Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

paparas

OP-COM - różne sprawy związane z diagnostyką

3073 posts in this topic

Posted (edited)

Czy kotś próbował programować kluczyki do VC za pomocą OP-COMa?

jak tak, to mam pytania:

1) czy aby dodać nowy kluczyk (pilot) trzeba najpierw skasować wszystkie kluczyki i dodać po kolei, czy można indywidualnie.

widziałem tylko opcję "skasuj wszystkie" nie było dodaj jeden nowy, czy coś podobnego.

2) jak zaprogramować nowy chip w kluczyku, ja się już go ma (transponder chip)?

poza tym, postanowiłem dodać to z wcześniej i moje pytanie na dole

CYTAT(jacol_m10 @ wto, 05 lut 2008 - 21:59) *

jeżeli chodzi o sprawdzenie przebiegu w V-C to podłanczamy Techa 2 i wchodzimy : diagnostyka , rocznik , auto , silnik , wyskakuje nam lista z podziałem : kody usterek , lista danych , i takie tam różne , na tej stronie wchodzimy w funkcje dodatkowe a następnie z tego co pamiętam w wartości hodeometru i wyskakuje nam watość kilometrów zapisanych w liczniku (IPC) i zapisanych w sterowniku (ECU) i kodów immo nie trzeba do tego ,a co do pytania czy zepsują głowicę to zależy czy ich moment dokręcania to siła razy ramię .Generalnie to takich silników nie ma dużo jeżeli chodzi o uczęszczanie do ASO i ich okres czasu miedzy wymianami oraz rotacja ludzi w szeregach mechaników powoduje szeroką niewiedzę i z tąd to zdziwienie . I właśnie to powoduje ,że grono użytkowników jest niezadwolonych z usług lub porad ASO bo za krótko pracują a ,że w ASO z reguły praca na akord to z tąd efekty .

Jak sprawdzić czy licznik był kręcony na OP-COMie?

Mam dostęp do OP-COMa przez jakiś czas i chcę sprawdzić VC i VB jak sie da.

Bo stan odometru znalazłem i czyta bez problemu, ale jak zczytać stan z silnika czy innego elementu to nie wiem.

Może jakieś podpowiedzi. OP-COM jest nowy, wersja 2008, czyli chyba wszystko powinno się dać zobaczyć / zrobić.

Dzięki za wszelkie podpowiedzi

Edited by paparas2
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Porównujesz stan tego hodometru do stanu licznika (na wyświetlaczu w aucie). Jeśli różni suię znacznie (a nie tyle co mogło nabić na różnych oponach) to znaczy że coś nie teges. Najśmieszniejsze byłoby, gdyby hodometru był mniejszy niż licznika

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Mam znajmoego z OP-COMem. Ostatnio robił diagnostykę u mojego ojca w corsie C. Pytałem go o te wskazanie hodometru i mówił, że to nic innego jak właśnie to co widzimy na wyświetlaczu. Popytam go jeszcze raz. Jakby co to możecie go znaleźć na forum "omega klub polska" jako Beast.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

co do licznika to wiem że trzeba porównać to co wskazuje sterownik deski rozdzielczej z tym co pokazuje inny sterownik (chyba silnika)-czytałem w gazecie motor że w oplu komputer silnika lub jego sterownik rejestruje też przebieg ....

np w BMW jest tak że silnik zapisuje informacje przebiegu w motogodzinach-trzeba to przeliczyć do tego co pokazuje wyświetlacz licznika

a zapytam czy ten OP-com komunikuje się z modułem CIM i wyświetlaczem GID (komputer pokładowy) oraz tempomatem ????

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Please login or register to see this quote.

czesc chłopaki

mnie też tak się zdawało, żę stan hodometru w op-comie to jest ten sam co na wyświetlaczu licznika. Wczoraj sprawdziłem i jest taki sam.

Więc trzeba mi opcji czytania przebiegu z innego sterownika, np silnika, no i to jest to czego nie wiem.

A pro pos, mojego pytania o programowanie kluczyków to znalazłem przewodnik do programowania immobilajzera, więc odpowiadam sobie (wam):

można zaprogramować nowy chip w kluczyku, ale tylko raz i tylko jak chip transpondera jest nowy. Poza tym można pojedyncze kluczyki z pilotem, już wcześniej zaprogramowane ponownie wprowadzic do komputera samochodu.

Będę próbował w weekend zrbić to wszystko znajomemu. Dam znać jak coś ciekawego.

Tu jest link do przewodnika, jeśli ten temat kogoś interesuje:

www.vezerdiagnosztika.hu/op-com_immobiliser_guide.pdf

Edited by paparas2
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

też słyszałem że hodometr pokazuje to co mamy na "szafie" i potwierdziło to kilka osób, zresztą nie ma co tematu drążyć są ludzie którzy za 100pln cofną Ci wszystko co chcesz i będzie nie do wykrycia nawet Twoją własną metrykę jak do nich pojedziesz:)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Please login or register to see this quote.

