Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Guest pawkid21

JAK WYŁĄCZYĆ PODUSZKĘ POWIETRZNĄ PASAŻERA

Recommended Posts

Guest pawkid21

Witam mam problem muszę odłączyć poduszkę od strony pasażera w VB, ponieważ chce przewozic małe dziecko na przednim fotelu. Nie mogę wozić małej z tyłu bo fotelik jest ustawiany tyłem do jazdy i nie widzę małej

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">. Kiedyś widziałem jak ktoś miał schowek w miejscu poduszki, może ktoś wie gdzie można taki dostać albo jak wymontować poduszkę aby druga działała. Z góry dziękuję i serdecznie pozdrawiam Pawkid21

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

trzeba by odlaczyc poduszke i zasosowac jakis opornik symulujacy poduszke (ja bym sie w to nie bawil - nigdy nie wiadomo co z druga poduszka). Drugie wyjscie to zastosowanie sterownika na 1 poduszke zamiast Twojego obslugujacego 2 (lub 4). Trzecie wyjscie i chyba najlepsze i najbezpieczniejsze to kupic inny fotelik dla dziecka.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest azja

Please login or register to see this quote.

z tego co wiem, można to zrobić programowo (czyli bez demontażu poduszki) np. op-comem

jeśli masz poduszki boczne, równiez trzeba deaktywować tę w siedzeniu pasażera

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

moze sie nie znam, ale chyba w VB nie da sie tego zrobic

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest pawkid21

Tylko problem polega na tym że moja córeczka ma zaledwie 3 msc i nie ma dla takich małych dzieci fotelików montowanych przodem do kierunku jazdy. Więc dlatego muszę coś wykombinować.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest azja

Please login or register to see this quote.

u mnie się da...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja miałem taki fotelik i poszedłem inną drogą

mianowicie w sklepie motoryzacyjnym kupiłem lusterko ,które sie mocuje na zagłówku,i widzisz wtedy we wstecznym pocieche ,no problemo

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

koszt lusterka około 15-20 pln

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Popieram Moby jzu dawno udowodnione ze,przewozenie dziecka na przednim fotelu nie jest bezpieczne nie tylko ze wzgledu na poduszke,ale takze na rozproszenie uwagi prowadzacego.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest michal79

Please login or register to see this quote.

potwierdzam, przekonałem się ostatnio o tym, teraz dziecko tylko z tyłu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To fakt, ale z własnego doświadczenia mam 2 uwagi:

1. Nie wiem czy bardziej rozprasza dziecko z przodu, czy patrzenie w lusterko, żeby spojrzeć w lusterko w zagłówku, żeby zobaczyć dziecko.

2. Jak masz dziecko z tyłu i zaczyna płakać, to od razu się zastanawiasz, czy coś mu się nie dzieje, etc. i wtedy zaczynasz się wyginać, oglądać, etc.

W mojej opinii - jak jechać samemu autem z dzieckiem, to lepiej je mieć z przodu. Oczywiście mówię tu o kilkumiesięcznym dziecku. Jednak w Vectrze to jest niemożliwe, bo nie ma sposobu na bezpieczne wyłączenie samej poduszki pasażera. Jeździłem autami, w których jest taka opcja i dużo mniej rozprasza dziecko na fotelu pasażera, niż takie jadące z tyłu, z którym nie wiesz co się dzieje.

Tyle z mojej opinii...

Share this post


Link to post
Share on other sites

lusterko na zagłówki jest sferyczne ,a widać je w lusterku wstecznym,ja nie wiem po co ty sie ogladasz ??????

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_huh.png" alt=":huh:"> :huh:

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_huh.png" alt=":huh:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ale żeby zobaczyć lusterko na zagłówku musisz patrzeć w lusterko wsteczne, co jakby nie patrzeć rozprasza jak się dłużej dzieciakowi przyglądasz. A o oglądaniu się mówiłem jak takowego lusterka w ogóle się nie ma

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ponawiam temat, czy jest jakiś sposób na wyłączenie poduszki? niestety nie mogłem znaleźć konkretnej odpowiedzi.. 

Jakiś przewód od poduszki odpiąć? komputerem? 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak zdejmiesz schowek pasażera to z tyłu za nim dostaniesz się do kostki od poduszki, natomiast jej odpięcie spowoduje że w całym aucie przestaną działać, gdyż rozpięcie kostki dla komputera będzie traktowane jako przerwa w obwodzie, czyli uszkodzenie układu. Aby to wyeliminować musiałbyś we wtyk od strony instalacji pomiędzy piny włożyć rezystor o wartości 3,7-4,2ohm'a

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po tym co napisał Jarek proponuję jeszcze fizycznie usunąć poduchę. Jak już schowek jest zdemontowany to wyjęcie poduchy to minuta roboty a wtedy już masz 100% pewności, że nic nie wystrzeli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przy odpinaniu/przepinaniu i ogólnie grzebaniu przy poduszkach najlepiej odpiąć akumulator. Tak dla pewności :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

A niby po co??

A w vectrze b za odpalenie poduszek odpowiada mechanizm kulkowy, czyli musi być pewna siła która powoduje przy nagłym wytraceniu prędkości oderwanie się kulki z jednej strony, uderzenie w drugą co doprowadza do zamknięcia obwodu elektrycznego i detonację.

Sterownik aktywuje się dopiero po podaniu napięcia po zapłonie, wcześniej jest całkowicie odłączony, jeżeli sterownik jest nieaktywny (czyt. nie ma zapłonu) poduszki są głuche nie dochodzi do nich ani masa ani napięcie więc podanie jednego sygnału + czy -  (przypadek zwarcia) nie spowoduje detonacji.

Trzeba by mieć zajebistego farta aby coś się stało.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takie mam już zboczenie zawodowe że "na prądzie" lepiej takich rzeczy nie robić. Już mi się parę razy zdarzyło (fakt że w aucie mało prawdopodobne) że napięcia miało nie być a tu ZONK, jednak ugryzło (w tym wypadku niech strzeli poducha jak się tam człowiek zgina do wtyczki) ;)  Wolę dmuchać na zimne, tym bardziej że to nic nie kosztuje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może kosztować jeżeli ktoś nie pamięta kodu do radia :) aczkolwiek się zgodzę przezorności nigdy za wiele.

A tak btw, odnośnie elektryki, 97% wypadków związanych z pracami elektrycznymi następuje przy pracach "teoretycznie bezpiecznych" czyt. bez napięcia, założone uziemienie, wypięty bezpiecznik itd,  tylko 3% to wypadki w których ludzie pracowali ze świadomością że obwody są pod napięciem. Jeżeli człowiek jest świadomy ryzyka jest bardziej uważny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zgadzam się jak najbardziej, tylko po tym co się naoglądałem i nasłuchałem to jak robię coś przy prądzie to JA zamykam dopływ i JA mam ze sobą klucz do odbezpieczenia ;) to tak nawiązując do elektryki. Oczywiście mam na myśli napięcia znacznie wyższe niż samochodowe. A mówiąc o pracach "teoretycznie bezpiecznych"  to tak, człowiek dużo mniej uważa niż jak wie że urządzenie może "ugryźć"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam wszystkich forumowiczów 😄

Mam pytanie jak otworze dzwi prawe to jest tam taka zaslepka air bag i myslałem ze tam jest taki wyłącznik na kluczyk zeby wyłączyc i tu sie zaczyna problem jak to zrobic ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Producent nie przewidział takiej możliwości. Po co takie kombinacje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...