Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

gopiter

Mruga podswietlenie deski oraz komputera wraz z kierunkowskazami

Recommended Posts

Jestem nowy na forum wiec przede wszystkim witam wszystkich!

Kilka dni temu stalem sie posiadaczem Vectry B 1.8 16V z 98r.Mam taki problem gdyz zauwazylem ze po wlaczeniu swiatel awaryjnych mruga podswietlenie deski rozdzielczej, komputera oraz lampka w podsufitce gdy drzwi sa otwarte.Dzieje sie tak zarowno przy wlaczonym jak i wylaczonym silniku.Gdy wlacze ktorys kierunkowskaz tez migaja wyzej wymienione elemety ale w mniejszym stopniu niz gdy wlacze swiatla awaryjne.Czytalem podobne tematy na forum ale tam wskazywano na alternator (regulator napiecia) ale u mnie dzieje sie to nawet przy wylaczonym silniku wiec raczej nie stawiam na alternator a slaba mase.No wlasnie tylko gdzie tej masy szukac?

Z gory dzieki za pomoc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najbliżej włącznika awaryjnych masę masz za zegarami:

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Ale obstawiał bym masę gdzieś w przedziale silnika, przy tylnych lampach nie wspominając o akumulatorze, a to trochę punktów jest

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Światła awaryjne "zabierają" najwięcej prądu (z wyżej wymienionych):

4 x 21W (kierunkowskazy przód+tył) + 2 X 5W (boczne) = 95W

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli jest to tylko i wylacznie kwestia slabej masy?W takim razie jutro zabieram sie za szukanie.Mam nadzieje ze cos znajde.Dzieki za pomoc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A probowales to samo na niskich pobrotach, jak i na wysokich ?

Czasem jak zwiekszysz obroty to wtedy masz wieksze ladowanie i jak problem w takim momecie znika to - problem z regulatorem napiecia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tego nie probowalem ale tak jak pisalem wczesniej problem wystepuje zarowno przy pracujacym silniku jak i przy zgaszonym (na wylaczonym zaplonie) dlatego wykluczylem alternator i regulator napiecia bo przeciez kiedy silnik nie pracuje to i alternator nie pracuje...Chociaz z ciekawosci sprawdze czy bedzie jakas zmiana przy wyzszych obrotach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gdy zwiekszasz obroty bateria mocniej laduje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

podepnę się pod temat choć jest dość stary

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Mam taką przypadłość że jak włączę kierunkowskaz to zaczyna mrugać podświetlenie klima-troniku plus wyświetlacz MID mruga oraz dmuchawa wydaje dziwne dźwięki proporcjonalne do klikania kierunkowskazu. Dzieje się to tylko przy włączonym silniku. Gdzie szukać przyczyny ?

Edited by kalvin

Share this post


Link to post
Share on other sites

a dzieje ci się to przy prawych i lewych kierunkach ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Idę odpalę samochód i zobaczę.

Więc tak, okazuje się że przy włączonym silniku jak i przy włączonym tylko zapłonie są te objawy.

Kierunkowskazy lewy i prawy te same objawy.

Edited by kalvin

Share this post


Link to post
Share on other sites

mam to samo sprawdzałem masy koło aku , koło mc persona za midem i dalej to samo

Share this post


Link to post
Share on other sites

to może być pewnie regulator napięcia (jeśli przy prawych i lewych kierunkowskazach)

jeśli tylko przy jednych to do sprawdzenia instalacja danych świateł

Share this post


Link to post
Share on other sites

z tym że ja mam tak zarówno jak włącze kierunki jak i awaryjne

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Gdzie znajduje się to ustrojstwo dam rade sam to wymienić ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdźcie czy naciśnięcie STOP zmniejsza objaw, jeżeli tak to przyjrzyjcie się masie do tylnych lamp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Mnie też w rytm kierunkowskazów przygasa wyświetlacz climatronica i MID

Jeżdżę z tym już prawie 3 lata i jakoś nic się nie dzieje

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy ktoś znalazł przyczyne ? Czy to regulator napięcia? Mam to samo ale od niedawna jest jeszcze tak ,że czasem sam się wyłącza nawiew i nie da się włączyc czasem tez zegary gasna i w obu przypadkach po włączeniu kierunkowskazu ( zwiększenie poboru prądu) wszystko wraca do normy. Kto rozwiązał problem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem jak u was, ale mi wyświetlacz oraz oświetlenie wewnętrzne mruga nawet gdy samochód jest zgaszony więc automatycznie odrzucam tezę że może to być problem alternatora/mostka prostowniczego/regulatora napięcia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

U mnie jest to samo. Ale czy jest się czym denerwować? Szczerze to bardziej denerwuje mnie ściągający się chodniczek pod nogami niż to mruganie. Viki za dużo razy mnie już zaskakiwała bardziej przykrymi rzeczami, żeby teraz się takimi pierdołami przejmować

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

W innym temacie komuś przestało mrugać podświetlnie po wymianie sprawnego bezpiecznika 22. Oryginalnie jest tam 20A i może się troche przegrzewać. Proponuje wymienić na 30A i obserwować co się będzie działo.

Edited by Siekier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przed chwilka wróciłem do domu... i zauważyłem jeszcze jedną zależność

Podczas używania hamulca roboczego, maleją obroty dmuchawy climatronica (o jakieś 10%)... oczywiście tak jak wcześniej pisałem nie przejmuję się tym bo jest to chwilowe uczucie i zapewne nie każdy zauważyłby to/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co nikt nie wymienił tego regulatora żeby potwierdzic ,że to to ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

regulator znajduje się w alternatorze. Jak wymienić niewiem. Spróbuj natomiast zaćżąć od wymiany bezpiecznika o którym pisałem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dokladnie. Nikt nic nie wspomina o bezpiecznikach. Najpierw sprawdzcie bezpieczniki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...