Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

RAZ JEST RAZ NIE! ŁADOWANIE Vectra A


IRON
 Share

Recommended Posts

Witam kolegów. szukałem na forum ale niestety nie znalazłem takiego tematu. :( Mam problem z ładowaniem. odrazu mówie ze nic jeszcze nie mierzyłem. Wczoraj jadac migneła mi kontrolka ładowania razem z wykrzyknikiem. jadac dalej coraz czesciej zaczeła gasnac. Raz mam ładowanie raz nie . wystarczy ze jade po dziurach to kontrolka gasnie i sie zapala.jak stoje w miejscu kontrolka swieci cały czas :huh: albo i nie swieci. ale jak juz rusze to sie zapala :huh: nie wiem w czym jest problem nie wiem za co sie mam złapac :( Pomocy :(

Link to comment
Share on other sites

Głowa pod maskę w kierunku dynama i posprawdzaj na początek połączenia przewodów. Sprawdź kabel który idzie do startera (rozrusznika). Miałem kiedyś przypadek że był luz na połączeniu śrubowym. Jak test połączeń wypadnie pozytywnie, pozostaje Ci już tylko wyjęcie dynama i kontrola stanu szczotek, oraz połączeń wewnątrz alternatora.

Link to comment
Share on other sites

Głowa pod maskę w kierunku dynama i posprawdzaj na początek połączenia przewodów. Sprawdź kabel który idzie do startera (rozrusznika). Miałem kiedyś przypadek że był luz na połączeniu śrubowym. Jak test połączeń wypadnie pozytywnie, pozostaje Ci już tylko wyjęcie dynama i kontrola stanu szczotek, oraz połączeń wewnątrz alternatora.

dzieki wielkie :) jutro kłade sie pod auto a potem jak nic to nie da wyciagam alternator :)

Link to comment
Share on other sites

Rozebrałem dzisiaj alternator. wyczysciłem itp. duzo zabawy było bo szczotki i regulator napiecia był w srdoku.trzeba było rozebrac cały alternator zeby zobaczyc stan szczotek. niestety to nic nie dało :( zdaje mi sie ze to jakis kabelek sie buja i gdzies zwiera bo jak jade to jest ładowanie lekkie dziury to juz go nie ma. wyglada na to ze ładowanie jest zalezne od ruchów silnika i jegoi drgan :( który kabel moze odpowiadac za brak ładowania przy zwarciu,???? :huh:

Link to comment
Share on other sites

Rozebrałem dzisiaj alternator. wyczysciłem itp. duzo zabawy było bo szczotki i regulator napiecia był w srdoku.trzeba było rozebrac cały alternator zeby zobaczyc stan szczotek. niestety to nic nie dało :( zdaje mi sie ze to jakis kabelek sie buja i gdzies zwiera bo jak jade to jest ładowanie lekkie dziury to juz go nie ma. wyglada na to ze ładowanie jest zalezne od ruchów silnika i jegoi drgan :( który kabel moze odpowiadac za brak ładowania przy zwarciu,???? :huh:

Ja juz miale m sparciale kable, od aku do alternatora, wiec wymienilem na nowe.Dodatkowo wymienilem obie plecionki masowe i jest ok. Wczesniej sie rozne szopki dzialy, a po tym jest wszystko ok.

Link to comment
Share on other sites

Jest kabelek od wzbudzania altka i od kontrolki.

Idzie od altka do takiej okrągłej złączki w komorze silnika.

W C16NZ ta złączką była po prawej stronie silnika patrząc z pozycji stojącego z przodu auta.

Wymień go, bo ma on tendencję do ulegania biodegradacji w sposób niewidoczny z zewnątrz.

Link to comment
Share on other sites

zauwazyłem ze nie swieci mia kontrolka ładowania jak przkrece kluczyk czy to ma jakis wpływ ??:(

Link to comment
Share on other sites

zauwazyłem ze nie swieci mia kontrolka ładowania jak przkrece kluczyk czy to ma jakis wpływ ??:(

Zobacz, dwie rzeczy, pierwsza, czy do licznika wiązki siedzą mocno w gniazdach oraz czy na alternatorze masz diody dobrze umocowane. Bo rozumiem, że ładowanie miernikiem sprawdzałeś i doładowuje Ci aku ? Może plecionki od mas przy aku i alternatorze kwalifikują się do wymiany, bo raczej innego pomysłu nie mam.

Link to comment
Share on other sites

Napisałem Ci co to może być.

Sprawdź.

Hmmm, tak wpadłem teraz na pewien pomysł. Czy przypadkiem masz o.k. ładowanie a sam przewód, zdaje się żółto-niebieski który idzie z alternatora do zegarów nie jest uszkodzony ? To by świadczyło, że po kluczyku nie masz właśnie tej kontrolki (zakładam, że żarówka jest sprawna)

Link to comment
Share on other sites

Hmmm, tak wpadłem teraz na pewien pomysł. Czy przypadkiem masz o.k. ładowanie a sam przewód, zdaje się żółto-niebieski który idzie z alternatora do zegarów nie jest uszkodzony ? To by świadczyło, że po kluczyku nie masz właśnie tej kontrolki (zakładam, że żarówka jest sprawna)

ładowanie jest OK nawet bez tek kontrolki. na dziurach miga i swiatła słabnął :huh: jak jest odrazu sa zmocniejsze. dzisiaj akurat tylko raz mi migneło ładowanie i prawie cały dzien mam, ale przyjdzie taki dzien ze wiecej nie mam jak mam :huh: jutro sprawdze wszystkie masy i te kable dzisiaj nie dałem rady bo miałem bardzo pilne niezaplanowane zajecie. ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP