicą - jeśli cały płyn wymienić to jest gdzieś instrukcja na forum chyba żadnej filozofii nie ma tylko nie wiem czy odpowietrza się potem czy jak i ile płynu wchodzi.

Link to comment
Share on other sites

co było z autem robione akurat wiem bo autko kupiłem od kuzyna, wcześniej było serwisowane w ASO bo jest książka ... ale skoro mi tego płynu ubywa to gdzieś jest nieszczelność prawda? boję się że to najgorsze będzie czyli uszczelka pod głowicą - jeśli cały płyn wymienić to jest gdzieś instrukcja na forum chyba żadnej filozofii nie ma tylko nie wiem czy odpowietrza się potem czy jak i ile płynu wchodzi.

ach te aso i te książki :)

Na razie dolej i zobacz czy znika ... a może niedawno ktos wymieniał pompe wody i nie dolał płynu>??

ja tak miałem że po wymianie pompy miałem za mało płynu ... ale patrz na płyn przy rozgrzanym silniku ile jest w zbiorniczku...

Link to comment
Share on other sites

wiem wiem, przy rozgrzanym się podnosi:) czyli dolać a sprawdzać właściwości płynu u mechanika? ile za taką przyjemność kasują?

Nie sprawdzaj nic u mechanika :) poprostu dolej płynu ja stosuje zasade ten sam kolor :) czyli jak masz niebieski spokojnie możesz dolać dynagel i po pewnym czasie sprawdź czy ... jest ubytek bo wg sprawdzonej zasady nie ruszaj g***na bo zacznie smierdzieć sprawdź czy cos ucieka jak ucieka to wtedy do mechanika to że masz mało płynu to nie koniecznie musi być wyciek może poprostu nikt go nie dolewał i nie sprawdzał jego poziomu a on jak to płyn czasami paruje :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP