Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest Waldex

Zaślepiony EGR a zużycie paliwa...

Recommended Posts

Guest Waldex

Witam szanownych kolegów!!!

Kilka dni temu zaślepiłem zawór EGR (wiem , że na temat tego zaworu jest sporo na forum ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi) teraz silnik pracuje ładnie dynamiczniej przyspiesza , same plusy ale... czy przypadkiem zaślepienie EGR'a nie powoduje zwiększonego zużycia paliwa oraz jaki to ma wpływ na pracę sondy Lambda???

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_blink.png" alt=":blink:"> Z góry dzięki za wszelkie podpowiedzi i sugestie.Aha mój silnik to 1,6 16V '97 bez gazu 16XEL.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

poczytaj tu

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

EGR to ekologia. Jak hamujesz silnikiem to zamiast świeżego powietrza do kolektora ssącego doprowadzane są spaliny celem lepszego dopalania i zmniejszenia emisji tlenku węgla. Więc w Twoim przypadku (zaślepienie EGR'a) nie powinno to mieć większego wpływu na spalanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Waldex

Tak mi powiedzieli w serwisie (czyli na zużycie paliwa nie ma to wpływu) ale zauważyłem , że wskazówka trochę szybciej opada choć może to zbieg okoliczności

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

wg mnie zaślepienie EGR ma wpływ na wzrost zużycia paliwa co zaobserwowałem podczas kilkukrotnego zaślepiania i "odślepiania" EGR.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Waldex

To może warto warto zainwestować kilka setek w nowy EGR (czyścić stary chyba chyba mija się z celem)???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Witam!

Odświeże temat, zaślepiałeś EGR-a sam, czy w warsztacie jeżeli druga opcja to ile kosztowało

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> :D, też zamierzam zaślepić kupiłem zaślepkę na allegro, mam ten sam silnik i rocznik

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> :D ciężkie dojście jest w tym silniku żeby samemu robić, ale jakby się uprzeć to kto wie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

c25 zaprzyj się i zrób to sam.

Ja robiłem (czyściłem nie zaślepiałem) to pierwszy raz w życiu.

Zwykłymi troxami z Biedronki.Odkręć tylko węże paliwowe i wypnij kostkę nad nimi.Pierwszą śrubę idzie łatwo wykręcić a drugą na oko i wyczucie.

Ale jak włożyłem klucz to z góry złapałem troxa kluczem francuskim i wtedy kręciłem bo klucz miałem za krótki.

Fakt mało miejsca jest ale daż radę.Ja się do tego zabierałem bardzo długo bo myślałem,ze to jest dla mnie nie możliwe.

Jak potrafisz zmienić koło to z tym dasz sobie radę.A jak masz odpowiednie narzędzia to robota pójdzie gładko.

Sam zrobisz lepiej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Chyba się skuszę wymienić samemu, ale jak odkręce węże paliwowe to mi się nie zapowietrzy, muszę kupić klucze trox, mam końcówki do grzechotki ale w miarę ich używania rośnie zdenerwowanie i irytacja przy pracy.

aha a czyszczenie rozumiem tylko mechaniczne jakoś

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> :D

Edited by c25

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odepnij akumulator może jeszcze a po wszystkim odpal auto na kilka minut i nie gazuj.

Nic się nie zapowietrzy nic się nie stanie ewentualnie wyleci niewielka ilość paliwa.

Klucze do przewodów paliwowych to chyba 19 i 17 (albo 16) nic tam nie można pomylić.

Przy dokręcaniu przewodów nie przesadz z momentem.

Klucze kup sobie długie.

Ja go wypłukałem w benzynie ekstrakcyjnej oczyściłem z nagaru egr jak i wylot z silnika.

Potem zalałem go wd40 wypłukałem jeszcze raz i gra

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by OMG

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest zygij

Ostatnio czyscilem EGR wspomagajac sie artykulem/relacją made by DadY ktory jest podwieszony gdzies na forum. Rzeczywiscie ciezka sprawa, bardzo ciezka za pierwszym razem. W silniku X16XEL jest fatalne dojscie, ale jak sie juz znajdzie sposob bedzie dobrze. Zalezy jakie masz narzedzia, bo ludzie do tego jak wyczytalem różne cuda skladali

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Ja czyscielm, ale czekam na zaslepke z allegro. Nic ssie nie zapowietrzy, tylko jak bedziesz pierwszy raz zapalal to troche dluzej pokrecisz by paliwo doszlo.

pozdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

ZA tydzień zabiorę się do pracy nad EGR-em tylko kupię sobie zestaw kluczy Torx myślę nad

Please login or register to see this link.

zestawem kluczy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> :D, napiszę jak wyszło. Póki co zalałem preparatem STP do czyszczenia wtryskiwaczy i lepiej jest coś się dzieje na zaworach

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> :D.

pozdrawiam

Edited by c25

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Waldex

Please login or register to see this quote.

Witam.

W serwisie dałem 100pln.Zleciłem to z uwagi na to , że pracuję cały tydzień praktycznie więc czasu jak na lekarstwo a trasy robić trzeba

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> ale podzielam zdanie kolegów jeżeli tylko jest czas , chęci i sprawne ręce to jak najbardziej można to samemu zrobić.Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Waldex

Please login or register to see this quote.

Witam.W poniedziałek byłem na Tech'u.Sprawdzili , wszystko OK sonda pracuje ładnie na całym zakresie obrotów inne parametry OK.Jeden "magik" polecił abym wymienił czujnik temperatury cieczy chłodz.gdyż może kłamać a tech tego ponoć tak do końca nie wychwyci (ten co daje sgnał na sterownik).Zapłaciłem 35 zł wymieniłem go w ciągu kilku minut (wymiana dziecinnie prosta)

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:"> na razie testuję choć wydaje mi się , że jest lepiej.Zobaczymy...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, orientuje się ktoś czy podejdzie to pod egr w 2.0 16 v ? Niby wygląda podobnie ale jak jest w rzeczywistości ? Ktoś sprawdzał ?

Please login or register to see this link.

Edited by Naczep

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem jak wygląda to w Twoim silniku ale ja wyciąłem sam z cienkiej blachy (w moim przypadku było to "denko" od puszki po mleku dla dzieci bebilon pepti, prosta blaszka i zdecydowanie grubsza od blaszki puszki z piwa), na pewno taniej Cię wyniesie wycięcie tej podkładki/zaślepki

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Waldex

Witam.

Przyczyną zwiększonego zużycia paliwa był czujnik temperatury płynu chłod.Robił w "konia" sterownik silnika a ten podawał paliwo w ilości hurtowej

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_ohmy.png" alt=":o" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/ohmy@2x.png 2x" width="20" height="20"> po wymianie wszystko jest ok.spalanie ok.praca silnika (na zaslepionym EGR) OK.Koszt czujnika 34 PLN trochę czasu oraz piwko

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:"> :lol:

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:">

Pozdrawiam!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest dnicpon

Witam ja znalazłem poradę jak wyczyścić to wszystko ale na stronie Asty

Please login or register to see this link.

Jednak silnik ten sam co mój więc może też sam spróbuję to zrobić !

Edited by dnicpon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...