Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

NIBY KATALIZATOR CZY STRUMIENNICA???


IRON
 Share

Recommended Posts

Koledzy mam mały problem potrzebuje czegos co mi lekko wyciszy ryk silnika.miałem katalizator ale poszedł do wyciecia poniewaz juz dzwonił w srodku. przed wycieciem miałem taki ładny płynny basowy dzwiek :rolleyes: a teraz mam takie nie nazwał bym tego pierdzeniem ale jest to zagłosne. chce wsadzic byle co aby tylko ppowrócic choc troszke do takiego płynnego basu. prosze o pomoc w wyborze

Niby katalizator:

http://www.allegro.pl/item426071015_tlumik...vectra_hit.html

cos co niby strumiennica nazywaja :

http://www.allegro.pl/item433836180_strumi...opel_mazda.html

nie zalezy mi na osiagach. Gdybym chciał sie scigac to bym sobie kupił jakies 2,5 a nie 1,6 :D

Link to comment
Share on other sites

Strumienice rurki przelotowe dają metaliczny odgłos. A co coś w pierwszym linku z Katalizatora ma tylko nazwę ;-)

wiem ze sie tylko nazywa :( ale czy mi to wyciszy troche silnik???? jedno albo drugie? a co mógłbym jeszcze wstawic zeby wyciszyc silnik, dodam ze mam srodkowy tłumik i koncowy K&M jak widac na fotkach :(

Link to comment
Share on other sites

Też jestem teraz podczas wymiany kata zniszczonego.

Jedno wiem ,że strumienica zamiast uciszyć podgłośni autko .

Niby wszyscy radzą tłumiczek absorbcyjny ,on wycisza auto.

Ja chyba zamówię ten tłumik w obudowie katalizatora,bo nie trzeba nic spawać do niego tylko są otwory tak jak w kacie oryginalnym.

Link to comment
Share on other sites

Też jestem teraz podczas wymiany kata zniszczonego.

Jedno wiem ,że strumienica zamiast uciszyć podgłośni autko .

Niby wszyscy radzą tłumiczek absorbcyjny ,on wycisza auto.

Ja chyba zamówię ten tłumik w obudowie katalizatora,bo nie trzeba nic spawać do niego tylko są otwory tak jak w kacie oryginalnym.

no ja akurat ma wspawana rurke, ale jest łaczona własnie tak jak ten tłumik. wiec chyba tez go sobie zamówie. bedzie troszke zabawy ale dam sobie rade :D

Link to comment
Share on other sites

Witam!

Zamówiłem sobie dzisiaj ten tłumik w obudowie katazliatora.

Tyle ,że ja mam 1.8 a katy od 1.8 były dłuższe i będzie musiał mechanik dospawać do tegfo nowego tłumiczka kawałek rurki na przedłużke.

Jak zmontuje to dam znać jak to chodzi.

Link to comment
Share on other sites

Byłem dzisiaj pytac na miescie czy maja takie cos w obudowie kata. Panowie z jednego sklepu zapierali sie nogami rekami ze nie ma czegos takiego , ze jest tylko "strumiennica" w obudowie kata <_< powiedziałem im niech sobie na allegro zobacza, a oni do mnie : "to SE pan zamów z alegro " :D co za matoły :D pytałem w kilku sklepach . nigdzie nie ma czegos podobnego jak tłumik w obudowie kata ale nie strumiennica <_< zamawiam z allegro B)

Link to comment
Share on other sites

No ja też pytałem w sklepach to nikt nie słyszałem ani nie widział tłumika w obudowie katalizatora.Też mi wciskali strumienice.

Gość mi tez wciskał taką siatke drucianą w kształcie rury to sie nazywało jakis dyfuzor czy cos takiego.

Link to comment
Share on other sites

No ja też pytałem w sklepach to nikt nie słyszałem ani nie widział tłumika w obudowie katalizatora.Też mi wciskali strumienice.

Gość mi tez wciskał taką siatke drucianą w kształcie rury to sie nazywało jakis dyfuzor czy cos takiego.

hahahhaha :D:D on ci wciskał chyba złaczke elastyczną :D

a37f96b71658455b.jpeg takie cos???

Mozesz to dac przed albo za "katalizatorem" eliminuje drgania pochodzace z silnika :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

U mnie ,na moje życzenie, swego czasu zbili katalizator. To ,co było w środku ,może mało artystycznie ;) wydłubali meslem. Następnie zapytali czy chcę żeby było głośno, czy może jednak niebardzo. Ja na to, że nie bardzo ,więc gościu wspawał kawał rury od jednego końca do drugiego ,uprzednio wykonując w niej otwory około fi 8. Niepamietam ile ich tam zrobił ,ale pomogło. Było owszem o ton głośniej i pojawił się typowy metaliczny dźwięk przy większym piłowaniu motoru. Ja w swojej VA C20NE ,mam wszystkie tłumiki jak w serii ,żadnych sportowych ,no może oprócz zmodyfikowanego nie katalizatora.

Link to comment
Share on other sites

U mnie ,na moje życzenie, swego czasu zbili katalizator. To ,co było w środku ,może mało artystycznie ;) wydłubali meslem. Następnie zapytali czy chcę żeby było głośno, czy może jednak niebardzo. Ja na to, że nie bardzo ,więc gościu wspawał kawał rury od jednego końca do drugiego ,uprzednio wykonując w niej otwory około fi 8. Niepamietam ile ich tam zrobił ,ale pomogło. Było owszem o ton głośniej i pojawił się typowy metaliczny dźwięk przy większym piłowaniu motoru. Ja w swojej VA C20NE ,mam wszystkie tłumiki jak w serii ,żadnych sportowych ,no może oprócz zmodyfikowanego nie katalizatora.

mógł tam jeszcze do tego "katalizatora" wepchac troche koca azbestowego czy jak mu tam i by było ciszej albo jakiejs waty mineralnej albo szklanej :D w kazdym badz razie jakiejs waty :D

Link to comment
Share on other sites

No i wkoncu nadszedł ten dzien i załozyłem ten tłumik w obudowie kata :D. dzwiek sie zmienił na bardziej basowy i rasowy :D a nie pierdzenie, nie ma brzeczenia jak to jest ze strumiennica , nie ma metalicznego odgłosu. Jestem bardzo zadowolony :D. Polecam tym co wycieli katalizator i i chcą cos takiego wsadzic. Odradzam wsadzania "strumiennicy" w obudowie kata. nic to nie da a dzwiek bedzie paskudny i wcale to nie doda wam koników.napewno nie to gó...no co niby nazwali strumiennica. :huh: zreszta co ja sie bede rozdrabniał :D sami zobaczcie co piszą fachowcy przez duze F :D :D :Dhttp://www.tuningbaja.pl/?p=/1/3

Edited by IRON
Link to comment
Share on other sites

Tak jak piszesz

Żeby zwiększyć moc autka trzeba by przerobić cały dolot i wylot. I nie robi się tego ot tak sobie. Potrzebne by były odpowiednie wyliczenia jakich średnic puszki rury itp. Dlatego też uważam że bardo rozsądnie wybrałeś tym bardziej że z tego silnika i tak nie zrobisz rakiety

Link to comment
Share on other sites

Dzisiaj również zamontowałem ten tłumik w obudowie kata i zabezpieczyłem cały wydech.

Wrażenia ,auto lepiej się zbiera ale głośniej nie chodzi

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Wolny wydech, minimalnie większa moc aczkolwiek większa głośność pracy silnika. Zależy kto co lubi, ja Np lubię słyszeć, że coś pod maską jeszcze mi biega chodź nie do tego stopnia, że nie wiem gdzie w danej chwili się znajduję. Co do katalizatora czasem mogą się czepić na przeglądzie gdy go faktycznie nie ma ale wiem, iż są strumiennice któe montuje się albo w obudowie katalizatora po uprzednim opróżnieniu lub też już tak wyglądają jak katalizator.. Ale mam też tutaj pytanie moja VA ma przejechane 244 tyś km i katalizator nie był wymieniany NIGDY a słyszałem, że one są skuteczne maksymalnie do 150 tyś to prawda?? Dodam, że jak troszke przygazuję ją przez pewien czas to mam ten specyficzny zapach...

Link to comment
Share on other sites

Czyli pewnie posypał Ci się już katalizator. Możesz go wywalić i wrzucić taką strumienice w obudowie kata i nie powinni się czepiać na przeglądzie. Różnica w dźwięku będzie nie duża jeśli wogóle ją zauważysz

Link to comment
Share on other sites

Czyli pewnie posypał Ci się już katalizator. Możesz go wywalić i wrzucić taką strumienice w obudowie kata i nie powinni się czepiać na przeglądzie. Różnica w dźwięku będzie nie duża jeśli wogóle ją zauważysz

róznica w dzwieku bedzie ogromna :rolleyes: jezeli zastosuje cos w rodzaju "strumiennicy"(nawet jej w srodku nie przypomina)w obudowie kata auto bedzie chodziło głosniej i bedzie specyficzny metaliczny dzwiek miało na wyokich obrotach. miałemm katalizator i sportow tłumik auto miało fajn "płynny" pomruk, jak wyciołem kata auto pierdziało a nie mruczało. :huh: terazm mam tłumiczek w obudowie kata. Nie "strumiennice"! i autko chodzi ciszej i ma fajny pomruk

Link to comment
Share on other sites

Dużo głośniej nie będzie :) Jak w mojej posypał się katalizator to wstawiłem rurkę zamiast niego. Żadnych zmian w dźwięku nie było ani też metalicznego dźwięku :)

Link to comment
Share on other sites

mi natomiast, kiedys, jak pojechalem wymienic tlumik srodkowy i koncowy w poprzedniej Viki(przegnity i wogule wrak) panowie z warsztatu wycieli katalizator :blink: i zostala sama pucha.. dzwiek przerazliwy, metaliczny pierd ;D ... w obecnej Va zdaje sie tez byl kiedys kat, ale gdy ja kupywalem juz go niebylo, zamiast niego jest wspawana rura. Dzwiek mam normalny, bez zadnych metalicznych odglosow.

Edited by wu-jek
Link to comment
Share on other sites

no nie wiem Panowie.Moze macie standardowe tłumiki koncowe. Ja mam tłumik KM i u mnie wyciecie kata spaskudziło dzwiek konkretnie :huh:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP