Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
nash5009

Z32SE - wymiana swiec

Polecane posty

Panowie...

wiecie moze jak dostac sie do swiec? z tego co widzialem, to jedna cewka jest od strony silnika, druga od grodzi... ale dostac sie tam to jakis koszmar...

czy ktos wymienial samodzielnie swiece w Vectrze 3.2 (Z32SE)?

z gory dziekuje za pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

co do napraw (tych mniejszych lub większych) w sieci oraz u nas naforum jest książka "Sam naprawiam Vectre C i Signum" naprawde warto sobie ja ściagną i takie mniejszelub większe rzeczy ktre mozna zrobic samu w garazu tam sa fajnie opisane

ja wydrukowan mam taka książke do VB a teraz czekam na wolny czas zeby wydrukowac sobie do VC

aha zapodaje link do forum

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

gdybys nie mógł znalesc

Edytowano przez Endriuszka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no nie robcie ze mnie wala

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

ksiazke juz dawno mam tylko z osisu nic nie kumam ... jakies zlaczki zaworu odpowietrzenia zbiornika paliwa, itp...

rozchodzi sie tylko o to czy prostymi slowami ktos kto juz to robil w tym silniku moze opisac

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> tyle

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak jest w VC może do końca nie wiem, ale w VB z silnikiem V6 trzeba zrzucać cały dolot powietrza. W VC dolot jest jeszcze bardziej rozbudowany to i pewnie roboty przy tym jest więcej więc wątpię żeby dało to się wytłumaczyć jakoś łopatologicznie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witam,

ostatno wymieniałem cewkę na 2-4-6 więc przy okazji świece były na wierzchu, może foty i opis się komuś kiedyś przydadzą:

aby wymienić świece w z32se lub też samą cewkę:

ściągnąłem osłonę plastikową silnika skłądającą się z 3 elementów (wystarczy pociągnąć delikatnie do góry),

odłączyłęm rurę powietrza między filtrem a przepustnicą (opaska zaciskowa na śrubokręt krzyżakowy lub kluczyk),

odkręcamy korek oleju i rurę, która jest między korkiem a pokrywą wałków rozrządu, na czas roboty można założyć korek bezpośrednio na pokrywę wałków rozrządu - pasuje i będzie pewność, że nic tam nie wpadnie,

po ściągnięciu plastików ukazuje się nam pokrywa kolektora dolotowego, w niej jest 5 otworów,

trzeba mieć klucz typu torx 30, dość długi, ja miałem zestaw z casto i klucz był na styk, dlatego też zdecydowałem się odkręcić pokrywę kolektora, wówczas klucz dosięgnął śrub, jest ich 5 na górze i jedna z boku, od strony filtru powietrza, tą szóstą widać ją zanaczoną na czerwono na foto nr 2,

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Uploaded with

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Uploaded with

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

jak już je odkręcimy unosimy cały kolektor delkatnie do góry, ja wsparłem go na kluczu do świec,

wbrew pozorom nie trzeba nic więcej odłączać,

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Uploaded with

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

cewka zapłonowa jest na wierzchu, wystarczy ją wypiąć z prawej strony, odkręcić 2 śruby trzymające cewkę i wyciągnąć ją do góry,

3 świece są na wierzchu, z drugiej strony robimy tak samo, tylko ciężej się pochylić

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

po złożeniu wszystkiego okazało się, że uszczelka pod deklem kolektora dolotowego przepuszcza i silnik zasysa lewe powietrze (pracował trochę nierówno), więc złożyłem raz jeszcze na paście montażowej firmy Reinz i problem znikł.

powodzenia i pozdrawiam,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam pytanie przepuszczającej uszczelki pod pokrywą kolektora dolotowego. Czy wspomniana pasta to:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

i czy można gdzieś ewentualnie kupić taką uszczelkę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Uszczelkę będziesz miał ciężko kupić. Co do silikonów, to musisz się zaopatrzyć w "nie wysychający" np. REINZOPLAST i posmarować całą "starą" uszczelkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odkopie troszke temat, samej uszczelki sie nie dostanie tylko jedynie z ta pokrywa aluminiowa wiec tej uszczelki sie nie wymienia. A koszt w aso zwala z nog

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odswieze temat, czy winna jest cewka jak po odpaleniu na zimnym silniku pracuje jak by diesel i trzesie silnikiem przy obrotach 650? Jak sie nagrzeje obroty ida do ok 1000 i jest cicho, ale spalanie na jałowym wskazuje 2.8, a na zimnym jak telepie silnikiem wskazuje 1.4. Prosze o odpowiedz, bo juz nie wiem co robic  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Lewe powietrze może być. Trzeba podpiąć pod kompa i sprawdzić podcisnienie. Ew szczelność kolektora

 

wysłane z Nokii 3210

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzis powiem dla mechanika zeby chociaz sprobowal, bo wydaje mi sie ze takie sprawdzenie podcisnienia wymaga wiekszej wiedzy, bo zobaczy cyferki i nie bedzie wiedzial z czym sie je, bo zwykle podpiecie wywala mu blad i tylko czyta co jest napisane, a tutaj bedzie musial sam zdiagnozowac czy lapie te lewe powietrze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Właśnie te cyferki mówią czy jest lewizna czy nie. Można też podejrzeć sondy. Jeśli ciągnie na lewo to będą stały na ubogo, przynajmniej na wolnych obrotach.

 

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A czy ktoś wie jakie powinny byc prawidłowe parametry ?

Bo swoim prostym programem mam możliwość sprawdzenia parametrów ale nie wiem jakie są odpowiednie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Patrzysz na wskazanie podciśnienia dolotu, czyli map, na wolnych ma być poniżej 0.35bara, jeżeli jest więcej to wskazuje na lewizne lub.... Zużyty silnik ....

 

wysłane z Nokii 3210

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No to jutro się okaże :) te 3,2 takie liche są ? szybko padają te motory ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie

 

wysłane z Nokii 3210

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×