Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Katalizator


Guest edariusz89
 Share

Recommended Posts

Guest edariusz89

Witam! Zamierzam z mojej Vectry A 1.8 8v wywalić katalizator i w jego miejsce rurę, o przeglądy się nie boję ze względu na znajomego który za flachę przymknie oko. Ten zabieg może oczywiście minimalnie ożywić autko?

Link to comment
Share on other sites

Polecam również ten temat:

http://forum.vectraklub.pl/index.php?showt...=60517&st=0

Kolega w Vento wyrzucił kata i dał strumienice auto jak wkręca na obroty to słychać taki metaliczny dzwięk mnie irytuje ten odgłos. Kilka Vectr też tak metalicznie brzęczy w klubie ale co kto lubi.

Jedeni podkręca silnik montując stożek i strumienice ;-) drudzy zmieniają zmienia wałki i robi profesjonalny dolot.

Link to comment
Share on other sites

Witam! Zamierzam z mojej Vectry A 1.8 8v wywalić katalizator i w jego miejsce rurę, o przeglądy się nie boję ze względu na znajomego który za flachę przymknie oko. Ten zabieg może oczywiście minimalnie ożywić autko?

Ten zabieg ani troche nie ozywi auta zapewniam,a metaliczny piekny dzwiek bedziesz mial.

Link to comment
Share on other sites

Guest edariusz89

Poczytałem, przemyślałem i podaruję sobie. Z takiego 1.8 bez kosztownych przeróbek i tak rakiety nie będzie, pozostaje wymieniać na czas elementy eksploatacyjne i cieszyć się bezawaryjnością (3 lata bez jakiej kolwiek awarii). Jutro dojdzie przewód gumowy łączący filtr powietrza z silnikiem, jest już do wymiany i silnik dostaje trochę lewego powietrza. Może to powodować delikatny spadek mocy i wzrost spalania?? Ostatnio coś trochę muli i więcej pali. Świece, filtry, kable zapłonowe są ok. Dodaje że silnik zagazowany.

Link to comment
Share on other sites

ja u siebie jezdze bez kata, przeglad przeszedlem bez zadnego problemu wszystko w normie, w dieslu mozna wywalic i nie szkodzi to ani srodowisku ani nie jest wcale glosniej

za to benzyna moze miec problem z przegladem a juz napewno kierowca bedzie mial problem z metalicznym dzwiekiem :)

Link to comment
Share on other sites

Czemu wszyscy piszecie że wycięcie katalizatora nic nie daje! Mam pytanie czy ktoś kiedyś w życiu widział budowę katalizatora? On jest zwykłym filtrem spalin i niczym więcej i jak każdy filtr zmniejsza przepływ powietrza. Jeżeli ktoś ma bzika na punkcie środowiska to wypisuje brednie że samochód traci moc. Dla nich mam propozycję zmiany forum na GREENPEACE. Ja osobiście wycinałem katalizator i jeździłem tydzień bez niego, samochód mój wtedy miał przebieg 80 000 km przyspieszał rewelacyjnie, niestety mam w garażu zamontowany czujnik i po każdym odpaleniu silnika była automatycznie wzywana straż pożarna.

Teraz mam zamontowany katalizator sportowy ale to już nie jest to samo ale i tak o niebo lepiej niż oryginał!

Co do dźwięku w większości przypadków popełniany jest podstawowy błąd wywalenie z puszki kata płytek ceramicznych a pozostawienie żelaznych ramion które je trzymały i teraz większość partaczy wsadza tam rurkę no i efekt będzie jaki?

Oczywiście nie można wycięciem uzyskać dźwięku basowego tylko głośniejszą pracę silnika i tyle!

Link to comment
Share on other sites

to kolege chyba trzeba uswiadomic ze wydech jest zbudowany nie z rurek na przypal tylko z obliczen i jego optymalny przeplyw jest liczony z uwzglednieniem katalizatora :) pozatym najpierw trzeba by sie zajac dolotem a pozniej wydechem...

a nie profesjonalne zwiekszanie przelotu wydechu moze nie tyle pomoc co pogorszyc :)

Link to comment
Share on other sites

ja mam u siebie wywalonego kata

wstawiona rura made by courtenaysport

do tego przelot remusa bez tlumika srodkowego

(do uzytku wyscigowego-nie jest dopuszczony do ruchu ulicznego) i tlumik koncowy magnexa

wyspiarze wiedza co to,kto to i czym to sie je

a Ci co byli na wiosennym zlocie slyszeli jak to chodzi i widzieli jak jezdzi ;)

wiec wywalenie kata ma rece i nogi ale trzeba to robic z glowa ;)

Edited by gawlak
Link to comment
Share on other sites

to kolege chyba trzeba uswiadomic ze wydech jest zbudowany nie z rurek na przypal tylko z obliczen i jego optymalny przeplyw jest liczony z uwzglednieniem katalizatora :) pozatym najpierw trzeba by sie zajac dolotem a pozniej wydechem...

a nie profesjonalne zwiekszanie przelotu wydechu moze nie tyle pomoc co pogorszyc :)

Oczywiście jeżeli ktoś zastosuje rurkę od WC to i będzie miał swój samochód pracujący jak WC ;-P ze średnicą się zgadzam wszędzie ma być 52 mm jeżeli montujesz turbo to większa jeżeli nie to będzie WC

Dobra każdy tam ma swoją opinię i swoje zboczeństwo na ten temat.

Link to comment
Share on other sites

Guest edariusz89

Dobra. A wywalenie kata i wstawienie przelotu 52mm z końcowym tłumikiem np. Remusa coś poprawi? Jeżeli potrzebne by były zmiany w dolocie to jakie? I dużo głośniej będzie chodził? Bo osobiście nie chcę być najpierw słyszany a potem widziany.

Edited by edariusz89
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP