Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Gość MCFLY

Co można w 2.0 8V?

Polecane posty

Gość MCFLY

Witam, mam Vectrę 2.0 8V z 1995r, ponieważ przesiadłem się z BMW 325 brakuje mi paru koników. Jak można rozsądnie zwiększyć moc autka? Mam tu na myśli przyrost mocy ok 15KM. Nigdy wcześniej nie miałem Opla także nie mam pojęcia czy w tym silniku można coś pokombinować tanim kosztem. Pozdrawiam, MCFLY.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jak chcesz mieć moc wróć do BMW.

Z tym silnikiem nic nei zrobisz.

pozdro.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Różnica w mocy jest spora między 2,5 w BMW a 2.0 8V w Oplu.

Koszty tuningu tego sinika są niewspółmiernie większe do uzyskiwanych rezultatów.

Z tego silnika nie da się tanim kosztem wyciągnąć takiej mocy.

Aby uzyskać przyrost 15km możesz np.:

wymienić kolektor dolotowy na irmshera (używany jakieś 700-1000 zł+ewentualna robocizna)

wymienić na gotowy (600zł) lub przerobić z wersji 16v kolektor wylotowy (około 300zł)

Do tego oczywiście strojenie, hamownia...a przyrost na pewno wyjdzie większy niż 15 km - może nawet i 25 km.

Tu musieli by się wypowiedzieć Ci co dokonywali takich modyfikacji.

Można też wymienić wałki na te z wersji SEH (ciężkie do zdobycia) + komputer z wersji SEH (jeszcze rzadszy) co jeszcze zwiększy moc.

Można zamontować nitro, podobno przy strzale 25-35 km nie trzeba dokonywać modyfikacji sinika (o ile jest zdrowy)

Jest jeszcze opcja z turbo ewentualnie kompresorem, ale koszta są straszne.

Wg.wielu osób lepszym sposobem podniesienia mocy jest swap na 16v - jak masz możliwości i zdolności aby zrobić sobie coś takiego samemu to można zamknąć się spokojnie w kwocie 2500zł a będziesz miał 150km i bazę do dalszych modyfikacji.

Dokładniejszych szczegółów wszystkich tych modyfikacji nie znam i musisz poczytać trochę na ten temat.

Podsumowując:

dożo kasy + dużo roboty = mały efekt ... niestety

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Jeśli coś pokręciłem niech mnie ktoś poprawi

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edytowano przez piootras82

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie pokręciłeś

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Amen

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a ja powiem przekornie, że się da całkiem nieźle pokombinować

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

bolko26 zrobił ze swojego 2.0 niezły latawiec, v6 objeżdża, podobne rzeczy robił wcześniej x-trax również w ośmiozaworowym 2.0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tylko jaki kosztem

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Żaden problem żeby z tego silnika wyciągnąć 200 km.

Tylko koszta są takie ze na bank kupiłbyś za to niezłego potworka mającego już grubo ponad 200 kucy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Pieniądze rzecz nabyta ale za to ile satysfakcji że seryjna ne nawet nie piernie,nie wspomne że dobrze dłubnieta v6 objedzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

^^^

popieram, ja juz mam radoche jak burki gazuja swoje BMW "serii M" i nie moga sie nadziwic ze ich Vectra wziela, a co dopiero powiedziec jak Ci sie naprawde kozak auto ustawi...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość jaczylibodzio

Zapomnieliscie o najwazniejszej rzeczy jesli chodzi o podniesienie mocy... remoncik silnika na dziendobry zeby doskrobac sie do seryjnych parametrow (o ile sie to uda wogole).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nie zapominajcie o hamulcach...

tak naprawde daj sobie spokoj z tymi 15 konikami, bo nawet wtedy nie umyje sie do 320i, a co dopiero do 325i,

no chyba, ze chcesz miec psychiczna swiadomosc przyrostu mocy to wsadz jakis stozek z allegro

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

EDIT: a czemu wkleiles fote bumy, a nie viki??? troche to nie teges....

Edytowano przez Hołek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

chcial pokazac jaka bmke mial

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jedyne słuszne rozwiązanie w tym autko aby zwiększyć moc to.... zmiana autka na 2,5V6 - 170 koni albo z silniczkiem C20XE i wtedy będziesz miał 150 kucy. Żadne dłubanie nie ma sensu w tym silniku - koszta niewspółmierne do rezultatów. ew swapik na c20let ale to też koszty (zawiecha , hamulce, skrzynia, cała elektronika itd itp)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Możesz poszukac silnika 18E. Glowica pasuje idealnie , kolektor dolotowy, przepustnica , walek rozrzadu do tego kolektor rurowy z c20xe (trzeba dorabiac flansze) i masz sporo ponad 130km. Jak sie troche znasz na silnikach i masz odpowiedni sprzet ,jest to najtansze rozwiazanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Koszta wrzucenia Xe też nie sa małe a o v6 nie wspomne.Za kompletne Xe trzeba dać 2.500-3.000,teraz jesli nie jesteś w stanie sam robic swapa to za przełożenie wszystkiego mechanik z 1.000 weżmie + wymiana rozrządu,wszystkich płynów i mamy kwote ponad 4 tyś i żadnej pewności że silnik który wkładamy to nie jakas padaka.Fakt ja w swoje Ne wsadziłem troche ponad 5 tyś ale mam 149KM i 190NM i mało która seryjna 16 daje mi rade,a jeszcze podłubac mam plany!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

góra od XE nie podpasuje?

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Góra od Xe to inna bajka,dół natomiast jest taki sam po za tłokami

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ale żeście koledzy kotleta odsmażyli

mój post był jako ostani sprzed roku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

lekko sie wtrące w te rozmowy

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

idzie tanim i to bardzo tanim kosztem wzmocnić leciutko moc

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

przynajmniej kumplowi sie udalo przez jego głupote

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_ohmy.png" alt=":o" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/ohmy@2x.png 2x" width="20" height="20"> Zamiast katalizatora wspawał rure 55x60x55 (wejście x środek x wyjście) i zamiast końcowego tłumika dał przelotowy :x Troche warczy, ale na bieżni pokazało mu 134 KM

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_ohmy.png" alt=":o" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/ohmy@2x.png 2x" width="20" height="20"> I fakt zszedł z 8,9s na 7,9s do 100km/h. Tylko robił generalke silnika to moze dlatego tak pokazało moc, ale sam oceniam że zbiera sie ciut lepiej.

Spróbuje to w swojej i potem dam znać czy to prawda czy mi kumpel kit wciska

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nigdy w to nie uwierzę że wywalenie kata i założenie przelotowego tłumika dalo prawie 20 koni więcej od serii,powiedzmy że po remoncie silnika udało się osiągnąć parametry fabryczne,7.9 do setki to juz wogule przesada

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pisze jak mi mowił, tylko robił remont silnika to moze przy nim też co grzebnął

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> Dowiem sie dokładnie i wtedy sprecuzuje swoją wypowiedź

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×