Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

szalejace obroty po uruchomieniu silnika


Guest osmark
 Share

Recommended Posts

Witam!

Niedawno stalem sie posiadaczem VIKI B i dlatego witam wszystkich forumowiczow i od razu mam jedno pytanie:

Po rozruchu silnika na benzynie dlawi sie (ale nie gasnie), potem wchodzi na wysokie obroty i tak okolo 30 sekund trzyma. Jak rusze, to po 2-3 minutach jest spokoj i to do konca jazdy. Objawy te pojawiaja sie takze przy kazdym powrocie z gazu na benzyne lub odwrotnie. Efekty te wystepuja przy starcie cieplego silnika - gdy jest uruchomione ssanie, to dopiero jak sie ono wylaczy to obroty wariuja, tak jak opisalem wyzej.

Czy to sa objawy slynnego silniczka krokowego? Byl czyszczony niedawno przez poprzedniego wlasiciela razem z przepustnica...

Co o tym sadzicie?

Z gory dziekuje za odpowiedz.

osmark

Link to comment
Share on other sites

jeszcze raz ale powoli - zapalasz to są nierówne obroty? czy wysokie? pozniej (po 2-3 min) juz jest ok do konca jazdy ? czyli np z godzinę jest ok ? jak zgasisz silnik i zapalisz dalej to to samo ? czy objawy takie same tez na zimnym silniku ?

jak ze świecami? przewodami wysokiego napiecia? czy problem jest identyczny na benzynie i na gazie ?

Link to comment
Share on other sites

jeszcze raz ale powoli - zapalasz to są nierówne obroty? czy wysokie? pozniej (po 2-3 min) juz jest ok do konca jazdy ? czyli np z godzinę jest ok ? jak zgasisz silnik i zapalisz dalej to to samo ? czy objawy takie same tez na zimnym silniku ?

jak ze świecami? przewodami wysokiego napiecia? czy problem jest identyczny na benzynie i na gazie ?

Hej!

Dzieki za zainteresowanie.

Sorry, ze wyrazilem sie nieprecyzyjnie. Wiec jest tak:

1) Odpalam silnik na benzynie.

a) Jesli jest po nocy, tzn zimny, to odpala sie ssanie i zachowuje sie normalnie. Po okolo 1-2 minutach ssanie sie wylacza i zaczynaja sie szopki z obrotami, tzn spadaja, tak, ze trzesie calym autem (ale nie gasnie), pozniej jak depne troche gazu to przywieszaja sie na srednim poziomie (nie mam obrotka, wiec nie wiem ile dokladnie). Po 2-3 minutach wszystko wraca do normy.

B) Jesli auto jest cieple, to zachowanie jest to samo co wyzej opisane od momentu wylaczenia ssania.

2) Jesli przelacze sie na gaz to zachowuje sie identycznie.

3) Jesli w czsie jazdy na gazie przelacze sie na benzyne (lub odwrotnie), to tez zaczyna sie przydlawiac i obroty skacza - po 2-3 minutach wszystko sie normuje.

4) Zauwazylem tez, ze czasami jak stoje na luzie, lub wrzuce luz, to obroty zamiast lagodnie zejsc do "wolnych" faluja przez chwile. Na gazie i benzynie to samo.

5) - swiece wykrecal gazownik (oryginaly GM maja 15 tysiecy) i wygladaja bardzo dobrze. Poprzedni facet jezdzil na nich zawsze do okolo 50-60 tysiecy.

- kable od nowosci nie wymieniane! (278kkm)

- filtr gazu nowy

- filtr powietrza troche zabrudzony

- silnik krokowy i przepustnica przeczyszczone

Kupilem Techa2 i jak wroce do domu, to podlacze. Na razie chce sie poradzic forumowiczow, aby wiedziec od czego zaczac po powrocie. Chwilowo jestem na obczyznie.

