Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

stukanie prz wciśnięciu i zwolnieniu pedału przyspieszenia


Bubek74
 Share

Recommended Posts

Witam

Mam Opla Vectre 1,9 cdti. Zauwazyłem, że przy normalnej jeździe przy prędkości powyżej 90 km/h, przy gwałtownym wciśnięciu pedału przyśpieszenia lub przy jego całkowitm zwolnieniu coś stuka. Co zauważyłem: na I i II biegu przy gwałtownym wciśnięciu pedału lub jego zwolnieniu nic takiego się nie dzieje. Ten struk jest pojedyńczy i głuchy tak to słychac jakby przejechać na drodze jakiś niewieli poprzeczny garb. Podczas normalnej jazdy na IV, V i VI biegu stuk każdorazowo towarzyszy wciśnięciu i zwolnieniu pedału przyśpieszenia. Sprawdzałem zawieszenie na ścieżce diagnostycznej i powiedzieli mi "fachowcy", że wszystko jest OK, sprawdzałem czy aby śruby od kół nie są poluzowane ale też jest OK.

Proszę wszystkich o pomoc w ustaleniu przyczyny tego stukotu

post-24879-1223390207_thumb.jpg

Edited by Bubek74
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Witam

Ja mam auto z 2004 przebieg 112000km mam to samo, dzisiaj byłem na diagnostyce i macher powiedział, że lekko zużyte poduszki pod silnikiem, zawieszenie ok, ale jeszcze nie do wymiany, można jeździć :huh: .

Link to comment
Share on other sites

Guest GT-3000

u nas w firmie VB 2,5 V6 miała prawie identyczne objawy:

okazało się że wybita jest poduszka od silnika oraz poduszka od skrzyni....co ciekawe dopiero wykręcenie całej łapy z ta poduszką ukazało tą usterkę..na kanale w ogóle nie widać nawet minimalnych wad!!

bo i dojście do czego kolwiek w VB2,5 jest trudny :)

- przebieg w VB jest >300kkm

Link to comment
Share on other sites

Witam

Dzisja usunąłem ten stukot z mojej Viki (znaczy się macher to zrobił). W moim przypadku przyczyną tego stukotu przy wciśnięciu i puszczeniu pedału przyśpieszenia były zużyte drążki kierownicze (podobno jakieś co wychodzą z napędu i cięzko je wymienić tak mówił macher - jakies tzw. jabłka sie wybiły - to cytat mechanika :blink: ). Na dzień dzisiajszy samochód śmiga cichutko i nic wreszcie nie puka i stuka.

pozdro dla wszystkich

aha

Informuje o kosztach w moim przypadku:

koszt części 2 szt. drązki + wymiana + ustawienie całej zbieżności = 280 zł

siema

Link to comment
Share on other sites

Witam

Dzisja usunąłem ten stukot z mojej Viki (znaczy się macher to zrobił). W moim przypadku przyczyną tego stukotu przy wciśnięciu i puszczeniu pedału przyśpieszenia były zużyte drążki kierownicze (podobno jakieś co wychodzą z napędu i cięzko je wymienić tak mówił macher - jakies tzw. jabłka sie wybiły - to cytat mechanika :blink: ). Na dzień dzisiajszy samochód śmiga cichutko i nic wreszcie nie puka i stuka.

pozdro dla wszystkich

aha

Informuje o kosztach w moim przypadku:

koszt części 2 szt. drązki + wymiana + ustawienie całej zbieżności = 280 zł

siema

drążki kierownicze które wychodzą z napędu ?? - nie rozumiem, ktoś wie o co chodzi ??

Z tego co widzę przeglądając forum to problem ze stukami przy zmianie biegów dotyczy dwóch prawdopodobnie spraw:

1. luzy na kole dwumasowym

2. luzy na drążkach kierowniczych

Pytanie teraz jak to rozróżnić.

Link to comment
Share on other sites

Witam

nie znam się na tym ale to co udało mi sie ustalić w wieczornej rozmowie z macherem który mi to robił to chodzi o drążki kierownicze te co wychodzą z przekładni tam są takie końcówki kule "jabłka"-co macher o nich mówił i jak na nich zrobi się luz to pukają .

Najważniejsze że stuki ustały więc to musiuało być to!!

pzdr

Link to comment
Share on other sites

Z tego co widzę przeglądając forum to problem ze stukami przy zmianie biegów dotyczy dwóch prawdopodobnie spraw:

1. luzy na kole dwumasowym

2. luzy na drążkach kierowniczych

Ale tutaj nie chodzi o stuki przy zmianie biegu tylko przy raptownym zdjęciu nogi z gazu przy prędkości ponad 100km/h i dodawaniu gazu do dechy od zera przy takiej prędkości, przynajmniej mi przy zmianie biegów nic nie stuka. :huh:

Link to comment
Share on other sites

Z tego co widzę przeglądając forum to problem ze stukami przy zmianie biegów dotyczy dwóch prawdopodobnie spraw:

1. luzy na kole dwumasowym

2. luzy na drążkach kierowniczych

Ale tutaj nie chodzi o stuki przy zmianie biegu tylko przy raptownym zdjęciu nogi z gazu przy prędkości ponad 100km/h i dodawaniu gazu do dechy od zera przy takiej prędkości, przynajmniej mi przy zmianie biegów nic nie stuka. :huh:

Tak ale nie chodzi mi o samą zmianę biegu tylko o moment puszczenia sprzęgła czyli w momencie kiedy sprzęgło zaczyna "łapać" - jest to podobny momenty do wciśnięcia i puszczenia gazu - czyli z wyższych obrotów silnik schodzi na wolne i na odwrót.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
rozumiem o co chodzi mam to samo:)

I niestety mamy chyba kończące się koło dwumasowe...

A też Ci trochę szarpie przy zapalaniu i masz lekkiego kangurka przy ruszaniu na jedynce (trzeba się nauczyć inaczej ruszać :) ) ?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
I niestety mamy chyba kończące się koło dwumasowe...

A też Ci trochę szarpie przy zapalaniu i masz lekkiego kangurka przy ruszaniu na jedynce (trzeba się nauczyć inaczej ruszać :) ) ?

No wlasnie,jak sa kangurki i drgania,lub charczenie to raczej dwumas. Najgorzej jest to ze wszystko jest ok w autach tylko stukniecia sa,to jest zagadka. U mnie nic nie charczy,nie zgrzyta,nie drga mam z 2004, 80 tys przebiegu, 2.0T, i jest stuk,ale zauwazylem ze na rozrzanym silniku jest to odczuwalne,na zimnym prawie nie czuc. i jeszcze to ze jak delikatnie puszczam sprzegla nic nie stuka

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Witam,

Odświeżam temat - może komuś pomoże w rozwiązaniu jego problemu.

W mojej Vectra C miałem bardzo podobne objawy jak te opisane przez Bubek74 (stukanie przy wciskaniu/puszczaniu pedału gazu), z tą różnicą ze szarpanie pojawiało się w pełnym zakresie biegów i prędkości. Diagnoza mechanika była trafna już za pierwszym razem. Były luzy na półosi napędowej (wychodząca ze skrzyni biegów) oraz na drążku kierowniczym. Wymiana obu części usunęła problem.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Witam Forumowiczów,

Jak kolega wyżej również odświeżę temat dziwnych odgłosów z przedniej części samochodu. Nie wiem czy piszę o odpowiednim dziale ale po prześledzeniu forum powyższe przypadki są najbliższe co do objawów mojej VC. Mianowicie podczas ruszana jest słyszalny dźwięk ale nie zawsze, dźwięk nie jest zbyt głośny wręcz lewo słyszalny, po wrzuceniu II i III biegu nic nie słychać ale zauważyłem że przy prędkości 40-50 km/h podczas puszczania oraz dodawania gazu wyczuwalny jest jakby luz,stuk ciężko określić, podczas przejeżdżania przez progi też jest dźwięk jakby skrzypienia z okolicy silnika bądź zawieszenia ciężko określić. Na diagnostyce amory sprawne przód 81% tył wymieniony + wahacze. Na szarpakach nic nie wykazało. Dodam że wyczuwalny luz i dźwięk jest na płaskich dogach. Mechanik nic tam nie widzi więc może zacne grono forumowiczów się wypowie. Każda wskazówka mile wdziana :)

Link to comment
Share on other sites

Też się zmagałem ze słynnymi stukami przy dodawaniu i puszczaniu gazu oraz czy wyłączaniu tempomatu. Winna była poduszka pod skrzynia. Na oko nie wyglądała na zużytą ale widocznie była już za miękka i tłukła. Ori GM wytrzymała u mnie 163 000 km. Założyłem Febi i jest zdecydowana poprawa. Ciekawe w jakim stanie są pozostałe poduszki?

Link to comment
Share on other sites

Witam,

Dziękuje za każą sugestie na pewno się przyda.

Odnośnie drań w mojej VC dziś po przejechaniu dłuższej trasy zauważyłem że po schłodzeniu turbiny na wolnych obrotach i podczas wyłączania silnika po przekręceniu kluczka występują drgania, więc może rzeczywiście to będą poduszki.

Dodam że podczas postoju na wolnych obrotach silnik jakby mocniej drżał co przenosi się na kierownicę.

Edited by adrianus
Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP