Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Z32SE - wymiana swiec


nash5009
 Share

Recommended Posts

Panowie...

wiecie moze jak dostac sie do swiec? z tego co widzialem, to jedna cewka jest od strony silnika, druga od grodzi... ale dostac sie tam to jakis koszmar...

czy ktos wymienial samodzielnie swiece w Vectrze 3.2 (Z32SE)?

z gory dziekuje za pomoc

Link to comment
Share on other sites

co do napraw (tych mniejszych lub większych) w sieci oraz u nas naforum jest książka "Sam naprawiam Vectre C i Signum" naprawde warto sobie ja ściagną i takie mniejszelub większe rzeczy ktre mozna zrobic samu w garazu tam sa fajnie opisane

ja wydrukowan mam taka książke do VB a teraz czekam na wolny czas zeby wydrukowac sobie do VC

aha zapodaje link do forum http://forum.vectraklub.pl/index.php?showtopic=63434 gdybys nie mógł znalesc

Edited by Endriuszka
Link to comment
Share on other sites

no nie robcie ze mnie wala ;)

ksiazke juz dawno mam tylko z osisu nic nie kumam ... jakies zlaczki zaworu odpowietrzenia zbiornika paliwa, itp...

rozchodzi sie tylko o to czy prostymi slowami ktos kto juz to robil w tym silniku moze opisac :) tyle

Link to comment
Share on other sites

Jak jest w VC może do końca nie wiem, ale w VB z silnikiem V6 trzeba zrzucać cały dolot powietrza. W VC dolot jest jeszcze bardziej rozbudowany to i pewnie roboty przy tym jest więcej więc wątpię żeby dało to się wytłumaczyć jakoś łopatologicznie ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

witam,

ostatno wymieniałem cewkę na 2-4-6 więc przy okazji świece były na wierzchu, może foty i opis się komuś kiedyś przydadzą:

aby wymienić świece w z32se lub też samą cewkę:

ściągnąłem osłonę plastikową silnika skłądającą się z 3 elementów (wystarczy pociągnąć delikatnie do góry),

odłączyłęm rurę powietrza między filtrem a przepustnicą (opaska zaciskowa na śrubokręt krzyżakowy lub kluczyk),

odkręcamy korek oleju i rurę, która jest między korkiem a pokrywą wałków rozrządu, na czas roboty można założyć korek bezpośrednio na pokrywę wałków rozrządu - pasuje i będzie pewność, że nic tam nie wpadnie,

po ściągnięciu plastików ukazuje się nam pokrywa kolektora dolotowego, w niej jest 5 otworów,

trzeba mieć klucz typu torx 30, dość długi, ja miałem zestaw z casto i klucz był na styk, dlatego też zdecydowałem się odkręcić pokrywę kolektora, wówczas klucz dosięgnął śrub, jest ich 5 na górze i jedna z boku, od strony filtru powietrza, tą szóstą widać ją zanaczoną na czerwono na foto nr 2,

31090270.jpg

Uploaded with ImageShack.us

67851014.jpg

Uploaded with ImageShack.us

jak już je odkręcimy unosimy cały kolektor delkatnie do góry, ja wsparłem go na kluczu do świec,

wbrew pozorom nie trzeba nic więcej odłączać,

71562235.jpg

Uploaded with ImageShack.us

cewka zapłonowa jest na wierzchu, wystarczy ją wypiąć z prawej strony, odkręcić 2 śruby trzymające cewkę i wyciągnąć ją do góry,

3 świece są na wierzchu, z drugiej strony robimy tak samo, tylko ciężej się pochylić ;)

po złożeniu wszystkiego okazało się, że uszczelka pod deklem kolektora dolotowego przepuszcza i silnik zasysa lewe powietrze (pracował trochę nierówno), więc złożyłem raz jeszcze na paście montażowej firmy Reinz i problem znikł.

powodzenia i pozdrawiam,

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
  • 1 year later...
  • 1 year later...

Odswieze temat, czy winna jest cewka jak po odpaleniu na zimnym silniku pracuje jak by diesel i trzesie silnikiem przy obrotach 650? Jak sie nagrzeje obroty ida do ok 1000 i jest cicho, ale spalanie na jałowym wskazuje 2.8, a na zimnym jak telepie silnikiem wskazuje 1.4. Prosze o odpowiedz, bo juz nie wiem co robic  

Link to comment
Share on other sites

Dzis powiem dla mechanika zeby chociaz sprobowal, bo wydaje mi sie ze takie sprawdzenie podcisnienia wymaga wiekszej wiedzy, bo zobaczy cyferki i nie bedzie wiedzial z czym sie je, bo zwykle podpiecie wywala mu blad i tylko czyta co jest napisane, a tutaj bedzie musial sam zdiagnozowac czy lapie te lewe powietrze

Link to comment
Share on other sites

Właśnie te cyferki mówią czy jest lewizna czy nie. Można też podejrzeć sondy. Jeśli ciągnie na lewo to będą stały na ubogo, przynajmniej na wolnych obrotach.

 

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

 

 

Link to comment
Share on other sites

Patrzysz na wskazanie podciśnienia dolotu, czyli map, na wolnych ma być poniżej 0.35bara, jeżeli jest więcej to wskazuje na lewizne lub.... Zużyty silnik ....

 

wysłane z Nokii 3210

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP