Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

danny_SRC-C723

Przygasanie świateł przy skręcaniu

Polecane posty

Witam, czy to normalne, ze przy najmniejszym skrecie kierownica na postoju, widac jak swiatla lekko przygasaja?

Wiadomo, ze jesli sie skreci do oporu, to przewaznie w kazdym aucie lekko przygasaja, ale u mnie wystarczy najmniejszy skret.

Wiem, ze diagnozowanie na odleglosc duzo nie daje, ale moze mial ktos z was cos podobnego?

Na poczatek musze sprawdzic plyn.

Pozdrawiam

Edytowano przez danny_SRC-C723

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

poszukaj albo popatrz

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

domyślam się że masz 1.8

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> , nawet po lifcie ( u mnie )występuje ten problem, oplowi nie udało się tego usunąć albo doszli do wniosku że... nie potrzeba

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_mad.gif" alt=":angry:">

pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Ja mam akurat 2,2 Z22SE, ale i tak dzieki, zobaczymy co czas i Vikki pokaze ;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W VC pompa wspomagania jest elektryczno-hydrauliczna, jak kręcisz kierownicą uruchamia się pompa, przez co następuje większy pobór energii- stąd przygasanie świateł. Niemniej jednak nie powinno to być zauważalne, prawdopodobnie akumulator słaby.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość SEBA_M

2.2 DTI, aku nowy, zauważalne jedynie przy manewrach w garażu. Mi to nie przeszkadza - normalne, że występuje spadek napięcia dlatego przygasa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

mam ten sam motor i podobny efekt, jak silnik zimny to lekko faluje i w tym czasie swiatla przygasaja

widocznie tak musi byc

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Moze wyjde na ignoranta,ale akumulator sluzy przede wszystkim do uruchomienia silnika.Pozniej prad potrzebny do odslugi urzadzen elektrycznycznych wytwarzany jest przez alternator.Aku zamyka tylko obieg i jest przy okazji ladowany.

Problemen VC w tym przypadku jak dla mnie jest poprostu za slaby alternator.Pobor energi pompy wspomagania jest tak duzy,ze "dynamo" nie daje rady.

Obiaw przygasajacych swiatel wystepuje ruwnierz u mnie(2.2direct),jednak ja sie tym wcale nie przejmuje.Baterie tez mam w idealnym stanie.

Czytalem sporo postow na ten temat i doszedlem do wniosku ,ze jednak"ten typ tak ma".Moznaby kombinowac z laternatorem.Ale po co?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość kazik76

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

ja tez tak mam w 2.o

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> + jeszcze gdy wlacze ogrzewanie szyb to lekko zmruza na sekundke:) ..lub mniej,zaloze sie ze u ciebie tez tak jest...pobor mocy za duzy:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest podobnie

ASO twierdzi że VC tak ma!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

VC tak ma i niestety nie jest to dobre. W BV jak padło ładowanie, można było spokojnie dojechać domu, warsztatu. W VC może się to nie udać. Rozmawiałem kiedyś o tym z elektronikiem. Pobór prądu do wspomagania jest tak duży, że aku nie wydoli.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Powiem szczerze, że zaskoczyła mnie ta "wada" w VC, w aucie tej klasy (i nie za małe pieniądze!) coś takiego wg mnie nie powinno mieć miejsca.

Pewnie, aż tak bardzo nie przeszkadza i jest zauważalne tylko na postoju, albo przy gwałtownym ruchu kierownicą przy wolnej jeździe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość GT-3000

mam taki sam efekt z przygasaniem świateł podczas manewrowania na parkingu-dodam że mam nowy akumulator-więc VC tak ma i trzeba z tym żyć

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

hmmm ja tego nie mam...tzn miałem kiedyś ale jakoś teraz brak od prawie 1.5 roku

Edytowano przez Robertasek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość 2 fast 2 furious

