Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest mahcin

Instalacja Koltec/Necam GSI

Recommended Posts

Guest mahcin

Witam, zauważyłem istnienie tematu Instalacja" Koltec/Necam EGI " Cieszę się, że grono osób posiadających Kolteca siępowiększa, bo jest to naprawdę

fajna instalacja i bezproblemowa(jak jest sprawna

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> ) Zakładam ten temat, bo ja niestety mam GSI czyli IV generację, niestety, ponieważ nie ma nigdzie żadnych informacji na jej temat, tak jak jest to w przypadku EGI.

Doszedłem do tego że komputer (ECU) nie jest już taki jak w starych Astrach F, jest natomiast identyczny jak zwykły komputer Astry G.

Jest oznaczony jako "Delphi Delco" auto na tej instalacji pali tyle samo LPG co paliwka

Parownik jest taki sam (przynajmniej u mnie) więc jego regeneracja niczym się nie różni od EGI

Ale jak to ustrojstwo diagnozować? Jego błędy?

Wypowie się ktoś z większym doświadczeniem?

Edited by mahcin

Share this post


Link to post
Share on other sites

JA tez zakupiłem viki na kolteku i znalazlem takie cus

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Milej lektury

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest mahcin

Please login or register to see this quote.

Zgadza się wiele wspólnego, np. parownik, ale jest też wiele różnic..

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wieprzmak

Please login or register to see this quote.

a u mnie nie wyswietla bledow mimo ze szary kabelek zwarlem do masy acumulatora ktory znajduje sie obok kontrolka dziala jak zwykle a potem gasnie i nic nie pokazuje nie wiem co jest grane bo auto samo przelacza nie na bezynke w czasie jazdy i to jest losowa sytuacja czasem dziala ok a czasm potrafi zgasnac na biegu jalowym co to moze byc, przypuszcza co to ale nie chce sugerowac prosilbym o ewentyalna podpowiedz bo jest to uciazliwe w urzytkowaniu czasem jak zalacze recznie to zaskoczy i jest ok a czasem nie da sie wytrzymac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Instalacja GSI jest bardzo wrażliwa na niewielkie odchylenia ciśnienia gazu spowodowane starzeniem się membran. Kup komplet naprawczy, wymień membrany i będzie po problemie. W razie dalszych problemów pisz koltec@kuk.biz.pl lub dzwoń 783 37 57 07

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Odi70

Witam

Niedawno kupiłem Vectre-C z 2003 roku z silnikiem 1.8 z zamontowaną już instalacją gazową Koltec-Necam GSI.

Jest to mój pierwszy samochód z instalacją gazową, więc nie mam dużego doświadczenia w jej utrzymaniu.

Z samochodem dostałem instrukcje do tej instalacji (nic ciekawego - w sumie to więcej marketingu niż tecnicznych informacji).

Jedna informacja mnie bardzo zaciekawiła. Wg niej to nie wolno doprowadzić do tego, aby cały gaz z butli został wypalony w czasie jazdy.

Niestety nie napisali dlaczego do tego nie wolno dopuścić.

Mnie się to niestety przydarzyło i po zatankowaniu gazu ponownie do pełna, objawy są takie, że silnik pracuje tylko na trzech garach.

Przedtem (przed ponownym zatankowaniem) instalacja pracowała dobrze.

Wg. mnie to przyczyna złej pracy instalacji leży w jakości paliwa a nie w tym, że je wypaliłem całkowicie z butli.

I tu mam prośbę o weryfikacje tej informacji i podpowiedź dlaczego nie wolno wyjeździć całego paliwa z butli.

Czy to jest cecha właściwa wszystkich instalcji gazowych, czy tylko tej konkretnie.

pozdrawiam wszystkich

Edited by Odi70

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mnie po wyjechaniu do końca i ponownym zatankowaniu wszytko OK, instalacja BRC

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nieraz zdarzyło mi się wyjeździć całą butlę w nexii, a w oplu raz i nie było żadnych niepożądanych efektów. ale instalacje oczywiście nie koltec/necam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Przyczyna, dlaczego nie należy wyjeżdżać gazu do zera jest dość oczywista. Gaz, szczególnie ten znajdujący się dłużej w zbiorniku( stary) ma tendencję do rozkładania się na frakcje. Lżejsze unoszą się na powierzchni łącznie z całym brudem niczym kożuch na mleku i spalają się wyłącznie, gdy zbiornik jest całkowicie opróżniany. Efekt to zabite filtry, no chyba, że użytkownik systematycznie wyjeżdża gaz do zera.

Czyszczenie rozdzielacza masz szczegółowo opisane w poradniku rozsyłanym za darmo ze strony www.koltec.implesite.pl.

Zarejestruj się i wykonaj czyszczenie zgodnie z instrukcją. Wszystko wróci do normy.

Pozdrawiam:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...