Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

zwiększenie mocy w 1,6


michael1005
 Share

Recommended Posts

Potrzebuje zwiększyć troche moc w mojej viki. Mam silnik 1,6 o mocy 75 KM

Jest jakaś szansa żeby zwiększyć troche tą moc i prędkość max??????

Czekam na jakieś propozycje

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 82
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Potrzebuje zwiększyć troche moc w mojej viki. Mam silnik 1,6 o mocy 75 KM

Jest jakaś szansa żeby zwiększyć troche tą moc i prędkość max??????

Czekam na jakieś propozycje

bylo juz na forum o zwiekszaniu mocy w 1.6 - to sie nie oplaca - koszt jest duzy a zysk znikomy

Link to comment
Share on other sites

Potrzebuje zwiększyć troche moc w mojej viki. Mam silnik 1,6 o mocy 75 KM

Jest jakaś szansa żeby zwiększyć troche tą moc i prędkość max??????

Czekam na jakieś propozycje

zmien samochod!!

to nie jest silnik do przerobek, jak chcesz mocy to zacznij od minimum 2.0

sorry ale nie mogłem sie powstrzymac

Link to comment
Share on other sites

moze nie zmien samochod, a zmien silnik.

To co masz wsadzic w ten silnik kasy, to dołoz i kup drugi, a ten 1,6 odpszedaz i bedzie wiecej mocy za mnijsze pieniadze.

Link to comment
Share on other sites

moze nie zmien samochod, a zmien silnik.

To co masz wsadzic w ten silnik kasy, to dołoz i kup drugi, a ten 1,6 odpszedaz i bedzie wiecej mocy za mnijsze pieniadze.

Nawet specjalnie nie ma czym go wzmocnić,do 1.6 problem będzie z kolektorem ssącym,wydechowym!Wałek może by sie znalazł napewno można wrzucić od 1.6si+kompa.Brat ma astre z takim silnikiem lepiej się zbiera ale tak od 4tyś w góre

Link to comment
Share on other sites

mozna go uturbic za niewielka kase we własnym zakresie, ale o tym trzeba juz miec pojęcie i dostep do zrobienia róznych flanszy itp widzialem te silniki uturbione z wykorzystaniem podzespołow od 1,7TD.

Link to comment
Share on other sites

Szkoda zabawy w tuning 1,6! Wg.mnie jak chcesz zwiększyć moc ,zmień silnik na większy.Powodzenia

Link to comment
Share on other sites

koszt jest duzy a zysk znikomy

Zależy jaki chce się zysk osiągnąć ;)

Za ok 1000zł można dołożyć te 25kucy (głowica i wielopunkt z C16SE - był kiedyś opis na forum) ale potem to już jest znacznie gorzej.

Link to comment
Share on other sites

Powiem tak brat ma astre 1.6si,właśnie tą 100 konną a moja żona ma zwykłą 16nz i tych 25 koni więcej za bardzo nie czuć.1.6si zbiera się lepiej ale dopiero od 4 tyś w góre,tak idą łep w łep i pózniej troszke odjeżdża ale nie na tyle co podaje producent.25 koni powino być odczuwalne w każdym zakresie obrotów a tak nie jest.Do tego żony nz ma 260tyś przebiegu a Si zaledwie 200.Porównujać 1.8 a 2.0 też jest róznica 25 koni ale różnica jest znaczna,przepaść!

Link to comment
Share on other sites

Marek - bo prawda jest taka że NZ ma niewiele mniejszy moment obrotowy. Na dodatek mogą być różnice w skrzyniach.

Skrzynie są identyczne jeżdziłem jednym i drugim.Si ma ten plus że z*******e ciągnie do odcinki natomiast nz powyżej 5tyś zaczyna zdychać,poprostu aż się prosi o wrzucenie wyższego biegu

EDIT G.Redman

;)

Link to comment
Share on other sites

Podobno 1.6 dobrze wspolpracuje z rezonatorem Manzla (lub innych producentow). Sa tacy ktorzy twierdza, ze moze dac nawet 20PS po strojeniu (w co szczerze watpie), ale takie pudlo np w Omegach 2.5 daje roznice w kilku PS.

Kiedys byl temat ba blizniaczym forum i ktos nawet robil takie pudlo sam z nierdzewki, ale nie wiem jakie sa efekty.

Link to comment
Share on other sites

Chłopie trzeba bylo kupic 2.0 albo chociaż 1.8 bo teraz to już czopka,ja bym nigdy nie kupił 1.6 bo to nie jedzie,takie auta sa dla starych ludzi...

człowieku pomysl dwa razy za nim cos napiszesz, bo to jest obraza drugie osoby!!! Nie zdziwiłbym sie, jakby 1,6 objechalo Cie bez względu w jaki sposób :lol:

Link to comment
Share on other sites

człowieku pomysl dwa razy za nim cos napiszesz, bo to jest obraza drugie osoby!!! Nie zdziwiłbym sie, jakby 1,6 objechalo Cie bez względu w jaki sposób :lol:

Ogólnie 1.6 bardzo dobry motor,plus za bezkolizyjny rozrząd i spalanie ale nie w vectrze bo troche za ciężka do tej budy.W astrze można spokojnie przejechać 100km na 6 litrach.Dynamika jak na 1.6 przeciętna i ogolnie jak każda ósemka niezbyt podatna na tuning,chyba że ktoś jest uparty jak ja i zamierza dłubać ósemke ale c20ne tam te 30 koni więcej można wykrzesać

Link to comment
Share on other sites

1,6 16V są podatne na tuning i łatwo można wykrzesać z nich ok 25% więcej mocy. Zmiana głowicy, zmiana kolektora dolotowego i ewentualnie inne wałki i te auta na prawdę zaczynają jeździć. W swoim zmieniam kolektor i zapewne głowice. Kupiłem go już ze zmienionymi wałkami więc koszt modyfikacji będzie niewielki. Inną kwestią jest moment obrotowy - ważny przy wyprzedzaniu. Ten w najlepszym przypadku wzrośnie o 10 - 15% i dostępny będzie przy wysokich obrotach. Wystarczy poczytać na innych forach jak kręcą się silniki x14xe i x16xe. 1,8 i 2,0 16V już takiego potencjału nie mają (pomijam tu kwestie turbo bo to już inna bajka). Doradzanie w stylu zmień samochód, bo nie ma jak wzmocnić tych silników mnie osłabiają.

Każdy silnik obojetnie na to jaką ma pojemność opuszczający fabryke posiada 20-25% rezerw które można wykorzystać,co nie powinno wpływać ujemnie na jego zywotność.Róznica jest tylko w tym ile i jakich modyfikacji trzeba dokonać aby ten wynik osiągnąć.Ważne jest także jakie cześci do danego silnika można dostać.Jedynym minusem jest to że silniki z danej pojemności są zoraz mocniejsze ale co z tego jak auta coraz cięższe

Link to comment
Share on other sites

Guest Ferrari_79

Powie mi ktos z kolegow jaka moza wsadzic glowice do Vectra B 1.6 16V X16XEL by zwiekszyc moc auta i co trzeba oprocz tego zrobic wiecej, by to wszystko dzialalo.Pozdro

Link to comment
Share on other sites

Chłopie trzeba bylo kupic 2.0 albo chociaż 1.8 bo teraz to już czopka,ja bym nigdy nie kupił 1.6 bo to nie jedzie,takie auta sa dla starych ludzi...

Jesli kogoś obraziłem tym postem to sorry,nie miałem takiego zamiaru... Po prostu tak uważam i nic na to nie poradzę...

Link to comment
Share on other sites

Guest BartekKwiatek

Witam wszystkich jestem nowy na tym forum =, starym dziadkiem nie jestem ale fakt faktem :) kupujac vectre 8v ;] nie iwedzialem na co sie pisze:) ja rowniez posiadam 1.6 w 8 :) jesli naprawde da sie cos zrobic to moze ktos by cos doradzil a nie typu " zmien auto albo silnik" owszem prawda jest ze jest mulowaty itp :) ale zawsze jakos dynamike mozna zwiekszyc chyba ze sie myle:) Prosze o nie krytykowanie bo gdyby bylo mnie stac na 1.8 czy 2.0 i utrzymanie tego napewno bym takowe zakupil ...

Edited by BartekKwiatek
Link to comment
Share on other sites

Bartku drogi,takie małe uściślenie tego co napisałeś...Jak sądzę masz silnik 1.6 8v a nie jak napisałeś 1.6 v8,bo osobiście nie spotkałem sie jeszcze z jednostką 1.6 v8 :P

Link to comment
Share on other sites

Guest BartekKwiatek
Bartku drogi,takie małe uściślenie tego co napisałeś...Jak sądzę masz silnik 1.6 8v a nie jak napisałeś 1.6 v8,bo osobiście nie spotkałem sie jeszcze z jednostką 1.6 v8 :P

No no :P kazdy wie o co chodzi czyz nie :P to jak da sie cos jej zrobic czy nie :>:P owszem sa rozne plany :) zawsze moge w nia pakowac ile wlezie a jak faktycznie bd potrzebowal mocy to slap :) autko strasznie mi sie podoba a szkoda zmienia:) bo to moja milosc:D puki co robie w niej naprawde konkretne audio taki inkszy tuning jak by sie ktos czepial :P ale o serduszku trzeba tez pomyslec:) a jak nie to trza sie nauczyc spokojnej jazdy tzn ja tam lubie i taka i taka autko mi odpowiada ale przy wyprzedzaniu troche slabo no ale cos trza sie przywyczaic :P albo dac wyprzedzic maluchowi z silnikiem 600 nie no joke ;)

Link to comment
Share on other sites

1.6 dla starych ludzi? :) Ja mam vectre b 1.6 16v i już nieraz zostawiłem "kozaków" w silniejszych wozach na światłach, a na autostradzie też sobie świetnie radzi ;) Poza tym ważne że autko się toczy, przecież o to w tym chodzi :)

A co do utrzymania to się mylisz trochę, ubezpieczenie auta z silnikiem 1.6 a 1.8 czy 2.0 różni się trochę cenowo dla kogoś kto ma poniżej 25 lat, i szczególnie że jest to jego pierwsze autko :)

Edited by Wasssabi
Link to comment
Share on other sites

Guest BartekKwiatek
Jeśli chodzi o koszty utrzymania,to wbrew pozorom nie ma wcale takich dużych różnic....

Tak wiem :) ale fakt faktem sa bardzo dobre silniczki chociaz szczerze mowiac mazy mi sie ta v6 :D teraz dobrze napisalem nie :P no ale kto mi bd lal moze jakies glosowanie hehe :P mysle ze te 1.8 spokojnie by mi starczylo bez zadnych modow:) czas pokaze:)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.



×
×
  • Create New...
UP