Dziekuje z gory za pomoc!

osmark

Link to comment
Share on other sites

no na poczatek to chyba wymiana kabli :lol:

nie świeci sie check?

zrób odczyt z kompa...

mysle ze to sonda lambda swiruje....

podmien na chwile z czyjąś sondą i zobacz co sie bedzie dzialo... pamietaj ze musi byc identyczna sonda (ważne czy ma czerwony kabel czy go nie ma)

przy kazdej zmianie tj. ze ssania na normalne obroty, z gazu na benzyne z benzyny na gaz...komputer szaleje i zle podaje dawke,

u mnie tez byly problemy z obrotami... komputer pokazywal brak bledow

ale przygladalem sie odczytom i jak silnik pracowal nierowno to w tym momecie zmienial sie jakis odczyt, to sie okazalo ze to juz umarł silnik krokowy, ale objawy mialem troche inne...

Dodam jeszcze, ze jest to przypadlosc vectr B i tych tematów o falujących i nierownych obrotach jest od za...walenia, poświęć z 2 godzinki na czytanie innych wypowiedzi i bedziesz dużo mądrzejszy :)

Pozdro

Edited by domlo
Link to comment
Share on other sites

Guest luka153

Z tego co wiem to sonda lambda zaczyna pracować dopiero kiedy silnik się rozgrzeje tak więc śmiem twierdzić że to nie ona jest przyczyną zawirowań obrotów. Sprawdz zawór EGR i kolektor ssący.

pozdro

Link to comment
Share on other sites

Guest pilllot

A ja obstawiam zwór EGR, tak jak sugeruje luka153

U mnie po czyszczeniu EGR-a wszystko zaczęło chodzić normalnie a miałem podobne objawy do twoich

Link to comment
Share on other sites

A jaką masz instalację lpg? Jeśli IIgen to przyczyna może leżeć w regulacji instalcji gazowej, tzn głównie w ustawieniach emulacji sondy lambda, które powodują "rozjeżdzanie" map wtrysku na benzynie i po odpaleniu na benzynie efekt taki jak masz. Spróbuj na początek odłączyć na conajmniej godzinę akumulator, a po jego podłączeniu pojeżdzić troszkę tylko na benzynie bez przeączania na gaz. Jeśli problem ustapił to masz przyczynę ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
Guest osmark
A jaką masz instalację lpg? Jeśli IIgen to przyczyna może leżeć w regulacji instalcji gazowej, tzn głównie w ustawieniach emulacji sondy lambda, które powodują "rozjeżdzanie" map wtrysku na benzynie i po odpaleniu na benzynie efekt taki jak masz. Spróbuj na początek odłączyć na conajmniej godzinę akumulator, a po jego podłączeniu pojeżdzić troszkę tylko na benzynie bez przeączania na gaz. Jeśli problem ustapił to masz przyczynę ;)

Witam!

Sprawe opisalem powyzej. Wymieniłem silniczek krokowy, kable, świece, filtr powietrza, jednak dalej mam problemy z jazda na benzynie. Teraz zachowuje sie trochę lepiej. Po odpaleniu silnika, jeśli nie ruszam pedału gazu, to nie gaśnie. Jeśli wcisnę gaz, to schodząc z obrotów czasami też zgaśnie. Gdy zahamuję, to także zgaśnie. Gdy się rozpędzę, to brakuje mu mocy. Gdy silnik się rozgrzeje, to zachowuje się trochę lepiej, ale także na biegu jałowym gaśnie i "telepie budą".

Na gazie jeździ super. Nic nie gaśnie, obroty jałowe stabilne, płynnie przyspiesza i pali 10-11 litrów. Instalacja II generacji.

Zastanawiałem się, czy sonda lambda działa prawidłowo. Podłączyłem się pod komputer i sprawdzałem mieszankę pal-pow przy starcie zimnego silnika. W programie jest pole "mieszanka", które jest aktualizowane zależnie od stanu pracy silnika. Zauważyłem, że na benzynie na biegu jałowym wskazuje LEAN/uboga, natomiast jak przygazuje wchodzi na RICH/bogata. Na gazie jest odwrotnie - na jałowym jest RICH, a w trakcie gazowania LEAN. Wydaje mi się, że na gazie zachowuje się prawidłowo, jednak może to być tylko emulowany sygnał z instalacji LPG oszukujący ECU.

