Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
uruk

Pompa oleju

Polecane posty

Witam, dół silnika od strony rozrządu jest zabrudzony olejem, podejrzenie padło na uszczelkę pompy oleju. W związku z tym mam pytanie: żeby dostać sie do pompy oleju trzeba odkręcać karter? Słyszalem, że wymiana tej uszczelki jest dość pracochłonna i kosztowna.

Silnik 2.016V benzyna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witaj! Może ci siemeringiem puszcza? bo uszczelka oryginalna jest metalowa i czymś powlekana.Ja niedawno robiłem swój silniczek i powiem ci że jest sporo roboty.trzeba zdemontować osłony rozrządu ,rozrząd , kolo pasowe z wału, klin , wewnętrzna osłonę rozrządu.Obudowa pompy na dole jest skręcona częściowo z miską olejowa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Dzięki za odpowiedź. Siemeringiem nie puszcza, sprawdzone. Pozostała właśnie ta uszczelka na pompie.

Czyli wystarczy odkręcić miskę olejową, karter zostaje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czeka cię dużo kombinacji. pompę nie wyjmiesz bez odkręcenia smoku olejowego który jest w misce i ma wsporniki przykręcone do bloku (o ile dobrze pamiętam) Miska nie zejdzie ci lekko bo opierać się będzie o półoś napędową i musisz jej( miski) kawałek wyłamać. Ogólna męczarnia musisz prawie cały dół silnika rozkręcić ,sam przerabiałem to.Chyba że w jakiś sposób odchylisz jakoś pompę i wyjmiesz uszczelkę ale i tu trzeba odkręcić parę śrub co łączą pompę z miską. Życzę powodzenia!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przeszukałem forum i nie trafiłem na taki problem u nikogo.

Od jakiegoś czasu zauważałem kropelki oleju pod autem. Zalane też były wszystkie elementy zawieszenia, które są pod rozrządem .

Zbiegło się to z wessaniem płynu chłodniczego czyli wymiana uszczelki pod głowicą.

Do tego wymieniłem górną uszczelkę pod deklem zaworów oraz simeringi na wałkach.

Ciekło dalej.

Ostatnio dobrałem się z ojcem do simeringa na wale.

Okazało się, że tam jest sucho, ale jak już rozbabraliśmy, to dla świętego spokoju wymieniliśmy też ten element.

Ciekło dalej.

Wymyłem silnik, pojeździłem trochę i wydaje się, że cieknie uszczelka na pompie olejowej przy zaworze ciśnieniowym.

Bo już raczej nie ma skąd wyciekać.

Stąd pytanie.

Czy ktoś wymieniał tą uszczelkę?

Wydaje się, że nie ma możliwości jej wymiany bez wyciągania silnika, ale - mam nadzieję - że się mylę.

Do tego wymieniłbym też uszczelki miski olejowej - obydwie.

Czy jest może możliwość popuszczenie dekla pompy i uszczelnienie silikonem wysokotemperaturowym?

Bardzo proszę o radę co począć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×