Jump to content

W dniu dzisiejszym został odblokowany i oddany z powrotem do użytku garaż dla klubowiczów VKP

Znajdziecie go w menu pod nazwą Garaż lub pod linkiem:

https://forum.vectraklub.pl/garage/

Pozdrawiam Admin

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Guest klima00

Vectra B Silnik gaśnie podczas jazdy...

Recommended Posts

Guest klima00

Problem wygląda następującą. Co jakiś czas podczas normalnej jazdy gaśnie mi auto. Poprostu jadę i bez żadnego szarpnięcia Viki poprostu gaśnie. Wyłącza się wspomaganie zaświecają się kontrolki i autko zaczyna się toczyć. Co jakiś czas po takiej akcji ciężko powtórnie zapalić tzn. odpala ale nie od tyku. Chyba dwókrotnie zapaliła się też kontrolka od elektryki silnika.

Dodam że w autku dwa miesiące temu czyli odrazu po zakupie zamontowany został gaz sekwencyjny. Sczytanie błędu niestety nie dało żadnego efektu. Żaden błąd się nie pokazuje...

Nie wiem co mam robić. Mechanik powiedział że nie wie czego to może być przyczyną. A nie mogę mu tego pokazać bo dzieje się to czasem raz na dwa dni, a czasem 3 razy dziennie w najmniej oczekiwanych momentach. Nie w konkretnych sytuacjach. Może ktoś z was miał podobny problem. Proszę o pomoc. W końcu przez to zabije siebie albo kogoś...

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> HELP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedź na kompa, jak check się zapala to musi być jakiś błąd.

A to gaśnięcie nie jest czasem przy wciśnięciu sprzęgła, dojeździe do świateł itp.

Czy następuje gwałtownie (tak jakby odcięło paliwo) czy powoli (spadek obrotów, krztuszenie)?

Czy na benzynie też tak sie dzieje?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest klima00

CHECK się nie zapala... Na benzynie nie wiem czy jest tak samo bo cały czas jeżdżę na gazie. Musze to właśnie jak najszybciej sprawdzić. Gaz założyłem 4 dni po kupnie auta. A taki problem pojawił się pierwszy raz po jakimś miesiącu od zakupu. Komputer nic nie pokazał już byłem to sprawdzić. A co konkretnie sprawdzić na kompie oprócz silnika, bo chyba tylko jego mechanik sprawdzał.

Gaśnięcie nie następuje przy wciśnięciu sprzęgła. Obroty są dobre, nie ma żadnych skoków, krztuszenia ani nic z tych rzeczy. Poprostu autko samo sobie gaśnie i ładnie toczy się dalej po jezdni......

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest klima00

Naprawdę nikt nie wie jak mi pomóc?!? Może chociaż jakieś rady... Co sprawdzić na techu? Albo namiar na jakieś dobre i niedrogie ASO w stolicy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Efekt jest taki sam przy jezdzie na benzynie czy tylko na gazie? Jesli na gazie to niech ci wyreguluja instalacje. Od momentu założenia powinno sie regulować ja po 1 tyś i po 5 tys przejechanych km. Jesli tego nie zrobiłeś to zrób to jak najszybciej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

proponuje pojechac na regulacje tam gdzie gaz zakladali.

po tym zabiegu dobrze wyczyscic przepustnice i silniczek krokowy i powinno byc ok.

i tankowac tylko na dobrych stacjach bo to moze byc tez wina zlej jakosci gazu.

Edited by pieczka

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest kamisio01

u mnie się tak działo jak miałem zasyfiony silniczek krokowy i przepustnice wyczyściłem i jest oki ale najpierw sprawdziłem jak jest na benzynie i jak na gazie to samo było na oby dwóch paliwach

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

u mnie sie tak dzialo ,po regulacjigazu bylo ok

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Forest98

Hmm miałem podobny problem nie wywołany złą regulacją gazu a mam największy syf z mozliwych instalacji czyli instalacja 2 generacji na stagu50.

ale do rzeczy miałem kilka krotnie takie zachowanie ze samochód sam od siebie zgasł jak sie zatrzymałem i i odpaliłem było znowu wszystko OK po miesiącu moze dłuzej zgasło mi auto na swiatłach i juz nie odpaliłem. Okazało się że sypnął się jakiś czujnik pozycji wałka bez którego auto nie odpali i w czasie jazdy jeśli sie straci ten sygnał z tego czujnika auto zgaśnie zajedz gdzieś do serwisu i podsuń im taką propozycje ze to moze być to. Nie mówie ze to napewno ale warto spróbować, wiem ze gość mi wymienił 2 czujniki i zapłaciłem w sumie z robocizną coś koło 400zł

pozdrawiam moze to coś pomoże

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

MÓJ PROBLEM POLEGA NA TYM ŻE PODCZAS JAZDY SAMOCHOD GASNIE JAKBY ODŁĄCZYŁO SIE WSZYSTKO I ZACZYNA SIE ZATRZYMYWAĆ MIMO TO KONTROLKI SIE NIE PALĄ , WTEDY WYCOFUJE STACYJKĘ "JESZCZE PODCZAS JAZDY" I ODPALAM KLUCZYKIEM BEZ PROBLEMÓW..... SYTUACJA POWTARZA SIĘ W RÓŻNYCH ODSTĘPACH CZASOWYCH ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

zacznij od tego, że zapomnij o gazie w aucie, pojeździj i zobaczysz co się będzie działo, popełniłeś błąd montując tak szybko gaz. Czasami zdarza się uwalony czujnik połóżenia wału a błędu nie wywala, ale tego nie zweryfikujemy zdalnie.

Edited by szabrownik szrotów

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam serdecznie. Możesz napisać czy rozwiązałeś problem i co było jego przyczyną, bo moja VB zachorowała na podobną przypadłość.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Borykałem się z podobną przyczyną

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> nikt nic nie znalazł. Któregoś popołudnia przejrzałem większość wiązek w elektryce silnika. uszkodzona była izolacja przy jakimś czujniku w okolicy przepustnicy, zaizolowałem na nowo. Poprawiłem styki na wtyczkach do czujników. W międzyczasie wymieniłem kable zapłonowe bo były w tragicznym stanie. Problem od kilku tygodni się już nie pojawił. Auta są już wiekowe więc wymagają opieki

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> ... a vectry najwidoczniej mają sentyment do starych właścicieli i nowy musi sobie zasłużyć na bezproblemową jazdę

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> trochę czułości jej okaż

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Please login or register to see this quote.

Panowie mam to samo w swojej vectrze b (x18xe). Bez roznicy czy lpg czy pb. W losowych momentach w trakcie jazdy obroty spadaja do zera, gaśnie silnik i zapala sie check (reszta kontrolek jest zgaszona). Nie zatrzymując się mozna odpalić ponownie i jechac dalej. Czego moze to byc przyczyna? Na pb pali mi sie caly czas check - błędy p0335 i p0340. Wymienilem czujnik walu na siemensa - bez zmian. Probowac dalej z czujnikiem rozrządu? Problem nietypowy bo występuje calkowicie losowo. Czasami kilka dni jest ok a czasami potrafi nawet dwa razy zgasnać w ciagu dnia. Cewka? sterownik silnika?

Edited by Carson

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przejrzyj całą wiązkę silnika

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak zrobie! Wczoraj jeszcze weryfikowalem (ponownie) te czujniki i odcina na pb przy 4500... Czyli czujnik rozrzadu. Nie wiem jak ja to wczesniej sprawdzalem ze wykluczylem ta opcje. Czy czujnik rozrzadu wymieniamy tez jak w przypadku czujnika walu czyli tylko oryginal albo siemens/VDO?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tylko ori. Ciężko będzie Ci znaleźć nówkę VDO.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No wlasnie nie moge znalezc. Na allegro uzywek tez malo. Chyba wezme tego siemensa

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jaką masz wtyczkę ? Kwadratową czy owalną ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kwadratowa. Chcialbym sie upewnic zanim zamowie kolejny czujnik czy to na pewno on jest padniety a nie np przewody. Jakie napiecie powinno byc na wtyczce idacej do tego czujnika na wlaczonym zaplonie? Ewentualnie jaka rezystancje powinny miec pary pinow w gniezdzie tego czujnika? - chociaz gdzies wyczytalem, ze tych czujnikow nie powinno sie sprawdzac miernikiem bo mozna je uszkodzic.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Z czujnikami to loteria. Parę zamienników wstawiałem, ori używkę i nic. Dopiero nowe oryginały zadziałały. Przewodów nie zmieniałem. Co do wartości, to nie wiem. Musiałbym poszukać.

Edit:

Zobacz tu:

Please login or register to see this link.

Edited by Cretux

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kurde nowy czujnik 200-300zł :D troche duzo. Sprawdze dzisiaj jeszcze te przewody miernikiem. Wydaje mi sie, ze po mojej ostatniej naprawie magistrali wodnej (wiadomo rozpinanie dolotowego, kable nad listwa wtryskowa sie troche "obruszaly" tez) ten blad byl przez kilkadziesiat minut jazdy nieaktywny. Pozniej znow sie zapalil i teraz jest caly czas widoczny na PB. Mozliwe, ze cos jest z kablami

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak Kolega wyżej pisał wiązki przejrzyj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bardzo Ci dziekuje! Powoli doprowadzam ta vectre do porzadku. Dam pozniej znac co udalo mi sie zdziałać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sam czujnik zostawiłbym na później. Poza odcinaniem obr przy 4500 i palącym się checkiem innych objawów nie miałem w X18XE i X20XEV. Poza tym, błąd czujnika może też dawać przestawiony lub luźny rozrząd. A jeśli gaśnie Ci w czasie jazdy, to raczej przewody do sprawdzenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...