Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Gość pawkid21

JAK WYŁĄCZYĆ PODUSZKĘ POWIETRZNĄ PASAŻERA

Polecane posty

Gość pawkid21

Witam mam problem muszę odłączyć poduszkę od strony pasażera w VB, ponieważ chce przewozic małe dziecko na przednim fotelu. Nie mogę wozić małej z tyłu bo fotelik jest ustawiany tyłem do jazdy i nie widzę małej

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">. Kiedyś widziałem jak ktoś miał schowek w miejscu poduszki, może ktoś wie gdzie można taki dostać albo jak wymontować poduszkę aby druga działała. Z góry dziękuję i serdecznie pozdrawiam Pawkid21

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

trzeba by odlaczyc poduszke i zasosowac jakis opornik symulujacy poduszke (ja bym sie w to nie bawil - nigdy nie wiadomo co z druga poduszka). Drugie wyjscie to zastosowanie sterownika na 1 poduszke zamiast Twojego obslugujacego 2 (lub 4). Trzecie wyjscie i chyba najlepsze i najbezpieczniejsze to kupic inny fotelik dla dziecka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość azja

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

z tego co wiem, można to zrobić programowo (czyli bez demontażu poduszki) np. op-comem

jeśli masz poduszki boczne, równiez trzeba deaktywować tę w siedzeniu pasażera

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

moze sie nie znam, ale chyba w VB nie da sie tego zrobic

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość pawkid21

Tylko problem polega na tym że moja córeczka ma zaledwie 3 msc i nie ma dla takich małych dzieci fotelików montowanych przodem do kierunku jazdy. Więc dlatego muszę coś wykombinować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość azja

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

u mnie się da...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja miałem taki fotelik i poszedłem inną drogą

mianowicie w sklepie motoryzacyjnym kupiłem lusterko ,które sie mocuje na zagłówku,i widzisz wtedy we wstecznym pocieche ,no problemo

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

koszt lusterka około 15-20 pln

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Popieram Moby jzu dawno udowodnione ze,przewozenie dziecka na przednim fotelu nie jest bezpieczne nie tylko ze wzgledu na poduszke,ale takze na rozproszenie uwagi prowadzacego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość michal79

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

potwierdzam, przekonałem się ostatnio o tym, teraz dziecko tylko z tyłu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To fakt, ale z własnego doświadczenia mam 2 uwagi:

1. Nie wiem czy bardziej rozprasza dziecko z przodu, czy patrzenie w lusterko, żeby spojrzeć w lusterko w zagłówku, żeby zobaczyć dziecko.

2. Jak masz dziecko z tyłu i zaczyna płakać, to od razu się zastanawiasz, czy coś mu się nie dzieje, etc. i wtedy zaczynasz się wyginać, oglądać, etc.

W mojej opinii - jak jechać samemu autem z dzieckiem, to lepiej je mieć z przodu. Oczywiście mówię tu o kilkumiesięcznym dziecku. Jednak w Vectrze to jest niemożliwe, bo nie ma sposobu na bezpieczne wyłączenie samej poduszki pasażera. Jeździłem autami, w których jest taka opcja i dużo mniej rozprasza dziecko na fotelu pasażera, niż takie jadące z tyłu, z którym nie wiesz co się dzieje.

Tyle z mojej opinii...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

lusterko na zagłówki jest sferyczne ,a widać je w lusterku wstecznym,ja nie wiem po co ty sie ogladasz ??????

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_huh.png" alt=":huh:"> :huh:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_huh.png" alt=":huh:">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No ale żeby zobaczyć lusterko na zagłówku musisz patrzeć w lusterko wsteczne, co jakby nie patrzeć rozprasza jak się dłużej dzieciakowi przyglądasz. A o oglądaniu się mówiłem jak takowego lusterka w ogóle się nie ma

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ponawiam temat, czy jest jakiś sposób na wyłączenie poduszki? niestety nie mogłem znaleźć konkretnej odpowiedzi.. 

Jakiś przewód od poduszki odpiąć? komputerem? 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak zdejmiesz schowek pasażera to z tyłu za nim dostaniesz się do kostki od poduszki, natomiast jej odpięcie spowoduje że w całym aucie przestaną działać, gdyż rozpięcie kostki dla komputera będzie traktowane jako przerwa w obwodzie, czyli uszkodzenie układu. Aby to wyeliminować musiałbyś we wtyk od strony instalacji pomiędzy piny włożyć rezystor o wartości 3,7-4,2ohm'a

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Po tym co napisał Jarek proponuję jeszcze fizycznie usunąć poduchę. Jak już schowek jest zdemontowany to wyjęcie poduchy to minuta roboty a wtedy już masz 100% pewności, że nic nie wystrzeli.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przy odpinaniu/przepinaniu i ogólnie grzebaniu przy poduszkach najlepiej odpiąć akumulator. Tak dla pewności :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A niby po co??

A w vectrze b za odpalenie poduszek odpowiada mechanizm kulkowy, czyli musi być pewna siła która powoduje przy nagłym wytraceniu prędkości oderwanie się kulki z jednej strony, uderzenie w drugą co doprowadza do zamknięcia obwodu elektrycznego i detonację.

Sterownik aktywuje się dopiero po podaniu napięcia po zapłonie, wcześniej jest całkowicie odłączony, jeżeli sterownik jest nieaktywny (czyt. nie ma zapłonu) poduszki są głuche nie dochodzi do nich ani masa ani napięcie więc podanie jednego sygnału + czy -  (przypadek zwarcia) nie spowoduje detonacji.

Trzeba by mieć zajebistego farta aby coś się stało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Takie mam już zboczenie zawodowe że "na prądzie" lepiej takich rzeczy nie robić. Już mi się parę razy zdarzyło (fakt że w aucie mało prawdopodobne) że napięcia miało nie być a tu ZONK, jednak ugryzło (w tym wypadku niech strzeli poducha jak się tam człowiek zgina do wtyczki) ;)  Wolę dmuchać na zimne, tym bardziej że to nic nie kosztuje...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może kosztować jeżeli ktoś nie pamięta kodu do radia :) aczkolwiek się zgodzę przezorności nigdy za wiele.

A tak btw, odnośnie elektryki, 97% wypadków związanych z pracami elektrycznymi następuje przy pracach "teoretycznie bezpiecznych" czyt. bez napięcia, założone uziemienie, wypięty bezpiecznik itd,  tylko 3% to wypadki w których ludzie pracowali ze świadomością że obwody są pod napięciem. Jeżeli człowiek jest świadomy ryzyka jest bardziej uważny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się jak najbardziej, tylko po tym co się naoglądałem i nasłuchałem to jak robię coś przy prądzie to JA zamykam dopływ i JA mam ze sobą klucz do odbezpieczenia ;) to tak nawiązując do elektryki. Oczywiście mam na myśli napięcia znacznie wyższe niż samochodowe. A mówiąc o pracach "teoretycznie bezpiecznych"  to tak, człowiek dużo mniej uważa niż jak wie że urządzenie może "ugryźć"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich forumowiczów 😄

Mam pytanie jak otworze dzwi prawe to jest tam taka zaslepka air bag i myslałem ze tam jest taki wyłącznik na kluczyk zeby wyłączyc i tu sie zaczyna problem jak to zrobic ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Producent nie przewidział takiej możliwości. Po co takie kombinacje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×