Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Podgrzewacz silnika


Merain
 Share

Recommended Posts

Witam. Od paru dni chodzi mi po glowie taki pomysl. Otoz moja Vectra posiada silnik 2.0 Dti, ktory nie jest skory do szybkiego osiagania temperatury roboczej okolo 90*C. Orientuje sie ktos, czy istnieja jakies zestawy do podgrzewania oleju silnikowego/plynu chlodzacego podczas jazdy i pobierajace energie z akumulatora?

Edited by Merain
Link to comment
Share on other sites

Witam..nie wiem jak jest w 2.0 DTI ale ja np. mam VC z silnikiem 2.2 DTI z 2004 roku i mam coś takiego jak dogrzewacz silnika który jest montowany seryjnie...włącza się przy niskich temperaturach i powoduje szybsze osiąganie temperatury pracy przez silnik...ma też funkcje ogrzewania postojowego...

Link to comment
Share on other sites

dokładnie nie wiem ale gdzieś poniżej 7 stopni...i nie jest to niczym sygnalizowane...na wszelki wypadek sprawdź czy pod samochodem nie masz przypadkiem takiej cienkiej rurki wylotowej

Link to comment
Share on other sites

dokładnie nie wiem ale gdzieś poniżej 7 stopni...i nie jest to niczym sygnalizowane...na wszelki wypadek sprawdź czy pod samochodem nie masz przypadkiem takiej cienkiej rurki wylotowej

tez mam 2.0 dti..ale nic nie wiem o takiej funkcji,fajne to by bylo:)

Link to comment
Share on other sites

Witam , ja mam webasto ( ogrzewanie postojowe) VB. Mam ale niestety niema regulacji. Kupiłem samochód na wiosnę i nie miałem okazji się przekonać jak działa. Ale jeździłem kiedyś już w busie z takim ogrzewaniem, i powiem tak suuuper sprawa. Napisz do esiuabek jest fachowcem - pracuje z tym na co dzień.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

No tak tak, ale mi az tak bardzo nie zalezy na dogrzewaniu kabiny samochodu, jak na osiaganiu w szybszy sposob temperatury roboczej silnika. Moj samochod srednio przejezdza 6-7km zanim osiagnie te 90*C ( a narazie mamy temperatury dodatnie), a czesto zdarza mi sie, ze podczas jazdy po miescie silnik nie zdarza tego zrobic. Perspektywa jezdzenia na niedogrzanym silniku nie wrozy zbyt optymistycznie jego zywotnosci i mojej kieszeni ( spalanie, ewentualne naprawy). Mialem przyjemnosc jazdy Fiatem Doblo z silnikiem 1.9 Multijet 105km. Nagrzewal sie on nieporownywalnie szybciej ok. 3km i to mimo teoretycznie wyzszej sprawnosci.

Link to comment
Share on other sites

Moj samochod srednio przejezdza 6-7km zanim osiagnie te 90*C

No to moim zdaniem jest wszystko O.K. Moje webasto jest podłączone z wodnym obiegiem i myślę że właśnie takiego szukasz.

Napisz do esiuabek jest fachowcem - pracuje z tym na co dzień.
Link to comment
Share on other sites

Witam , ja mam webasto ( ogrzewanie postojowe) VB. Mam ale niestety niema regulacji. Kupiłem samochód na wiosnę i nie miałem okazji się przekonać jak działa. Ale jeździłem kiedyś już w busie z takim ogrzewaniem, i powiem tak suuuper sprawa. Napisz do esiuabek jest fachowcem - pracuje z tym na co dzień.

Pozdrawiam

Kuba nie wprowadzaj w błąd szanownych forumowiczów Ja w firmie zajmuję się czymś innym (legalizacje tacho, i taxi).

Zrób lepiej jakieś fotostory Twojego pieca (tabliczka znamionowa, kostka elektryczna, wpinka w układ wodny). Chętnie też skorzystam z takiej fotorelacji i założę sobie taki piec na zimę. Jak już będę miał coś takiego w aucie to popracuję nad rozbudową do ogrzewania niezależnego. Wtedy to ja opiszę jak to rozbudować (zegar sterujący+przekaźnik nawiewu)

Link to comment
Share on other sites

Kuba nie wprowadzaj w błąd szanownych forumowiczów Ja w firmie zajmuję się czymś innym (legalizacje tacho, i taxi).

Zrób lepiej jakieś fotostory Twojego pieca (tabliczka znamionowa, kostka elektryczna, wpinka w układ wodny). Chętnie też skorzystam z takiej fotorelacji i założę sobie taki piec na zimę. Jak już będę miał coś takiego w aucie to popracuję nad rozbudową do ogrzewania niezależnego. Wtedy to ja opiszę jak to rozbudować (zegar sterujący+przekaźnik nawiewu)

A to przepraszam najmocniej . Ps. Nie bądź znowu taki skromny :huh:

Link to comment
Share on other sites

A to przepraszam najmocniej . Ps. Nie bądź znowu taki skromny :huh:

Zamiast pisać ten post zapitalaj do samochodu i rób zdjęcia Twojego pieca.

Jestem ciekaw czemu ich jeszcze nie ma na forum.

Link to comment
Share on other sites

Guest Carramba
Witam..nie wiem jak jest w 2.0 DTI ale ja np. mam VC z silnikiem 2.2 DTI z 2004 roku i mam coś takiego jak dogrzewacz silnika który jest montowany seryjnie...

Nie truj, bo nie jest montowany seryjnie -_-

Link to comment
Share on other sites

Nie truj, bo nie jest montowany seryjnie -_-

Właśnie że jest w niektórych montowany "hydronic D3WZ"

Takiego szukam w rozsądnej cenie do instalacji w moim aucie. Kostka zasilania wychodzi na podszybiu z prawej strony w standardzie, pozostaje wpinka w układ chłodzenia silnika.

Link to comment
Share on other sites

Guest Carramba
Właśnie że jest w niektórych montowany "hydronic D3WZ"

W niektórych? To jest montaż seryjny???

Porąbało Ci się z montażem fabrycznym ;)

Edited by Carramba
Link to comment
Share on other sites

esiuabek D3WZ jest montowany w VC w 2.2DTi? czy w innych dieslach tez?

Kolega "JENOT" ma to seryjnie w VB 2,0 DTI kombi '2000rok

W każdej zaś wychodzi na podszybiu z prawej strony kostka z okablowaniem do dogrzewacza

Edited by esiuabek
Link to comment
Share on other sites

Kolega "JENOT" ma to seryjnie w VB 2,0 DTI kombi '2000rok

W każdej zaś wychodzi na podszybiu z prawej strony kostka z okablowaniem do dogrzewacza

A jak jest w VC?

Link to comment
Share on other sites

Kolega "JENOT" ma to seryjnie w VB 2,0 DTI kombi '2000rok

W każdej zaś wychodzi na podszybiu z prawej strony kostka z okablowaniem do dogrzewacza

Witam. Próbowałem zrobić zdjęcia ale nic na nich niestety nie widać tak jest to schowane. Ale mam takie numery

Hydronic

D3WZ

251998

90456 AI

Samochód kupiłem z takim wyposażeniem.

Jenot VB

Link to comment
Share on other sites

Guest GT-3000

od jakiegoś czsu zastanawiam się nad takim elektrycznym podgrzewaczem do mojej viki PODGRZEWACZ SILNIKA

zbliża się zima i koncepcja jest taka:

-taimer steruje grzałką i włancza ją na 2h przed wyjazdem do pracy (6:00-8:00)

-opcja podtrzymania-termostat z czujnikiem na głowicy silnika 20-30st C.(w pracy podpinam Viki pod gniazdko)

to rozwiązanie ma sens przy dużych mrozach-pozawala zaoszczędzić benzynę i szybko przejść na LPG

fotki pogrzewacza

post-20853-1223065983_thumb.jpg

post-20853-1223065996_thumb.jpg

Edited by GT-3000
Link to comment
Share on other sites

Jak już wcześniej pisałem...mam ogrzewanie postojowe z funkcją dogrzewania silnika a czy wiecie może panowie jakiej ono jest firmy???? :huh: bo ostatnio przy niskich temperaturach i już pod koniec tamtego sezonu zimowego były z nim problemy otóż zaraz po odpaleniu przez jakąś minute z rury odprowadzającej spaliny umieszczonej pod samochodem wydobywał się siwy dym :o wyglądało to jakby auto się paliło :lol: ale po upływie tego czasu wszystko już było w normie B)

Link to comment
Share on other sites

pod koniec tamtego sezonu zimowego były z nim problemy otóż zaraz po odpaleniu przez jakąś minute z rury odprowadzającej spaliny umieszczonej pod samochodem wydobywał się siwy dym :o wyglądało to jakby auto się paliło :lol: ale po upływie tego czasu wszystko już było w normie B)

I wszystko w porządku. Przepaliło śmieci i nagar z całego sezonu "niegrzewczego".

Jeśli masz sterownik do niezależnego sterowania piecem, to powinieneś go odpalać średnio raz na miesiąc/ na godzinę. Unikniesz tym samym zastoju paleniska i wentylatora, a co za tym idzie również poważnej (w kosztach) naprawy pieca w sezonie zimowym.

Link to comment
Share on other sites

Guest GT-3000

webasto zużywa ok 0.5L paliwa (benzyny,ON) na 1h-gdzieś wyczytałem na necie-więc gdyby auto na zimnym silniku spalało np 20L Pb/100km to zużywając 0.5L przejedzie 2,5km -praktycznie daje to możliwość nagrzania silnika do 30-50st C w z zależności od temperatury -5...-15st C.

w fokusach i mondeo w wersji TDCI za dopłatą są elektryczne podgrzewacze silnika-które po uruchomieniu silnika przyspieszają nagrzanie

podgrzewanie silnika przez piec który spala paliwo jest mało ekonomiczne- o ile pamiętam nowe diesle spalają na biegu jałowym ok 0.4-0.6L ON /1h

dobrą alternatywą jest podgrzewacz elektryczny zasilany 12V oraz 230V-(12V podgrzewanie tylko podczas pracy silnika)

Link to comment
Share on other sites

webasto zużywa ok 0.5L paliwa (benzyny,ON) na 1h-gdzieś wyczytałem na necie-więc gdyby auto na zimnym silniku spalało np 20L Pb/100km to zużywając 0.5L przejedzie 2,5km -praktycznie daje to możliwość nagrzania silnika do 30-50st C w z zależności od temperatury -5...-15st C.

w fokusach i mondeo w wersji TDCI za dopłatą są elektryczne podgrzewacze silnika-które po uruchomieniu silnika przyspieszają nagrzanie

podgrzewanie silnika przez piec który spala paliwo jest mało ekonomiczne- o ile pamiętam nowe diesle spalają na biegu jałowym ok 0.4-0.6L ON /1h

dobrą alternatywą jest podgrzewacz elektryczny zasilany 12V oraz 230V-(12V podgrzewanie tylko podczas pracy silnika)

Dogrzewacz jak sama nazwa wskazuje wspomaga termiczną sprawność jednostki napędowej. Silnik póki się nie nagrzeje zużywa więcej paliwa i prądu(świece żarowe w dieslu). Dogrzewacz kosztem minimalnej dawki paliwa skraca ten czas większego zapotrzebowania na paliwo i prąd do mniejszego czasu i tym samym obniża zużycie materiału pędnego (paliwa).

Jednym słowem : dodatkowy piec to obniżenie spalania w fazie rozruchu silnika. Dodatkowo jeśli ma ktoś rozbudowę do niezależnego ogrzewania postojowego, to również wynikają z tego oszczędności w postaci mniejszego zużycia panewek i podobnych na zimnym silniku

Link to comment
Share on other sites

Guest GT-3000

z tego co wyczytałem wynika że webasto ma piec-w którym jest coś na wzór świecy żarowej która nagrzewa się powodując żarowe spalanie podawanego na nie paliwa Pb,ON.....trochę prądu to zużywa dlatego auta z webasto mają większy lub dodatkowy akumulator co podnosi koszty eksploatacji....a często zdarza się że auto pozostawione zbyt długo na webasto nie da się uruchomić jak rozłąduje akumulator....

do tego są dwa systemy webasto

1.nawiew gorącego powietrza do kabiny....tutaj wentylator też pobiera prąd

2.podgrzewanie silnika przez obieg płynu chłodzącego.....tutaj pompka wody pobiera prąd+wentylator kabiny

nie twierdze że webasto jest złe-WEBASTO to fajna sprawa-ale ma też swoje minusy...zużycie prądu z akumulatora+zużycie paliwa

a diesel na zimnym silniku spala początkowo ok 1L ON/h.....z tym że po 15-20min silnik jest już ciepły i zużycie spada do 0.4-0,5L/h

aby stwierdzić czy korzystanie z webasto daje oszczędności trzeba by było przeprowadzić test

i porównać zużycie paliwa w aucie z webasto-podgrzewanie silnika przed wyjazdem i w aucie które rusza w trase i nie podgrzewa się silnika webasto.........................

natomiast jak ktoś chce sobie zainstalować webasto w aucie-może się okazać że koszty profesjonalnego montażu tego urządzenia nigdy mu się nie wrócą

Edited by GT-3000
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP