Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Nie ma filtru odmy - czy to dobrze? x20xev


SlaVeeK
 Share

Recommended Posts

Witam.

Patrząc dziś pod maskę zuważyłem że nie mam filtru odmy w mojej VB x20xev.

Na tej fotce z poradnika z VKP jest filtr odmy:

wymiary_zamontowany.jpg

Natomiast u mnie to wygląda tak jak na obrazu poniżej.

Co powinienem w tej sytuacji zrobić, kupić filtr i założyć czy nic nie zmieniac? Zauważyłęm też dosc silne pocenie sie olejem na gumach przepustnicy, możliwe ze to przez brak tgo filtru. Co o tym sądzicie?

post-710-1224663231_thumb.jpg

Edited by slaveek
Link to comment
Share on other sites

Seryjnie filtr - separator oleju - nie był montowany.

Po zamontowaniu pocenie przy przepustnicy bardzo się ograniczy

Link to comment
Share on other sites

Guest MrSpike
Seryjnie filtr - separator oleju - nie był montowany.

jak mnie pamiec nie myli to byl montowany w autach poliftowych

jak nie masz to zamontuj - koszt filtra w aso to okolo 50zl, koszt rurek laczacych go z pokrywa zaworow i rura odpowietrzenia miski to koszt okolo 40zl

pozdr

Link to comment
Share on other sites

jak mnie pamiec nie myli to byl montowany w autach poliftowych

nie myli :)

koszt rurek laczacych go z pokrywa zaworow i rura odpowietrzenia miski to koszt okolo 40zl

W ASO sprzedają do tego tą rurkę, która jest w wersji bez filtra :) więc można wykorzystać tą która jest. Wystarczy ją dociąć na wymiary podane na fotce powyżej + dwie opaski. Nie polecam opasek skręcanych (mogą przeciąć miekką gumę przewodu gumowego) - lepsze są te samozaciskowe, choć trochę trudniej się je zakłada.

PS. Filtr oczywiście zakładać. Może być nawet używka- wystarczy dobrze wypłukać benzyną ekstrakcyjną.

Edited by zubek73
Link to comment
Share on other sites

Guest MrSpike
W ASO sprzedają do tego tą rurkę, która jest w wersji bez filtra :) więc można wykorzystać tą która jest. Wystarczy ją dociąć na wymiary podane na fotce powyżej + dwie opaski. Nie polecam opasek skręcanych (mogą przeciąć miekką gumę przewodu gumowego) - lepsze są te samozaciskowe, choć trochę trudniej się je zakłada.

a mylisz sie :P rurka bez filtra jest zakrzywiona i co prawda mozna ja pociac ale to nie to samo. sa specjalne krotkie i proste rurki specjalnie pod filtr zrobione.

pozdr

Link to comment
Share on other sites

Guest MrSpike
gdzie można kupić te dwa krótkie kawałki rurki? bo w moim jest filtr tylko że rurki są poprzecinane od opasek skręcanych.

w kazdym aso powinno byc.

Link to comment
Share on other sites

a mylisz sie rurka bez filtra jest zakrzywiona i co prawda mozna ja pociac ale to nie to samo. sa specjalne krotkie i proste rurki specjalnie pod filtr zrobione.

Może się i mylę... Kiedy to kupowałem to jeszcze nie za bardzo miałem pojęcie o co biega i w ASO sprzedali mi tą zakrzywioną i kazali pociąć. W zasadzie to żaden problem więc tak zrobiłem i myślałem, że tak ma być :)

Link to comment
Share on other sites

ostatnio patrzyłem w sklepach ale ciężko dobrać taką średnice.w ASO to zaśpiewają pewnie!

Czasem wrecz odwrotnie :) Ostatnio jakiegos wezyka szukalem po szrotach, az wreszcie zrezygnowalem i kupilem w aso za grosze. Na szrocie za taka kase by im sie nie chcialo szukac :)

Link to comment
Share on other sites

Zdziwilem sie dziś bo bylem w kulku sklepach w których do tej pory mieli prawie wszytsko do Vectry, ale w żadnym nie spotkali sie żeby ktoś szukał filtru odmy, czy separatora oleju :) nawet po numerze czesći nei mogli znalesć. Więc pozostaje tylko ASO.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Powiedzcie mi co ten filtr daje? Aktualnie go nie mam (jedynie zakrzywioną rurkę) i nie wiem czy kupować filtr czy po prostu te rurke tak jak była.

Link to comment
Share on other sites

Wszystko jest super z tymi filtrami oprcz tego ze po zimie czasto sie zawalaja maslem i nie ma odpowietrzenia skrzynki korbowej trzeba czesto czyscic w zime ;(.

Link to comment
Share on other sites

Guest krzycho2.0

Wszystko jest super z tymi filtrami oprcz tego ze po zimie czasto sie zawalaja maslem i nie ma odpowietrzenia skrzynki korbowej trzeba czesto czyscic w zime ;(.

Nigdy masła nie miałem,stosowanie dobrego oleju i wymiana na czas nie powoduje takich zjawisk. ;)

Link to comment
Share on other sites

Nigdy masła nie miałem,stosowanie dobrego oleju i wymiana na czas nie powoduje takich zjawisk. ;)

Nie wiem jak kolega ale ja olej mam z gornej plki LM 10w/40 a nawet w lato jest majonez.

Link to comment
Share on other sites

powiedźcie a nie lepiej za miast tego filtru opla zamontować sobie coś na kształt oil catchera pomiędzy silnikiem a rurą dolotu ? czy to nie powinno już całkowicie zniwelować zasyfionej przepustnicy ?

Link to comment
Share on other sites

Przeciesz ten filtr na odme niweluje calkowicie syff z przepustnicy od kiedy zalozyme filtr to od 2 lat nawet kropli oleju nie znajdziesz na przepustnicy.

Zalozenie filtra oraz zalenie dobrego oleju np. maxlife, LM, Motul i masz jak w banku ze juz nigdy nie bedzie musial czyscic przepustnicy u mnie przynajmniej tak jest nie wiem jak u innych.

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem jak kolega ale ja olej mam z gornej plki LM 10w/40 a nawet w lato jest majonez.

a do tego jezdzis na krotkie odcinki?

mi to wyglada na niedogrzany silnik, ja tez jak mialem 2.0 z tym filtrem to nigdy tam masla nie mialem.

Link to comment
Share on other sites

Do pracy mam 4 km jak jest okolo 12 stopni to jak juz jestem w robocie to temperatura cos kolo 87 stopni. Wiec nie powinno byc mowy o nie dogrzenym silniku

Link to comment
Share on other sites

4 km i to ma byc dogrzanie samochodu? :P

przejedz sie pare razy na wiekszy dystans, przepal go dobrze a zobaczysz ze tego "masla" nie bedziesz mial ;)

Link to comment
Share on other sites

samochod mniejsze dystansy robi 2, 3 razy w tygodniu reszte to min trasa to 25 km wiec nie powinno tego byc

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP