Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

BC vs impulsator vs programowanie


Guest Karol
 Share

Recommended Posts

Czy ktos dysponuje tabela kodow do BC, ewentualnie moze mi powiedziec jak zaprogramowac BC aby dzialal z:

silnik - C20NE, skrzynia F16, licznik z przelozeniem W-1083 i impulsatorem w liczniku, ktory daje 15 impulsow na jeden obrot!

Slyszalem, ze w C20NE powinno byc chyba 8 impulsow na obrot linki ?? Teraz wskazuje mi srednia predkosc okolo 2x wieksza. Spalanie chwilowe na postoju pokazuje poprawnie - porownywane z innym dzialajacym.

PS - gdzie oryginalnie montowany jest czujnik temperatury zewnetrznej od BC ?

Link to comment
Share on other sites

Niestety, aby zmienic ustawienia bedziesz musial zmienic soft komputerka- na forum widzialem gdzies o tym posty, jak i osoby ktore to robia.

Pewnie nie pomoglem, ale przynajmniej wiesz czego szukac.

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Guest kaliber_9mm

zeby zmienic kod potrzebny jest tech1 , sam bez sprzetu tego nie zrobisz, poszukasz na forum to znajdziesz kto to robi (razem z kosztami wysylki 40 pln). a co do impulsow to jest albo 8 albo 16( polowe pol mozesz zamalowac i bedzie oki na impulsatorze:) kodow z glowy nie pamietam ale moge ci sprawdzic jaki mam u siebie , ten kod zalezy tez od ECU (rocznik auta) , a co do czujnika temperatury jest on oryginalnie zamocowany pod zderzakiem po prawej stronie , troche nad halogenem przeciwmgielnym.

Link to comment
Share on other sites

Hmmmm... pola w impulsatorze liczylem kilkakrotnie. Wychodzi 15 pol srebrnych i 15 czarnych. Moge zaryzykowac zamalowanie ale jak z 15 zrobie 8 to bedzie niesymetrycznie ...

Co do czujnika temperatury to slyszalem ze byl owszem w zderzaku ale po lewej stronie pod akumulatorem...

PS dostep do TECHA mam ale musze wiedziec co zaprogramowac.

Link to comment
Share on other sites

Guest kaliber_9mm

masz racje z tym czujnikiem, pomieszalem, patrzac od kierownicy z lewej pod zderzakiem

ponizej masz plik z kodami do bc

a co do malowania, to podzielenie na 16 pól nie jest trudne.. zdrap lub zamaluj na jasano a pozniej na czarno

bc_code.xls

Link to comment
Share on other sites

Dzieki za kody, nie przypuszczalem ze jest tego az tak duzo. Mam jeszcze pytanie. Czy aktualnie zaprogramowany kod wyswietla sie po wcisnieciu na raz obu przyciskow od BC ? I dwa. Czy ktos dysponuje tabelka mowiaca jaka sprzynia + jaki impulsator daje dana wartosc impulsow?

Link to comment
Share on other sites

Kurcze moj BC ma zaprogramowany kod 36, a liczba impulsow to 8544. Problem w tym, ze taka konfiguracja wg zalaczonej wyzej tabelki nie powinna miec miejsca chyba ze ja tej tabelki nie umiem odczytac.

Moze ktos z Was mi to bedzie mogl wyjasnic... Z gory dzieki.

Link to comment
Share on other sites

36 i 8544 to dobry kod ja mam to samo w C2NE wiec powinno ci pasowac, zrob tylko impulsator 8 na 8 pol

Hola hola, podaj) Karolku jakie masz auto, rocznik, opony oraz silnik a ja Ci napiszę co musisz wklepać, ten temat już przerabiałem i to dogłębnie, zatem służę pomocą w odszyfrowaniu kodów ;)

Link to comment
Share on other sites

Pawełek ze Znina, juz wszystko Ci mowie ale nie jest to takie proste jak by sie moglo wydawac.

Vectra A z 91 roku wersja CD, silnik C20NE na M1.5, skrzynia F16, opony standard 195/60/R14. Problem w tym ze mam nieoryginalny licznik, tzn przelozenie sie zgadza z orginalem W=1083 ale sam predkosciomierz wymontowalem z zegarow w wersji bez obrotomierza. Predkosciomierz ma tarcze impulsatora z 15 polami czarnymi i 15 jasnymi.

Teraz mam dwa wyjscia. Albo probowac przerobic tarcze w impulsatorze na 8 pol albo zaprogramowac wlasciwy kod do BC. Sek w tym, ze nie wiem jakiej wartosci impulsow odpowiada tarcza z 15 polami. Moze jestes to w stanie rozszyfrowac ?

Z gory dzieki za pomoc.

Link to comment
Share on other sites

Pawełek ze Znina, juz wszystko Ci mowie ale nie jest to takie proste jak by sie moglo wydawac.

Vectra A z 91 roku wersja CD, silnik C20NE na M1.5, skrzynia F16, opony standard 195/60/R14. Problem w tym ze mam nieoryginalny licznik, tzn przelozenie sie zgadza z orginalem W=1083 ale sam predkosciomierz wymontowalem z zegarow w wersji bez obrotomierza. Predkosciomierz ma tarcze impulsatora z 15 polami czarnymi i 15 jasnymi.

Teraz mam dwa wyjscia. Albo probowac przerobic tarcze w impulsatorze na 8 pol albo zaprogramowac wlasciwy kod do BC. Sek w tym, ze nie wiem jakiej wartosci impulsow odpowiada tarcza z 15 polami. Moze jestes to w stanie rozszyfrowac ?

Z gory dzieki za pomoc.

Wg mnie, to jeśli masz auto z 1991 roku z silnikiem C20NE oraz opony 195/60/14 to powinien być to kod 036 a impulsy do tego kodu same się wbijają w techu czyli 8780. Jeśli chcesz więcej info na ten temat to wbijaj do RAV'a z VU, on mi to na początku roku roku robił, jestem zadowolony z jego pracy. Jeśli masz dostęp do TECHA 1 to możesz się pobawić sam. Wpisując kod, nie wiedząc co zrobić z impulsami, to zostaw w spokoju ten impulsator, metodą prób, dojdziesz, że pokaże Ci BC prawdę.

Link to comment
Share on other sites

Guest kaliber_9mm

skoro masz dostep do techa to latwiej wbic inna wartosc impulsow jak rozbierac zegary, skoro 8 znakow -- okolo 8544 impulsow to przy 15 polach to jest 16020 impulsow na ta sama ilosc obrotow. ( a przy 8780 to 16462). Chyba si enei pomylilem wiec probuj taka wartosc, ale wg mnie wystarczy przerobic na 8 pol i powinienes miec wskazania jak trzeba, zrobisz jak uwazasz , daj znac jak wyszlo.

Edited by kaliber_9mm
Link to comment
Share on other sites

skoro masz dostep do techa to latwiej wbic inna wartosc impulsow jak rozbierac zegary, skoro 8 znakow -- okolo 8544 impulsow to przy 15 polach to jest 16020 impulsow na ta sama ilosc obrotow. ( a przy 8780 to 16462). Chyba si enei pomylilem wiec probuj taka wartosc, ale wg mnie wystarczy przerobic na 8 pol i powinienes miec wskazania jak trzeba, zrobisz jak uwazasz , daj znac jak wyszlo.

Kaliber, dobrze myślisz, ale z tego co wiem, to po podaniu wartości kodu, czyli w przypadku Karola 036, tech sam "dopasowuje" liczbę impulsów. Może w drugą stronę warto to pyknąć, czyli tabelkę czytać jakby od tyłu, do impulsów dopasować rozmiar kół, silnik a tak na prawdę rocznik ;) ???

Link to comment
Share on other sites

No wiec przerobilem impulsator i mam 8 na 8 pol. Dziala, dobrze pokazuje predkosc wzgledem licznika ale .... przerazony jestem wskazaniami spalania chwilowego. Nawet jak delikatnie ruszam pokazuje prawie zawsze maxa czyli 39,8 litra/100km. Jadac na 2 biegu, 25 km/h obroty okolo 1500 pokazuje spalanie ponad 20 l/100! Czy to normalne ? Jak wygladaja wskazania u Was z silnikiem C20NE ? Na biegu jalowym jak auto stoi, wlaczone swiatla, dmuchawa na 1 biegu pokazuje 2litry/h (+/- 0,2 litra). Ten sam silnik w Kadecie GSI tez z C20NE spalanie jest w okoocach 1,6 l/h.

Zapodajcie swoje wartosci ....

No i pytanie na koniec, czy u Was max wskazanie to tez 39,8 litra/100km??

Link to comment
Share on other sites

No wiec przerobilem impulsator i mam 8 na 8 pol. Dziala, dobrze pokazuje predkosc wzgledem licznika ale .... przerazony jestem wskazaniami spalania chwilowego. Nawet jak delikatnie ruszam pokazuje prawie zawsze maxa czyli 39,8 litra/100km. Jadac na 2 biegu, 25 km/h obroty okolo 1500 pokazuje spalanie ponad 20 l/100! Czy to normalne ? Jak wygladaja wskazania u Was z silnikiem C20NE ? Na biegu jalowym jak auto stoi, wlaczone swiatla, dmuchawa na 1 biegu pokazuje 2litry/h (+/- 0,2 litra). Ten sam silnik w Kadecie GSI tez z C20NE spalanie jest w okoocach 1,6 l/h.

Zapodajcie swoje wartosci ....

