Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
kluczyk17

dziwne zachowanie podczas wyłączania zapłonu

Recommended Posts

Witam, mam problem, mianowicie podczas gaszenia silnika(kluczyk przekręcony na 0) silnik dalej jak by chciał pracować, po prostu jeszcze łapie, kontrolki zaczynają mrugać, ale nie świeci się check, spotkał się ktoś z takimi objawami??

samochód to Vectra B 1.8 16V '96 + LPG

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

samozapłon, u mnie też czasami występuje, jako antidotum stosuje lekkie dodanie gazu i wyłaczenie silnika

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak gasisz na benzynie to też tak jest?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

niestety nie wiem czy tak jest ponieważ zdarza się to raz na jakiś czas,a praktycznie zawsze jeżdżę na gazie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ja stawiam raczej na defekt instalacji, a ścislej kostki stacyjki.Przecież po przekręceniu kluczyka w poz. 0 kontrolki gasną, pomimo tego, że silnik jeszcze wykonuje kilka obrotów. Skoro jednak kontrolki mrugają, to możliwe, że pod wpływem drgań załącza się zapłon. Możliwe, że któraś sprężynka w kostce jest osłabiona i słabo odbija zworkę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bardzo czesto spotykany problem z instalka 2gen. sam z nim tez walczylem. juz pare razy na forum o tym pisalem. sa nawet w sprzedazy specjalne urzadzenia ktore podtrzymuja iskre przez kilka sek i powoduja dopalenie mieszanki...

Please login or register to see this link.

ale to polsrodek.

ogolnie to chodzi o to, ze podczas gaszenia pozostaje jeszcze troche gazu, ktory jest zasysany do komory i nastepuje samozaplon od np. rozzrzaonego nagaru na swiecach. u mnie chwilowo pomagala wymiana swiec ale po tysiacu km bylo to samo. u mnie konczyl sie reduktor a dokladnie jego membramy i puszczal za duzo gazu. po wymianie reduktora problem zniknal i samozaplon juz nie wystepuje. na poczatek mozesz sprobowac wyregulowac czulosc membram - chodzi o to przy jakiej roznicy cisnienien membrama ma puszczac gaz a jak si enie da to regeneracja albo wymiana parownika.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest SoulRea

Proponuje w takim razie wymianę świec, być możne powstały nagra powoduje samozapłon a pozostały rozprężony gaz w instalacji spala się jeszcze w momencie wyłączenia silnika.

Kiedyś miałem taki problem wkręciłem jedno-elektrodowe NGK z zalecenie Gazowników --- Pomogło

Pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do samozapłonu, to się zgadzam. dla mnie jednak niepokojące jest mruganie kontrolek po wyłączeniu zapłonu. Zawsze, po wyłączeniu zapłonu, nawet przy samozapłonie, kontrolki gasną, bo wyłącznik zapłonu, jak sama nazwa wskazuje, wyłącza zapłon, a zarazem napięcie na deskę rozdzielczą.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no z kontrolkami to cos dziwnego... u mnie nie mrugaly nigdy przy samozaplonie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

no właśnie te kontrolki mnie najbardziej przerażają

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> muszę jeszcze sprawdzić te stacyjkę

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

daj znac co znalazłeś bo u mnie też migają podczas samozapłonu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam!

Temat przerabiałem - i mi objawowo pomogło. Rozkręciłem to i tamto przy kierownicy, kostka stacyjjki za kluczykiem nie rozłączała zapłonu jak trzeba (tak mi się wydaje). Nie wymieniałem jej a jedynie ją przeczyściłem WD 40. Pomogło. Proponuję też spróbować, zaszkodzi raczej nie zaszkodzi, a może pomoże

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Pozdrawiam!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

sprawdzilem dzisiaj i rozkręcilem silnik do 4krpm i wylaczylem stacyjke. kontrolka ładowania swiecila sie dopóki silnik się nie zatrzymal i dodatkowo chyba bardzo lekko jarzyły sie kontrolki abs i poduchy

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest smoko44

Jak miałem x16xel to też występował samozapłon. Wymiana świeczek nic nie dała. Pomogło założenie innego reduktora. Kontrolki w momencie samozapłonu również mrugały, a dokładniej żarzyły się. Co dziwne, po swapie na x20xev założyłem stary reduktor i było OK.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Mam ten sam silnik, co autor tematu, tylko bez gazu. Specjalnie zwracam uwagę na kontrolki. Nic nie mruga, ani nie żarzy się. Może u mnie jest coś nie tak?

Share this post


Link to post
Share on other sites

obecnie wymieniłem świece i narazie samozapłon nie wystąpił, poczekamy zobaczymy, jeżeli dalej będzie występował to będę się musiał wziąć za te stacyjkę ;d

dzięki za info

pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

no i problem się znowu pojawił, ale rozpracowałem to

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> podczas gaszenia wystarczy że nacisnę hamulec i autko gaśnie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

dzięki za wszystkie podpowiedzi pozdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Mam dokładnie to samo, jednak 'szarpie' go dłużej. Kostkę stacyjki wyminiłam na nową, problem został. Dziś się podwoił. Gdy odpaliłam zaczął niemiłosiernie szarpać, kontrolka od aku mrygała. Próbowałam dodać gazu, z nadzieją, że samo przejdzie, jednak nic z tego, wyglądało to tak, jakby pedał gazu w ogóle nie był ruszany. Obroty były minimalne. Dopiero jakiś miły pan podszedł i pokręcił czyms pod maską, tak, że wziększał ilość obrotów, silnik zaczął normalnie pracować i mogłam ruszyć.

Czy powodem tego, może być źle założony elektryczny zamek? Ponieważ on też wariuje, sam się zatrzaskuje itp.

Edited by Ruda56

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam Panowie. Powiem tak, że ja też przerabiałem problem samozapłonu. Poczytałem trochę forum i faktycznie gdy gasiłem silnik mając wciśnięty pedał hamulca silnik gasł tak jak powinien, w przeciwnym wypadku bywało różnie. Przeczytałem jednak także pewną informację, że ktoś przerabiał ten temat i u niego pomogła wymiana żaróweczki od ładowania akumulatora, po prostu miał założoną o większej mocy niż powinna być. W tym momencie uświadomiłem sobie, że ja sam jakiś czas temu zmieniałem tą żaróweczkę i też włożyłem o większej mocy bo taką akurat miałem w tym dniu, a auto chciałem złożyć. Postanowiłem, że wymienię ją na właściwą i sprawdzę. Co się okazało? Jeżdżę już autem 3 tydzień po tej wymianie i efekt samozapłonu się nie zdarza, a celowo staram się gasić silnik bez wciśniętego hamulca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

odkope temat ,i jak tam jakieś porady pomogły ????
tez mam z tym problem i nie mam LPG nigdy nie miałem , problem pojawia sie po przejechaniu większego dystansu niestety szukam odpowiedzi na to pytanie z rok czas , czemu się tak robi
na jakimś forum ktoś napisał (cytuje . Adama Walko)
1. Niewłaściwe ustawienie kąta wyprzedzenia zapłonu ( zbyt późny).
2. Przegrzanie silnika.
3. Za duża prędkość obrotowa biegu jałowego silnika ( powinna mieć 600 do 800 obr./min.
4. Niesprawny zawór elektromagnetyczny odcinający dopływ paliwa.
5. Niewłaściwe paliwo. Np. za niska w stosunku do potrzeb silnika liczba
oktanowa ( dla benzyny) lub obniżona stała Volbiego ( dla LPG - teraz gaz
też już jest "chrzczony").
6. Za mała wartość cieplna świec zapłonowych.
Z
Ze swojej praktyki powiem, że istnieją różne bardzo trudne przypadki
do ustalenia dokładnych powodów! Kiedyś miałem możliwość nawet demontażu silnika wraz z jego dokładną analizą, a powodem był przylepiony w komorze spalania koksik z nagaru, który po wyłączniu zapłonu żarzył się i w ten sposób "dopalał" resztki mieszanki.

Edited by łukasz vectra B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...