Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Stukanie pod pokrywa zaworów


Guest mario1968
 Share

Recommended Posts

Guest mario1968

W mojej Viki po odpaleniu na zimnym silniku słychać z pod pokrywy zaworów stukanie , czy może to być z powodowane luzem na zaworach ? Czy przy tych silnikach reguluje się zawory?Kolega mi mówił że są samoregulujące , czy to prawda? Mam silnik X20XEV z roku 96.

Link to comment
Share on other sites

W mojej Viki po odpaleniu na zimnym silniku słychać z pod pokrywy zaworów stukanie , czy może to być z powodowane luzem na zaworach ? Czy przy tych silnikach reguluje się zawory?Kolega mi mówił że są samoregulujące , czy to prawda? Mam silnik X20XEV z roku 96.

tak to najprawdopodobniej luzik na którymś z zaworów,jesli stukanie znika po rozgrzaniu silnika to jest własnie ten luz.

a jesli chodzi o regulacje zaworów to kolega ma racje w tych rocznikach i nie tylko w vectrze ale i innych markach jest takie wlasnie rozwiazanie

Link to comment
Share on other sites

W mojej Viki po odpaleniu na zimnym silniku słychać z pod pokrywy zaworów stukanie , czy może to być z powodowane luzem na zaworach ? Czy przy tych silnikach reguluje się zawory?Kolega mi mówił że są samoregulujące , czy to prawda? Mam silnik X20XEV z roku 96.

Tak, zastosowane tam są popychacze samoregulujące. Którś z popychaczy nie trzyma oleju i dla tego po odpaleniu stuka do momentu kiedy dostanie dawkę oleju. Czeka Cię wymiana wadliwego popychacza i po sprawie.

Link to comment
Share on other sites

dobrej firmy około 30 zł za szt. - więc koszta nie są znaczne.

dochodzi jeszcze robocizna około 150 zł

trzeba rozpiąć rozrząd i wyjąć wałki rozrządu - wymienić uszczelniacze na wałkach i jeżeli rozrząd już ma troche przejechane - to wymiana rozrządu :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

czy przy wymianie popychacza trzeba cos jeszcze wymienic? oprócz paska rozrządu i uszczelek ?

a ten popychacz co trzeba wymienic to jest to?:

http://allegro.pl/po...2700042200.html

czy to ; http://w.arwit.pl/TD...1&towkod=&tab=1

posiadam silnik 1.6 8v x16szr

EDIT:

zdjąłem pokrywe zaworów, jest luźny jedna dźwigienka zaworu: http://www.astra.auto.pl/images/stories/manual/fot1212.jpg

czyli to będzie ten luz na popychaczu?

Edited by Fornal
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP