Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Webasto


Guest Maciek_23
 Share

Recommended Posts

Guest Maciek_23

Witam! Mam następujący problem: gdy włączam ogrzewanie postojowe (w BC opcja ON zaznaczona) dmuchawe słychac przez kilka sekund po czym sie wylacza, znika "ptaszek" przy opcji "ON" i juz sie nie da po raz drugi wlaczyc (dopiero po wyjsciu z menu i ponownym wejsciu)

Podobnie sprawa wygląda gdy zaprogramuje ktorys z trzech czasów włączania.

Czy ogrzewanie postojowe potrzebuje jakiegoś "własnego" źródła zasilania?? Raczej korzysta z paliwa w zbiorniku głównym, ale moze sie myle.....

Jak ustawić temperature jaka chce sie uzyskac przy pomocy "postojówki"? W menu jest tylko opcja ustawiania czasu i włączenia recznego (ON)

Autko mam dopiero drugi dzien a juz by sie przydalo ;)) Wracajac z Niemiec (gdzie zostalo zakupione) trzeba bylo sie kilka razy zdrzemnąć ;))

Z góry dzieki za wszelka pomoc.

Link to comment
Share on other sites

Guest Maciek_23

hmmm...czyzby nikt nie miał ogrzewania postojowego w swoim autku??

Może sie orientujecie gdzie sie takowe znajduje? gdzie pod maską go szukać?

Pozdrowionka.

Link to comment
Share on other sites

webasto ma z reguły swoją pompke paliwa i musisz znaleść ją i zobaczy czy podaje paliwo. Sam piecyk powinien znajdować sie w komorze silnika i prawdopodobnie jest wpięty w układ chłodzenia.

na piecyku powinna być swieca płomieniowa może ona jest zużyta i nie zapala paliwa.

jak wpadnie mi jeszcze coś do głowy to napisze,a jak zaprogramować to niewiem bo nigdy nie bawiłem sie webastem w osobówce

Link to comment
Share on other sites

w VC jest jak podniesiesz maske to szukaj po lewej stronie na samej scienie grodziowej, w uklad chlodzenia oczywiscie ze jest wpiete jak by inaczej mialo grzac. pompka paliwa jest kolo zbiornika paliwa po tej samej stronie co ogrzewanie, a swiecy zarowej to ono nie ma tylko sztyft zarowy i jest troche schowany, bo pewnie masz ogrzewanie firmy eberspacher model pewnie D5WS jak morzesz sam go sobie wlaczyc. jak masz pytania to pisz

Link to comment
Share on other sites

Prawidłowa sekwencja jest taka: Dmuchawka ON (słychać) - przedmuchanie komory spalania, dmuchawka na chwilkę OFF - załącza się pompka paliwa (słychać pykanie z okolić zbiornika) i sztyft żarowy, ponownie dmuchawka ON i jak jest płomień to tak już zostaje.

Jeśli nie załącza się pompka paliwa to sekwencja staje. Jeśli czujnik nie wykryje płomienia to też sekwencja staje. Posłuchaj przy włączaniu czy słychać pompkę paliwa. Jak nic nie pyka to coś z pompką a jak pyka to sprawdź przewód paliwowy do piecyka i dopiero ewentualnie świeca i cała reszta.

Piecyki mają własną diagnostykę i kody błędów, tylko trzeba do serwisu z tym pojechać to powiedzą Ci jaki jest problem.

Temperaturę ustawiasz tak jak zwykle. Przed wyjściem z samochodu ustawiasz wcześniej na klimatroniku nawiew i temp. Jak webasto się włączy i odpowiednio nagrzeje to włączy się dmuchawa i klimatronik będzie pilnował zad. temp.

Link to comment
Share on other sites

Guest Maciek_23

Ok, udało sie odblokować... Nie było komunikacji z urządzeniem (TECH 2 widział "urządzenie nagrzewające" ale nie umiał sie z nim skomunikowac) więc podjechałem do przedstawiciela Webasto w Gliwicach z zapytaniem czy wogóle jest to urządzenie. Podpieli jakis mini komputerek i zaczelo działac (podbobno wykasowali jakies błędy i skasowali stówke ;)

Tak wiec póki co działa....

Dziekuje wszystkim za pomoc. Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Ok, udało sie odblokować... Nie było komunikacji z urządzeniem (TECH 2 widział "urządzenie nagrzewające" ale nie umiał sie z nim skomunikowac) więc podjechałem do przedstawiciela Webasto w Gliwicach z zapytaniem czy wogóle jest to urządzenie. Podpieli jakis mini komputerek i zaczelo działac (podbobno wykasowali jakies błędy i skasowali stówke ;)

Tak wiec póki co działa....

Dziekuje wszystkim za pomoc. Pozdrawiam

Niestety jeśli nie zniknęła przyczyna (szkoda że Ci nie podali jakie były błędy - ich opis) to znowu może się zablokować :huh: (trzy błędy = blokada).

Ale oby nie ;)

Link to comment
Share on other sites

Niestety jeśli nie zniknęła przyczyna (szkoda że Ci nie podali jakie były błędy - ich opis) to znowu może się zablokować :huh: (trzy błędy = blokada).

Ale oby nie ;)

piec bledow ! no i powinni powiedziec dlaczego sie zablokowal !

Link to comment
Share on other sites

Witam...przeczytałem poprzednie posty...ale mój problem wygląda tak...mam VC z 2004 2.2 DTI z ogrzewaniem postojowym które ma również funkcje dogrzewania silnika czyli poniżej 6 stopni włącza się samo jak silnik jest uruchomiony...już od dłuższego czasu pojawił się problem że po odpaleniu auta w niskich temperaturach spod samochodu wydobywał się siwy dym :o przez około minute potem wszystko było ok...od niedługiego czasu ogrzewanie nie działa, gdy włączę je na postoju niesłychac nic a czasami słychac potworne buczenie :huh: i co powiecie na to ;) buczy i nie grzeje

Edited by albertdd
Link to comment
Share on other sites

czyli wymiana całej? a może to tylko palnik <_< właśnie próbuje znaleśc jakiś serwis ale nic nie mogę znaleśc w okolicach oświęcimia :angry:

a czy podpięcie do kompa wykaże coś????

Link to comment
Share on other sites

czyli wymiana całej? a może to tylko palnik <_< właśnie próbuje znaleśc jakiś serwis ale nic nie mogę znaleśc w okolicach oświęcimia :angry:

a czy podpięcie do kompa wykaże coś????

podpiecie pod kompa moze pokazac blad typu brak startu,przekroczenie czsu bespieczenstwa, badz jezeli chodzi o dmuchawke to niewlasciwa predkosc obrotowa dmuchawy albo zwarcie, jak w tej chwili juz nic nie chce odpalac to znaczy ze sie zablokowal z powodu braku startu ogrzewania (piec razy i blokada), ale mysle ze wystarczy wymienic sitko sztyftu zarowego i oringi pod króćcem paliwowym (bardzo wazne) takie sitko kosztuje ok.50zl. z oringami i wyczyscic piec i wydech w miare mozliwosci jak zalany ropa. i po klopocie na 90%

Link to comment
Share on other sites

Witam...przeczytałem poprzednie posty...ale mój problem wygląda tak...mam VC z 2004 2.2 DTI z ogrzewaniem postojowym które ma również funkcje dogrzewania silnika czyli poniżej 6 stopni włącza się samo jak silnik jest uruchomiony...już od dłuższego czasu pojawił się problem że po odpaleniu auta w niskich temperaturach spod samochodu wydobywał się siwy dym :o przez około minute potem wszystko było ok...od niedługiego czasu ogrzewanie nie działa, gdy włączę je na postoju niesłychac nic a czasami słychac potworne buczenie :huh: i co powiecie na to ;) buczy i nie grzeje

Czeka Cię wymiana palnika, jeżeli urządzenie jest montowane fabrycznie to prawdopodobnie jest to Eberspaecher. Koszt wymiany 660 pln netto (200 robota, 310 palnik, 50 uszczelki - przynajmniej tyle wyszło w Szczecinie). Jeżeli chodzi o serwis: wpisz w googlach "Eberspaecher" i wejdź na strone przedstawicieli w Polsce - tam znajdzedsz mapkę z siecią autoryzowanych punktów naprawy lub skorzystaj z kontaktu telefonicznego.

Niektóre urządzenia montowane fabrycznie można sprawdzić tylko w aso (mają blokadę) chyba że serwis Eberspaecher'a ma tester zakupiony u opla (nie wystarcza urządznie firmy Eberspaecher.

Jeżeli w serwisie będą mieli w magazynie odpowiedni palnik cała naprawa to około 3 godziny. Jeżeli nie to demontaż urządzenia, połączenie obwodu chłodzenia (żeby auto mogło jeździć). Serwis zamawia palnik (ok. 2 dni) i na następnej wizycie montaż urządzenia (ok 2 godziny). Przy jeździe bez nagrzewnicy BC nie podaje zasięgu i paru innych danych.

Demontaż jest trudny ze względu na niewielką ilość miejsca przy nagrzewnicy ale jest ona umocowana przy pomocy klipsów a nie śrub co troszeczke ułatwia całą operację.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Czy może ktoś opisać gdzie w tym podgrzewaczu znajduje się świeca lub kołek grzewczy wraz z sitkiem tj. w jaki sposób najproście je wymontować.

Pod sterownikiem jest sztyft zarowy, Cztery srubki sterownik, i bedziesz widzial dwa grubsze przewody bialy i czrny, to jest sztyft.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Witam -mam problem(dopiero co kupiłem samochód) z webasto bo nie chce sie właczyc , prubowałem pilotem i na wyswietlaczu tez zaznaczałem aby sie włączyło i tylko było słychac jak by cie chciało wystartowac i stawało(i tak próbowałem moze 3x a nie wiem ile było przedemną prubowane)i tu mam pytanie , czy zostało zablokowane i tylko trzeba je podłaczyc pod komputer jaki(czy moze byc "opcom" lub ten co jest na allegro "tech") aby odblokowac , lub jest zapchany filterek albo pompka jakaś nie działa , jak mam to sprawdzic zanim zczne sie do tego dobierac . A i jeczszcze jedno chodzi mi o odpalanie jak jest z tym mrozem bo jak postoi przeznoc w -10,-15 to troche musze pokrecic aby odpaliła ale jak juz odpali to chodzi ładnie i ruwno , nastepnie nawet po długiej przerwie(3-5 godzin stania na mrozie) odpala ładnie,czy trzeba wymieniac filterki i czy tak wszystkie kreca w taki mróz.

z góry dziekuje

Link to comment
Share on other sites

Co do ogrzewania to masz pewnie fabryczne "hydronic" Eberspächera.

Spróbuj odłączyć akumulator na kilka minut.(czytałem że komuś pomogło)

Jeżeli nie pomoże to tylko oryginalny TECH2 i odczyt błędów i później ewentualna naprawa(najczęściej to wymiana świeczki i sitka,albo dmuchawy)

Sprawdź jaki masz typ ogrzewania(powinna być naklejka na słupku od pasażera lub pod maską na przednim pasie)to podeślę ci trochę materiałów do poczytania(tyko podaj e-mail na pw)

Odnośnie odpalania na mrozie to podaj jaki masz silnik.

Edited by blaszka
Link to comment
Share on other sites

Co do ogrzewania to masz pewnie fabryczne "hydronic" Eberspächera.

Spróbuj odłączyć akumulator na kilka minut.(czytałem że komuś pomogło)

Jeżeli nie pomoże to tylko oryginalny TECH2 i odczyt błędów i później ewentualna naprawa(najczęściej to wymiana świeczki i sitka,albo dmuchawy)

Sprawdź jaki masz typ ogrzewania(powinna być naklejka na słupku od pasażera lub pod maską na przednim pasie)to podeślę ci trochę materiałów do poczytania(tyko podaj e-mail na pw)

Odnośnie odpalania na mrozie to podaj jaki masz silnik.

co do silnika to jest 2.2 disel 2003(nie wiem jakie jest oznaczenie) jesli chodzi o webasto to jest na grodzi i na wysokosci(pod schowkiem pasazera).
Link to comment
Share on other sites

co do silnika to jest 2.2 disel 2003(nie wiem jakie jest oznaczenie) jesli chodzi o webasto to jest na grodzi i na wysokosci(pod schowkiem pasazera).

A świece żarowe masz sprawne?(jak zapala kontrolka silnika i po jakimś czasie gaśnie,to świeczki do wymiany)

Spróbuj podgrzewać co najmniej 2 razy.

Może być trochę zapowietrzony.

2.2 DTR sam się nie odpowietrzy.(zawsze po wymianie filtra,chociaż odpalał normalnie odpowietrzałem go podciśnieniem przez przelewy)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Guest sasza 19

Witam. Mam problem, ponieważ po uruchomieniu silnika przez pewien czas (czas włączonego webasta) wewnątrz auta czuć zapach paliwa. Czy jest to przyczyna wadliwego działania webasta? Samo webasto i przewód doprowadzajacy paliwo są suche.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Jeśli działa to nie widzę problemu. Standardowo przy uruchamianiu/gaszeniu bywa, że trochę zakopci a wtedy czuć troche jak z kamaza...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

A podesle ktoś zdjęcia mocowania piecyka? Najlepiej w w trzylitrówce.

Kupiłem oryginalny piecyk i czeka mnie montaż.

Łukasz

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP