Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Gość osmark

szalejace obroty po uruchomieniu silnika

Polecane posty

Gość osmark

Witam!

Niedawno stalem sie posiadaczem VIKI B i dlatego witam wszystkich forumowiczow i od razu mam jedno pytanie:

Po rozruchu silnika na benzynie dlawi sie (ale nie gasnie), potem wchodzi na wysokie obroty i tak okolo 30 sekund trzyma. Jak rusze, to po 2-3 minutach jest spokoj i to do konca jazdy. Objawy te pojawiaja sie takze przy kazdym powrocie z gazu na benzyne lub odwrotnie. Efekty te wystepuja przy starcie cieplego silnika - gdy jest uruchomione ssanie, to dopiero jak sie ono wylaczy to obroty wariuja, tak jak opisalem wyzej.

Czy to sa objawy slynnego silniczka krokowego? Byl czyszczony niedawno przez poprzedniego wlasiciela razem z przepustnica...

Co o tym sadzicie?

Z gory dziekuje za odpowiedz.

osmark

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jeszcze raz ale powoli - zapalasz to są nierówne obroty? czy wysokie? pozniej (po 2-3 min) juz jest ok do konca jazdy ? czyli np z godzinę jest ok ? jak zgasisz silnik i zapalisz dalej to to samo ? czy objawy takie same tez na zimnym silniku ?

jak ze świecami? przewodami wysokiego napiecia? czy problem jest identyczny na benzynie i na gazie ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość osmark

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Hej!

Dzieki za zainteresowanie.

Sorry, ze wyrazilem sie nieprecyzyjnie. Wiec jest tak:

1) Odpalam silnik na benzynie.

a) Jesli jest po nocy, tzn zimny, to odpala sie ssanie i zachowuje sie normalnie. Po okolo 1-2 minutach ssanie sie wylacza i zaczynaja sie szopki z obrotami, tzn spadaja, tak, ze trzesie calym autem (ale nie gasnie), pozniej jak depne troche gazu to przywieszaja sie na srednim poziomie (nie mam obrotka, wiec nie wiem ile dokladnie). Po 2-3 minutach wszystko wraca do normy.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_cool.png" alt="B)"> Jesli auto jest cieple, to zachowanie jest to samo co wyzej opisane od momentu wylaczenia ssania.

2) Jesli przelacze sie na gaz to zachowuje sie identycznie.

3) Jesli w czsie jazdy na gazie przelacze sie na benzyne (lub odwrotnie), to tez zaczyna sie przydlawiac i obroty skacza - po 2-3 minutach wszystko sie normuje.

4) Zauwazylem tez, ze czasami jak stoje na luzie, lub wrzuce luz, to obroty zamiast lagodnie zejsc do "wolnych" faluja przez chwile. Na gazie i benzynie to samo.

5) - swiece wykrecal gazownik (oryginaly GM maja 15 tysiecy) i wygladaja bardzo dobrze. Poprzedni facet jezdzil na nich zawsze do okolo 50-60 tysiecy.

- kable od nowosci nie wymieniane! (278kkm)

- filtr gazu nowy

- filtr powietrza troche zabrudzony

- silnik krokowy i przepustnica przeczyszczone

Kupilem Techa2 i jak wroce do domu, to podlacze. Na razie chce sie poradzic forumowiczow, aby wiedziec od czego zaczac po powrocie. Chwilowo jestem na obczyznie.

Dziekuje z gory za pomoc!

osmark

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no na poczatek to chyba wymiana kabli

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:">

nie świeci sie check?

zrób odczyt z kompa...

mysle ze to sonda lambda swiruje....

podmien na chwile z czyjąś sondą i zobacz co sie bedzie dzialo... pamietaj ze musi byc identyczna sonda (ważne czy ma czerwony kabel czy go nie ma)

przy kazdej zmianie tj. ze ssania na normalne obroty, z gazu na benzyne z benzyny na gaz...komputer szaleje i zle podaje dawke,

u mnie tez byly problemy z obrotami... komputer pokazywal brak bledow

ale przygladalem sie odczytom i jak silnik pracowal nierowno to w tym momecie zmienial sie jakis odczyt, to sie okazalo ze to juz umarł silnik krokowy, ale objawy mialem troche inne...

Dodam jeszcze, ze jest to przypadlosc vectr B i tych tematów o falujących i nierownych obrotach jest od za...walenia, poświęć z 2 godzinki na czytanie innych wypowiedzi i bedziesz dużo mądrzejszy

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Pozdro

Edytowano przez domlo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość luka153

Z tego co wiem to sonda lambda zaczyna pracować dopiero kiedy silnik się rozgrzeje tak więc śmiem twierdzić że to nie ona jest przyczyną zawirowań obrotów. Sprawdz zawór EGR i kolektor ssący.

pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Jak to Vectra B i nie masz obrotościomierza ??

