Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Gość patip

Nastawnik klapy przepustnicy-kod błędu P1125

Polecane posty

Gość patip

Witam

Może ktoś orientuje się czy kod błędu P1125 (nastawnik klapy przepustnicy) sugeruje duże kłopoty czyli co on oznacza-jeśli ktoś by się z tym problemem już zetknął to bardzo proszę o pomoc

serdecznie pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Widzę ze jesteś bardzo niecierpliwa. poczytaj to

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

,

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

,

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

zanim założysz nowy temat

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_cool.png" alt="B)">

Edytowano przez Jenot

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość patip

witam

wielkie dzięki za namiary na jakieś informacje na interesujący mnie temat

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_happy.png" alt="^_^" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/happy@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat.

Walczę z błędem ( P1125 ) już od pewnego czasu. Mianowicie: na początek przeczyszczony EGR i przepustnica - pomogło na 2 mies. Teraz przy większych różnicach temperatury ( dzień - noc ) i większej wilgotności błąd się znów pojawił, a z nim dymienie i telepanie silnika przy pierwszym po nocy odpaleniu. Check Engine pojawia się po przekręceniu kluczyka do pozycji Start, po odpaleniu gaśnie. Dziś po raz kolejny czyściłem przepustnicę - była zabrudzona olejem, a poza tym na jej korpusie, od spodu znalazłem też olej we wtyczce ,wszystko obok było suche. Po wyczyszczeniu i jeździe próbnej błąd znów wywaliło. Znajomy elektryk z Opla twierdzi że ten błąd jest tylko konsekwencją a nie przyczyną..... Nie bardzo wiem co jeszcze robić, co może być przyczyną?

Może jakieś sugestie....???

Te linki z postu powyżej raczej nie odnoszą się do tego silnika ( Z19DT ), ale elektrozawory sprawdzę...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość patip

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_huh.png" alt=":huh:"> Błąd P Edytowano przez zubek73
było więc łączę / zubek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość patip

Autko po przejechaniu kilkunastu km gdy się rozgrzeje traci obroty (zapala się kontrolka z kluczem.

Dzieje się tak z autem dość długo - wcześniej odczytane zostały błędy :

-w jednym warsztacie dwukrotnie stwierdzono błąd klapy przepustnicy -mechanik stwierdził że nie jest w stanie dokładnie określić co naprawiać - w związku z tym koszt naprawy może być wysoki

-chcąć to uwiarygodnić podłączyliśmy auto do komputera w innym warsztacie i mechanik odczytał błąd : pedał gazu(stwierdził że jest do wymiany)

Co robić ??? czy może istnieć powiązanie między tymi błędami czy to bzdura.Acha wcześniej był wymieniany termostat może to ma jakiś związek z zachowaniem się auta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Trzeba było zapisać numery błędów.... teraz ciężko z tego coś wywnioskować bo te opisy niewiele mówią.

Pedał gazu do wymiany to raczej jakaś herezja. Już bardziej skłaniałbym się do tego pierwszego - numer błędu rozjaśniłby trochę temat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość patip

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Jasne że mam nr błędu P1125 Nastawnik Klapy Przepustnicy

Zadziwiające jednak jest to że klucz nie zapala się przy niskich temperaturach na zewnątrz, sprawdzona została przepustnica i wyczyszczony zawór EGR

Edytowano przez zubek73
przecież już o tym pisałaś - łączę tematy / zubek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość patip

Hm usterka niby powszechna a tak ciężko się z nią uporać ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość jaclub

jasne najlepiej wymienić pół auta, pedał gazu jest elementem mechanicznym więc nie jest do wymiany jakby co w tym przypadku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość patip

He he widzę że warsztaty samochodowe najchętniej podjełyby takie działania - wymiana połowy auta a w rzeczywistości usterka okaże się pewnie błahostką -ale niewiedza kosztuje i to czasami bardzo dużo - tylko dlaczego w XXI w tak trudno dojść prawdy.

Chyba wstawię auto do serwisy może oni coś zaradzą - bo prywatne warsztaty kombinują jak wyciągnąć najwięcej kasy z człowieka i czasami wymyślają takie bzdury że nawet kobieta może się uśmiać...

A może powodem tych bzdur jest to że właśnie kobieta wstawia auto do warsztatu,co???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość arturjerzy

Witam, wymienialem ostatnio kolektor w mojej vectrze 1.9 150 PS, bez wymiany nastawnika... pojezdzilem troche i nastawnik sie zablokowal, czy moze ktos sie z czyms takim spotkach? jezeli tak to proszę o rade pozdr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi ci o nastawnik klap wirowych to nawymieniałem tego kilkadziesiąt sztuk i w każdym przypadku nastawnik zostawał stary, nigdy się nie zablokował. W twoim przypadku możliwe, że popełniono błąd przy montażu albo montowałeś jakiś używany kolektor bez wcześniejszego wyczyszczenia. Spotykałem się już z przypadkami, że cięgno nastawnika bywało pogięte bo jakiemuś mechanikowi wcześniej było trudno je zapiąć więc użył brutalnej siły.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

A były jakieś objawy podczas jazdy, różnice w pracy silnika.

