Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Koło trze o nadkole przu hamowaniu


Guest wrc.mm
 Share

Recommended Posts

witam!!

w viki A 1,8i 91r.sedan. w tylnym zawieszeniu zamontowene zostaly nadkola plastikowe i sa tam taż opony pewnie zaszerokie 195\65\14 i teraz problem :

przy hamowaniu koło musi sie poddawac i iść lekko w tył bo obciera sie o to właśnie nadkole i już mi wytarło dziure. po lewej stronie tego nie ma wszystko jest ok. cisza , a po prawej tylko przy hamowaniu powstaje ten szum tarca . luzu na lożysku brak!! wszystko sie trzyma kupy. moze ktoś podpowiedzieć które elemrty beda za to odpowiedzielne?

na przeglądzie w lipcu nie było żadnych luzów na zawieszeniu. dodam tez ze wymieniałem tez juz w tamtym roku tą tuleje metalowo - gumowa z tej strony czyżby znowu poszła ??

Link to comment
Share on other sites

Opony są w normie chociaż maja nieco za wysoki profil, powinny być 195/70 ale może felgi nie są oryginalne? Sprawdź ET, w VA powinno być ET49, jeśli jest mniejsze to będzie trzeć. Ja też miałem z tyłu nadkola plastikowe, opony 185/65 R14 i tarło tylko przy pełnym obciążeniu chwilami na górkach.

VA ma solidne zawieszenie z belką skrętną więc luzy są mało prawdopodobne.

Link to comment
Share on other sites

Opony są w normie chociaż maja nieco za wysoki profil, powinny być 195/70 ale może felgi nie są oryginalne? Sprawdź ET, w VA powinno być ET49, jeśli jest mniejsze to będzie trzeć. Ja też miałem z tyłu nadkola plastikowe, opony 185/65 R14 i tarło tylko przy pełnym obciążeniu chwilami na górkach.

VA ma solidne zawieszenie z belką skrętną więc luzy są mało prawdopodobne.

dodam jeszcze ze przypomniało mi sie ,ze kiedyś jeździłem bez radia, więc było w miare cicho i wtedy usyszałem "zgrzytanie" -metalu w czasie hamowania. właśnie z tamtych rejonów auta i nie bylo wtedy jeszcze nadkoli. to był taki odgłos naprężania sie czegoś, delikatne poddawanie sie czegoś na tą siłe dohamowań.

A te otarcia o nadkola są w poziomie od osi koła , a nie w pionie co świadczy, ze to nie obciążenie sprawia te tarcia .

Link to comment
Share on other sites

Opony są w normie chociaż maja nieco za wysoki profil, powinny być 195/70 ale może felgi nie są oryginalne?

to już wyjaśniam że jesteś w błędzie !!! 195/65/14 jest oponą za wysoką a jeśli Ty piszesz że byłyby dobre 195/70/14 to już przegiąłeś po całości bo będą jeszcze wyższe !!! ubawiłeś mnie strasznie :)) !!!

Link to comment
Share on other sites

witam!!

w viki A 1,8i 91r.sedan. w tylnym zawieszeniu zamontowene zostaly nadkola plastikowe i sa tam taż opony pewnie zaszerokie 195\65\14 i teraz problem :

przy hamowaniu koło musi sie poddawac i iść lekko w tył bo obciera sie o to właśnie nadkole i już mi wytarło dziure. po lewej stronie tego nie ma wszystko jest ok. cisza , a po prawej tylko przy hamowaniu powstaje ten szum tarca . luzu na lożysku brak!! wszystko sie trzyma kupy. moze ktoś podpowiedzieć które elemrty beda za to odpowiedzielne?

na przeglądzie w lipcu nie było żadnych luzów na zawieszeniu. dodam tez ze wymieniałem tez juz w tamtym roku tą tuleje metalowo - gumowa z tej strony czyżby znowu poszła ??

pamiętaj jedno. nadkola od prywaciarza będą obcierać to raz. opony masz za wysokie to dwa. możesz mieć do wymiany tuleje w tylnej belce to trzy.zobacz gniazda sprężyn i zamocowań czy nie są popękane.

opony powinieneś mieć 175/70/14 lub 195/60/14. w ostateczności 185/65/14.

nadkola są źle wylane i dlatego tak się dzieje

Link to comment
Share on other sites

kiedyś jeździłem bez radia, więc było w miare cicho i wtedy usyszałem "zgrzytanie" -metalu w czasie hamowania.

wystarczyło wymienić okładziny i byłoby ok :))

Link to comment
Share on other sites

to już wyjaśniam że jesteś w błędzie !!! 195/65/14 jest oponą za wysoką a jeśli Ty piszesz że byłyby dobre 195/70/14 to już przegiąłeś po całości bo będą jeszcze wyższe !!! ubawiłeś mnie strasznie :)) !!!

Mój błąd, przyznaję :unsure: Chodziło mi o 195/60, takie być powinny. Faktycznie przy profilu 70 opony miały by o 28mm zbyt dużą średnicę, co także poza obcieraniem powodowało by przekłamywanie licznika o jakieś 5%. A jeśli chodzi o auto z tym silnikiem najlepiej moim zdaniem pasują opony 175/70. Takie były zamontowane fabrycznie przy moim.

Co do hałasu przy hamowaniu taki dźwięk może dochodzić z hamulców, a niekoniecznie coś obciera. Tym bardziej że tył raczej się unosi przy hamowaniu.

Link to comment
Share on other sites

Mój błąd, przyznaję :unsure: Chodziło mi o 195/60, takie być powinny. Faktycznie przy profilu 70 opony miały by o 28mm zbyt dużą średnicę, co także poza obcieraniem powodowało by przekłamywanie licznika o jakieś 5%. A jeśli chodzi o auto z tym silnikiem najlepiej moim zdaniem pasują opony 175/70. Takie były zamontowane fabrycznie przy moim.

Co do hałasu przy hamowaniu taki dźwięk może dochodzić z hamulców, a niekoniecznie coś obciera. Tym bardziej że tył raczej się unosi przy hamowaniu.

hamulce odpadaja . sa nowe czyste brzytewka!

a kolega odorek ma na myśli okładziny- jakie?? hamulcowe?? bebny , szczeki i linka nowe , a to ze od prywaciarza tez nie to, bo w czasie jazdy nic nie trze. wiec opony ok za wielkie są ,ale takie same lewa -prawa i z lewej cisza . moze masz racje co do tego gniazda sprerzyny. a przypomnij mi gdzie jest ta tuleja w tylnej belce ?

Link to comment
Share on other sites

hamulce odpadaja . sa nowe czyste brzytewka!

a kolega odorek ma na myśli okładziny- jakie?? hamulcowe?? bebny , szczeki i linka nowe , a to ze od prywaciarza tez nie to, bo w czasie jazdy nic nie trze. wiec opony ok za wielkie są ,ale takie same lewa -prawa i z lewej cisza . moze masz racje co do tego gniazda sprerzyny. a przypomnij mi gdzie jest ta tuleja w tylnej belce ?

tuleje w belce są tam gdzie belka jest przykręcona do nadwozia. są dwie śruby można by rzec że pod siedzeniami z tyłu ( na wysokości siedzeń) przed kołami tylnymi patrząc z boku auta. ja wymieniałem 2 lata temu i zaś do wymiany

Link to comment
Share on other sites

Guest Bodzio_12

Witam! Kolego zanim zaczniesz inwestować w to tarcie grubą forsę to proponuję kupić nowe nadkole, które kosztuję od 17 zeta i założyć je z użyciem siły; to znaczy podczas przykręcania profiluj je mocno dociskając bo tak jak wcześniej napisali są źle odlane i jeśli nie do profilujesz go na siłę to będzie kicha.

Ja tak założyłem i po 200km z pełnym stanem miałem dziury że ho ho, a teraz założyłem jak to mówią siła x gwałt i jest ok!. Po co inwestować od razu wielką kasę w tuleje, a co jak okaże się że to nie one, trzeba zacząć od tego co łatwe do zrobienia i tanie. Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

a po co siłą> wystarczy opalarka i nadkole się ukształtuje jak tylko będziesz chciał, jak oryginał

Link to comment
Share on other sites

Guest wrc.mm
a po co siłą> wystarczy opalarka i nadkole się ukształtuje jak tylko będziesz chciał, jak oryginał

wydaje mi sie że raczej powinniśmy sie zajac przyczyna poddawania (cofania)sie tego koła do tyłu podczas hamowania tzn. że nie nadkole tu sie źle spisuje ,lecz coś z czesci mocowania np.

Link to comment
Share on other sites

wydaje mi sie że raczej powinniśmy sie zajac przyczyna poddawania (cofania)sie tego koła do tyłu podczas hamowania tzn. że nie nadkole tu sie źle spisuje ,lecz coś z czesci mocowania np.

tuleja w belce lub mocowanie belki do budy jest wyrwane lub się wyrywa. nie ma innej opcji

Link to comment
Share on other sites

Guest wrc.mm
tuleja w belce lub mocowanie belki do budy jest wyrwane lub się wyrywa. nie ma innej opcji

brzmi powarznie :mellow: tylko kiedy ja mam to sprawdzić??

na stacji diagnostycznej to sprawdza??

noże masz jakiś rysunek tej części lub miejsca położenia , a może kolejność czynności które trzeba wykonać przy naprawie.

Link to comment
Share on other sites

brzmi powarznie :mellow: tylko kiedy ja mam to sprawdzić??

na stacji diagnostycznej to sprawdza??

noże masz jakiś rysunek tej części lub miejsca położenia , a może kolejność czynności które trzeba wykonać przy naprawie.

na stacji sprawdzą bez problemu! w tylnej belce jest tylko jedna główna tuleja i to należy sprawdzić

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP