Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
uruk

Pompa oleju

Recommended Posts

Witam, dół silnika od strony rozrządu jest zabrudzony olejem, podejrzenie padło na uszczelkę pompy oleju. W związku z tym mam pytanie: żeby dostać sie do pompy oleju trzeba odkręcać karter? Słyszalem, że wymiana tej uszczelki jest dość pracochłonna i kosztowna.

Silnik 2.016V benzyna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witaj! Może ci siemeringiem puszcza? bo uszczelka oryginalna jest metalowa i czymś powlekana.Ja niedawno robiłem swój silniczek i powiem ci że jest sporo roboty.trzeba zdemontować osłony rozrządu ,rozrząd , kolo pasowe z wału, klin , wewnętrzna osłonę rozrządu.Obudowa pompy na dole jest skręcona częściowo z miską olejowa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dzięki za odpowiedź. Siemeringiem nie puszcza, sprawdzone. Pozostała właśnie ta uszczelka na pompie.

Czyli wystarczy odkręcić miskę olejową, karter zostaje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czeka cię dużo kombinacji. pompę nie wyjmiesz bez odkręcenia smoku olejowego który jest w misce i ma wsporniki przykręcone do bloku (o ile dobrze pamiętam) Miska nie zejdzie ci lekko bo opierać się będzie o półoś napędową i musisz jej( miski) kawałek wyłamać. Ogólna męczarnia musisz prawie cały dół silnika rozkręcić ,sam przerabiałem to.Chyba że w jakiś sposób odchylisz jakoś pompę i wyjmiesz uszczelkę ale i tu trzeba odkręcić parę śrub co łączą pompę z miską. Życzę powodzenia!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przeszukałem forum i nie trafiłem na taki problem u nikogo.

Od jakiegoś czasu zauważałem kropelki oleju pod autem. Zalane też były wszystkie elementy zawieszenia, które są pod rozrządem .

Zbiegło się to z wessaniem płynu chłodniczego czyli wymiana uszczelki pod głowicą.

Do tego wymieniłem górną uszczelkę pod deklem zaworów oraz simeringi na wałkach.

Ciekło dalej.

Ostatnio dobrałem się z ojcem do simeringa na wale.

Okazało się, że tam jest sucho, ale jak już rozbabraliśmy, to dla świętego spokoju wymieniliśmy też ten element.

Ciekło dalej.

Wymyłem silnik, pojeździłem trochę i wydaje się, że cieknie uszczelka na pompie olejowej przy zaworze ciśnieniowym.

Bo już raczej nie ma skąd wyciekać.

Stąd pytanie.

Czy ktoś wymieniał tą uszczelkę?

Wydaje się, że nie ma możliwości jej wymiany bez wyciągania silnika, ale - mam nadzieję - że się mylę.

Do tego wymieniłbym też uszczelki miski olejowej - obydwie.

Czy jest może możliwość popuszczenie dekla pompy i uszczelnienie silikonem wysokotemperaturowym?

Bardzo proszę o radę co począć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...