Edytowano przez Sebcio

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość osmark

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Mam klime, ale obrotka brak - auto sprowadzone z niemiec w 2001 roku.

osmark

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość pilllot

A ja obstawiam zwór EGR, tak jak sugeruje luka153

U mnie po czyszczeniu EGR-a wszystko zaczęło chodzić normalnie a miałem podobne objawy do twoich

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A jaką masz instalację lpg? Jeśli IIgen to przyczyna może leżeć w regulacji instalcji gazowej, tzn głównie w ustawieniach emulacji sondy lambda, które powodują "rozjeżdzanie" map wtrysku na benzynie i po odpaleniu na benzynie efekt taki jak masz. Spróbuj na początek odłączyć na conajmniej godzinę akumulator, a po jego podłączeniu pojeżdzić troszkę tylko na benzynie bez przeączania na gaz. Jeśli problem ustapił to masz przyczynę

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość osmark

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Witam!

Sprawe opisalem powyzej. Wymieniłem silniczek krokowy, kable, świece, filtr powietrza, jednak dalej mam problemy z jazda na benzynie. Teraz zachowuje sie trochę lepiej. Po odpaleniu silnika, jeśli nie ruszam pedału gazu, to nie gaśnie. Jeśli wcisnę gaz, to schodząc z obrotów czasami też zgaśnie. Gdy zahamuję, to także zgaśnie. Gdy się rozpędzę, to brakuje mu mocy. Gdy silnik się rozgrzeje, to zachowuje się trochę lepiej, ale także na biegu jałowym gaśnie i "telepie budą".

Na gazie jeździ super. Nic nie gaśnie, obroty jałowe stabilne, płynnie przyspiesza i pali 10-11 litrów. Instalacja II generacji.

Zastanawiałem się, czy sonda lambda działa prawidłowo. Podłączyłem się pod komputer i sprawdzałem mieszankę pal-pow przy starcie zimnego silnika. W programie jest pole "mieszanka", które jest aktualizowane zależnie od stanu pracy silnika. Zauważyłem, że na benzynie na biegu jałowym wskazuje LEAN/uboga, natomiast jak przygazuje wchodzi na RICH/bogata. Na gazie jest odwrotnie - na jałowym jest RICH, a w trakcie gazowania LEAN. Wydaje mi się, że na gazie zachowuje się prawidłowo, jednak może to być tylko emulowany sygnał z instalacji LPG oszukujący ECU.

Co o tym sądzicie? Gdzie szukać przyczyn? Błędów w kompie brak.

Pozdro

osmark

EDIT: Mój opis składu mieszanki robiłem w trakcie gdy ciecz chłodząca miała ~40C. Cała operacja trwała z 5 minut. Czy sonda lambda mogła jeszcze nie zacząć pracy z powodu niedogrzania? Po jakim czasie/temp włącza się?

Edytowano przez osmark

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość power22

Podepnę się. mam podobny problem, tylko : dzisiaj, po zimnej nocy, odpalam Viki. Przekręcam kluczyk od razu się uruchamia (nowy aku) ale autem zaczęło telepać jakby się dusił, nie mógł powietrza złapać, obroty do 2tys. i zgasł. odpalam drugi raz to samo. za trzecim odpaliłem, lekko przygazowałem i jest ok. jakieś dwa tygodnie temu było to samo. kable i świece NGK (przejechane ok. 25tys km). gaz sekwencja. czy to też może być wina pompy paliwa??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

może być ale zacząć trzeba od krokowca chyba

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość power22

nie wiem czy to krokowiec, ponieważ pół godziny temu przekręcam kluczyk i pompa coś głośno się włączyła. inaczej niż zwykle. krokowca i tak wyczyszczę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość osmark

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Odgrzewam.

Usterka usunięta. Pompa paliwa i przepływomierz wymieniony. Teraz śmiga na benzynie jak nigdy!

Pozdro

osmark

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

o cholera długo zajęła ci ta naprawa hehe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość osmark

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Na początku objawem była nierówna praca i to tylko na benzynie, wiec po paru probach znalezienia przyczyny olalem sprawe do momentu, az nie bedzie watpliwosci co nie dziala dobrze

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Teraz nie bylo watpliwosci, bo VIKI nie chciala sie uruchomic itp. ale przynajmiej usterka usunieta i teraz smiga najlepiej od czasu kiedy ja kupilem (na noPB).

Pozdro

osmark

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×