Podobno tak, sam jeszcze nie miałem czasu pobawić się tym urządzeniem.

Zobaczę w weekend gdzie można wejść a gdzie nie, i co tam można znaleźć.

Edited by paparas2
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

w wątku pt. "kręcimy panowie, kręcimy" jest o sprawdzaniu przebiegu techem 2. Jest wtedy dostępna informacja o przebiegu z hodometru (czyli licznika) i ECM czyli sterownika. Myślę, że nie ma możliwości edycji tego co jest w ECM zapisane, ale nie mam pewności, trzeba kogoś z techem 2 zapytać.

Poza tym w innych zakładkach można sprawdzić ile zostało do nastepnego przebiegu kilometrów i dni. Na podstawie tych informacji można coś mozna zawsze wywnioskować. OP-COM też może to sprawdzić. Widziałem sam jak sprawdzał kumpel w ojca corsie, w jakiejś tam zakładce było napisane, ze do nastepnego przeglądu jest 28 tys km i 320 dni. Ojciec przegląd robił przy 60 tys km miesiąc wcześniej więc zgadzałoby się. Oczywiście OP-COMem niestety mozna to zmienić jak i stan licnzika

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_huh.png" alt=":huh:">

Nie jestem pewien ale ten kumpel chyba mówił mi, że OP-COMem sprawdzisz to samo co techem. Corsa C nie ma opcji sprawdzenia stanu przebiegu ze sterownika więc tego nei widziałem ale skoro vectra C ma to i OP-COM powinien to widzieć.

Ostatnio byłem jako klient (szukałem dla siebie auta, zresztą było nas paru) z pewnym handlarzem w Niemczech. Nic nie kupiłem więc wracałem z nim jego busem. On nakupował i coś tam zadatkował. W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się już po polskiej stronie w pewnej miejscowosci żeby jak się okazało skręcić licznik w lagunie którą mial na lawecie. Masakra !!! Warsztacik czynny 24 h na dobę, ludzi full. Cofnięcie laguny trwało 15 minut i dlatego tak długo bo lagun nie cofają przez złącze diagnostyczne (one nie zapisują nic w komoputerze) tylko wyciągając licznik i podpinając się odpowiednim kabelkiem i programem do jakiejś tam kostki za licznikiem. Byłem w szoku. Gościu w 5 minut wyjął liczniki i w drugie 5 je zamontował.

Zapytałem ich jak jest z oplami a konkretnie astrami H i vectrami C bo takie mnie interesowały. Pytałem o zapis przebiegu z licznikach i sterowniku itp itd. Powiedzieli, że spoko, kręcą poprzez gniazdo ale zmieniają tylko to co na zegarach, w sterowniku mozna i tak sprawdzić techem. Mówili, że słyszeli ,ze gdzieś ktoś kręci jakimś magicznym programem nawet to co w sterowniku ale trwa to trochę czasu i kosztuje nawet 400-500pln.

Takze chcąc nie chcąc poznałem trochę światek kręcących liczniki. Byłem przerażony, praktycznie co chwila zajeżdżał do nich samochód z czymś na lawecie albo wogóle normalnie na kołach, ustawila się wręcz kolejka.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

dzięki Krzychu,

ten pomysł z przebiegiem i datą następnego serwisu ma pewien sens, chociaż jak mówisz na 100% procent to on nie jest.

Pożyjemy zobaczymy, musiałem op-coma oddać bo coś szwankował. Sprawdzę jak dostanę drugi.

Z tym przekęcaniem na wielką skalę na granicy to masakra. Aż strach bierze jak się słucha (widzi) co mówisz!

Cóż takie czasy, taki rynek.

Edited by paparas2
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Jako, że teraz niektóre oddziały mają własne OP-COMy to postanowiłem ten temat zaktualizować.

Może sie komuś przyda.

Please login or register to see this quote.

1) można dodać nowy kluczyk (z nowym transponderem) i stary (wcześniej zaprogramowany) bez wcześniejszego usuwania zaprogramowanych kluczyków.

- Po wejściu w moduł CIM wybiera się Special Functions (Programowanie specjalne)

- klika na Security Code (należy wpisać kod immobilajzera z Car Pass).

Po poprawnym wprowadzeniu kodu, wszystkie funckcje programowania pojawią się jako dostępne (wcześniej szare).

- Wybieramy Program Transponder Key (Zaprogramuj kluczyk z transponderem)

- Pojawi się komunikat włóż kluczyk (wiadomo jednak, że kluczyk juz siedzi w stacyjce, bo jak inaczej)

- kliknij Programuj.

- Kluczyk został dodany do immobilajzera.

2) Jeżeli macie nowy kluczyk z niezaprogramowanym chipem (można kupić na eBay) to procedura jest taka sama, tyle, że w funkcjach wybieramy - w zależności od wersji softu opcję Program Transponder Key - New (lub Alternative).

3) Można sprawdzić czy licznik był kręcony. OP-COM czyta przebieg z silnika i hodometru. Żeby sprawdzić to pierwsze należy wejść w Engine (silnik), a potem Measurig blocks (bloki). U mnie pokazuje w km, natomiast stan z licznika czyta się przez wejście w moduł Instrument (Oprzyrządowanie) > Odometer (Licznik), no i tu pokazuje to co się wyświetla, jako że licznik jest w milach tu mam podane mile (musiałem przeliczyć żeby porównać z silnikiem).

Ja coprawda mam z zaprogramowaniem nowego kluczyka mały problem, bo wyskakuje błąd: Programming failed (Programowanie nie powiodło się), pomimo, że transponder jest nowy (nieprogramowany wcześniej), a po tej operacji w statusie immobilajzera pokazuje kluczyk jako Niezaprogramowany, jakby transponder był nieodpowiedni lub wczesniej zalogowany do innego auta to by było Invalid. Więc coś tam nie hula - jakieś podpowiedzi??

Edited by paparas
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Please login or register to see this quote.

ponawiam pytanie, może ktoś już przerabiał powyższe programowanie kluczyka i miał podobny problem - tyle nowych Op-comów w oddziałach i po ludziach?

Edited by paparas
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

da rade sprawdzić op comem czy auto kręcone.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Robertasek, miałem raczej na myśli pytanie w cytowanym przeze mnie kawałku, czyli - problem z programowaniem nowego kluczyka

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

posiadam od niedawna op-com ver.1.20 oraz soft do niego op-com 080711, widzałem ze na stronie adako, jest juz wersja softu 081125. Czym różnią sie te wersje od siebie. oraz czy nie bedzie problemu z urzadzeniem po jej sciagnieciu i instalacji . Jestem w tym temacie nowy i chciałbym uzyskac podpowiedzi.

A wracajac do liczników ostatnio sprawdzełęm przebieg w opel vectra b i zczytałem ten przebieg z epromu i pokazał mi az 786000, a na liczniku było zaledwei 126000. nastepnego dnia sprawdziłem go ponownie i przebieg z epromu zgadzał sie z tym co jest na liczniku. "troszke to dla mnie dziwne", spotkałem kolege ktory ma również opla vectre b ale u nigo odrazu po podłaczeniu przebieg z licznika i z epromu zgadzał sie. Nie mam pojecia czemu w tamtej vectrze wyskoczył taki przebieg.

Osobiscie posiadam opla vectre c i tam jest przebieg w dwóch miejscach i rózni sie on od siebie kilkoma kilometrami, wiec uznaje ze w moim autku lcznik nie był krecony.

Prosiłbym o podpowiediz co do tego softu.

pozdrawiam

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak sobie odpalisz swój interfejs na najnowszym sofcie to zrób od razu papa interfejsowi i szykuj kilkadziesiąt zł na odblokowanie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Cała idea OP-Coma polaga na tym, że sprzęt jest przypisany do konkretnego oprogramowania i nie mozna go odpalać na innym. Ta najnowsza wersja podobno ma już obsługę insigni a dla vectry nic albo bardzo niewiele się zmieniło.

Z przebiegami w VB bywa różnie i nie ma dokładnej odpowiedzi czy da się sprawdzić realny przebieg. W VC sprawdzamy i porównujemy przebieg z komputera z tym z zegarów zwykle handlarze cofaja ten z zegarów dlatego z komputera zawsze można zczytać realny.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

to moje urzadzenie moze tylko pracować z softem 080711, a czy nie ma mozliwości aby przeprogramować te urzadzenia, chodzi mi o przyszłośc, bo beda pewnie wychodzic nowe wersje softu, i napewno beda wgrywac jakies dodatki do opla vectry c. Czy jestem tylko skazany na soft 080711

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Można zrobić aktualizację nawet w dziale "Handelek" na naszym forum jest podwieszony temat gościa, który oferuje takie usługi ewentualnie szukaj na allegro.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

podepne sie

jak kasujemy INSP i gdzie mozna srawdzic ile zostalo do inspekcji?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Please login or register to see this quote.

Być może, tyle że soft w wykazie Insigni nie ma. Ale może rozpozna ją przez opcję "Automatic Vehicle Identification". Nie miałem okazji sprawdzić 

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by Javo
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

gdzie mogę kupić jakiś kabelek do podłączenie vectry C do kompa?Najlepiej USB, a i jaki programik najlepszy??

Oczywiście ten interface od adako odpada

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> za drogi.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Np. 

Please login or register to see this link.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy Op-comem można aktywować tempomat w VC 2.2DTI '03?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Please login or register to see this quote.

Podobno najnowszą wersją tak. Właśnie czekam aż zaktualizuje się oddziałowy Opcom żeby przetestować no moim tempomacie.

Edited by zubek73
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.