Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Włącznik/wyłącznik TC/ESP


Guest PinioVC
 Share

Recommended Posts

Witam,

Mam Vectre C 2003 rok sedan, wersja Comfort, nie mam pewności czy jest w niej ESP aczkolwiek na bank jest TC. Gdzieś na forum przeczytałem, że jest możliwość wstawienia przycisku wyłączającego TC/ESP. Czy wiąże się to tylko z włożeniem elementu w konsole? Skąd ten przycisk wziąć? ASO?

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Witam,

Mam Vectre C 2003 rok sedan, wersja Comfort, nie mam pewności czy jest w niej ESP aczkolwiek na bank jest TC. Gdzieś na forum przeczytałem, że jest możliwość wstawienia przycisku wyłączającego TC/ESP. Czy wiąże się to tylko z włożeniem elementu w konsole? Skąd ten przycisk wziąć? ASO?

Pozdrawiam

Ja tez nie mam przycisku a ESP mam. Zreszta każda Vectra ma z zamontowanym orginalnie hakiem

Link to comment
Share on other sites

nie mam pewności czy jest w niej ESP

Czy masz ESP można wyczytać z VIN

na forum przeczytałem, że jest możliwość wstawienia przycisku wyłączającego TC/ESP

Jeśli nie masz ESP to dołożenie przycisku nic nie pomoże. ESP się nie pojawi. Poczytaj jeszcze te tematy - tam Koledzy chcą tylko wyłączać ESP, które mają.

Było też gdzieś o jakiejś tabliczce pod maską gdzie było napisane czy masz ESP.

Poza tym obecność ESP można z VINu wyciągnąć.

Link to comment
Share on other sites

Jeśli nie masz ESP to dołożenie przycisku nic nie pomoże. ESP się nie pojawi. Poczytaj jeszcze te tematy - tam Koledzy chcą tylko wyłączać ESP, które mają.

Prosiłbym o przeczytanie mojego postu ze zrozumieniem.

Było też gdzieś o jakiejś tabliczce pod maską gdzie było napisane czy masz ESP.

Na tabliczce jest tylko info o TC i ABS aczkolwiek z tego co mi wiadomo może być esp mimo tego iż nie ma napisu na tabliczce.

Poza tym obecność ESP można z VINu wyciągnąć.

Gdybym mógł rozszyfrować vin nie miałbym wątpliwości.

Edited by PinioVC
Link to comment
Share on other sites

Na tabliczce jest tylko info o TC i ABS aczkolwiek z tego co mi wiadomo może być esp mimo tego iż nie ma napisu na tabliczce.

zrób tak....jedź na szeroki plac, rozpędź sie do 50-60km/h i skręć w lewo (prawo) do wyboru ale nie puszczaj gazu...jesli usłyszysz chrobotanie takie jak działający ABS i skręcisz to masz ESP...jeśli natomiast usłyszysz pisk i jedziesz prosto, niestety nie masz ESP

skąd ta teoria, że jak nie masz napisu ESP to możesz miec ESP :o

Link to comment
Share on other sites

Prosiłbym o przeczytanie mojego postu ze zrozumieniem.

czytałem wcześniej i można to właśnie na dwa sposoby zrozumieć

Gdybym mógł rozszyfrować vin nie miałbym wątpliwości

Jeśli chodzi tylko o ESP to puśc mi VIN na PW to spawdzę - ale odpowiedź dopiero w poniedziałek (chyba że zdążę jutro).

Link to comment
Share on other sites

Generalnie, dzięki za informacje jak sprawdzić czy jest w Vectrze ESP (upewnie się czy je mam dzięki zubek73) aczkolwiek ja chciałem dowiedzieć sie czy jest możliwość wstawienia przycisku odłączającego kontrolę trakcji TC. Czy nie ma opcji i TC musi być ciągle włączone?

Link to comment
Share on other sites

Na tabliczce jest tylko info o TC i ABS aczkolwiek z tego co mi wiadomo może być esp mimo tego iż nie ma napisu na tabliczce.

Jeśli na module kontroli trakcji (w komorze silnika po prawej, u góry) nie jest napisane ESP to na 100% NIE masz ESP.

ESP/TC/ABS idzie wyłączyć poprzez wyjęcie odpowiedniego bezpiecznika. Po wyłączeniu zapłonu i włożeniu bezpiecznika wszystko działa poprawnie.

_____

BTW: dlaczego temat jest w dziale ogumienie? :huh:

Edited by bajtek
Link to comment
Share on other sites

ESP/TC/ABS idzie wyłączyć poprzez wyjęcie odpowiedniego bezpiecznika. Po wyłączeniu zapłonu i włożeniu bezpiecznika wszystko działa poprawnie.

Dzięki za info.

BTW: dlaczego temat jest w dziale ogumienie? :huh:

Hehe pytanie właściwe ja go miałem zamiar wrzucić do działu pozostałe;) Albo moja pomyłka i omyłkowo linijkę niżej dodałem albo ktoś przeniósł...

Edited by zubek73
coś źle kliknąłeś - przenoszę do pozostałych / zubek
Link to comment
Share on other sites

Jeśli na module kontroli trakcji (w komorze silnika po prawej, u góry) nie jest napisane ESP to na 100% NIE masz ESP.

o tutaj, po prawej jak stoisz przodem do auta :)...bo generalnie to po lewej :)

esp1nr9.jpg

i z bliska

esp2gr2.jpg

Link to comment
Share on other sites

o tutaj, po prawej jak stoisz przodem do auta :)...bo generalnie to po lewej :)

no nie mozna tak bylo od razu :P ,teraz wiem ze napewno mam ESP,niepotrzebnie zubkowi glowe zawracalem z VIN

Edited by zubek73
Link to comment
Share on other sites

no nie mozna tak bylo od razu :P ,teraz wiem ze napewno mam ESP,niepotrzebnie zubkowi glowe zawracalem z VIN

przecież było tak od razu, zobacz, że fotki juz od marca pałętają się po forum, tylko trzeba było je poszukać :D

Link to comment
Share on other sites

wiesz narazie to vc to dla mnie czarna magia zaczynam dopiero poznawac te autko,i z tego co zubek mi vin rozszyfrowal to ma tez sportowe zawieszenie ,a gdzies czytalm, ze zadko sie trafia, i takie pytanko czy mzoan w jakis sposob ustawic samemu czujnik polozenia kierownicy ,bo kontrolka TC pali sie dalej,i kierunki nie odbijaja :angry:

Edited by zubek73
Link to comment
Share on other sites

czy mzoan w jakis sposob ustawic samemu czujnik polozenia kierownicy ,bo kontrolka TC pali sie dalej,i kierunki nie odbijaja

Kontrolka ESP + niedziałające kierunkowskazy mogą być początkiem końca modułu CIM. :mellow:

Link to comment
Share on other sites

Kontrolka ESP + niedziałające kierunkowskazy mogą być początkiem końca modułu CIM. :mellow:

ale to sie stalo po rozladowaniu aku,ale tez wypianalem uklad kierowniczy jak wyciagalem skrzynie (a jak domowymi sposobami sprawdzic ten CIM??

Link to comment
Share on other sites

i takie pytanko czy mzoan w jakis sposob ustawic samemu czujnik polozenia kierownicy ,bo kontrolka TC pali sie dalej,i kierunki nie odbijaja

Tomaszek spróbuj zrobić w ten sposób- wkładasz kluczyk, przekręcasz aż wskaźniki się zaświecą i kręcisz kierownicą do oporu w lewo i od lewej do oporu w prawo.

Edited by kberest
Link to comment
Share on other sites

Tomaszek spróbuj zrobić w ten sposób- wkładasz kluczyk, przekręcasz aż wskaźniki się zaświecą i kręcisz kierownicą do oporu w lewo i od lewej do oporu w prawo.

nie pomoglo :huh: ,przed chwila sprawdzalem myslalem ze kierownice urwe he he he, aha i ajk krece kierwonica przy wlaczonym silniku to pzrygasaja mi lamki wnetrza i wyswietlacz

Edited by tomaszek_gubin
Link to comment
Share on other sites

Wspomaganie w VC jest elektryczno-hydrauliczne, stąd przygasanie lampek. W "Sam naprawiam" o kalibrowaniu czujnika skrętu jest tak:

http://img510.imageshack.us/my.php?image=s6301266fg5.jpg

Edited by kberest
Link to comment
Share on other sites

Wspomaganie w VC jest elektryczno-hydrauliczne, stąd przygasanie lampek. W "Sam naprawiam" o kalibrowaniu czujnika skrętu jest tak:

http://img510.imageshack.us/my.php?image=s6301266fg5.jpg

albo ze mna cos nie tak albo cos zle robie

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP