Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Followers 0
sunofyamaica

ile oleju VB 2.0DTI?

41 posts in this topic

Witam szacowne grono.Moje pytanie brzmi: ile oleju może wejść do mojej viki bo mój mechanik przy wymianie wlał prawie 8 litrów zanim doszło do połowy wskaźnika tzn między min a max,już z nerwów nawet sprawdzał czy napewno zakręcił korek spustowy.Wszędzie pisze że wchodzi max 5,5litra a tu aż tyle?To jest VB 2.0DTi rok 2000.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

co jest nie tak, bo wchodzi okolo 5,5 litra tak mniej wiecej do polowy stanu

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poziom płynu chłodniczego jest ok więc gdzie jeszcze ten olej może się dostawać?Niema żadnych wycieków,silnik pracuje normalnie.Ręce opadają...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opel zaleca, sprawdzanie poziomu oleju 5 minut po wylaczeniu silnika. Jestes pewien, ze bagnet, jest dobry? moze nie z tego modelu:)? mnie ostanio juz przy okolo 5,1l zaczeło pokazywać dolna kreseczke na podzialce

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Kolego,

Ostatnio miałem to samo. Do VIKI naszej wchodzi 5,5 litra max i nic więcej. U mnie też zalali 8 litrów i chcieli lać więcej. Jeden z nich wpadł na pomysł, że może coś przy bagnecie się przypchało i włożył długi drut i przepchał to wszytko. Na koniec musieli odessać prawie 3 litry...

Więc niech ręce niech Tobie nie opadają tylko zrób tak jak napisałem,

Powodzenia

Michał

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_ohmy.png" alt=":o" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/ohmy@2x.png 2x" width="20" height="20"> :o

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_ohmy.png" alt=":o" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/ohmy@2x.png 2x" width="20" height="20">

Zmień fachowców bo Ci tylko kłopotów narobią...

Jak można nalać 8 litrów oleju skoro w układzie powinno być 5,5 ?

Dobrze, że nie lali pod korek wlewowy...

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

zmierzyłem długość bagnetu ale niemam skąd wziąść bagnetu do porównania.Wie ktoś może jaka powinna być jego długość bo u mnie jest 55,5 cm.Może faktycznie ktoś nie założył oryginału.Pozdrawiam

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Poszukaj na forum diesla, ten temat był tutaj poruszany...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i jestem następną ofiarą ,zamiast poczytać to kupiłem Bagnet.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mad.gif" alt=":angry:">

Please login or register to see this link.

.

Cytat:

Pewnie masz orginalny.Fabryka dała trochę ciała-miarki były ciut za krótkie.Od 06.98r. wprowadzili dłuższe miarki.W vectrach kod silnika X20DTH od nr. 17182245,X20DTL od 17182351.Co do długości to nie znam wymiarów.

Bagnet do 98r seryjnie jest za krótki, wlałem 6 l i nie ma śladu. Nie wiem teraz czy jest stan czy nie. Nie chce dopuścić do sytuacji kiedy zapali się kontrolka ale boje się żeby ciśnienie oleju nie rozszczelniło silnika. Ma ktoś może jakiś pomysł

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wacko.png" alt=":wacko:"> :wacko:

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wacko.png" alt=":wacko:">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

jedz na spota doolnosląskiego i jak ktos ma klekota to odniego sobie pozycz

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Jedna z moich Viki to rocznik '97 silnik 2,0 DTL. Już parokrotnie olej wymieniałem w niej i zawsze po nalaniu 5,5l oleju mialem tak troszke ciut wiecej niż połowa stanu.

Edited by van Boleck
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Please login or register to see this quote.

Widzę tutaj jakieś nieścisłości. W tym temacie

Please login or register to see this link.

opisałem moje przygody po zmianie bagnetu z prętowego na sprężynkowy. I wcale nie uważam, aby stare były za krótkie - jest wręcz przeciwnie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_cool.png" alt="B)">

Bagnet prętowy jest cięzki do odczytania. Dlatego zdecydowałem się na jego wymianę. Sugerując się jego wskazaniami wlałem do silnika prawie 7l oleju i jeszcze wg wskaźnika było niewiele ponad minimum.

Moja rada - nowy sprężynkowy rozciągnij na długość taką aby pola pomiarowe pokrywały się z tym z prętowego, podjedź na warsztat i zlej olej z silnika i będziesz wiedział ile naprawdę go zalałeś (oczywiście w przybliżeniu bo całości nie zlejesz z silnika) i zalej ponownie olejem wg wskaźnika sprężynkowego-rozciągniętego. Oleju powinno się wlewać około 5,5l

Edited by rtk
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Zauważ, że bagnet "rozciągnięty" pod wpływem temperatury silnika jeszcze bardziej się "powiększy", metal pod wpływem ciepła, temperatury kurczy się bądź rozszerza więc taki odczyt może być nie do końca prawidłowy.

Zbyt duża ilość oleju w silniku to problemy w efekcie związane ze szczelnością ( praktycznie wszystkie uszczelniacze ), zbyt mała ilość to słabe smarowanie i szybsze zużycie elementów ciernych oraz przegrzanie w efekcie czy zatarcie silnika.

Książkowa ilość oleju - 5,5 litra, pokaże na bagnecie poziom nieco ponad maksimum. Równe 5 litrów to podziałka na bagnecie w 2/3-ch wysokości podziałki pomiędzy kreskami czyli tej od minimum do maksimum. Niezależnie od tego czy jest to silnik diesla o pojemności 2,0 czy 2,2...

Bagnet jest Ci potrzebny po to by kontrolować poziom oleju co pewien czas, abyś wiedział czy go ubywa bądź co gorsza - czy go nie "przybywa"... Natomiast wymiana oleju w układzie to bankowe 5 litrów, na pewno poziom będzie prawidłowy.

Możesz zdzwonić do ASO, podać WOLO i spytać o dostępność, cenę i wersję bagnetu do swojego silnika - może być albo płaski albo sprężynkowy.

Ja mam Y22DTR i wersję sprężynkową...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Witam. Problem polega na tym, że wchodzi mi za mało oleju. Książkowo powinno być 5.5 litra znajomemu tak właśnie wychodzi a mi tylko 3,5 litra. Bagnet wskazuje dobrą zawartość i też kontrolka mi nie świeci. Wie ktoś może co może się dziać? Poprzedni olej został całkowicie spuszczony.

Połączyłem... tematyka podobna, niech więc tutaj dalej toczy się dyskusja/ matrox

Edited by matrox
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

A wiesz na 100% że cały olej został spuszczony? To było robione na rozgrzanym silniku bo jeśli nie to na bank cały nie został spuszczony.

Edited by ADi999
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak rozgrzany był. Tylko właśnie w tym jest wtopa, że nie sprawdziłam ile oleju zeszło. Jak się spuszczało to auto stało równo nie przechylaliśmy go ale nie wiem czy ma to jakieś znaczenie.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

<Może takie głupie pytanie>

Wymieniłeś filtr oleju?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

no to masz dwa wyjścia :

1. albo bagnet, nie jest od tego silnika, i pokazuje jakieś głupoty.

2. spuścić ponownie olej, i zacząć procedurę od nowa.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

'tomxx' filtr wymieniłam jest nowy.

'Jerrryy25' jeśli chodzi o bagnet to brałam z drugiego auta i wskazywał tak samo. Byłam chwilę temu u znajomego u którego wymieniałam olej i z tego co sprawdziliśmy to zeszło niecałe 3 litry oleju. Ale jutro jednak zrobię tak jak mówisz dalej spuszczę olej i zobaczymy co będzie.

A może doradzicie mi na co tym razem zwracać uwagę albo co zrobić żeby mniej więcej kojarzyć co się dzieje?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

No poprostu ...

odkręcić korek w misce zleci wszystko

odkręcić filtr

poczekać trochę ....

zakręcić to wszystko(pamiętając że nowy filtr na uszczelce trzeba wysmarować starym olejem)

zalać olejem - pamiętaj że filtr też trochę wciąga oleju na "dziń dobry"

dolać ponownie i jeździć

Edited by matrox
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam 2.0di 97' i u mnie przy wymianie filtrów i oleju weszło 6 litrów i na bagnecie mam ledwo minimum. Sprawdzałem bagnetem z astry 2.0dtl 98' i pokazuje mi tak samo. Nie wiem czy dobrze zrobiłem ale po przejechaniu trochę ponad 1000km dolałem litr oleju i na bagnecie dalej tak samo.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bym ściągnął miskę i zobaczył co się tam kryje - bo to ciekawostki tego warte są co tu piszecie.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

koledzy ja mam vectrę 2.0 dtl już 6 lat i zawsze wchodzi mi 4.5 a 5 litra, i to już jest na połowie miarki to co tu piszecie to wina konstrukcji silnika 16v najlepiej jest sprawdzać olej po nocy na prostym terenie, np w garażu.ja poprostu wlewam ten olej a na drugi dzień sprawdzam dokładnie.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma wejść 5,5 litra koniec i kropka 2.0dti 16v,przestańcie ściemniać!!!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

to źle sprawdzasz

Silnik rozgrzany , wyłączasz czekasz ok 5/10 min i wtedy prawidłowy pomiar

Nie które miarki sa lekko krzywe i stąd inne wartości

Kolega wyżej napisał

Fabryka dała trochę ciała-miarki były ciut za krótkie.Od 06.98r. wprowadzili dłuższe miarki.W vectrach kod silnika X20DTH od nr. 17182245,X20DTL od 17182351.Co do długości to nie znam wymiarów

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.