Co o tym sądzicie? Gdzie szukać przyczyn? Błędów w kompie brak.

Pozdro

osmark

EDIT: Mój opis składu mieszanki robiłem w trakcie gdy ciecz chłodząca miała ~40C. Cała operacja trwała z 5 minut. Czy sonda lambda mogła jeszcze nie zacząć pracy z powodu niedogrzania? Po jakim czasie/temp włącza się?

Edited by osmark
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest power22

Podepnę się. mam podobny problem, tylko : dzisiaj, po zimnej nocy, odpalam Viki. Przekręcam kluczyk od razu się uruchamia (nowy aku) ale autem zaczęło telepać jakby się dusił, nie mógł powietrza złapać, obroty do 2tys. i zgasł. odpalam drugi raz to samo. za trzecim odpaliłem, lekko przygazowałem i jest ok. jakieś dwa tygodnie temu było to samo. kable i świece NGK (przejechane ok. 25tys km). gaz sekwencja. czy to też może być wina pompy paliwa??

Link to comment
Share on other sites

Guest power22

nie wiem czy to krokowiec, ponieważ pół godziny temu przekręcam kluczyk i pompa coś głośno się włączyła. inaczej niż zwykle. krokowca i tak wyczyszczę.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Guest osmark

Witam!

Sprawe opisalem powyzej. Wymieniłem silniczek krokowy, kable, świece, filtr powietrza, jednak dalej mam problemy z jazda na benzynie. Teraz zachowuje sie trochę lepiej. Po odpaleniu silnika, jeśli nie ruszam pedału gazu, to nie gaśnie. Jeśli wcisnę gaz, to schodząc z obrotów czasami też zgaśnie. Gdy zahamuję, to także zgaśnie. Gdy się rozpędzę, to brakuje mu mocy. Gdy silnik się rozgrzeje, to zachowuje się trochę lepiej, ale także na biegu jałowym gaśnie i "telepie budą".

Na gazie jeździ super. Nic nie gaśnie, obroty jałowe stabilne, płynnie przyspiesza i pali 10-11 litrów. Instalacja II generacji.

Zastanawiałem się, czy sonda lambda działa prawidłowo. Podłączyłem się pod komputer i sprawdzałem mieszankę pal-pow przy starcie zimnego silnika. W programie jest pole "mieszanka", które jest aktualizowane zależnie od stanu pracy silnika. Zauważyłem, że na benzynie na biegu jałowym wskazuje LEAN/uboga, natomiast jak przygazuje wchodzi na RICH/bogata. Na gazie jest odwrotnie - na jałowym jest RICH, a w trakcie gazowania LEAN. Wydaje mi się, że na gazie zachowuje się prawidłowo, jednak może to być tylko emulowany sygnał z instalacji LPG oszukujący ECU.

Co o tym sądzicie? Gdzie szukać przyczyn? Błędów w kompie brak.

Pozdro

osmark

EDIT: Mój opis składu mieszanki robiłem w trakcie gdy ciecz chłodząca miała ~40C. Cała operacja trwała z 5 minut. Czy sonda lambda mogła jeszcze nie zacząć pracy z powodu niedogrzania? Po jakim czasie/temp włącza się?

Odgrzewam.

Usterka usunięta. Pompa paliwa i przepływomierz wymieniony. Teraz śmiga na benzynie jak nigdy!

Pozdro

osmark

Link to comment
Share on other sites

Guest osmark

o cholera długo zajęła ci ta naprawa hehe

Na początku objawem była nierówna praca i to tylko na benzynie, wiec po paru probach znalezienia przyczyny olalem sprawe do momentu, az nie bedzie watpliwosci co nie dziala dobrze :) Teraz nie bylo watpliwosci, bo VIKI nie chciala sie uruchomic itp. ale przynajmiej usterka usunieta i teraz smiga najlepiej od czasu kiedy ja kupilem (na noPB).

Pozdro

osmark

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP