Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

FILTR PALIWA


piotrek6666
 Share

Recommended Posts

Witam

W ubiegłym tygodniu u kumpla wymieniałem filtr paliwa w DTL-ce '98 i zauważyłem, że na spodzie filtra ma on taką dużą sprężynę która wypycha wkład filtra do góry, a dzisiaj wymieniałem go u siebie 2.2 DTI '01 i tej sprężyny nie mam.

Czy obudowa filtra różni się w tych rocznikach i czy powinna być u mnie?

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Witam

W ubiegłym tygodniu u kumpla wymieniałem filtr paliwa w DTL-ce '98 i zauważyłem, że na spodzie filtra ma on taką dużą sprężynę która wypycha wkład filtra do góry, a dzisiaj wymieniałem go u siebie 2.2 DTI '01 i tej sprężyny nie mam.

Czy obudowa filtra różni się w tych rocznikach i czy powinna być u mnie?

Pozdrawiam

Filtry są identyczne, obudowy mogą się różnić zwłaszcza między rocznikami -97 a -01 i silnikami 2.0 DTL a Y22DTR, ale chyba można je nawet stosować zamiennie.

Edited by Piotreq
Link to comment
Share on other sites

Guest Marek_L

u mnie była obudowa pęknięta i przed znalezieniem oryginalnej jeździłem na filtrze od a4. da się i tak. a sprężyna powinna chyba być bo dopływ i odpływ paliwa z puszki są na tej samej wysokości ale odseparowane filtrem

Link to comment
Share on other sites

u mnie była obudowa pęknięta i przed znalezieniem oryginalnej jeździłem na filtrze od a4. da się i tak. a sprężyna powinna chyba być bo dopływ i odpływ paliwa z puszki są na tej samej wysokości ale odseparowane filtrem

Ale powinienem mieć tą sprężynę u siebie czy nie???

Link to comment
Share on other sites

Guest Marek_L

epc podaje że tak:

SPRĘŻYNA, FILTR PALIWA (JNS) (90542903) (8 18 775)

obudowa i filtr są takie same jak w silnikach 1995 ccm

a to dane z http://dealerlocator.id.pl

Numer katalogowy: 818775

Nazwa części: SPREZYNA

Cena netto: 29,27

Cena brutto: 35,71

Edited by Marek_L
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 2 months later...
To jak jest z ta sprezyna ? Powinna byc w kazdej obudowie ??

Szukalem i dzwonilem po aso. Nie maja w sprzedazy tej sprezynki. Jedynie z obudowa.

Czy ktos przy okazji wymiany wkladu filtra moglby ja laskawie pomierzyc i podac na forum jej wymiary ??

Z gory dziekuje ;)

Link to comment
Share on other sites

Nie maja w sprzedazy tej sprezynki
SPRĘŻYNA, FILTR PALIWA (JNS) (90542903) (8 18 775)

JNS= już nie stosować i dlatego jej nie mają. Po prostu stwierdzili, że bedą sprzedawać całe obudowy. Taka naciągana polityka. Gdzieś już o tym pisałem.

Link to comment
Share on other sites

JNS= już nie stosować i dlatego jej nie mają. Po prostu stwierdzili, że bedą sprzedawać całe obudowy. Taka naciągana polityka. Gdzieś już o tym pisałem.

To gdzie tego cuda szukac ? Po szrotach chodzic czy jest jakis sklep z takimi (wycofanymi) czesciami do opla ?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Ale powinienem mieć tą sprężynę u siebie czy nie???

Brak tej sprezyny to jakas totalna porazka. Teoretycznie to tak samo jakby tam filtra nie bylo. O dziwo zrobilem juz tak ze 40 000 km a pompa nadal dziala.

Link to comment
Share on other sites

Orientujesz sie moze gdzie w okolicach wwy jest taki przybytek z duza iloscia czesci do vectr/opli ?

w kierunku na lublin jest duży skład z częściami do opla tylko nie przypomne sobie w której mijscowości ale gdzieś w pobliżu wawy

Link to comment
Share on other sites

w kierunku na lublin jest duży skład z częściami do opla tylko nie przypomne sobie w której mijscowości ale gdzieś w pobliżu wawy

Dzieki za info. Bede szukal a jutro opracuje jakies rozwiazanie zastepcze.

Link to comment
Share on other sites

W okolicach Ryk :) . Kupiłem u nich egr i od trzech lat działa OK.

A dokładniej to pewnie chodzi o miejscówke znajdującą się po lewej stronie jakieś 1,5 km od końca obwodnicy Garwolina. Tel. do nich: 25 683 17 08

Link to comment
Share on other sites

A dokładniej to pewnie chodzi o miejscówke znajdującą się po lewej stronie jakieś 1,5 km od końca obwodnicy Garwolina. Tel. do nich: 25 683 17 08

po prawej w stronę wawy już za garwolinem bliżej warszawy

Link to comment
Share on other sites

po prawej w stronę wawy już za garwolinem bliżej warszawy

To chyba nie o tym samym mówimy - namiary, które podałem dotyczą warsztatu i szrotu znajdującego się za Garwolinem (konkretnie za obwodnicą) jak sie jedzie w stronę Lublina (po lewej), a tym samym po prawej przed Garwolinem jak sie jedzie w stronę Wawy.

Link to comment
Share on other sites

To chyba nie o tym samym mówimy - namiary, które podałem dotyczą warsztatu i szrotu znajdującego się za Garwolinem (konkretnie za obwodnicą) jak sie jedzie w stronę Lublina (po lewej), a tym samym po prawej przed Garwolinem jak sie jedzie w stronę Wawy.

Sie chlopcy rozpisali :D Dzieki. Po swietach bede sprawdzal te szroty. Wesolych !

Link to comment
Share on other sites

Troche podzwonilem i nie namierzylem tej sprezynki. Moglby ktos zajrzec do tej obudowy, pomierzyc i podac parametry tej sprezyny ?

Link to comment
Share on other sites

a po co Ci ta sprężyna? Ja w poprzedniej obudowie jej nie miałem i wszystko było oki. Zmnieniłem na inną nie wiadomo po co bo stara była sprawna ;), w której jest owa sprężyna ale żadnej różnicy nie ma. Wszystko szczelne elegancko. Pamiętaj tylko żeby leciutko przykręcić dekielek bo będzie Ci ropka lecieć ;)

Link to comment
Share on other sites

a po co Ci ta sprężyna? Ja w poprzedniej obudowie jej nie miałem i wszystko było oki. Zmnieniłem na inną nie wiadomo po co bo stara była sprawna ;), w której jest owa sprężyna ale żadnej różnicy nie ma. Wszystko szczelne elegancko. Pamiętaj tylko żeby leciutko przykręcić dekielek bo będzie Ci ropka lecieć ;)

Wydaje mi sie ze jednak jest potrzebna ta sprezynka skoro wlot i wylot z obudowy jest na tym samym poziomie. Oddziela je wlasnie docisniety za pomoca sprezyny, do gornej pokrywy filtr paliwa. Jesli nie ma tej sprezyny to ten filtr sie swobodnie unosi, niekoniecznie dociskajac do pokrywy. Poza tym czesto moj filtr z powodu braku sprezyny wiruje w obudowie pod wplywem podcisnienia - po wyjeciu czesto jest tak dziwnie "zwichrowany" w jedna strone.

Wiec jesli ktos bylby na tyle mily i "zajrzal do mlodych" i pomierzyl ta sprezynke cobym mogl sobie ja dorobic to bede wdzieczny. Pewnie by sie przydala srednica drutu, zewnetrzna srednica sprezyny i pewnie wysokosc rozprezonej sprezynki.

Edited by mosiolino
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP