Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Gość wrc.mm

Koło trze o nadkole przu hamowaniu

Polecane posty

Gość wrc.mm

witam!!

w viki A 1,8i 91r.sedan. w tylnym zawieszeniu zamontowene zostaly nadkola plastikowe i sa tam taż opony pewnie zaszerokie 195\65\14 i teraz problem :

przy hamowaniu koło musi sie poddawac i iść lekko w tył bo obciera sie o to właśnie nadkole i już mi wytarło dziure. po lewej stronie tego nie ma wszystko jest ok. cisza , a po prawej tylko przy hamowaniu powstaje ten szum tarca . luzu na lożysku brak!! wszystko sie trzyma kupy. moze ktoś podpowiedzieć które elemrty beda za to odpowiedzielne?

na przeglądzie w lipcu nie było żadnych luzów na zawieszeniu. dodam tez ze wymieniałem tez juz w tamtym roku tą tuleje metalowo - gumowa z tej strony czyżby znowu poszła ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Opony są w normie chociaż maja nieco za wysoki profil, powinny być 195/70 ale może felgi nie są oryginalne? Sprawdź ET, w VA powinno być ET49, jeśli jest mniejsze to będzie trzeć. Ja też miałem z tyłu nadkola plastikowe, opony 185/65 R14 i tarło tylko przy pełnym obciążeniu chwilami na górkach.

VA ma solidne zawieszenie z belką skrętną więc luzy są mało prawdopodobne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość wrc.mm

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

dodam jeszcze ze przypomniało mi sie ,ze kiedyś jeździłem bez radia, więc było w miare cicho i wtedy usyszałem "zgrzytanie" -metalu w czasie hamowania. właśnie z tamtych rejonów auta i nie bylo wtedy jeszcze nadkoli. to był taki odgłos naprężania sie czegoś, delikatne poddawanie sie czegoś na tą siłe dohamowań.

A te otarcia o nadkola są w poziomie od osi koła , a nie w pionie co świadczy, ze to nie obciążenie sprawia te tarcia .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

to już wyjaśniam że jesteś w błędzie !!! 195/65/14 jest oponą za wysoką a jeśli Ty piszesz że byłyby dobre 195/70/14 to już przegiąłeś po całości bo będą jeszcze wyższe !!! ubawiłeś mnie strasznie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">) !!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

pamiętaj jedno. nadkola od prywaciarza będą obcierać to raz. opony masz za wysokie to dwa. możesz mieć do wymiany tuleje w tylnej belce to trzy.zobacz gniazda sprężyn i zamocowań czy nie są popękane.

opony powinieneś mieć 175/70/14 lub 195/60/14. w ostateczności 185/65/14.

nadkola są źle wylane i dlatego tak się dzieje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

wystarczyło wymienić okładziny i byłoby ok

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Mój błąd, przyznaję

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_unsure.png" alt=":unsure:"> Chodziło mi o 195/60, takie być powinny. Faktycznie przy profilu 70 opony miały by o 28mm zbyt dużą średnicę, co także poza obcieraniem powodowało by przekłamywanie licznika o jakieś 5%. A jeśli chodzi o auto z tym silnikiem najlepiej moim zdaniem pasują opony 175/70. Takie były zamontowane fabrycznie przy moim.

Co do hałasu przy hamowaniu taki dźwięk może dochodzić z hamulców, a niekoniecznie coś obciera. Tym bardziej że tył raczej się unosi przy hamowaniu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość wrc.mm

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

hamulce odpadaja . sa nowe czyste brzytewka!

a kolega odorek ma na myśli okładziny- jakie?? hamulcowe?? bebny , szczeki i linka nowe , a to ze od prywaciarza tez nie to, bo w czasie jazdy nic nie trze. wiec opony ok za wielkie są ,ale takie same lewa -prawa i z lewej cisza . moze masz racje co do tego gniazda sprerzyny. a przypomnij mi gdzie jest ta tuleja w tylnej belce ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

tuleje w belce są tam gdzie belka jest przykręcona do nadwozia. są dwie śruby można by rzec że pod siedzeniami z tyłu ( na wysokości siedzeń) przed kołami tylnymi patrząc z boku auta. ja wymieniałem 2 lata temu i zaś do wymiany

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Bodzio_12

Witam! Kolego zanim zaczniesz inwestować w to tarcie grubą forsę to proponuję kupić nowe nadkole, które kosztuję od 17 zeta i założyć je z użyciem siły; to znaczy podczas przykręcania profiluj je mocno dociskając bo tak jak wcześniej napisali są źle odlane i jeśli nie do profilujesz go na siłę to będzie kicha.

Ja tak założyłem i po 200km z pełnym stanem miałem dziury że ho ho, a teraz założyłem jak to mówią siła x gwałt i jest ok!. Po co inwestować od razu wielką kasę w tuleje, a co jak okaże się że to nie one, trzeba zacząć od tego co łatwe do zrobienia i tanie. Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a po co siłą> wystarczy opalarka i nadkole się ukształtuje jak tylko będziesz chciał, jak oryginał

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość wrc.mm

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

wydaje mi sie że raczej powinniśmy sie zajac przyczyna poddawania (cofania)sie tego koła do tyłu podczas hamowania tzn. że nie nadkole tu sie źle spisuje ,lecz coś z czesci mocowania np.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

tuleja w belce lub mocowanie belki do budy jest wyrwane lub się wyrywa. nie ma innej opcji

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość wrc.mm

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

brzmi powarznie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_mellow.png" alt=":mellow:"> tylko kiedy ja mam to sprawdzić??

na stacji diagnostycznej to sprawdza??

noże masz jakiś rysunek tej części lub miejsca położenia , a może kolejność czynności które trzeba wykonać przy naprawie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

na stacji sprawdzą bez problemu! w tylnej belce jest tylko jedna główna tuleja i to należy sprawdzić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×