Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
maniecki23ix

Tarcza zamiast bębnów

Polecane posty

Czy warto zakładać do Viki A 1.6i na tył hamulce tarczowe zamiast bębnów i czy trudno?? Jak by szło to czy sie opłaca??? co musze wymienić?? Liczę na szczere odpowiedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Sticker

Trzeba zmienić całą belkę.

Dobre szczęki i bębny dobrze się sprawują.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość jaczylibodzio

Szkoda sie bawic bo troszke z tym pracy jest. Zadbane i pilnowane bebbny (jak kolega wyzej pisal) spokojnie wystarcza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Opal86

Nie widzę sensu w założeniu tarcz na tył tym bardziej,że masz 1.6 czyli nie zamocny silniczek. Tak jak poprzednicy, bębny spokojnie wystarczą

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie widze za bardzo zwiazku z pojemnoscia silnika- a masa samochodu, ktory trzeba zatrzymac...

1.6 nie oznacza, ze jezdzimy max 40 km/h i bebny calkowicie wystarczaja- sam mam taki silniczek i nieszczesne bebny, ktore przy najblizszej okazji zmieniam na tarcze- dla mnie bezpieczenstwo i dobre hamulce to podstawa.

Jesli jest sie emerytem z zarznietym silnikiem- bebny wystarcza

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> ....

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Opal86

Bardziej chodziło mi o prędkości rozwijane niż o mase auto. Co innego 2.5 a co innego 1.6. Nie widzie sensu zmiany dobrych bębnów które seryjnie wystarczały na tarcze. Co innego gdybym robił swapa to wtedy ok, mocniejsze hamulce to podstawa z tym się zgodze. Dobre, sprawne bębny w zupełności wystarczą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sorki za OT- 1.6 jak i 2.5 bez trudu rozwijaja 160 km/h (roznia sie tylko czasem osiagniecia tej predkosci i pokonana droga)-rozni je takze dlugosc drogi hamowania -na bebnach jest zdecydowanie sporo dluzsza-kazdy metr w sytuacji awaryjnej jest na wage zlota....

Biadolenie, ze do 1.6 (czy nizszej pojemnosci) zmienianie na lepsze hamulce (tarczowe) jest nieuzasadnione.

W czasach, kiedy nasze auta zchodzily z tasmy-to w zupelnosci wystarczalo-dzis, przy sporo wiekszym natezeniu ruchu, wydajniejsze hamulce sa koniecznoscia.

W najblizszym czasie zabieram sie od strony praktycznej za ten temat, wiec jesli ktos bedzie chcial skorzystac.....

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To ja bym sie pisał na małą foto relacje z wymiany tych nieszczęsnych bębnów na tarcze. I ile Cie to wyniesie też by mnie to interesowało. Pozdrówka dla wszystkich

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość jaczylibodzio

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

A gdzie rozwaga na drodze?

Jesli rozmawiamy o przodzie to sie zgadzam w 100% z Toba. Jesli jednak o samym tyle to nie ma sensu pakowac pieniadze w cos co nie bedzie sie sprawdzalo, ze wzgledu na charakter auta. 1.6 to nie rajdowka. Nie mowiac o tym ze rozklad sil hamowania jest przeniesiony w znacznym stopniu na przod.

Idac Twoim tokiem rozumowania wiele osob powinno zakladac do malucha czy starego VW polo (sic!) duze tarcze i porzadne zaciski, ze wzgledu na skrocenie drogi hamowania. Nie ma to najmniejszego sensu w aucie ktore nie jest zwawe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Opal86

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Jestem tego samego zdania

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Sticker

W znacznym stopniu też ma znaczenie szerokość opon.

Przy 2.0 spokojnie pojadą 195 a przy 1.6 na 195 będzie muł.

Im szersza opona tym lepsza przyczepność przy hamowaniu i wtedy przydają się lepsze hamulce.

Przy 1.6 standard to 175/70/14.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Polemizowalbym w tej kwesti- mialem okazje pojezdzic z tarczami z tylu i dla mnie jest to zdecydowanie lepsza opcja.

Co do rajdowki- 2.0 tez nia nie jest a ma juz tarczobebny -czyzby zbytek luksusu ?

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

By nie przedluzac topicu- kolega prosil o sens zmiany- i chyba z naszych postow juz go sobie wyczytal- zarowno te za , jak i przeciw-ostateczna decyzja nalezy do niego.

Pozdrawiam.

p.s. troszeczke wiecej luzu

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość jaczylibodzio

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Ja spiety nie jestem

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> Pozatym poprostu wymieniamy poglady

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> No a po to jest forum

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Wcale nie trzeba zmieniać belki miałem kiedys 1.8 i na przeglądzie wyszło że mam krzywą belke,kupiłem drugą właśnie z tarczobębnami i wszystko pasowało bo chamulce przełożone zostały z uszkodzonej belki,a co do hamowania to tarcze a bębny to spora różnica bo teraz mam 2 litry i porównanie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zdecydowanie lepsZa opcja jest wymiana przednich zacisków i tarcz na takie od 2,0 czyli 256mm wentylowane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

I tu mam kolejne pytanie czy tarcze i zaciski od 2.0 będa pasować do 1.6 bo pierwsze co bym chciał zrobic to własnie sprzodu dac wieksze tarcze tylko czy mi wejdzie to w felge bo ja mam felge 14 cali a oponka na niej to 185/60R14 i ET mam bodajże 45 lub 49.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja mam na zime 14cali fele i sie mieszcza. Zacisk jest bliziutko felgi ale jest ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość jaczylibodzio

Oczuwiscie ze sie zmiesci, seryjnie C20NE jest na tarczach i 14tkach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mam na myśli czy mocowanie zacisku będzie pasować i ta osłona tarczy z tej blachy?? Prosze o jakieś info. Pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Opal86

Będzie pasować

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×