Mialem tak do czasu wymiany magla. Jedno z drugim ma niewiele wspolnego, byc moze przy ponownym ustawieniu geomertii system ma mniejsze obciazenie ale tak tylko spekuluje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Więcej prądu brała pompa wspomagania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

hmm ja w VB i astre F tez tak mam, jesli chodzi o elektryczna pompe wspomagania to jest to zrozumiałe, ale jak mam hydrauliczna to co wówczas? baa powiem wiecej, nawet przy ruszeniu kierownicą minimalnie spadają obroty. zarówno w astrze jak i viki. astre mam 8 lat i tak było zawsze (silnik 1,4), a jak to jest z VB? (silnik 1,8 16V)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

jest napędzana tym samym paskiem co alternator więc chyba też powoduje obciążenie....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie przesadzajmy znowu z tą wadą. Mignięcie jest ale prawie nie zauważalne. U mnie tylko na postoju. Jeśli jest to zauważalne podczas jazdy to jest to już poważna usterka. Światła nie mogą migać, czy przygasać.

Edytowano przez Damian44

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie to samo- swiatla przygasaja i jest to zdecydowanie zauwarzalne ,ale tylko po odpaleniu auta i ruszaniu pozniej juz tego nie zauwazam.Widocznie ten typ tak ma

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_mellow.png" alt=":mellow:">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Jak juz mowilem OPEL potrafi zawsze zaskakiwac,

dzisiaj doznalem niemalego "szoku" na jakies 30 sekund przestalo mi serwo dzialac, a BC to zaczal tak przygasac, jakby ktos go przelaczal DAY-NIGHT, raz nawet radio zgaslo.

Z diagnozowaniem TECH-em jeszcze zaczekam, to w koncu pierwszy raz, chyba ze przyczyna inaczej sie znajdzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

U mnie sytuacja nieco sie pogarsza, po odpaleniu wywala mi serwo, wentylator i ch... wie co jeszcze, na dodatek mam slabe ladowanie.

Podejrzewam ze to alternator.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

To co pisałeś dziś w innych postach i to co teraz, to faktycznie wygląda na alternator.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość GT-3000

przygasanie świateł niestety jest typowym dla VC ponieważ:

-pompa wspomagania pobiera nawet 92A !!

-przy biegu jałowym prąd ładowania nie jest duży,dlatego impulsowe obciążenie 92A powoduje spadek napięcia w instalacji o 1-2V

-każda żarówka żarnikowa pomimo bezwładności włókna będzie miała niższa emisję światłą nawet o 30% przy spadku ok 2V

(żarówka żarnikowa np H7 już przy napięciu 8-9V przestaje świecić

-teoretycznie oświetlenie na lampach ksenonowych nie powinno przygasać,jeżeli napięcie w instalacji nie spadnie poniżej roboczego progu stabilizacji-np takie chińskie generatory W.N. do ksenonów mają stabilną pracę przy minimalnym napięciu od 10,5V-11,5V

-samochody posiadające duży akumulator np z dieslem powinny mieć mniejszy skok napięć podczas pracy pompy wspomagania

-prosty test na parkingu pokazuje ,że już od 1500obr/min prąd ładowania alternatora jest na tyle mocny, że efekt przygasania świateł jest prawie niedostrzegalny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

szczerze to zaskoczyło mnie to jak przesiadłem się z VB do nowej, teraz juz nie zwracam na to uwagi

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_happy.png" alt="^_^" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/happy@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Chciałbym zapytać się czy to normalne, że podczas skręcania kół jasność światła przednich reflektorów słabnie? Rozumiem, że wspomaganie które wtedy się włącza powoduje większy pobór prądu ale czy to jest normalne zjawisko? Efekt co prawda jest słabo widoczny ale jest. Dodam, że mam pewien problem a mianowicie mam wrażenie że układ kierowniczy jest zbyt czuły i wszelkie nierówności jezdni przenoszą się na koło kierownicy która ma tendencję do skręcania i jadąc na wprost nawet małe nierówności powodują, że kierownica ciągle skręca w lewo i prawo po czym wraca do położenia wyjściowego. Przy szybszej jeździe staje się to niebezpieczne bo nawet mocno trzymając kierownica ta próbuje ciągle wyrywa się z rąk. Czy te zjawiska mogą mieć jakiś związek czyli np. zbyt duży pobór prądu przez układ wspomagania?

pozdrawiam...

Edytowano przez zubek73
było więc łączę / zubek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×