Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Gość Tichy

Tuleje wahaczy poprzecznych tylnych

Polecane posty

Gość Tichy

Witam,

zaczęło mi ostatnio coś stukać w tylnym zawieszeniu, pojechałem do mechanika, i okazało się, że to tuleje pływające. Dla świętego spokoju kupiłem 4 x tuleje pływające + 2 x te aluminiowe, mocujące wahacz do podwozia. Po wymianie stuków nie ma, ale jakiś czas później zaczęły się coraz wyraźniejsze zgrzyty na nierównościach - tzn. jak najadę na muldę to zawieszenie trzeszczy jakby miało się rozpaść... Byłem u tego mechanika ponownie, i twierdzi, że tym razem to tuleje metalowo gumowe wahaczy (te od wewnętrznej strony auta). Oglądając zawieszenie stwierdził, że te tuleje pływające, które wymienił wcześniej też już mają luzy....

I moje pytanie brzmi, czy te tuleje wewnętrzne w Vectrze B z 2000r (2.0DTI) są wymienne, bo w jednym sklepie postraszyli mnie, że trzeba cały wahacz kupować? Druga kwestia, to czy kupować oryginał za ponad 100zł w ASO czy są jakieś dobre zamienniki? Nie chcę wtopić jak z tymi pływającymi (dałem za nie ponad 40zł za sztukę a okazały się gó...no warte)?

Edytowano przez Tichy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

te tuleje wahaczy (od wewnetrznej strony auta - jak piszesz) sa wymienne, ale bardzo rzadko one "padaja"

Jak kupujesz to kupuj Lemforder, najlepiej u pewnego sprzedawcy (u Stachowiaka)

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

skrypiec Ci moga tez gumki na stabilizatorze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Tichy

Gumki stabilizatora też wymieniałem. Poza tym to bardzo głośne skrzypienie....

A mógłbyś mi pokazać dokładnie jak te tuleje wyglądają?

Edytowano przez Tichy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

wygladaja tak:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

zadzwon do nich i zapytaj czy maja Lemfordera bo na aukcjach nie widze,

kontakt z tym sprzedajacym jest bardzo dobry, ludzie tam pracujacy znaja sie na rzeczy i sa pomocni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Tichy

Wielkie dzięki, mam nadzieję, czyli ogólnie tuleje kupować Lemfordera? Czy lepiej nie ryzykować i kupować w ASO oryginały GM? Nie chciałbym za kilka tygodni znowu zmagać się z tym samym...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Lemforder robi dla GM, wiec to jest to samo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Tichy

Znalazłem rysunek tylnego zawieszenia i widzę też takie cztery duże tuleje na których jest zamocowana belka, ich też nie wymieniałem - sądzisz, że one mogą też być odpowiedzialne za takie przeraźliwe skrzypienie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

raczej nie, najczesciej skrzypia gumki na stabilizatorze i tuleje plywajace... no ale skoro mechanik potwierdzil ze to tamte to wymieniac tamte

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Tichy

Rozmawiałem z tym sprzedawcą, którego poleciłeś, i faktycznie Lemfordera mają, ale tylko pływające. Tych mocujących wahacz do belki Lemforder nie produkuje, a w ASO sprzedają tylko w komplecie z wahaczem (!!!). Chyba nie ma potrzeby, żebym wahacze wymieniał, więc np. Febi może być?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

jak już chcesz koniecznie wymieniać to Febi moze być.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Tichy

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Nie chcem ale muszem... 18zł za sztukę to nie wygórowana cena za pozbycie się tego przeraźliwego trzeszczenia...

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Sienkos

Tichy i jak udało się pozbyć problemu po wymianie tych tulei? mam podobny problem i będę wdzięczny za info. I od razu napisz czy robiłeś to sam i czy dużo z taka wymiana roboty. Dzięki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Do wymiany tulejek będziesz na 100% potrzebował aby nie rozebrać "pół" samochodu i zmarnować sporo czasu ściągacza.

Zapraszam na zakupy do siebie.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Tichy

Zamówiłem tuleje Febi od sprzedawcy polecanego przez Baranka. Z mechaniką jestem na bakier, więc oddam auto do warsztatu na wymianę tych tulejek. Mechanik mówił, że to mniejsza robota niż wymiana tych pływających, więc mam nadzieję, że nie będzie musiał demontować pół samochodu a co najwyżej te cztery wahacze poprzeczne.... Zbieżność po tym też trzeba robić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem po wymianie tych tulejek totalnie nic się nie zmieni i nadal będzie ci wszystko trzeszczało. Na mój gust przyczyną raczej jest tuleja główna lub tuleje pływające. W pierwszym przypadku gdy trzeszczało trzeba było spryskać obficie jakimś WD-40 i słuchać czy przestało natomiast przy tulejach pływających wlać olej strzykawką z igłą do wnętrza tulei przebijając te gumowy osłonki.

Moim zdaniem machanik spier.. ci robotę i źle zmontował wahacz przez co tuleja główna była skręcona i się rozpadła.

Jeśli juz się uparłeś na wymianę tych małych tulejek to jeśli nie będzie przy wymianie demontowany wahacz wzdłużny to zbieżność nie powinna się przestawić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Tichy

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Te główne, to takie dwie aluminiowe? Dużę i krótkie, które mocują wahacze podłużne? Je też wymieniałem, stare były popękane a mimo to nie hałasowały. Jak miałem zjechane pływające i popękane te mocujące to przy przyspieszaniu i hamowaniu coś stukało i na postoju jak się autem bujnęło to był taki bardzo głośny strzał. Jak je wymienili to wszystko ucichło, a to trzeszczenie nie.

Mechanik poluzował mocowanie wahaczy podłużnych a ja bujałem i przestało trzeszczeć, po tym doszliśmy, że to one są winne. Zresztą zobaczymy, jak wymienię. Na wymianę tych pływających poczekam aż zaczną stukać - nie mam czasu siedzieć znowu 3 godziny u mechanika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

oj oj oj mechanicy od 7 bolesci - do kamieniołomu i gumowy młotek dać, bo i tak rozumu nie uzywają

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Tichy

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

rozwin swoja mysl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

jak mechanik nie umie w sposób jednoznaczny określić uszkodzenia zawieszenia na podstawie odglosów pochodzącyh z niego np skrzypienia,

tzn, w sposób dokładny wskazać co jest powodem w tym wypadku skrzypienia ? przecież to nie trudne po odkręceniu wachacza poprzecznego i podłużnego.

Od kilkudziesięciu lat zajmuje się mechaniką pojazdową i poprawiam robotę niejednokrotnie po innych osbach podobno po ''fachu''.

Zakładają klientom tulejki po 8,00 zl netto - klienci płacą jak w GM, ponadto nie odpowietrzaja układów hamulcowych bo ich rozkręceniu, nie wykonują geometii - szkoda opowiadać.

Polecam i zakładam tulejki od dostawców: LEMFORDER i FEBI.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Sienkos

To ja chętnie podjadę do Ciebie zdiagnozować moje stuki..tez jestem z Krakowa. Wyślij proszę namiary na priv. ok?

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Tichy

Wymieniłem te 4 tuleje, trzeszczenie się zmniejszyło, ale nie zniknęło. Mechanik jeszcze raz wziął zawieszenie na słuch i przesmarował te gumy na stabilizatorze (nie końcówki ale te mocujące stabilizator) i chyba jest ok. Pojeżdżę i potestuję jeszcze.

Nawiązując do przedmówcy, tulejki pływające można dokręcać na aucie wiszącym, bo one się same ustawią. Te 4 mocujące wahacz trzeba natomiast dokręcać na kołach, żeby nie naprężać gumy. Poza tym tulejki pływające jak są zużyte, to stukają a nie trzeszczą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Tichy

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

A co rozumiesz przez tuleję główną? Tulejki pływające nie mogą być skręcone, bo one są pływające i się same ustawiają. Tuleje wahacza poprzecznego natomiast były ok, tylko skorodowane, więc wymieniłem. 4 tuleje mocujące belkę do podwozia nie były ruszane, więc nie wiem, czemu coś miało by zostać spier...ne....

Edytowano przez Tichy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A co sądzicie o firmie Kraft? Czy tej firmy tuleje sa dobre, ma może ktoś takie założone?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na forum jest jasno napisane, że jak kupować to GM/Lemforder, ewentualnie jeszcze febi a wszyscy kombinują... W ten sposób nie robi sie oszczędności. Jeśli policzysz sobie, że na tych tulejach zrobisz 1/3 tego przebiegu co na porządnych + zapłacisz za częstszą wymianę to przekonasz się czy warto.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×