Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest Dibo

Vectra B 2.0 DTL 97 rok brak turbo

Recommended Posts

Guest Dibo

Dzisiaj wjechałem w dużą kałużę i zaraz po tym auto straciło moc. Normalnie przy 2,500 do 3000 załączała się turbina, teraz czuje jak bym jeździł polonezem na gaz. Poradźcie coś bo ja się kompletnie nie znam a na wstawianie do warsztatu to mi sie nie uśmiecha bo krucho z kasą.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mellow.png" alt=":mellow:"> :mellow:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pytanie zasadniczne: Świeci się CHECK (ikona silnika) ?

Skoro zaraz po wjechaniu w kałużę to obstawam, że woda spod kół wyrwała, wypieła jeden z wężyków podciśnienia. Szukaj wężyków średnicy około 4 mm, a dokładnie jakiegoś który wisi sobie luźno i go podłącz.

Opcja druga to elektryka i zalany jakiś czujnik, ale to po wyschnięciu powinno ustąpić.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Dibo

Serdeczne dzięki dzis sprawdze i dam znać pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Sprawdz jeszcze filtr powietrza ja mialem podobnie po deszczu auto muł. Sprawdzilem wezyki bylo ok a filtr powietrza byl od wilgoci jak karton taki twardy i nie ppuszczał prawie powietrza wymiana na nowy i auto jak nowe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

prawdopodobnie któryś z elektrozaworów złapał wode, obejżyj jesli tak wykreć i osusz dokladnie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest hefaj

miałem ten sam przypadek jakis miesiac temu jak były te ulewy,pojechałem do elektroniki jacek grabowski w piasecznie,okazało sie ze po wjechaniu w kałuże zaciagło mi troszke wody i uszkodziło mi : przepływomierz powietrza, elektryczny zawór go egra i cos tam majstrowali przy komputerze sterujacym silnikiem skutek taki ze za naprawe z jego czesciami oczywiscie bosch itd zapłaciłem 2300 ,teraz autko jezdzi ok,aha i dziwne ze zadna kontrolka mi sie nie zaświeciła ,żadnego błedu nie pokazywało.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

czyli tak jak radziłem, nota bene ładnie dałeś sie skasować

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_ohmy.png" alt=":o" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/ohmy@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest hefaj

no wlasnie skasował mnie niezle powiem tak przepływka boscha 750, zawór elktryczny egr 350, naprawa kompa 400, 800 robocizna kasowanie błedów itp,cos mi mowil ze ja mam jakas dziwna przepływke jedna z pierwszych jakies inne podłaczenie koski czy jakos tak i dlatego taka droga,tak czy siak szarpneło mnie to niezle.do dzis odczuwam skutki wypadu na działke ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Baranek80

Witam,

ostatnio mam podobny przypadek, jadąc pod górę po przekroczeniu ok. 2500 obrotów włącza się błąd i auto zamula, miałem już tak kilka razy, ostatnio jak wyprzedzałem co mnie bardzo zdrażniło

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mad.gif" alt=":angry:"> .

Oprócz podpięcia pod kompa co dodatkowo sprawdzić ??

Pozdrawiam

Paweł

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ArturL

.... błędy i zapodać na forum

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

hej ludki, widze że EGR nie tylko mi daje się we znaki, mam VB diesel 2.0 DTI z 97 i wydaje mi się, że jeżdżę zwykłym dieslem a nie z turbo. Byłem na kompie z autkiem i wykazało, że to właśnie zawór EGR.

Moje pytanie jest takie, czy muszę go wymienić na nowy czy ewentualnie używany ale dobry albo czy można go naprawić.

Czytałem na forach, że nowszych wersjach w benzyniakach mozna a tu w dieslu, a jeżeli tak to jak to zrobić?

dzieki za pomoc

Edited by wojciech12

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest hurd

Please login or register to see this quote.

u mnie było podobnie z tym EGR'em a okazało się, że to wężyk podciśnienia wypiął się podczas grzebania przy klimatyzacji i auto w ogóle nie przyspieszało!

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mnie jest już wszystko sprawdzone, że to na pewno żaden wężyk,

byłem na dwóch komputerach i na obu wykazało że to zawór egr.

dlatego szukam pomocy czy można ten zawór naprawić?

no chyba, że ktoś ma do opylenia za rozsądna cene używany ale dobry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Pewnie masz - miałeś błąd P 0400 , to wcale nie musi oznaczać uszkodzenia EGR . Poczytaj sobie tematy ( szukajka ) o 0400 a zobaczysz że 10 kompów pokaże błąd EGR który będzie OK a masz np. pękniętą gumkę na trójniku lub przetarty wężyk .

Share this post


Link to post
Share on other sites

ooo, to jutro sobie każdy wężyk dokładnie sprawdzę

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ArturL

wojciech12, sprawdź podciśnienia vacuometrem na każdym z elektrozaworów i vacupompie na zimnym i rozgrzanym silniku (powinno być nie mniej niż -0,6bara). Jak ciśnienie jest stałe (wskazówka drga minimalnie) - ok ale, jeśli waha się znacznie (+ - 0,2bara), to masz nieszczelność lub vacupompa niedomaga. Jeśli podciśnienia są ok, a mmo to jest p0400, to sprawdź przepłwomierz.

PS

Nie wierz mechanikom z kompem, szczególnie przy p0400

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzięki wszystkim za rady

sprawdze teraz to wszystko i zobaczymy,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odgrzebie temat, ja wlasnie wczora przy jezdzie po gorach wjechalem w wieksza kaluze i stracilem turbo, kompletnie nic - gaz do dechy i nic.

Pokazala sie kontrolka silnika, a po zgaszeniu auta juz sie wiecej nie zapalila.

Zostalem podpiety pod OPCOMa i blad niestety skasowano, ale pamietam tresc

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="<fileStore.core_Emoticons>/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Pulse Ratio Boost Pressure Solenoid Valve i w wynikach jest 65.0 %. W zalaczeniu zapodaje csv'a.

Co to moze byc nie widzialem odpietych wezy, jesli tak to gdzie je szukac.

To jakis sensor, mozliwe jest ze moze sam wyschnac?

A i o dziwo troche plynu chlodniczego mi ubylo w zbiorniczku jest troche na samym dnie (dawno nie sprawdzalem, wiec moze to przypadek).

Ot hydrozagadka

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="<fileStore.core_Emoticons>/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

U mnie po przejechaniu przez bajoro zalało elektrozawór od turbiny , niby wyschło i było OK ale po pewnym czasie i tak padł .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gdzie jest ten elektrozawór? Jakaś fotka czy wskazówka? Samemu można wymienić?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też wydaje mi się że to elektrozawór

Please login or register to see this quote.

Ja zmieniałem ponad rok temu i w zbiorniczku ubyło może 2cm. Sprawdź wszystkie wężyki jakie odchodzą od zbiorniczka może jakiś się poci i to jest powód tego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obok turbiny , podłączone są do niego wężyki od podciśnienia z tego co pamiętam to ma numer 09128022 ( mogę się mylić co do początku ale końcówka jest na pewno 022 - piszę z pamięci )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Patrzylem na ten elektrozawor (numery ma inne, jak mi sie uda zrobic fotke to wkleje).

Wiec Ryba powiem Ci, ze moc wrocila, ale wydaje mi sie, ze nie na 100% mozliwosci, jeszcze bede testowal na autostradzie.

A jesli jednak siadl elektrozawor to pytanie jak to sprawdzic, czy jest sens kupowac nowy czy moze uzywke? Czy moglyby pasc inne elektrozawory?

Ja doczytalem przy wymianie zawor trzeba wezyki nowe przygotowac?

duzo pytan

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Wężyki, o ile układ trzyma podciśnienie ( możesz sprawdzić to gruchą wpinając ją na noc ), nie muszą być wymieniane. Natomiast co do elektrozaworu - używkę przecież masz, po co Ci druga ? Ja kupiłbym nowy pomimo tego, że będzie sporo droższy...

Co do numerów na wieczkach elektrozaworków - w 2,2 DTI od turbiny i EGR są jednakowe, od klapek zawirowań czy też od zmiany długości kolektora dolotowego jest inny. W silnikach 2,0 DI i DTI przedliftowych te 3 elektrozaworki są jednakowe i bywały to takie jak ten pojedynczy od klapek w 2,2 DTI. Dopiero w poliftowych 2,0 DTI stosowano taki układ elektrozaworków jak w 2,2 DTI... Zwróć na to uwagę.

Mam nadzieję, że Ci nie namąciłem...

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_ohmy.png" alt=":o" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/ohmy@2x.png 2x" width="20" height="20">

Jeśli pojedziesz w trasę potestować to " zmierz się "... czyli weź laptopa i podepnij się nie gasząc silnika, sprawdź błąd ( błędy ), bo czasem jest tak, że jest ich kilka, a po wyłączeniu i włączeniu nie wszystkie się uaktywniają...

W ogóle dobrze by było gdybyś miał możliwość podpięcia się Techem2 i z tak podpiętym zestawem możliwość odbycia jazdy próbnej...

Edited by Piotreq

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobra a jesli podczas jazdy nie wykaze zadnego bledu, to na jaki wspolczynnik musialbym patrzec.

Czy ten Pulse Ratio Boost Pressure Solenoid Valve (pokazywal max 65.0 %) ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...