Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Wymiana płynu chłodzącego a awaria


Batmanikus
 Share

Recommended Posts

Otóż, nie zagłębiając się w szczegóły zacząłem wymianę płynu a mój znajomy dokończył (bo ja musiałem pilnie wybyć). No i coś się "upsuło"...

Co ja zrobiłem:

- odkręciłem wąż i zlałem płyn

Co zrobił znajomy (na widok chęci mordu wyśpiewał krok po kroku)

- odłączył wtyczkę czujnika temperatury

- odkręcił czujnik

- zlał płyn

- osadził wąż, wkręcił czujnik, zamontował wtyczkę,

- wlał płyn (z 6 litrów zostało mu ok 2,5 - 3 litry [grrrrrrr] )

- odpali i zaczął gazować, żeby odpowietrzyć a że skazówka przy 8* C nie była skora do współpracy to pojeździł troszkę na dwójce po okolicy.

Gdy wróciłem samochód stał na podwórku gotowy do jazdy. No to się przejechałem. I tak sobie jeździłem i jeździłem i patrze na wskazówkę temperatury a ona nawet się na milimetr nie uniosła, patrzę na paliwko - to samo. Hm... Pomyślałem sobie, że jadę na ekstremalnej rezerwie więc pojechałem pod kij i wlałem trochę paliwa. Wsiadam, jadę a tu nic! Obydwie wskazówki leżą martwe! Chwytam za telefon i pytam się o co chodzi a on, że wszystko ok. Ja mówię, że coś jest spier*olone bo wskazówki się nei podnoszą. Wtedy zapytałem się go dokładnie co robił - krok po kroku (to ten opis powyżej) i doszedłem do jednego wniosku. Zabrakło mi w jego wypowiedzi "odłączyłem akumulator".

Bo nie czaję o co chodzi i może to, że nie odłączył aku i wyciągnął czujnik temperatury spowodowało obecny stan? Za pare dni trasa a tu ani stan *C ani poziom paliwa nie działają. Chyba się pochlastam... Co się mogło porobić?

(jakby to miało jakieś znaczenie to V 1.6)

Link to comment
Share on other sites

Prawdopodobnie zostal Wam w ukladzie chlodzenia korek powietrzny. Pomogloby na na starcie przegazowanie auta, przepchniecie powietrza pompa i uzupelnienie plynu. W tej chwili czujnik temperatury moze pracowac na sucho - w powietrzu ktore pozostalo w gornej czesci weza przy termostacie - dlatego nie pokazuje temperatury. Po prostu nie jest omywany plynem chlodniczym.

To tylko sugestia mozliwej sytuacji.

Jesli nie masz wskazania paliwa i temperatury, to raczej nie powinienes wiazac tego z wymiana plynu chlodniczego.

Nawiasem mowiac - nigdy nie wykrecalem czujnika ani nie odlaczalem akumulatora do wymiany plynu. Odkrecalem zakretke zbiornika wyrownawczego, zeby uklad mogl zassac powietrze, odkrecalem kruciec od dolu chlodnicy, stary plyn szedl w miske, zakrecalem spowrotem kruciec przy okazji wymieniajac opaske i zalewalem od gory uklad przez zbiorniczek wyrownawczy. Potem odpalenie, przegazowanie, uzupelnienie plynu do wlasciwego poziomu i koniec zabawy.

EDIT: Szybka kombinacja: czujnik podaje wartosc rezystancji miedzy stykami. Zastanawiam sie, czy odwrotne podlaczenie czujnika mogloby miec opisany przez Ciebie skutek. Wychodzi mi ze nie (no i trzeba sie wykazac sila zeby zapiac odwrotnie spinke ;) ), ale moze w przypadku zwarcia jednego przewodu do masy gdzies glebiej w instalacji wystapilby taki objaw? Nie probowales moze odlaczyc wtyczki od czujnika i odpalic auta? Krzywdy mu nie zrobisz, a zobaczysz, czy obudzi sie paliwomierz - wykluczysz lub potwierdzisz zrodlo problemu. Tak tylko glosno mysle...

Pozdrawiam

Edited by kochpa
Link to comment
Share on other sites

Sprawdż bezpieczniki , oba wskażniki naraz paść nie mogły

jak nie podnosi się od temp to może do czujnika tego na zegary nie podłączył tylko zastanawia mnie ten paliwomierz ....

Link to comment
Share on other sites

Jedno z drugim ma tyle wspólnego że oba wskaźniki są zasilane z jednego źródła, i oba mają wychylać się pod wpływem zmiany rezystancji do masy pojazdu, przy czym każdy ma osobny niczym nie powiązany układ opornościowy.

tak więc szukałbym na wspólnym zasilaniu wskaźników. Jak wyjmiesz zestaw wskaźników to na folii jest 3 nóżkowy układ stabilizatora napięcia, Sprawdź czy dochodzi do niego zasilanie z sieci pokładowej (12,5V) i czy wychodzi (nie pamiętam ile, ale około 8V) na zasilanie wskaźników.

Link to comment
Share on other sites

Bez przesady, żeby do zlewania płynu chłodniczego akumulator odłączać. Szczególnie, że gdy były wyjęte czujniki to nawet auto nie było odpalane. Sprawdź bezpieczniki i wkręcenie tych czujników + przewody od nich.

Link to comment
Share on other sites

czujnik temp na zegary jest w bloku silnika zdaje się , a od paliwa w baku , jedyna wtyczka od czujnika paliwa jest przy baku a wiązka idzie póżniej dalej aż do zegarów ,

Link to comment
Share on other sites

No ale przed wymianą wszystko było ok a po już źle. Jutro zobaczę co i jak z bezpiecznikami i napiszę. Tylko co zrobić jeśli wszystkie bezpieczniki są ok? Ktoś podpowiada spalony stabilizator napięcia w zegarach - mogło od tego paść? Ale jak...?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP