Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

dziwne zachowanie podczas wyłączania zapłonu


kluczyk17
 Share

Recommended Posts

Witam, mam problem, mianowicie podczas gaszenia silnika(kluczyk przekręcony na 0) silnik dalej jak by chciał pracować, po prostu jeszcze łapie, kontrolki zaczynają mrugać, ale nie świeci się check, spotkał się ktoś z takimi objawami??

samochód to Vectra B 1.8 16V '96 + LPG

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Witam, mam problem, mianowicie podczas gaszenia silnika(kluczyk przekręcony na 0) silnik dalej jak by chciał pracować, po prostu jeszcze łapie, kontrolki zaczynają mrugać, ale nie świeci się check, spotkał się ktoś z takimi objawami??

samochód to Vectra B 1.8 16V '96 + LPG

pozdrawiam

samozapłon, u mnie też czasami występuje, jako antidotum stosuje lekkie dodanie gazu i wyłaczenie silnika

Link to comment
Share on other sites

silnik dalej jak by chciał pracować, po prostu jeszcze łapie, kontrolki zaczynają mrugać,

Ja stawiam raczej na defekt instalacji, a ścislej kostki stacyjki.Przecież po przekręceniu kluczyka w poz. 0 kontrolki gasną, pomimo tego, że silnik jeszcze wykonuje kilka obrotów. Skoro jednak kontrolki mrugają, to możliwe, że pod wpływem drgań załącza się zapłon. Możliwe, że któraś sprężynka w kostce jest osłabiona i słabo odbija zworkę.

Link to comment
Share on other sites

bardzo czesto spotykany problem z instalka 2gen. sam z nim tez walczylem. juz pare razy na forum o tym pisalem. sa nawet w sprzedazy specjalne urzadzenia ktore podtrzymuja iskre przez kilka sek i powoduja dopalenie mieszanki... http://www.shopgaz.pl/product/916.html ale to polsrodek.

ogolnie to chodzi o to, ze podczas gaszenia pozostaje jeszcze troche gazu, ktory jest zasysany do komory i nastepuje samozaplon od np. rozzrzaonego nagaru na swiecach. u mnie chwilowo pomagala wymiana swiec ale po tysiacu km bylo to samo. u mnie konczyl sie reduktor a dokladnie jego membramy i puszczal za duzo gazu. po wymianie reduktora problem zniknal i samozaplon juz nie wystepuje. na poczatek mozesz sprobowac wyregulowac czulosc membram - chodzi o to przy jakiej roznicy cisnienien membrama ma puszczac gaz a jak si enie da to regeneracja albo wymiana parownika.

Link to comment
Share on other sites

Proponuje w takim razie wymianę świec, być możne powstały nagra powoduje samozapłon a pozostały rozprężony gaz w instalacji spala się jeszcze w momencie wyłączenia silnika.

Kiedyś miałem taki problem wkręciłem jedno-elektrodowe NGK z zalecenie Gazowników --- Pomogło

Pozdro

Link to comment
Share on other sites

Co do samozapłonu, to się zgadzam. dla mnie jednak niepokojące jest mruganie kontrolek po wyłączeniu zapłonu. Zawsze, po wyłączeniu zapłonu, nawet przy samozapłonie, kontrolki gasną, bo wyłącznik zapłonu, jak sama nazwa wskazuje, wyłącza zapłon, a zarazem napięcie na deskę rozdzielczą.

Link to comment
Share on other sites

no właśnie te kontrolki mnie najbardziej przerażają muszę jeszcze sprawdzić te stacyjkę

daj znac co znalazłeś bo u mnie też migają podczas samozapłonu

Link to comment
Share on other sites

Witam!

Temat przerabiałem - i mi objawowo pomogło. Rozkręciłem to i tamto przy kierownicy, kostka stacyjjki za kluczykiem nie rozłączała zapłonu jak trzeba (tak mi się wydaje). Nie wymieniałem jej a jedynie ją przeczyściłem WD 40. Pomogło. Proponuję też spróbować, zaszkodzi raczej nie zaszkodzi, a może pomoże :D

Pozdrawiam!

Link to comment
Share on other sites

Co do samozapłonu, to się zgadzam. dla mnie jednak niepokojące jest mruganie kontrolek po wyłączeniu zapłonu. Zawsze, po wyłączeniu zapłonu, nawet przy samozapłonie, kontrolki gasną, bo wyłącznik zapłonu, jak sama nazwa wskazuje, wyłącza zapłon, a zarazem napięcie na deskę rozdzielczą.

sprawdzilem dzisiaj i rozkręcilem silnik do 4krpm i wylaczylem stacyjke. kontrolka ładowania swiecila sie dopóki silnik się nie zatrzymal i dodatkowo chyba bardzo lekko jarzyły sie kontrolki abs i poduchy

Link to comment
Share on other sites

Guest smoko44

Jak miałem x16xel to też występował samozapłon. Wymiana świeczek nic nie dała. Pomogło założenie innego reduktora. Kontrolki w momencie samozapłonu również mrugały, a dokładniej żarzyły się. Co dziwne, po swapie na x20xev założyłem stary reduktor i było OK.

Link to comment
Share on other sites

sprawdzilem dzisiaj i rozkręcilem silnik do 4krpm i wylaczylem stacyjke. kontrolka ładowania swiecila sie dopóki silnik się nie zatrzymal i dodatkowo chyba bardzo lekko jarzyły sie kontrolki abs i poduchy

Mam ten sam silnik, co autor tematu, tylko bez gazu. Specjalnie zwracam uwagę na kontrolki. Nic nie mruga, ani nie żarzy się. Może u mnie jest coś nie tak?

Link to comment
Share on other sites

obecnie wymieniłem świece i narazie samozapłon nie wystąpił, poczekamy zobaczymy, jeżeli dalej będzie występował to będę się musiał wziąć za te stacyjkę ;d

dzięki za info

pozdro

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 3 years later...

no właśnie te kontrolki mnie najbardziej przerażają sad.gif muszę jeszcze sprawdzić te stacyjkę biggrin.gif

Mam dokładnie to samo, jednak 'szarpie' go dłużej. Kostkę stacyjki wyminiłam na nową, problem został. Dziś się podwoił. Gdy odpaliłam zaczął niemiłosiernie szarpać, kontrolka od aku mrygała. Próbowałam dodać gazu, z nadzieją, że samo przejdzie, jednak nic z tego, wyglądało to tak, jakby pedał gazu w ogóle nie był ruszany. Obroty były minimalne. Dopiero jakiś miły pan podszedł i pokręcił czyms pod maską, tak, że wziększał ilość obrotów, silnik zaczął normalnie pracować i mogłam ruszyć.

Czy powodem tego, może być źle założony elektryczny zamek? Ponieważ on też wariuje, sam się zatrzaskuje itp.

Edited by Ruda56
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Witam Panowie. Powiem tak, że ja też przerabiałem problem samozapłonu. Poczytałem trochę forum i faktycznie gdy gasiłem silnik mając wciśnięty pedał hamulca silnik gasł tak jak powinien, w przeciwnym wypadku bywało różnie. Przeczytałem jednak także pewną informację, że ktoś przerabiał ten temat i u niego pomogła wymiana żaróweczki od ładowania akumulatora, po prostu miał założoną o większej mocy niż powinna być. W tym momencie uświadomiłem sobie, że ja sam jakiś czas temu zmieniałem tą żaróweczkę i też włożyłem o większej mocy bo taką akurat miałem w tym dniu, a auto chciałem złożyć. Postanowiłem, że wymienię ją na właściwą i sprawdzę. Co się okazało? Jeżdżę już autem 3 tydzień po tej wymianie i efekt samozapłonu się nie zdarza, a celowo staram się gasić silnik bez wciśniętego hamulca.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

odkope temat ,i jak tam jakieś porady pomogły ????
tez mam z tym problem i nie mam LPG nigdy nie miałem , problem pojawia sie po przejechaniu większego dystansu niestety szukam odpowiedzi na to pytanie z rok czas , czemu się tak robi
na jakimś forum ktoś napisał (cytuje . Adama Walko)
1. Niewłaściwe ustawienie kąta wyprzedzenia zapłonu ( zbyt późny).
2. Przegrzanie silnika.
3. Za duża prędkość obrotowa biegu jałowego silnika ( powinna mieć 600 do 800 obr./min.
4. Niesprawny zawór elektromagnetyczny odcinający dopływ paliwa.
5. Niewłaściwe paliwo. Np. za niska w stosunku do potrzeb silnika liczba
oktanowa ( dla benzyny) lub obniżona stała Volbiego ( dla LPG - teraz gaz
też już jest "chrzczony").
6. Za mała wartość cieplna świec zapłonowych.
Z
Ze swojej praktyki powiem, że istnieją różne bardzo trudne przypadki
do ustalenia dokładnych powodów! Kiedyś miałem możliwość nawet demontażu silnika wraz z jego dokładną analizą, a powodem był przylepiony w komorze spalania koksik z nagaru, który po wyłączniu zapłonu żarzył się i w ten sposób "dopalał" resztki mieszanki.

Edited by łukasz vectra B
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP