Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Gość KuKiKaZ

Problem z Wentylatorem Chłodnicy

Polecane posty

Gość KuKiKaZ

Witam, mam taki problem, a mianowicie:

Po włączeniu zapłonu wentylator automatycznie się włącza, i nie wiem czego to może być wina.

Sprawdziłem już Czujnik włączania wentylatora, ale to nie to, więc może będzie to wina przekaźnika.

Bardzo proszę napisać, gdzie taki przekaźnik może się znajdować, w Opel Vectra 98r 2.5 V6 Klimatronic

Pozdrowienia, KuKiKaZ

Edytowano przez KuKiKaZ

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przekaźniki masz w skrzynce bezpieczników - na klapce są opisane, oraz w komorze silnika przy akumulatorze w czarnej skrzyneczce.

ale w twoim przypadku na 80% za usterkę będzie odpowiadał czujnik znajdujący się na przewodzie od klimy - jego uszkodzenie powoduje ciągłe włączenie się wentylatora chłodnicy.

co nie znaczy, że uszkodzony (sklejony) może też być sam przekaźnik

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość KuKiKaZ

Dziękuję, problem rozwiązany

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tzn ??

sam się rozwiązał ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość KuKiKaZ

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Tzn że przekaźnik się zaciął, i wystarczyło puknąć

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

TZN że trzeba go wymienić bo już ma nadpalone styki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dokładnie - za którymś razem pukanie nie pomoże a jak nie bedziesz miał szczęścia to "pójdzie" też bez zapłonu i aku zrobi papa

Edytowano przez zubek73

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja mam całkiem podobny problem... Tylko ze moj wentylator a raczej jego zasilanie oszalalo calkiem, tzn działa non stop, nawet na wyłaczonym zapłonie. By prowizorycznie zaradzic wyciagnąlem ezpiecznik znajdujacy sie w malej skrzyneczce (jej zawartosc to 2 bezpieczniki 30A i przekaźnik) zaraz obok skrzynki filtra powietrza, silnik VB 2.0DTI. Najlepsze jest to ze próbowałem poszukać pzrekaznika odpowiadajacego za wentylator i robilem to metoda "wyjmij - słuchaj", sprawdziłem kazdy a wetylator jak działał tak działa do teraz. ;/ Proszę o pomoc, gdzie znajduje sie ww przekaznik. A jesli to nie jego wina co jeszcze moglo "pasc"?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Przekaźniki w podłużnej puszcze przed akumulatorem. U mnie nr 3 był nadpalony i się kleił.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tam tez sprawdzałem... Wyjąłem kazdy który tam był, a wetylator jak dziłał tak działa. ;/ Wiec co teraz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To pozostaje Ci jeszcze czujnik klimatyzacji (ten niżej) od nadmiaru ciśnienia przed skraplaczem. Najlepiej dojść do niego od dołu bo jest pod intercoolerem. Zdejmij wtyczkę i zobacz co się dzieje.

Uwaga bez tego czujnika wentylatory chodzą w trybie awaryjnym na pierwszym biegu po włączeniu stacyjki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za podpowiedz - sprawdze to. Ale na moj głupi rozum po odłaczeniu odpowiedniego przekaznika wentylator takze powinien przestac dziłac , a w moim przypadku tak sie nie dzieje :|

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

koledzy mam taki problem, wentylator chłodnicy jak się załączy to chodzi cały czas i jak nie wiedziałem to 2 razy akumulator mi rozładował. Teraz zrobiłem tak : jadę po mieście i włączył się wentylator temp spadła do 80 i on dalej chodzi. zatrzymuje się w markecie i wyciągam bezpiecznik od wentylatora, po 2 godzinkach auto wystygło i bezpiecznik wcisnołem na miejsce a wentylator nie chodził, znów jazda po mieście i w domu wentylator chodzi cały czas więc czekam po 20 min sie nie wyłączył i wyjąłem bezpiecznik żeby akumulator znów nie padł!! Co jest to wina termostatu czy przekażnika czy co jeszcze!! Prosze o pomoc (vectra b 1.8 16v benzynka)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Jak dla mnie to przekaźnika - skleja się przy wysokich temperaturach, jak stygnie to wraca do normalności.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ok ale którego przekaźnika?? sprawdzić te przekaźniki w czarnej skrzynce obok akumulatora?? są dwa i jak sprawdzić który się spalił (na oko nie widać żadnych stopień na obudowie i stykach??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Dokładnie obok aku

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

- wyjmij je pojedynczo. Jak wentylator przestanie chodzić to znaczy że trafiłeś na zepsuty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

W ten sam sposób trafiłem na spalony przekaźnik nr 3.

Wpierw było "opukiwanie" skrzynki by wiatraczek przestał działać, później postanowiłem się przyglądnąć stykom na przekaźnikach i diagnoza padła na przekaźnik nr 3 w skrzynce przed akumulatorem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Jarek1986

ja mam znowu taki problem że wentylator wcale mi się nie włącza

wymieniłem termowłącznik i dalej to samo

bezpieczniki wszystkie sprawdziłem

nie mam klimy więc co mogło mi się popsuć??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość tuptuś

Witam

Wentylator w VB jest 1 czy 2 biegowy??

Mój wentylator strasznie hałasuje, brzmi to jak start odrzutowca

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:">

Nie jest to łożysko bo wentyl działa równo i gładko bez zgrzytów, zastanawia mnie tylko czy nie powinien mieć niższych obrotów i przy jakiej temperaturze powinien się załączyć??

Silnik X18XE bez klimy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jest różnie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Ale generalnie przedliftowe 1,6 i 1,8 bez klimy, mają tylko jeden bieg wentylatora

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość tuptuś

Dzięki.

Można coś zaradzić na głośny wentylator poza jego wymianą??

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_huh.png" alt=":huh:">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Jarek1986

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

mam 2biegowy wentylator i zrobiłem go na krótko i działa na włącznik

sprawdzałem przekaźniki zamieniając to raz się włączył na stałe a jak poszedłem do sklepu zamówić te przekaźniki to powiedzieli mi że to nie takie proste i do tej pory mam przełacznik pod kierownicą

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_dry.png" alt="<_<">

Edytowano przez Jarek1986

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Ja mam ten sam silnik ale z klimą. Temp. załączania wentylatora u mnie to 93st.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie tez jakieś odgłosy tarcia wentylatora o chłodnice. W tym tygodniu sie za to zabiore, oby nie była pęknięta któraś z łopatek.

EDIT:

U mnie hałasowała plastikowa rura od dolotu powietrza (chyba) za zderzakiem z przodu, ktora stykała sie lekko z wentylatorem. Gumowa poł-obejma ktora ma chyba trzymac te rure była poluzowana, dociagnałem rure do zderzaka za pomoca opaski samozaciskowej.

Edytowano przez Dan_LDZ

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×