Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Przygasanie świateł przy skręcaniu


danny_SRC-C723
 Share

Recommended Posts

Witam, czy to normalne, ze przy najmniejszym skrecie kierownica na postoju, widac jak swiatla lekko przygasaja?

Wiadomo, ze jesli sie skreci do oporu, to przewaznie w kazdym aucie lekko przygasaja, ale u mnie wystarczy najmniejszy skret.

Wiem, ze diagnozowanie na odleglosc duzo nie daje, ale moze mial ktos z was cos podobnego?

Na poczatek musze sprawdzic plyn.

Pozdrawiam

Edited by danny_SRC-C723
Link to comment
Share on other sites

poszukaj albo popatrz TUTAJ

domyślam się że masz 1.8 :) , nawet po lifcie ( u mnie )występuje ten problem, oplowi nie udało się tego usunąć albo doszli do wniosku że... nie potrzeba :angry:

pozdro

Link to comment
Share on other sites

W VC pompa wspomagania jest elektryczno-hydrauliczna, jak kręcisz kierownicą uruchamia się pompa, przez co następuje większy pobór energii- stąd przygasanie świateł. Niemniej jednak nie powinno to być zauważalne, prawdopodobnie akumulator słaby.

Link to comment
Share on other sites

2.2 DTI, aku nowy, zauważalne jedynie przy manewrach w garażu. Mi to nie przeszkadza - normalne, że występuje spadek napięcia dlatego przygasa.

Link to comment
Share on other sites

Ja mam akurat 2,2 Z22SE, ale i tak dzieki, zobaczymy co czas i Vikki pokaze ;-)

mam ten sam motor i podobny efekt, jak silnik zimny to lekko faluje i w tym czasie swiatla przygasaja

widocznie tak musi byc ;)

Link to comment
Share on other sites

W VC pompa wspomagania jest elektryczno-hydrauliczna, jak kręcisz kierownicą uruchamia się pompa, przez co następuje większy pobór energii- stąd przygasanie świateł. Niemniej jednak nie powinno to być zauważalne, prawdopodobnie akumulator słaby.

Moze wyjde na ignoranta,ale akumulator sluzy przede wszystkim do uruchomienia silnika.Pozniej prad potrzebny do odslugi urzadzen elektrycznycznych wytwarzany jest przez alternator.Aku zamyka tylko obieg i jest przy okazji ladowany.

Problemen VC w tym przypadku jak dla mnie jest poprostu za slaby alternator.Pobor energi pompy wspomagania jest tak duzy,ze "dynamo" nie daje rady.

Obiaw przygasajacych swiatel wystepuje ruwnierz u mnie(2.2direct),jednak ja sie tym wcale nie przejmuje.Baterie tez mam w idealnym stanie.

Czytalem sporo postow na ten temat i doszedlem do wniosku ,ze jednak"ten typ tak ma".Moznaby kombinowac z laternatorem.Ale po co?

Link to comment
Share on other sites

Guest kazik76
Witam, czy to normalne, ze przy najmniejszym skrecie kierownica na postoju, widac jak swiatla lekko przygasaja?

Wiadomo, ze jesli sie skreci do oporu, to przewaznie w kazdym aucie lekko przygasaja, ale u mnie wystarczy najmniejszy skret.

Wiem, ze diagnozowanie na odleglosc duzo nie daje, ale moze mial ktos z was cos podobnego?

Pozdrawiam

ja tez tak mam w 2.o :) + jeszcze gdy wlacze ogrzewanie szyb to lekko zmruza na sekundke:) ..lub mniej,zaloze sie ze u ciebie tez tak jest...pobor mocy za duzy:)

Link to comment
Share on other sites

VC tak ma i niestety nie jest to dobre. W BV jak padło ładowanie, można było spokojnie dojechać domu, warsztatu. W VC może się to nie udać. Rozmawiałem kiedyś o tym z elektronikiem. Pobór prądu do wspomagania jest tak duży, że aku nie wydoli.

Link to comment
Share on other sites

Powiem szczerze, że zaskoczyła mnie ta "wada" w VC, w aucie tej klasy (i nie za małe pieniądze!) coś takiego wg mnie nie powinno mieć miejsca.

Pewnie, aż tak bardzo nie przeszkadza i jest zauważalne tylko na postoju, albo przy gwałtownym ruchu kierownicą przy wolnej jeździe.

Link to comment
Share on other sites

Guest GT-3000

mam taki sam efekt z przygasaniem świateł podczas manewrowania na parkingu-dodam że mam nowy akumulator-więc VC tak ma i trzeba z tym żyć :)

Link to comment
Share on other sites

Guest 2 fast 2 furious

Mialem tak do czasu wymiany magla. Jedno z drugim ma niewiele wspolnego, byc moze przy ponownym ustawieniu geomertii system ma mniejsze obciazenie ale tak tylko spekuluje.

Link to comment
Share on other sites

hmm ja w VB i astre F tez tak mam, jesli chodzi o elektryczna pompe wspomagania to jest to zrozumiałe, ale jak mam hydrauliczna to co wówczas? baa powiem wiecej, nawet przy ruszeniu kierownicą minimalnie spadają obroty. zarówno w astrze jak i viki. astre mam 8 lat i tak było zawsze (silnik 1,4), a jak to jest z VB? (silnik 1,8 16V)

Link to comment
Share on other sites

a jak to jest z VB? (silnik 1,8 16V)

jest napędzana tym samym paskiem co alternator więc chyba też powoduje obciążenie....

Link to comment
Share on other sites

Nie przesadzajmy znowu z tą wadą. Mignięcie jest ale prawie nie zauważalne. U mnie tylko na postoju. Jeśli jest to zauważalne podczas jazdy to jest to już poważna usterka. Światła nie mogą migać, czy przygasać.

Edited by Damian44
Link to comment
Share on other sites

U mnie to samo- swiatla przygasaja i jest to zdecydowanie zauwarzalne ,ale tylko po odpaleniu auta i ruszaniu pozniej juz tego nie zauwazam.Widocznie ten typ tak ma :mellow:

Link to comment
Share on other sites

Mignięcie jest ale prawie nie zauważalne. U mnie tylko na postoju. Jeśli jest to zauważalne podczas jazdy to jest to już poważna usterka. Światła nie mogą migać, czy przygasać.

Jak juz mowilem OPEL potrafi zawsze zaskakiwac,

dzisiaj doznalem niemalego "szoku" na jakies 30 sekund przestalo mi serwo dzialac, a BC to zaczal tak przygasac, jakby ktos go przelaczal DAY-NIGHT, raz nawet radio zgaslo.

Z diagnozowaniem TECH-em jeszcze zaczekam, to w koncu pierwszy raz, chyba ze przyczyna inaczej sie znajdzie.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
U mnie to samo- swiatla przygasaja i jest to zdecydowanie zauwarzalne ,ale tylko po odpaleniu auta i ruszaniu pozniej juz tego nie zauwazam.Widocznie ten typ tak ma :mellow:

U mnie sytuacja nieco sie pogarsza, po odpaleniu wywala mi serwo, wentylator i ch... wie co jeszcze, na dodatek mam slabe ladowanie.

Podejrzewam ze to alternator.

Link to comment
Share on other sites

U mnie sytuacja nieco sie pogarsza, po odpaleniu wywala mi serwo, wentylator i ch... wie co jeszcze, na dodatek mam slabe ladowanie.

Podejrzewam ze to alternator.

To co pisałeś dziś w innych postach i to co teraz, to faktycznie wygląda na alternator.

Link to comment
Share on other sites

Guest GT-3000

przygasanie świateł niestety jest typowym dla VC ponieważ:

-pompa wspomagania pobiera nawet 92A !!

-przy biegu jałowym prąd ładowania nie jest duży,dlatego impulsowe obciążenie 92A powoduje spadek napięcia w instalacji o 1-2V

-każda żarówka żarnikowa pomimo bezwładności włókna będzie miała niższa emisję światłą nawet o 30% przy spadku ok 2V

(żarówka żarnikowa np H7 już przy napięciu 8-9V przestaje świecić

-teoretycznie oświetlenie na lampach ksenonowych nie powinno przygasać,jeżeli napięcie w instalacji nie spadnie poniżej roboczego progu stabilizacji-np takie chińskie generatory W.N. do ksenonów mają stabilną pracę przy minimalnym napięciu od 10,5V-11,5V

-samochody posiadające duży akumulator np z dieslem powinny mieć mniejszy skok napięć podczas pracy pompy wspomagania

-prosty test na parkingu pokazuje ,że już od 1500obr/min prąd ładowania alternatora jest na tyle mocny, że efekt przygasania świateł jest prawie niedostrzegalny

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Witam.

Chciałbym zapytać się czy to normalne, że podczas skręcania kół jasność światła przednich reflektorów słabnie? Rozumiem, że wspomaganie które wtedy się włącza powoduje większy pobór prądu ale czy to jest normalne zjawisko? Efekt co prawda jest słabo widoczny ale jest. Dodam, że mam pewien problem a mianowicie mam wrażenie że układ kierowniczy jest zbyt czuły i wszelkie nierówności jezdni przenoszą się na koło kierownicy która ma tendencję do skręcania i jadąc na wprost nawet małe nierówności powodują, że kierownica ciągle skręca w lewo i prawo po czym wraca do położenia wyjściowego. Przy szybszej jeździe staje się to niebezpieczne bo nawet mocno trzymając kierownica ta próbuje ciągle wyrywa się z rąk. Czy te zjawiska mogą mieć jakiś związek czyli np. zbyt duży pobór prądu przez układ wspomagania?

pozdrawiam...

Edited by zubek73
było więc łączę / zubek
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP