Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
nash5009

Z32SE - wymiana swiec

Recommended Posts

Panowie...

wiecie moze jak dostac sie do swiec? z tego co widzialem, to jedna cewka jest od strony silnika, druga od grodzi... ale dostac sie tam to jakis koszmar...

czy ktos wymienial samodzielnie swiece w Vectrze 3.2 (Z32SE)?

z gory dziekuje za pomoc

Share this post


Link to post
Share on other sites

co do napraw (tych mniejszych lub większych) w sieci oraz u nas naforum jest książka "Sam naprawiam Vectre C i Signum" naprawde warto sobie ja ściagną i takie mniejszelub większe rzeczy ktre mozna zrobic samu w garazu tam sa fajnie opisane

ja wydrukowan mam taka książke do VB a teraz czekam na wolny czas zeby wydrukowac sobie do VC

aha zapodaje link do forum

Please login or register to see this link.

gdybys nie mógł znalesc

Edited by Endriuszka

Share this post


Link to post
Share on other sites

no nie robcie ze mnie wala

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

ksiazke juz dawno mam tylko z osisu nic nie kumam ... jakies zlaczki zaworu odpowietrzenia zbiornika paliwa, itp...

rozchodzi sie tylko o to czy prostymi slowami ktos kto juz to robil w tym silniku moze opisac

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> tyle

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak jest w VC może do końca nie wiem, ale w VB z silnikiem V6 trzeba zrzucać cały dolot powietrza. W VC dolot jest jeszcze bardziej rozbudowany to i pewnie roboty przy tym jest więcej więc wątpię żeby dało to się wytłumaczyć jakoś łopatologicznie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam,

ostatno wymieniałem cewkę na 2-4-6 więc przy okazji świece były na wierzchu, może foty i opis się komuś kiedyś przydadzą:

aby wymienić świece w z32se lub też samą cewkę:

ściągnąłem osłonę plastikową silnika skłądającą się z 3 elementów (wystarczy pociągnąć delikatnie do góry),

odłączyłęm rurę powietrza między filtrem a przepustnicą (opaska zaciskowa na śrubokręt krzyżakowy lub kluczyk),

odkręcamy korek oleju i rurę, która jest między korkiem a pokrywą wałków rozrządu, na czas roboty można założyć korek bezpośrednio na pokrywę wałków rozrządu - pasuje i będzie pewność, że nic tam nie wpadnie,

po ściągnięciu plastików ukazuje się nam pokrywa kolektora dolotowego, w niej jest 5 otworów,

trzeba mieć klucz typu torx 30, dość długi, ja miałem zestaw z casto i klucz był na styk, dlatego też zdecydowałem się odkręcić pokrywę kolektora, wówczas klucz dosięgnął śrub, jest ich 5 na górze i jedna z boku, od strony filtru powietrza, tą szóstą widać ją zanaczoną na czerwono na foto nr 2,

Please login or register to see this link.

Uploaded with

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Uploaded with

Please login or register to see this link.

jak już je odkręcimy unosimy cały kolektor delkatnie do góry, ja wsparłem go na kluczu do świec,

wbrew pozorom nie trzeba nic więcej odłączać,

Please login or register to see this link.

Uploaded with

Please login or register to see this link.

cewka zapłonowa jest na wierzchu, wystarczy ją wypiąć z prawej strony, odkręcić 2 śruby trzymające cewkę i wyciągnąć ją do góry,

3 świece są na wierzchu, z drugiej strony robimy tak samo, tylko ciężej się pochylić

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

po złożeniu wszystkiego okazało się, że uszczelka pod deklem kolektora dolotowego przepuszcza i silnik zasysa lewe powietrze (pracował trochę nierówno), więc złożyłem raz jeszcze na paście montażowej firmy Reinz i problem znikł.

powodzenia i pozdrawiam,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, mam pytanie przepuszczającej uszczelki pod pokrywą kolektora dolotowego. Czy wspomniana pasta to:

Please login or register to see this link.

i czy można gdzieś ewentualnie kupić taką uszczelkę?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uszczelkę będziesz miał ciężko kupić. Co do silikonów, to musisz się zaopatrzyć w "nie wysychający" np. REINZOPLAST i posmarować całą "starą" uszczelkę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odkopie troszke temat, samej uszczelki sie nie dostanie tylko jedynie z ta pokrywa aluminiowa wiec tej uszczelki sie nie wymienia. A koszt w aso zwala z nog

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odswieze temat, czy winna jest cewka jak po odpaleniu na zimnym silniku pracuje jak by diesel i trzesie silnikiem przy obrotach 650? Jak sie nagrzeje obroty ida do ok 1000 i jest cicho, ale spalanie na jałowym wskazuje 2.8, a na zimnym jak telepie silnikiem wskazuje 1.4. Prosze o odpowiedz, bo juz nie wiem co robic  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lewe powietrze może być. Trzeba podpiąć pod kompa i sprawdzić podcisnienie. Ew szczelność kolektora

 

wysłane z Nokii 3210

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzis powiem dla mechanika zeby chociaz sprobowal, bo wydaje mi sie ze takie sprawdzenie podcisnienia wymaga wiekszej wiedzy, bo zobaczy cyferki i nie bedzie wiedzial z czym sie je, bo zwykle podpiecie wywala mu blad i tylko czyta co jest napisane, a tutaj bedzie musial sam zdiagnozowac czy lapie te lewe powietrze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie te cyferki mówią czy jest lewizna czy nie. Można też podejrzeć sondy. Jeśli ciągnie na lewo to będą stały na ubogo, przynajmniej na wolnych obrotach.

 

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A czy ktoś wie jakie powinny byc prawidłowe parametry ?

Bo swoim prostym programem mam możliwość sprawdzenia parametrów ale nie wiem jakie są odpowiednie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Patrzysz na wskazanie podciśnienia dolotu, czyli map, na wolnych ma być poniżej 0.35bara, jeżeli jest więcej to wskazuje na lewizne lub.... Zużyty silnik ....

 

wysłane z Nokii 3210

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to jutro się okaże :) te 3,2 takie liche są ? szybko padają te motory ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie

 

wysłane z Nokii 3210

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...