Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Followers 0
koloseum

Wyciszanie Vectry B kombi

27 posts in this topic

Czy ktoś wyciszał już Vectre matami wygłuszającymi, jaki można uzyskać efekt, z góry dziękuję za odpowiedź

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

dołacze sie do pytania.

po wizycie w niemczech stwierdzilem ze przynajmniej moja viki jest dosc glosna. od 140 juz sie robilo glowsno nie mowiac o predkosciach powyzej 160.

cieawy jestem czy ktos to robil?

myalem poza matami do wnetrza nad uzycie masy bitumicznej czy czegos podbnego do wymazania podwozia, nadkoli. czy ktos cos takiego robil?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolcz ma wygluszona swoja Vike (w kombi)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

eee... kolega chyba przesadza z ta glosnoscia przy 140km/h, albo wczesniej lexusem jezdzil:>

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

lexus model astra jedynka 1,4

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

nie mowie ze nie da sie rozmawiac ale kiczylem ze bedzie ciszej.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

a co Cie denerwuje? konkretna sprawa?? moze cos jest nie tak, wyzabkowane opony, buczace lozysko??

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zastosuj maty wygluszajace samoprzylepne. Poszycie drzwi, dachu (potrafie niezle halasowac o dziwo:) ) itp. Wszelakie otowry i dziurki zalepiaj matami. Oczywiscie potrzebne, takie jak na glosnik czy cos to zostaw w spokoju

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> Do tego wszystkie uszczelki z zewnatrz samochodu musza rowno i scisle przylegac.

Pozatym u mnie zastosowalem mate wygluszajaca samoprzylepna z filcem. Dalem na miejsca nie narazone na wilgoc. Zwykle maty dalem na dach, podloge i praktycznie caly spod wlacznie z bagaznikiem, drzwi (poszycie + otwory konstrukcyjne) i gdzie sie tylko dalo upchac. Minusem tego wszystkiego jest pare kilogramow wiecej

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Please login or register to see this quote.

mysle ze nie jest to spory przyrost masy. z ciekawosci warzyles, albo mozesz powiedziec na oko ile mniej wiecej ci doszlo kilo?

Rozumiem, ze rozbierales caly srodek, cala tapicerke, podsufitke itd. Pasowalo potem wszystko? nie bylo widac ze zdejmowales?

Aby wygluszyc przegrode mieszy silnikiem a srodkiem zdejmowales deske rozdzielcza?

No i ile ci wyszlo maty i jako koszt?

znalazlem takie dane:

Wymiary 25x50 cm, waga 1 sztuki ok 0,45 kg, grubość +- 2,5mm.

do wygluszenia potrzebne jest mowa tu o matach 25x50 cm:

* Para drzwi 14-18 mat (zależy czy 3 czy 5 drzwiowy samochód)

* Podłoga 25-30 szt

* Dach 15-20 szt

* Bagażnik wraz z nadkolami 20-25 szt

wiec liczac wedlug tego trzeba uzyc ok 100 szt co daje 0d 500 - 800 zl i ok 45 kg wiecej w aucie.

Edited by pozi
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakie miejsca daja najlepszy efekt jeśli chodzi o wyciszanie kabiny

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jesli chodzi o wyciszanie kabiny to najlepszymi miejscami sa duze powierzchniowo elementy blachy ktore poprostu sa narazone na drgania. Po podklejeniu nawet jednej maty na srodku widac ze po stuknieciu palcem wydaje ona gluchy odglos.

Ale jak juz pisalem wyzej halas w kabinie wcale nie musi oznaczac ze cos jest nie tak ze srodkiem. Z zewnatrz spasowanie elementow tez jest rownie wazne. Chociazby wlasnie przyklad z szyberdachem powyzej.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

szukam troche w necie o wygluszeniach i zastanawiam sie czy na takie elemety jak podloga, dach, nadkola nie sprawdzila by sie pasta wygluszajaca (masa bitumiczna). chyba jest latwiejsza w nakladaniu i szybsza. no i nie ma problemu ze woda sie dostanie pod nia. niektorzy tez proponuja aby uzyc tasm dekarskich. z tego co podawali sa sporo tansze od mat.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie mam u siebie problem z luźnymi poprzeczkami dachu. Chciałby się za to w najbliższym czasie zabrać, ale nasuwa się mi pytanie czy przy okazji nie warto położyć na dach jakiś mat?

Jeśli uważacie, ze jest to słuszny zabieg to:

-Jakie dokładnie maty polecacie do wygłuszenia dachu

- Ile ich jest potrzeba w kombi

- Jakim klejem lub czymkolwiek innym podkleić poprzeczki dachu

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

klejem do szyb

jak podsufitke ściągasz to można juz przy okazji coś nakleić

w temacie o wygłuszeniu pod Car audio ostatnio było sporo info i dyskusji - zobacz ostatnie kilka stron

choć najwięcej hałasu to przez drzwi i nadkola wpada - tym sie bede zajmował jak wróce z urlopu. maty już zakupiłem

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie największy hałas powodują uszczelki na drzwiach. Wymiana na nowe to dosyć spory wydatek dlatego jeżdżę tak jak jak jest.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

które?te wokół całych drzwi?
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tak. Głównie te "z przodu" drzwi ale te na słupkach też nie są w super stanie. Jak jadę powyżej 110-120 to już słychać wiatr itd. Uszczelki są już dosyć pogniecione a same drzwi też nie przylegają idealnie. Musiałbym wymienić uszczelkę dookoła drzwi ale to tak jak pisałem kosztuje dość dużo.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

to może chociaż drzwi dociągnij - ten metal na słupku odkręć i przesun do wew.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co masz na myśli mówiąc wew? Bo rozumiem, że mówisz o metalu na słupku środkowym(koło klamki w drzwiach).

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, ten bolec ma regulacje i można go przesunąć do wewnątrz samochodu co spowoduje, że zamknięte drzwi będą bardziej dolegały.


Please login or register to see this quote.

Ja podklejałem klejem do szyb, oczywiście po wyczyszczeniu i odtłuszczeniu poprzeczek.

Przy okazji ponaklejałem maty wygłuszające bitumiczne, które też zlikwidowały jakiekolwiek dźwięki dochodzące z dachu w kombi

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miły, ooo widzę, że ktoś z bardzo bliska

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> a powiedz jakiej dokładnie maty użyłeś, jak grubej

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> ? I czy dobrze liczę, że ok. 2mkwadratowych muszę mieć ?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokładnie to już nie pamiętam bo to było w 2007 roku

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Normalnie takie jak do wygłuszania drzwi pod car audio

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Please login or register to see this quote.

Stojąc twarzą do drzwi kierowcy bolec powinienem przesunąć w górę, dół, prawo czy lewo?

Dodam, ze hałas o którym wspominałem kilka postów wcześniej słychać przy większych prędkościach z drzwi w okolicy lusterka.

Edited by goliat26
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

no pomyśl gdzie przesunąć żeby drzwi bardziej dolegały? - do środka auta czyli do fotela.

ale skoro to przy lusterku to ten zabieg nie pomoże. Pod tym plastikowym elementem zakrywającym mocowanie lusterka jest oryginalna gąbka? za zawiasami drzwi za błotnikiem jest oryginalna gąbka?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

ale skoro to przy lusterku to ten zabieg nie pomoże. Pod tym plastikowym elementem zakrywającym mocowanie lusterka jest oryginalna gąbka? za zawiasami drzwi za błotnikiem jest oryginalna gąbka?

No właśnie dlatego zastanawiałem się gdzie przesunąć ten metalowy element by drzwi docisnęły się przy lusterku. Stąd moje zdziwienie. Co do gąbek. Przy lusterku jest a czy jest za błotnikiem to nie wiem na chwilę obecną. Tak czy siak problem ewidentnie jest w uszczelce drzwi bo po prostu słychać jak wiatr "wchodzi" przez drzwi w okolicy miejsca o którym mówiłem.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Część mobile,

koreczki korki standard i mnie do dopadło:) całe wakacje się zabierałem za to. Dzisiaj przygotowałem blachy do spawania- zimno już na polu:) Wygłuszę sobie podłogę od razu ale tu mała sprawa do was- może ktoś chce się pochwalić fotkami z pracy..? Taki ot mały przewodnik- chociaż zakładam że większej filozofi nie ma w tym:)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.