No i pytanie na koniec, czy u Was max wskazanie to tez 39,8 litra/100km??

No dobrze, jeśli pogrzebałeś z tym impulsatorem, to już Twoja sprawa. Najważniejsze, że Ci to jakoś działa. Co do poprawności działania, to dość łatwo można to sprawdzić. Otóż jedziesz stałą prędkością na drodze i na opcji prędkość średnia wciskasz reset, jak się wyzeruje, to zaraz pokaże Ci prędkość. Jeśli jest ona zbliżona do tej, którą jedziesz, to jest o.k. z kołami, impulsami itp. Natomiast, jeśli pokaże Ci cuda, to jest coś nie tak, co do spalania na luzie, to po odpaleniu jest około 2.0 l/h (zwróć uwagę, że jak stoisz to jednostka jest l/h a nie km/h) po "ustabilizowaniu się spalania auta" masz około 1.4-1.8 zależy jaki silnik, ja mniej więcej tak mam.

Co do spalania chwilowego, to niestety na niskich biegach te silniki łykają i to dobrze ;) Tak więc na 1. możesz mieć około 38/100 na 2. około 26 l/100 to zależy jak dynamicznie jeździsz i jak jej ciśniesz. Heh, komputer prawdę powie ;) Skądś bierze się ta średnia ok. 10 l/100 dla tego motoru prawda ? Ja, jadąc do Niemiec w lipcu przy prędkości non toper 90-130 miałem 6.8l/100 i tak było, wiem, ile zatankowałem byny ;) W mieście jak żona lata to łyka około 12.5l/100 Generalnie spalanie chwilowe to koszmar, ale średnie już lepiej wygląda, tak samo zasięg na zbiorniku.

Link to comment
Share on other sites

Ponowie swoje pytania i prosze o konkretne odpowiedzi dla silnika C20NE

- jakie jest maksymalne spalanie pokazywane przez BC ? U mnie 39,8 litra/100km

- jadac na drugim biegu 25km/h, obroty okolo 1500 - jakei spalanie chwilowe pokazuje BC ?

- na biegu jalowym, swiatla + dmuchawa (na 1 biegu) - jakie wartosci w l/h pokazuje BC dla silnika C20NE ? U mnie jest okolo 2l/h, u kumpla w Kadecie z takim samym silnikiem pol litra mniej!

- jakie jest srednie spalanie dla jazdy w miescie (moja srednia predkosc 29 km/h) Dodam ze predkosc jest u mnie mierzona poprawnie - sprawdzane z GPS/

Poprosze o konkretne odpowiedzi, ktore bede mogl porownac.

Z gory dzieki

Link to comment
Share on other sites

Guest kaliber_9mm

max spalanie cheilowe 39.8 l/100 wiecej nie widzialem i to jest na pierwszym lub drugim biegu, maxymalne np na trzecim biegu to okolo 25 l/100

jadac na drugim biegu i przy obrotach 1500 mam spalanieokolo 12l/100

na postoju spalanie przy nagrzanym silniku 1.6 l/h a przy wlaczanej klimie 1.9 l/h

a co do spalania sredniego w miescie to sam wiesz ile c20ne moze spalic

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
Guest Valar Morghulis

Cześć, jeżeli mogę to podłączę się pod temat.

Gdy wyjmę BC to widze na górze nurtująca mnie śrubkę (na płaski śrubokręt), wiecie może do czego ona służy?? :huh:

Link to comment
Share on other sites

Cześć, jeżeli mogę to podłączę się pod temat.

Gdy wyjmę BC to widze na górze nurtująca mnie śrubkę (na płaski śrubokręt), wiecie może do czego ona służy?? :huh:

Zgadza się, coś tam takiego jest. Ktoś pisał, że to niby do "zestrojenia" zegarka, inny że do czułości podświetlenia ale nie wiem. Ja nie dotykam tego u siebie aby czegoś nie spindolić.

Link to comment
Share on other sites

Guest kaliber_9mm

jak pokrecisz ta srubką to minuta nie bedzie trwala 60 sekund a np 90 , zalezy jak mocno pokrecisz..

Edited by kaliber_9mm
Link to comment
Share on other sites

Guest Valar Morghulis

OK. Ciekawość została zaspokojona ;P Dzięki.

Pozdr.

P.S. Z drugiej strony po jakiego grzyba taka funkcja (śrubka) :blink: co to komu da, że zegarek będzie się spóźniał lub przyśpieszał, choć może jest w tym jakiś cel.

Edited by Valar Morghulis
Link to comment
Share on other sites

Guest kaliber_9mm

predkosc to iloraz drogi przez czas, prawdopodobnie mozna dostroic wskazania , co nie zmienia faktu ze stoper wtedy bedzie opszukiwal, ale to tylko stoper i kto by go tam uzywal...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP