Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Gość Waldex

Zaślepiony EGR a zużycie paliwa...

Polecane posty

Gość Waldex

Witam szanownych kolegów!!!

Kilka dni temu zaślepiłem zawór EGR (wiem , że na temat tego zaworu jest sporo na forum ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi) teraz silnik pracuje ładnie dynamiczniej przyspiesza , same plusy ale... czy przypadkiem zaślepienie EGR'a nie powoduje zwiększonego zużycia paliwa oraz jaki to ma wpływ na pracę sondy Lambda???

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_blink.png" alt=":blink:"> Z góry dzięki za wszelkie podpowiedzi i sugestie.Aha mój silnik to 1,6 16V '97 bez gazu 16XEL.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

poczytaj tu

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

EGR to ekologia. Jak hamujesz silnikiem to zamiast świeżego powietrza do kolektora ssącego doprowadzane są spaliny celem lepszego dopalania i zmniejszenia emisji tlenku węgla. Więc w Twoim przypadku (zaślepienie EGR'a) nie powinno to mieć większego wpływu na spalanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Waldex

Tak mi powiedzieli w serwisie (czyli na zużycie paliwa nie ma to wpływu) ale zauważyłem , że wskazówka trochę szybciej opada choć może to zbieg okoliczności

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wg mnie zaślepienie EGR ma wpływ na wzrost zużycia paliwa co zaobserwowałem podczas kilkukrotnego zaślepiania i "odślepiania" EGR.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Waldex

To może warto warto zainwestować kilka setek w nowy EGR (czyścić stary chyba chyba mija się z celem)???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Witam!

Odświeże temat, zaślepiałeś EGR-a sam, czy w warsztacie jeżeli druga opcja to ile kosztowało

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> :D, też zamierzam zaślepić kupiłem zaślepkę na allegro, mam ten sam silnik i rocznik

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> :D ciężkie dojście jest w tym silniku żeby samemu robić, ale jakby się uprzeć to kto wie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

c25 zaprzyj się i zrób to sam.

Ja robiłem (czyściłem nie zaślepiałem) to pierwszy raz w życiu.

Zwykłymi troxami z Biedronki.Odkręć tylko węże paliwowe i wypnij kostkę nad nimi.Pierwszą śrubę idzie łatwo wykręcić a drugą na oko i wyczucie.

Ale jak włożyłem klucz to z góry złapałem troxa kluczem francuskim i wtedy kręciłem bo klucz miałem za krótki.

Fakt mało miejsca jest ale daż radę.Ja się do tego zabierałem bardzo długo bo myślałem,ze to jest dla mnie nie możliwe.

Jak potrafisz zmienić koło to z tym dasz sobie radę.A jak masz odpowiednie narzędzia to robota pójdzie gładko.

Sam zrobisz lepiej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Chyba się skuszę wymienić samemu, ale jak odkręce węże paliwowe to mi się nie zapowietrzy, muszę kupić klucze trox, mam końcówki do grzechotki ale w miarę ich używania rośnie zdenerwowanie i irytacja przy pracy.

aha a czyszczenie rozumiem tylko mechaniczne jakoś

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> :D

Edytowano przez c25

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odepnij akumulator może jeszcze a po wszystkim odpal auto na kilka minut i nie gazuj.

Nic się nie zapowietrzy nic się nie stanie ewentualnie wyleci niewielka ilość paliwa.

Klucze do przewodów paliwowych to chyba 19 i 17 (albo 16) nic tam nie można pomylić.

Przy dokręcaniu przewodów nie przesadz z momentem.

Klucze kup sobie długie.

Ja go wypłukałem w benzynie ekstrakcyjnej oczyściłem z nagaru egr jak i wylot z silnika.

Potem zalałem go wd40 wypłukałem jeszcze raz i gra

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edytowano przez OMG

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość zygij

Ostatnio czyscilem EGR wspomagajac sie artykulem/relacją made by DadY ktory jest podwieszony gdzies na forum. Rzeczywiscie ciezka sprawa, bardzo ciezka za pierwszym razem. W silniku X16XEL jest fatalne dojscie, ale jak sie juz znajdzie sposob bedzie dobrze. Zalezy jakie masz narzedzia, bo ludzie do tego jak wyczytalem różne cuda skladali

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Ja czyscielm, ale czekam na zaslepke z allegro. Nic ssie nie zapowietrzy, tylko jak bedziesz pierwszy raz zapalal to troche dluzej pokrecisz by paliwo doszlo.

pozdr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ZA tydzień zabiorę się do pracy nad EGR-em tylko kupię sobie zestaw kluczy Torx myślę nad

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

zestawem kluczy

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> :D, napiszę jak wyszło. Póki co zalałem preparatem STP do czyszczenia wtryskiwaczy i lepiej jest coś się dzieje na zaworach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> :D.

pozdrawiam

Edytowano przez c25

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Waldex

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Witam.

W serwisie dałem 100pln.Zleciłem to z uwagi na to , że pracuję cały tydzień praktycznie więc czasu jak na lekarstwo a trasy robić trzeba

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> ale podzielam zdanie kolegów jeżeli tylko jest czas , chęci i sprawne ręce to jak najbardziej można to samemu zrobić.Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Waldex

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Witam.W poniedziałek byłem na Tech'u.Sprawdzili , wszystko OK sonda pracuje ładnie na całym zakresie obrotów inne parametry OK.Jeden "magik" polecił abym wymienił czujnik temperatury cieczy chłodz.gdyż może kłamać a tech tego ponoć tak do końca nie wychwyci (ten co daje sgnał na sterownik).Zapłaciłem 35 zł wymieniłem go w ciągu kilku minut (wymiana dziecinnie prosta)

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:"> na razie testuję choć wydaje mi się , że jest lepiej.Zobaczymy...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam, orientuje się ktoś czy podejdzie to pod egr w 2.0 16 v ? Niby wygląda podobnie ale jak jest w rzeczywistości ? Ktoś sprawdzał ?

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Edytowano przez Naczep

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak wygląda to w Twoim silniku ale ja wyciąłem sam z cienkiej blachy (w moim przypadku było to "denko" od puszki po mleku dla dzieci bebilon pepti, prosta blaszka i zdecydowanie grubsza od blaszki puszki z piwa), na pewno taniej Cię wyniesie wycięcie tej podkładki/zaślepki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Waldex

Witam.

Przyczyną zwiększonego zużycia paliwa był czujnik temperatury płynu chłod.Robił w "konia" sterownik silnika a ten podawał paliwo w ilości hurtowej

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_ohmy.png" alt=":o" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/ohmy@2x.png 2x" width="20" height="20"> po wymianie wszystko jest ok.spalanie ok.praca silnika (na zaslepionym EGR) OK.Koszt czujnika 34 PLN trochę czasu oraz piwko

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:"> :lol:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:">

Pozdrawiam!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość dnicpon

Witam ja znalazłem poradę jak wyczyścić to wszystko ale na stronie Asty

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Jednak silnik ten sam co mój więc może też sam spróbuję to zrobić !

Edytowano przez dnicpon

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×