Wywaliło mi właśnie taki błąd kiedy auto stało ze 2-3 dni nie palone ale nic z furą się nie działo, chodziła jak zwykle, kontrolka znikała po odpaleniu auta. Skasowałem błąd i tyle, zobaczymy czy wróci. Nie wiem czy to coś poważnego bo z tego co wyczytałem tu i tam ten kod ma 4 różne znaczenia - mam zwykły kabel ELM327 a program jakiś PCMscan nic więcej konkretnego w nim nie wyskoczyło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

W silniku 1.9CDTI 120KM nie ma nastawnika klap wirowych, więc ten błąd musi w Twoim przypadku oznaczać coś innego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Jeszcze jedno jakieś oznaczenie wyskoczyło $7E8 nie wiem czy to ma coś wspólnego.

Zrzut ekranu:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

P1125 boost pressure solenoid valve errors Wygląda na to, że nie żaden nastawnik ale elektromagnetyczny zawór ciśnienia doładowania. Zacznij od sprawdzenia wężyków podciśnieniowych, może któryś się zsunął albo przetarł/pękł.

Edytowano przez kberest

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzę najpierw te wężyki i będę czekał czy wywali znów błąd. Najwyżej potem się będę martwił i was tu molestował o dalszą pomoc.

Na razie wielkie dzięki za szybkie info.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Posprawdzałem ale nie wiem czy to te wężyki. Na jednym końcu jest ewidentnie sparciały i wygląda jak by był już klejony albo zgrzewany, cholera wie.

Czy to wężyk podciśnienia?

Czy mógł być przyczyną błędu P1125 jeżeli był nieszczelny?

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Tak, to może być przyczyna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz kberest dzięki za pomoc.

Ten wężyk zastępuje się zwykłym kupionym na metry czy występuje jako gotowy element?

Ten sparciały element wygląda jak by kolanko, z łącznikiem....

Pozdrawiam

Edit:

-------------------------------------------------------------------------------------

Jak pogmyrałem tym wężykiem podczas sprawdzania, zaraz przy następnym odpaleniu wywaliło błąd

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Nie ma sprawy!

oczywiście możesz kupić oryginalny wężyk, ale dużo taniej kupisz taki "na metry" w jakimś motoryzacyjnym sklepie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ech... no i problem wrócił, mimo że wężyk jest wymieniony i ciągle jest cały.

Zaczęło mi wywalać "autko z kluczykiem" po porannym odpaleniu (nie istotne czy sucho czy mokro), można było zgasić auto i ponownie odpalić i błąd wisi ale jak silnik pochodzi z 5-10 minut to po zgaszeniu silnika i powtórnym odpaleniu błąd znika i do końca dnia mimo kilku godzinnych postojów błąd nie występował.

Podłączyłem się Op-comem i wywaliło chyba 14 starych błędów - różne pierdoły, błędy w komunikacji, może istotniejszy B1375, po wykasowaniu wszystkiego następnego dnia rano błąd znów wyskoczył tym razem P1125

Nic z autem się nie dzieje, chodzi normalnie - jedynie jak wisi błąd to auto jest w trybie serwisowym (nie działa turbina). Ma ktoś jakieś pomysły, od czego zacząć, co sprawdzić by nie wywalać kasy na daremno? Tam gdzie podłączałem się za drugim razem radzili czyszczenie dolotu, sprawdzenie połączeń elektrycznych w tamtej okolicy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam

U mnie podobny problem. Jak przekręcę kluczyk wyświetla mi się autko z kluczykiem. Po odpaleniu od razu gaśnie. Wczoraj żonie wyświetliło się w czasie jazdy, ale mówi, że nie zauważyła żadnej różnicy w osiągach samochodu. Podjechałem dzisiaj na sprawdzenie i wywaliło pod obciążeniem (3-ci bieg obroty ok 3,5 tys) błąd P1125. Gość stwierdził, że są dwie możliwości: 1) zawór ciśnienia doładowania nie działa jak należy, 2) turbina do czyszczenia.

Na razie umówiłem się na przyszły tydzień.

1) Mechanik ma sprawdzić zawór. Mówi, że ma taki używany ale sprawny więc podmieni i zobaczy co się dzieje. Jak zawór to trzeba będzie zamówić nowy.

2) Jak zawór okaże się sprawny to trzeba rozebrać i wyczyścić turbo.

Jak już będzie po operacji to dam znać jakie efekty.

A byłbym zapomniał. Mechanik stwierdził w czasie jazdy, że w warunkach sprawdzania pod obciążeniem ciśnienie na turbinie jest o ok 1 bar wyższe od zadanego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Witam,

Ja mam problem po nocy jak odpale auto. Czuje spadek mocy, krece do 3 tys/obr mocy brak. Zgasze auto i odpale ponownie moc jest i nie ma zadnych problemow. Do zadnych bledow nie mam na desce rozdzielczej, nawet po podlaczeniu op-coma.

pomocy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×