Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Wyciszanie Vectry B kombi


Guest koloseum
 Share

Recommended Posts

dołacze sie do pytania.

po wizycie w niemczech stwierdzilem ze przynajmniej moja viki jest dosc glosna. od 140 juz sie robilo glowsno nie mowiac o predkosciach powyzej 160.

cieawy jestem czy ktos to robil?

myalem poza matami do wnetrza nad uzycie masy bitumicznej czy czegos podbnego do wymazania podwozia, nadkoli. czy ktos cos takiego robil?

Link to comment
Share on other sites

eee... kolega chyba przesadza z ta glosnoscia przy 140km/h, albo wczesniej lexusem jezdzil:>

lexus model astra jedynka 1,4 :D

nie mowie ze nie da sie rozmawiac ale kiczylem ze bedzie ciszej.

Link to comment
Share on other sites

Guest jaczylibodzio

Zastosuj maty wygluszajace samoprzylepne. Poszycie drzwi, dachu (potrafie niezle halasowac o dziwo:) ) itp. Wszelakie otowry i dziurki zalepiaj matami. Oczywiscie potrzebne, takie jak na glosnik czy cos to zostaw w spokoju :P Do tego wszystkie uszczelki z zewnatrz samochodu musza rowno i scisle przylegac.

Pozatym u mnie zastosowalem mate wygluszajaca samoprzylepna z filcem. Dalem na miejsca nie narazone na wilgoc. Zwykle maty dalem na dach, podloge i praktycznie caly spod wlacznie z bagaznikiem, drzwi (poszycie + otwory konstrukcyjne) i gdzie sie tylko dalo upchac. Minusem tego wszystkiego jest pare kilogramow wiecej ;)

Link to comment
Share on other sites

a co Cie denerwuje? konkretna sprawa?? moze cos jest nie tak, wyzabkowane opony, buczace lozysko??

opony sa raczej wporzadku bo sa calkiem nowe. co do chalasu to slychac silnik i ped wiatru. jedyne co napewno musze znalesc to cos szumi po lewej stronie z przodu, po prawej jest cisza. nie wiem co to jest, ogldalem i nie zabardezo mam pomysl.

potrafie niezle halasowac o dziwo:

mam szyber, jest ogromna roznica przy otwartej oslonce i zamknietej, wiec pewnie wygluszenei dachu sporo daje.

Minusem tego wszystkiego jest pare kilogramow wiecej

mysle ze nie jest to spory przyrost masy. z ciekawosci warzyles, albo mozesz powiedziec na oko ile mniej wiecej ci doszlo kilo?

Rozumiem, ze rozbierales caly srodek, cala tapicerke, podsufitke itd. Pasowalo potem wszystko? nie bylo widac ze zdejmowales?

Aby wygluszyc przegrode mieszy silnikiem a srodkiem zdejmowales deske rozdzielcza?

No i ile ci wyszlo maty i jako koszt?

znalazlem takie dane:

Wymiary 25x50 cm, waga 1 sztuki ok 0,45 kg, grubość +- 2,5mm.

do wygluszenia potrzebne jest mowa tu o matach 25x50 cm:

* Para drzwi 14-18 mat (zależy czy 3 czy 5 drzwiowy samochód)

* Podłoga 25-30 szt

* Dach 15-20 szt

* Bagażnik wraz z nadkolami 20-25 szt

wiec liczac wedlug tego trzeba uzyc ok 100 szt co daje 0d 500 - 800 zl i ok 45 kg wiecej w aucie.

Edited by pozi
Link to comment
Share on other sites

Guest jaczylibodzio
mysle ze nie jest to spory przyrost masy. z ciekawosci warzyles, albo mozesz powiedziec na oko ile mniej wiecej ci doszlo kilo?

Nie mam zielonego pojecia bo nie warzylem ale powiedzmy ze hmm... 20 kilo? :huh:

Rozumiem, ze rozbierales caly srodek, cala tapicerke, podsufitke itd. Pasowalo potem wszystko? nie bylo widac ze zdejmowales?

Aby wygluszyc przegrode mieszy silnikiem a srodkiem zdejmowales deske rozdzielcza?

Generalnie pasowalo wszystko z ta roznica ze tam gdzie bylo cisaniej poprostu nic nie pchalem. Nie mowie o poszyciu drzwi bo tam to sie zmiesci kilka puszek z piwa :) A normalna rzecza jest ze jak rozkrecisz cos co od nowosci nie bylo ruszane to nie bedzie juz tak zlozone jak powinno. Ale mozna sie postarac zeby nie bylo zle. Przy skrecaniu plastikow troche bialego smaru, czy silikonu w sprayu ktory niweluje pozniejsze trzaski i piszczenie i dokladne pasowanie elementow a efekt bedzie bardzo dobry. Przegrody miedzy silnikiem a deska jeszcze nie wytlumialem. Mam zamiar robic to po spawaniu i zmianie deski. Swoja droga na deske od spodu tez bede podklejal mate z filcem pewnie.

No i ile ci wyszlo maty i jako koszt?

Generalnie mniej wyszlo niz w wyliczeniach ktore podales, ale pewnie dlatego tez kilogramow mniej. Wszytko zalezy od auta i od tego jak ktos klei. Bo jesli masz zamiar robic basen w aucie tak ze po wlaniu wody nic sie z niego nie wydostanie to tak, wtedy trzeba takie ilosci, ale nie chodzi tutaj o szczelnosc jesli chodzi o wieksze platy poszycia auta. A dlaczego... to ponizej.

Jakie miejsca daja najlepszy efekt jeśli chodzi o wyciszanie kabiny

Jesli chodzi o wyciszanie kabiny to najlepszymi miejscami sa duze powierzchniowo elementy blachy ktore poprostu sa narazone na drgania. Po podklejeniu nawet jednej maty na srodku widac ze po stuknieciu palcem wydaje ona gluchy odglos.

Ale jak juz pisalem wyzej halas w kabinie wcale nie musi oznaczac ze cos jest nie tak ze srodkiem. Z zewnatrz spasowanie elementow tez jest rownie wazne. Chociazby wlasnie przyklad z szyberdachem powyzej.

Link to comment
Share on other sites

szukam troche w necie o wygluszeniach i zastanawiam sie czy na takie elemety jak podloga, dach, nadkola nie sprawdzila by sie pasta wygluszajaca (masa bitumiczna). chyba jest latwiejsza w nakladaniu i szybsza. no i nie ma problemu ze woda sie dostanie pod nia. niektorzy tez proponuja aby uzyc tasm dekarskich. z tego co podawali sa sporo tansze od mat.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 years later...

Panowie mam u siebie problem z luźnymi poprzeczkami dachu. Chciałby się za to w najbliższym czasie zabrać, ale nasuwa się mi pytanie czy przy okazji nie warto położyć na dach jakiś mat?

Jeśli uważacie, ze jest to słuszny zabieg to:

-Jakie dokładnie maty polecacie do wygłuszenia dachu

- Ile ich jest potrzeba w kombi

- Jakim klejem lub czymkolwiek innym podkleić poprzeczki dachu

Link to comment
Share on other sites

klejem do szyb

jak podsufitke ściągasz to można juz przy okazji coś nakleić

w temacie o wygłuszeniu pod Car audio ostatnio było sporo info i dyskusji - zobacz ostatnie kilka stron

choć najwięcej hałasu to przez drzwi i nadkola wpada - tym sie bede zajmował jak wróce z urlopu. maty już zakupiłem

Link to comment
Share on other sites

U mnie największy hałas powodują uszczelki na drzwiach. Wymiana na nowe to dosyć spory wydatek dlatego jeżdżę tak jak jak jest.

Link to comment
Share on other sites

które?te wokół całych drzwi?

Tak. Głównie te "z przodu" drzwi ale te na słupkach też nie są w super stanie. Jak jadę powyżej 110-120 to już słychać wiatr itd. Uszczelki są już dosyć pogniecione a same drzwi też nie przylegają idealnie. Musiałbym wymienić uszczelkę dookoła drzwi ale to tak jak pisałem kosztuje dość dużo.

Link to comment
Share on other sites

Tak, ten bolec ma regulacje i można go przesunąć do wewnątrz samochodu co spowoduje, że zamknięte drzwi będą bardziej dolegały.


Panowie mam u siebie problem z luźnymi poprzeczkami dachu. Chciałby się za to w najbliższym czasie zabrać, ale nasuwa się mi pytanie czy przy okazji nie warto położyć na dach jakiś mat?

Jeśli uważacie, ze jest to słuszny zabieg to:

-Jakie dokładnie maty polecacie do wygłuszenia dachu

- Ile ich jest potrzeba w kombi

- Jakim klejem lub czymkolwiek innym podkleić poprzeczki dachu

Ja podklejałem klejem do szyb, oczywiście po wyczyszczeniu i odtłuszczeniu poprzeczek.

Przy okazji ponaklejałem maty wygłuszające bitumiczne, które też zlikwidowały jakiekolwiek dźwięki dochodzące z dachu w kombi :)

Link to comment
Share on other sites

Miły, ooo widzę, że ktoś z bardzo bliska :) a powiedz jakiej dokładnie maty użyłeś, jak grubej :) ? I czy dobrze liczę, że ok. 2mkwadratowych muszę mieć ?

Link to comment
Share on other sites

Dokładnie to już nie pamiętam bo to było w 2007 roku ;)

Normalnie takie jak do wygłuszania drzwi pod car audio

Link to comment
Share on other sites

Tak, ten bolec ma regulacje i można go przesunąć do wewnątrz samochodu co spowoduje, że zamknięte drzwi będą bardziej dolegały.

Stojąc twarzą do drzwi kierowcy bolec powinienem przesunąć w górę, dół, prawo czy lewo?

Dodam, ze hałas o którym wspominałem kilka postów wcześniej słychać przy większych prędkościach z drzwi w okolicy lusterka.

Edited by goliat26
Link to comment
Share on other sites


Stojąc twarzą do drzwi kierowcy bolec powinienem przesunąć w górę, dół, prawo czy lewo?
no pomyśl gdzie przesunąć żeby drzwi bardziej dolegały? - do środka auta czyli do fotela.

ale skoro to przy lusterku to ten zabieg nie pomoże. Pod tym plastikowym elementem zakrywającym mocowanie lusterka jest oryginalna gąbka? za zawiasami drzwi za błotnikiem jest oryginalna gąbka?

Link to comment
Share on other sites

ale skoro to przy lusterku to ten zabieg nie pomoże. Pod tym plastikowym elementem zakrywającym mocowanie lusterka jest oryginalna gąbka? za zawiasami drzwi za błotnikiem jest oryginalna gąbka?

No właśnie dlatego zastanawiałem się gdzie przesunąć ten metalowy element by drzwi docisnęły się przy lusterku. Stąd moje zdziwienie. Co do gąbek. Przy lusterku jest a czy jest za błotnikiem to nie wiem na chwilę obecną. Tak czy siak problem ewidentnie jest w uszczelce drzwi bo po prostu słychać jak wiatr "wchodzi" przez drzwi w okolicy miejsca o którym mówiłem.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Część mobile,

koreczki korki standard i mnie do dopadło:) całe wakacje się zabierałem za to. Dzisiaj przygotowałem blachy do spawania- zimno już na polu:) Wygłuszę sobie podłogę od razu ale tu mała sprawa do was- może ktoś chce się pochwalić fotkami z pracy..? Taki ot mały przewodnik- chociaż zakładam że większej filozofi nie ma w tym:)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP