Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Gość sunofyamaica

ile oleju VB 2.0DTI?

Polecane posty

Gość sunofyamaica

Witam szacowne grono.Moje pytanie brzmi: ile oleju może wejść do mojej viki bo mój mechanik przy wymianie wlał prawie 8 litrów zanim doszło do połowy wskaźnika tzn między min a max,już z nerwów nawet sprawdzał czy napewno zakręcił korek spustowy.Wszędzie pisze że wchodzi max 5,5litra a tu aż tyle?To jest VB 2.0DTi rok 2000.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

co jest nie tak, bo wchodzi okolo 5,5 litra tak mniej wiecej do polowy stanu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość sunofyamaica

Poziom płynu chłodniczego jest ok więc gdzie jeszcze ten olej może się dostawać?Niema żadnych wycieków,silnik pracuje normalnie.Ręce opadają...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość matek222

Opel zaleca, sprawdzanie poziomu oleju 5 minut po wylaczeniu silnika. Jestes pewien, ze bagnet, jest dobry? moze nie z tego modelu:)? mnie ostanio juz przy okolo 5,1l zaczeło pokazywać dolna kreseczke na podzialce

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość michal_simon

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Kolego,

Ostatnio miałem to samo. Do VIKI naszej wchodzi 5,5 litra max i nic więcej. U mnie też zalali 8 litrów i chcieli lać więcej. Jeden z nich wpadł na pomysł, że może coś przy bagnecie się przypchało i włożył długi drut i przepchał to wszytko. Na koniec musieli odessać prawie 3 litry...

Więc niech ręce niech Tobie nie opadają tylko zrób tak jak napisałem,

Powodzenia

Michał

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_ohmy.png" alt=":o" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/ohmy@2x.png 2x" width="20" height="20"> :o

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_ohmy.png" alt=":o" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/ohmy@2x.png 2x" width="20" height="20">

Zmień fachowców bo Ci tylko kłopotów narobią...

Jak można nalać 8 litrów oleju skoro w układzie powinno być 5,5 ?

Dobrze, że nie lali pod korek wlewowy...

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość sunofyamaica

zmierzyłem długość bagnetu ale niemam skąd wziąść bagnetu do porównania.Wie ktoś może jaka powinna być jego długość bo u mnie jest 55,5 cm.Może faktycznie ktoś nie założył oryginału.Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Poszukaj na forum diesla, ten temat był tutaj poruszany...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość karpiu-boss

No i jestem następną ofiarą ,zamiast poczytać to kupiłem Bagnet.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_mad.gif" alt=":angry:">

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

.

Cytat:

Pewnie masz orginalny.Fabryka dała trochę ciała-miarki były ciut za krótkie.Od 06.98r. wprowadzili dłuższe miarki.W vectrach kod silnika X20DTH od nr. 17182245,X20DTL od 17182351.Co do długości to nie znam wymiarów.

Bagnet do 98r seryjnie jest za krótki, wlałem 6 l i nie ma śladu. Nie wiem teraz czy jest stan czy nie. Nie chce dopuścić do sytuacji kiedy zapali się kontrolka ale boje się żeby ciśnienie oleju nie rozszczelniło silnika. Ma ktoś może jakiś pomysł

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wacko.png" alt=":wacko:"> :wacko:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wacko.png" alt=":wacko:">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

jedz na spota doolnosląskiego i jak ktos ma klekota to odniego sobie pozycz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jedna z moich Viki to rocznik '97 silnik 2,0 DTL. Już parokrotnie olej wymieniałem w niej i zawsze po nalaniu 5,5l oleju mialem tak troszke ciut wiecej niż połowa stanu.

Edytowano przez van Boleck

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Widzę tutaj jakieś nieścisłości. W tym temacie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

opisałem moje przygody po zmianie bagnetu z prętowego na sprężynkowy. I wcale nie uważam, aby stare były za krótkie - jest wręcz przeciwnie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_cool.png" alt="B)">

Bagnet prętowy jest cięzki do odczytania. Dlatego zdecydowałem się na jego wymianę. Sugerując się jego wskazaniami wlałem do silnika prawie 7l oleju i jeszcze wg wskaźnika było niewiele ponad minimum.

Moja rada - nowy sprężynkowy rozciągnij na długość taką aby pola pomiarowe pokrywały się z tym z prętowego, podjedź na warsztat i zlej olej z silnika i będziesz wiedział ile naprawdę go zalałeś (oczywiście w przybliżeniu bo całości nie zlejesz z silnika) i zalej ponownie olejem wg wskaźnika sprężynkowego-rozciągniętego. Oleju powinno się wlewać około 5,5l

Edytowano przez rtk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Zauważ, że bagnet "rozciągnięty" pod wpływem temperatury silnika jeszcze bardziej się "powiększy", metal pod wpływem ciepła, temperatury kurczy się bądź rozszerza więc taki odczyt może być nie do końca prawidłowy.

Zbyt duża ilość oleju w silniku to problemy w efekcie związane ze szczelnością ( praktycznie wszystkie uszczelniacze ), zbyt mała ilość to słabe smarowanie i szybsze zużycie elementów ciernych oraz przegrzanie w efekcie czy zatarcie silnika.

Książkowa ilość oleju - 5,5 litra, pokaże na bagnecie poziom nieco ponad maksimum. Równe 5 litrów to podziałka na bagnecie w 2/3-ch wysokości podziałki pomiędzy kreskami czyli tej od minimum do maksimum. Niezależnie od tego czy jest to silnik diesla o pojemności 2,0 czy 2,2...

Bagnet jest Ci potrzebny po to by kontrolować poziom oleju co pewien czas, abyś wiedział czy go ubywa bądź co gorsza - czy go nie "przybywa"... Natomiast wymiana oleju w układzie to bankowe 5 litrów, na pewno poziom będzie prawidłowy.

Możesz zdzwonić do ASO, podać WOLO i spytać o dostępność, cenę i wersję bagnetu do swojego silnika - może być albo płaski albo sprężynkowy.

Ja mam Y22DTR i wersję sprężynkową...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam. Problem polega na tym, że wchodzi mi za mało oleju. Książkowo powinno być 5.5 litra znajomemu tak właśnie wychodzi a mi tylko 3,5 litra. Bagnet wskazuje dobrą zawartość i też kontrolka mi nie świeci. Wie ktoś może co może się dziać? Poprzedni olej został całkowicie spuszczony.

Połączyłem... tematyka podobna, niech więc tutaj dalej toczy się dyskusja/ matrox

Edytowano przez matrox

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A wiesz na 100% że cały olej został spuszczony? To było robione na rozgrzanym silniku bo jeśli nie to na bank cały nie został spuszczony.

Edytowano przez ADi999

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak rozgrzany był. Tylko właśnie w tym jest wtopa, że nie sprawdziłam ile oleju zeszło. Jak się spuszczało to auto stało równo nie przechylaliśmy go ale nie wiem czy ma to jakieś znaczenie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

<Może takie głupie pytanie>

Wymieniłeś filtr oleju?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no to masz dwa wyjścia :

1. albo bagnet, nie jest od tego silnika, i pokazuje jakieś głupoty.

2. spuścić ponownie olej, i zacząć procedurę od nowa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

'tomxx' filtr wymieniłam jest nowy.

'Jerrryy25' jeśli chodzi o bagnet to brałam z drugiego auta i wskazywał tak samo. Byłam chwilę temu u znajomego u którego wymieniałam olej i z tego co sprawdziliśmy to zeszło niecałe 3 litry oleju. Ale jutro jednak zrobię tak jak mówisz dalej spuszczę olej i zobaczymy co będzie.

A może doradzicie mi na co tym razem zwracać uwagę albo co zrobić żeby mniej więcej kojarzyć co się dzieje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No poprostu ...

odkręcić korek w misce zleci wszystko

odkręcić filtr

poczekać trochę ....

zakręcić to wszystko(pamiętając że nowy filtr na uszczelce trzeba wysmarować starym olejem)

zalać olejem - pamiętaj że filtr też trochę wciąga oleju na "dziń dobry"

dolać ponownie i jeździć

Edytowano przez matrox

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam 2.0di 97' i u mnie przy wymianie filtrów i oleju weszło 6 litrów i na bagnecie mam ledwo minimum. Sprawdzałem bagnetem z astry 2.0dtl 98' i pokazuje mi tak samo. Nie wiem czy dobrze zrobiłem ale po przejechaniu trochę ponad 1000km dolałem litr oleju i na bagnecie dalej tak samo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja bym ściągnął miskę i zobaczył co się tam kryje - bo to ciekawostki tego warte są co tu piszecie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

koledzy ja mam vectrę 2.0 dtl już 6 lat i zawsze wchodzi mi 4.5 a 5 litra, i to już jest na połowie miarki to co tu piszecie to wina konstrukcji silnika 16v najlepiej jest sprawdzać olej po nocy na prostym terenie, np w garażu.ja poprostu wlewam ten olej a na drugi dzień sprawdzam dokładnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ma wejść 5,5 litra koniec i kropka 2.0dti 16v,przestańcie ściemniać!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

to źle sprawdzasz

Silnik rozgrzany , wyłączasz czekasz ok 5/10 min i wtedy prawidłowy pomiar

Nie które miarki sa lekko krzywe i stąd inne wartości

Kolega wyżej napisał

Fabryka dała trochę ciała-miarki były ciut za krótkie.Od 06.98r. wprowadzili dłuższe miarki.W vectrach kod silnika X20DTH od nr. 17182245,X20DTL od 17182351.Co do długości to nie znam wymiarów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×