Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest KuKiKaZ

Problem z Wentylatorem Chłodnicy

Recommended Posts

Guest KuKiKaZ

Witam, mam taki problem, a mianowicie:

Po włączeniu zapłonu wentylator automatycznie się włącza, i nie wiem czego to może być wina.

Sprawdziłem już Czujnik włączania wentylatora, ale to nie to, więc może będzie to wina przekaźnika.

Bardzo proszę napisać, gdzie taki przekaźnik może się znajdować, w Opel Vectra 98r 2.5 V6 Klimatronic

Pozdrowienia, KuKiKaZ

Edited by KuKiKaZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przekaźniki masz w skrzynce bezpieczników - na klapce są opisane, oraz w komorze silnika przy akumulatorze w czarnej skrzyneczce.

ale w twoim przypadku na 80% za usterkę będzie odpowiadał czujnik znajdujący się na przewodzie od klimy - jego uszkodzenie powoduje ciągłe włączenie się wentylatora chłodnicy.

co nie znaczy, że uszkodzony (sklejony) może też być sam przekaźnik

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest KuKiKaZ

Dziękuję, problem rozwiązany

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tzn ??

sam się rozwiązał ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest KuKiKaZ

Please login or register to see this quote.

Tzn że przekaźnik się zaciął, i wystarczyło puknąć

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

TZN że trzeba go wymienić bo już ma nadpalone styki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dokładnie - za którymś razem pukanie nie pomoże a jak nie bedziesz miał szczęścia to "pójdzie" też bez zapłonu i aku zrobi papa

Edited by zubek73

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam całkiem podobny problem... Tylko ze moj wentylator a raczej jego zasilanie oszalalo calkiem, tzn działa non stop, nawet na wyłaczonym zapłonie. By prowizorycznie zaradzic wyciagnąlem ezpiecznik znajdujacy sie w malej skrzyneczce (jej zawartosc to 2 bezpieczniki 30A i przekaźnik) zaraz obok skrzynki filtra powietrza, silnik VB 2.0DTI. Najlepsze jest to ze próbowałem poszukać pzrekaznika odpowiadajacego za wentylator i robilem to metoda "wyjmij - słuchaj", sprawdziłem kazdy a wetylator jak działał tak działa do teraz. ;/ Proszę o pomoc, gdzie znajduje sie ww przekaznik. A jesli to nie jego wina co jeszcze moglo "pasc"?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Przekaźniki w podłużnej puszcze przed akumulatorem. U mnie nr 3 był nadpalony i się kleił.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tam tez sprawdzałem... Wyjąłem kazdy który tam był, a wetylator jak dziłał tak działa. ;/ Wiec co teraz?

Share this post


Link to post
Share on other sites

To pozostaje Ci jeszcze czujnik klimatyzacji (ten niżej) od nadmiaru ciśnienia przed skraplaczem. Najlepiej dojść do niego od dołu bo jest pod intercoolerem. Zdejmij wtyczkę i zobacz co się dzieje.

Uwaga bez tego czujnika wentylatory chodzą w trybie awaryjnym na pierwszym biegu po włączeniu stacyjki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzieki za podpowiedz - sprawdze to. Ale na moj głupi rozum po odłaczeniu odpowiedniego przekaznika wentylator takze powinien przestac dziłac , a w moim przypadku tak sie nie dzieje :|

Share this post


Link to post
Share on other sites

koledzy mam taki problem, wentylator chłodnicy jak się załączy to chodzi cały czas i jak nie wiedziałem to 2 razy akumulator mi rozładował. Teraz zrobiłem tak : jadę po mieście i włączył się wentylator temp spadła do 80 i on dalej chodzi. zatrzymuje się w markecie i wyciągam bezpiecznik od wentylatora, po 2 godzinkach auto wystygło i bezpiecznik wcisnołem na miejsce a wentylator nie chodził, znów jazda po mieście i w domu wentylator chodzi cały czas więc czekam po 20 min sie nie wyłączył i wyjąłem bezpiecznik żeby akumulator znów nie padł!! Co jest to wina termostatu czy przekażnika czy co jeszcze!! Prosze o pomoc (vectra b 1.8 16v benzynka)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jak dla mnie to przekaźnika - skleja się przy wysokich temperaturach, jak stygnie to wraca do normalności.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok ale którego przekaźnika?? sprawdzić te przekaźniki w czarnej skrzynce obok akumulatora?? są dwa i jak sprawdzić który się spalił (na oko nie widać żadnych stopień na obudowie i stykach??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dokładnie obok aku

Please login or register to see this link.

- wyjmij je pojedynczo. Jak wentylator przestanie chodzić to znaczy że trafiłeś na zepsuty.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

W ten sam sposób trafiłem na spalony przekaźnik nr 3.

Wpierw było "opukiwanie" skrzynki by wiatraczek przestał działać, później postanowiłem się przyglądnąć stykom na przekaźnikach i diagnoza padła na przekaźnik nr 3 w skrzynce przed akumulatorem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Jarek1986

ja mam znowu taki problem że wentylator wcale mi się nie włącza

wymieniłem termowłącznik i dalej to samo

bezpieczniki wszystkie sprawdziłem

nie mam klimy więc co mogło mi się popsuć??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest tuptuś

Witam

Wentylator w VB jest 1 czy 2 biegowy??

Mój wentylator strasznie hałasuje, brzmi to jak start odrzutowca

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:">

Nie jest to łożysko bo wentyl działa równo i gładko bez zgrzytów, zastanawia mnie tylko czy nie powinien mieć niższych obrotów i przy jakiej temperaturze powinien się załączyć??

Silnik X18XE bez klimy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jest różnie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Ale generalnie przedliftowe 1,6 i 1,8 bez klimy, mają tylko jeden bieg wentylatora

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest tuptuś

Dzięki.

Można coś zaradzić na głośny wentylator poza jego wymianą??

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_huh.png" alt=":huh:">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Jarek1986

Please login or register to see this quote.

mam 2biegowy wentylator i zrobiłem go na krótko i działa na włącznik

sprawdzałem przekaźniki zamieniając to raz się włączył na stałe a jak poszedłem do sklepu zamówić te przekaźniki to powiedzieli mi że to nie takie proste i do tej pory mam przełacznik pod kierownicą

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_dry.png" alt="<_<">

Edited by Jarek1986

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ja mam ten sam silnik ale z klimą. Temp. załączania wentylatora u mnie to 93st.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie tez jakieś odgłosy tarcia wentylatora o chłodnice. W tym tygodniu sie za to zabiore, oby nie była pęknięta któraś z łopatek.

EDIT:

U mnie hałasowała plastikowa rura od dolotu powietrza (chyba) za zderzakiem z przodu, ktora stykała sie lekko z wentylatorem. Gumowa poł-obejma ktora ma chyba trzymac te rure była poluzowana, dociagnałem rure do zderzaka za pomoca opaski samozaciskowej.

Edited by Dan_LDZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...