Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest Glosny

problem ze zmianą zawieszenia na gwintowane

Recommended Posts

Guest Glosny

witam, nie wiem czy wybrałem dobre miejsce na ten temat, ale mam takie pytanie, czy ktoś montował gwintowane zawieszenie samemu?? bo chciałbym to zrobić tylko mam mały dylemat... gdyż na zdjęciu ponizej ( zapożyczonym, gdyż tylko na tym będę mogł zobrazowac moj problem) nie ma zastosownego lozyska ktore jest w oryginalnym zawieszeniu... i nie wiem czy na pewno pod tą gumą która opiera sie o karoserie ma być włożony ten pierścien ktory jest zaraz nad spręzyną, czy tam ma być jeszcze jakieś lożysko? bo nie wiem jak to z zrobic?

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa dwie opcje. Albo wymontowujesz łożysko z plastikowej obudowy (co jest dość trudne) i zakladasz na samą górę, albo kupujesz nowe (numer TED-GUM 00501297 dostępne w INTERCARSIE 25zł detal)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Glosny

numer TED-GUM 00501297 dostępne w INTERCARSIE 25zł detal) to jest to cos gumowego co jest na rysunku nad amortyzatorem przedmnim?? czy jeszcze jakies inne lozysko??

Share this post


Link to post
Share on other sites

To jest łożysko (metalowe) które pozwala na obracanie się kolumny. Na stronie ósmej masz pokazaną złożoną kolumnę:

Please login or register to see this link.

Po lewej stronie jest pokazane łożysko (metalowe) nałożone na kolumnę, po prawej gumowa poduszka, która leży na tym właśnie łożysku. W takiej postaci (skręcone tą niższą nakrętką co była fabrycznie) wkładasz do auta, od góry zakładasz talerzyk i skręcasz tą wyższą nakrętką.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Glosny

to mo bardzo wiele wytłumaczyło:) bardzo dziękuje!! łożysko już mam zamówione jutro ma być o 9:) a mam takie troche inne pytanie, gdzie ma być tam mniejsza sprężyna w przednim zawieszeniu?? na górze czy na dole?? bo nie wiem:( pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

W zawieszeniu HR mniejsza jest na dole.

Share this post


Link to post
Share on other sites

w FK mam na dole, wniosek taki że raczej na dole,ona odpowiada tylko za ruch góra dół ,przy regulacji wysokości na gwincie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Glosny

dzieki za pomoc!!! to chyba juz wszystko wiem:) teraz tylko trzeba sie zebrac na siły i to zamontowac:) bardzo jestem cieka jak sie bedzie jezdzic:) jak twardo i czy bedzie sie fajnie trzymac na zakretach:) montował ktoś samemu gwint?? cięzko było??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Montowałem u siebie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">. Ciężko nie jest, tak samo jakbyś zmieniał amorki. Tylko dochodzi później regulacja.

Pamiętaj zeby nie dać na maksa w dół, bo poduchy się ubiją i jeszcze trochę zejdzie. Z resztą pojeździsz, zobaczysz

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Glosny

bede pamietac. ja chciałem narazie dac prawie na samą gore gdyż musze zagiąc ranty gdyż mam fele 8J i et 35 R17. i jak narazie patrzyłem to moze nie bedzie trzec, ale dla bezpieczenstwa nie bede przesadzac:) a jedna sobota z pomocą kolegi wystarczy na przełożęnie zawieszenia? troche narzedzi mam:) do prężyn sciagacz takze:) cięzko było z ustawiewniem zbiezności?? nic nie sciaga was, ani nie zbiera wam opon??

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam 225/45/17 i ET 35 szer. 8 cali i nieraz tylko z tyłu przyciera ale rantów nie musiałem zaginać.A do niedawna jeździłem na serii - teraz wymieniłem amortyzatory na sportowego Sachsa,zostawiając seryjne sprężyny.Tak więc przy w miarę seryjnej wysokości i większej sztywności nie powinno Ci obcierać chyba,że naprawdę dasz nisko (tylko zima idzie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> ).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam 225/40R18 i ambitnie zaraz po założeniu gwinta zjechałem na sam dół. Efekt był taki, że jak się wszystko ułożyło, poduchy ubiły, to z nadkoli zostały firanki

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> (ale o ranty błotników nie obciera, przynajmniej jak jade prosto)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Glosny

zobaczymy jak bedzie na moich 215/40ZR17 8J ET35:) ja chce by było sztywno, ale nie musi byc mega nisko:) tylko tak srednio:) tak by miedzy nadkolem a oponą było tak szeroko by tylko palec wchodził, czyli okolo 1 cm:) włąsnie sie zastanawiam jak to bedzie zimą

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> ale ja do pracy chodze pieszo wiec autem to tylko czasami jezdze czyli moze 2 razy w tygodniu:) mam juz te łożyska:) mam w planach to zawieszenie wlozyc w sobote, ale nie wiem, bo boje sie ze drążka stabilizatora nie odkręce:( zobacze:) ale juz bardzo bym chciałna gwincie jezdzic.... dzieki za informacje na moje pytania:) pozdrawiam

Edited by Glosny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

no to zapomnij ze przy ET 35 bedziesz miał tak nisko,i to przy felgach 17 "

zaklepuj ranty ,bo szkoda opon

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Glosny

jesli tak mowisz, to raczej wytne te ranty:) a z przodem bedzie ok?? narazie sie zastanawiam czy warto gwint zakładac na zime?? bo podobno od srody ma padac snieg:( jak myslicie, warto??

Edited by Glosny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...