Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest MCFLY

Co można w 2.0 8V?

Recommended Posts

Guest MCFLY

Witam, mam Vectrę 2.0 8V z 1995r, ponieważ przesiadłem się z BMW 325 brakuje mi paru koników. Jak można rozsądnie zwiększyć moc autka? Mam tu na myśli przyrost mocy ok 15KM. Nigdy wcześniej nie miałem Opla także nie mam pojęcia czy w tym silniku można coś pokombinować tanim kosztem. Pozdrawiam, MCFLY.

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak chcesz mieć moc wróć do BMW.

Z tym silnikiem nic nei zrobisz.

pozdro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Różnica w mocy jest spora między 2,5 w BMW a 2.0 8V w Oplu.

Koszty tuningu tego sinika są niewspółmiernie większe do uzyskiwanych rezultatów.

Z tego silnika nie da się tanim kosztem wyciągnąć takiej mocy.

Aby uzyskać przyrost 15km możesz np.:

wymienić kolektor dolotowy na irmshera (używany jakieś 700-1000 zł+ewentualna robocizna)

wymienić na gotowy (600zł) lub przerobić z wersji 16v kolektor wylotowy (około 300zł)

Do tego oczywiście strojenie, hamownia...a przyrost na pewno wyjdzie większy niż 15 km - może nawet i 25 km.

Tu musieli by się wypowiedzieć Ci co dokonywali takich modyfikacji.

Można też wymienić wałki na te z wersji SEH (ciężkie do zdobycia) + komputer z wersji SEH (jeszcze rzadszy) co jeszcze zwiększy moc.

Można zamontować nitro, podobno przy strzale 25-35 km nie trzeba dokonywać modyfikacji sinika (o ile jest zdrowy)

Jest jeszcze opcja z turbo ewentualnie kompresorem, ale koszta są straszne.

Wg.wielu osób lepszym sposobem podniesienia mocy jest swap na 16v - jak masz możliwości i zdolności aby zrobić sobie coś takiego samemu to można zamknąć się spokojnie w kwocie 2500zł a będziesz miał 150km i bazę do dalszych modyfikacji.

Dokładniejszych szczegółów wszystkich tych modyfikacji nie znam i musisz poczytać trochę na ten temat.

Podsumowując:

dożo kasy + dużo roboty = mały efekt ... niestety

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Jeśli coś pokręciłem niech mnie ktoś poprawi

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by piootras82

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie pokręciłeś

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Amen

Share this post


Link to post
Share on other sites

a ja powiem przekornie, że się da całkiem nieźle pokombinować

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

bolko26 zrobił ze swojego 2.0 niezły latawiec, v6 objeżdża, podobne rzeczy robił wcześniej x-trax również w ośmiozaworowym 2.0

Share this post


Link to post
Share on other sites

tylko jaki kosztem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Żaden problem żeby z tego silnika wyciągnąć 200 km.

Tylko koszta są takie ze na bank kupiłbyś za to niezłego potworka mającego już grubo ponad 200 kucy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Pieniądze rzecz nabyta ale za to ile satysfakcji że seryjna ne nawet nie piernie,nie wspomne że dobrze dłubnieta v6 objedzie

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^^

popieram, ja juz mam radoche jak burki gazuja swoje BMW "serii M" i nie moga sie nadziwic ze ich Vectra wziela, a co dopiero powiedziec jak Ci sie naprawde kozak auto ustawi...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest jaczylibodzio

Zapomnieliscie o najwazniejszej rzeczy jesli chodzi o podniesienie mocy... remoncik silnika na dziendobry zeby doskrobac sie do seryjnych parametrow (o ile sie to uda wogole).

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie zapominajcie o hamulcach...

tak naprawde daj sobie spokoj z tymi 15 konikami, bo nawet wtedy nie umyje sie do 320i, a co dopiero do 325i,

no chyba, ze chcesz miec psychiczna swiadomosc przyrostu mocy to wsadz jakis stozek z allegro

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

EDIT: a czemu wkleiles fote bumy, a nie viki??? troche to nie teges....

Edited by Hołek

Share this post


Link to post
Share on other sites

chcial pokazac jaka bmke mial

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

jedyne słuszne rozwiązanie w tym autko aby zwiększyć moc to.... zmiana autka na 2,5V6 - 170 koni albo z silniczkiem C20XE i wtedy będziesz miał 150 kucy. Żadne dłubanie nie ma sensu w tym silniku - koszta niewspółmierne do rezultatów. ew swapik na c20let ale to też koszty (zawiecha , hamulce, skrzynia, cała elektronika itd itp)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Możesz poszukac silnika 18E. Glowica pasuje idealnie , kolektor dolotowy, przepustnica , walek rozrzadu do tego kolektor rurowy z c20xe (trzeba dorabiac flansze) i masz sporo ponad 130km. Jak sie troche znasz na silnikach i masz odpowiedni sprzet ,jest to najtansze rozwiazanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koszta wrzucenia Xe też nie sa małe a o v6 nie wspomne.Za kompletne Xe trzeba dać 2.500-3.000,teraz jesli nie jesteś w stanie sam robic swapa to za przełożenie wszystkiego mechanik z 1.000 weżmie + wymiana rozrządu,wszystkich płynów i mamy kwote ponad 4 tyś i żadnej pewności że silnik który wkładamy to nie jakas padaka.Fakt ja w swoje Ne wsadziłem troche ponad 5 tyś ale mam 149KM i 190NM i mało która seryjna 16 daje mi rade,a jeszcze podłubac mam plany!

Share this post


Link to post
Share on other sites

góra od XE nie podpasuje?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Góra od Xe to inna bajka,dół natomiast jest taki sam po za tłokami

Share this post


Link to post
Share on other sites

ale żeście koledzy kotleta odsmażyli

mój post był jako ostani sprzed roku

Share this post


Link to post
Share on other sites

lekko sie wtrące w te rozmowy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

idzie tanim i to bardzo tanim kosztem wzmocnić leciutko moc

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

przynajmniej kumplowi sie udalo przez jego głupote

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_ohmy.png" alt=":o" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/ohmy@2x.png 2x" width="20" height="20"> Zamiast katalizatora wspawał rure 55x60x55 (wejście x środek x wyjście) i zamiast końcowego tłumika dał przelotowy :x Troche warczy, ale na bieżni pokazało mu 134 KM

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_ohmy.png" alt=":o" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/ohmy@2x.png 2x" width="20" height="20"> I fakt zszedł z 8,9s na 7,9s do 100km/h. Tylko robił generalke silnika to moze dlatego tak pokazało moc, ale sam oceniam że zbiera sie ciut lepiej.

Spróbuje to w swojej i potem dam znać czy to prawda czy mi kumpel kit wciska

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nigdy w to nie uwierzę że wywalenie kata i założenie przelotowego tłumika dalo prawie 20 koni więcej od serii,powiedzmy że po remoncie silnika udało się osiągnąć parametry fabryczne,7.9 do setki to juz wogule przesada

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pisze jak mi mowił, tylko robił remont silnika to moze przy nim też co grzebnął

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> Dowiem sie dokładnie i wtedy sprecuzuje swoją wypowiedź

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...