Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

1.8 T w GTS-ie ...?


roni
 Share

Recommended Posts

Co myślicie i jakie sugestie żeby wstawić do GTS-a 1.8 turbiny np. z passata 1.8T....

Taniej jest zmienić Vectre na 2,0T ;)

1,8 raczej nie nadaje sie do uturbienia

Edited by hapko
Link to comment
Share on other sites

sama turbina na allegro droga nie jest tylko montaż i programowanie....tylko fakt czy się opłaca i jakie koszty. jeśli chodzi o zmianę auta to jestem za tylko wiecie że przy sprzedaży auta zawsze się traci a nowe jak zwykle droższe ....2.0 T się cenią..

Link to comment
Share on other sites

sama turbina na allegro droga nie jest tylko montaż i programowanie

nie ma tak łatwo a np. dodatkowa chłodnica, przewody :)

jak sie zamkniesz w 10000 to bedzie dobrze

tak jak gawlak napisał, dycha może być mało :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest GT-3000

Z18XE będzie nie łatwo doładować turbo:

-odprężenie silnika (montuje się specjalne odprężające uszczelki na głowicy+planowanie głowicy natural)

-przeróbka układu wydechowego-wymiana kolektora wylotowego-katalizator musi być za turbiną więc trzeba by go wstawić dalej

-montaż intercoolera obowiązkowo (turbina spalinowa nagrzewa powietrze doładowane do silnika i zmniejsza sprawność)

-wpakowanie dobrego programu i hamowania-profesjonalny chip tuning

-przeróbka układu dolotowego (podłączenie turbiny i intercoolera w obwód)-spowoduje wydłużenie całego dolotu co może oznaczać dalsze przeróbki łącznie z przełożeniem filtra powietrza i przepływomierza w inne miejsce-o ile średnica dolotu fabrycznego nie będzie musiała być zwiększona

-w grę może wejść również przeróbka układu wydechowego jeżeli chciałoby się wykorzystać większą sprawność turbo

-sprzęgło może dostać w kość-najlepiej było by wymienić je na mocniejsze- 170Nm a 250Nm z turbo to wielka różnica

---------co do kasy----nikt nie wyliczy dokładnie ile to może kosztować

-co do trwałości silnika i jego wytrzymałości nikt nie da gwarancji

ale efekt może być super....... 150-170KM ....z 250Nm... start do 100km/h w 8,8 s Vmax 225km/h spalanie może i bez zmian....mozna sobie pomarzyć-to nic nie kosztuje :)

Link to comment
Share on other sites

ale efekt może być super....... 150-170KM ....z 250Nm... start do 100km/h w 8,8 s Vmax 225km/h

myśle że taniej i łatwiej niż tyle przeróbek będzie wstawić 2,0T

gdyby ktoś chciał mam w garażu kompletny 2,0T na swapa do VC ;)

Link to comment
Share on other sites

ano mam taki silnik z osprzętem i skrzynią, nawet wszystkie łapy mocujące są w komplecie

kwestia dokupienia Intercoolera (pasuje z jakiejkolwiek VC) i orurowania

oraz firmy która potrafi zrobić taką przekładkę

Link to comment
Share on other sites

Guest GT-3000

jest jeszcze kompromisowy tuning-są firmy montujące elektryczne turbo w układ dolotowy-odpada intercooler i przeróbka kolektora wylotowego.......ale osiągów nie będzie takich jak w tradycyjnym turbo...chip tuning też cię nie ominie...

można by uzyskać z 140-150KM.........

Godula oferował sam chip tuning do Z18XE i z 122KM uzyskiwał ok 140KM -bez turba............

przekładka Z20NET wydaje się najbardziej sensowna pod warunkiem że będzie w pełni możliwa-oprócz silnika ze skrzynią i komputerem może dojść przekładka innych podzespołów-zbiorniczki ,instalacje kabli do silnika itp.

co jak co ale był byś PIERWSZY który na coś takiego się zdecyduje w 1.8GTS

jak tobie sie uda-opiszesz co i jak wyszło-to ja też przekładam silnik :) Z20NET

Link to comment
Share on other sites

Guest GT-3000

tuning jest pewnego rodzaju hobby.....hobby kosztuje..nikt kto chce zaoszczędzić nie kupuje auta i je przerabia poważnie

jak dla mnie 1.8GTS jeździ bardzo fajnie.... 10.6s do 100km/h....Vmax 205km/h.....średnio 9,5L LPG (50/50 trasa miasto)

jeśli już 2.0T to szkoda gazu zakładać-mogą być problemy-ja mam za dużo jeżdżenia by na Pb wydawać tysiące zł-czekam na Calibre 2009r z silnikami 1.6T 1.8T itd..........

Link to comment
Share on other sites

ewentualnie gdyby ktoś chciał to na allegro jest VC 2,0T z wypaloną komorą silnika

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C6635677

a ja mam potrzebny do jej "naprawienia" prawie kompletny zestaw gratów ;)

tani sposób na posiadanie 2,0T ;)

Link to comment
Share on other sites

Hapko jak rozumiem masz cały komplet do instalacji tego silnika? Czy oprócz silnika i skrzyni nie należy pamiętać o jeszcze jakiś podzespołach - hamulce, zawieszenie, układ wydechowy są identycze w 1.8 i 2.0T? Orientowałeś się może ile może chcieć za to warsztat?

O co chodzi z elektrycznym turbo, z tego co przejrzałem w googlach to pomysł w stylu magnetyzerów, który tylko teoretycznie może dodać mocy. Chociaż z opisu wygląda to dość logicznie. link do filmu

Czy ktoś miał z tym coś do czynienia?

Edited by Marek_K
Link to comment
Share on other sites

Hapko jak rozumiem masz cały komplet do instalacji tego silnika? Czy oprócz silnika i skrzyni nie należy pamiętać o jeszcze jakiś podzespołach - hamulce, zawieszenie, układ wydechowy są identycze w 1.8 i 2.0T? Orientowałeś się może ile może chcieć za to warsztat?

Mam silnik z osprzętem + łapy mocujące, przepływomierz, instalacje elektryczną, sterownik, stacyjke z immo i kluczem, skrzynie i 1 półoś

Hamulce i zawieszenie zależy jakie masz, ale w VC nawet te "najsłabsze" bardzo dobrze sobie poradzą

Na kolektorze wydechowym siedzi turbina więc wyprowadzenie wydechu na pewno musisz przerobić

Pod taki motor musisz oczywiście dołożyć intercooler (od jakiejkolwiek VC) i orurowanie

Nie orientuje sie w kosztach, ale myśle że 3-5 tyś robocizna będzie kosztować

Link to comment
Share on other sites

Guest GT-3000

-TURBO-może być:

-elektryczne

-mechaniczne- sprężarka (Audi stosowało w starszych Qatro.)napędzana kołem pasowym

-na spaliny (tradycyjne turbo)

elektryczne nie będzie miało dużej wydajności ze względu na pobór mocy-duże turbo=większy akumulator i mocniejszy alternator.mimo wszystko jest najtańszym sposobem na przerobienie silnika.....

elektryczne i mechaniczne turbo nie wymagają intercoolera,spalinowe Turbo musi mieć intercooler oraz smarowanie(olejowe)samej turbiny ze względu na wysoką temperaturę spalin nagrzewających turbinę.

Edited by GT-3000
Link to comment
Share on other sites

A jakie są koszty takiej elektrycznej zabawki? i ewentualnie gdzie to można znaleźć? Samemu się tego nie założy, wymagane jest strojenie silnika?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP