Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Guest mawos

Wężyki podciśnienia.

Recommended Posts

Guest mawos

Wężyki podciśnienia.

Please login or register to see this link.


Ze względu na pytania odnośnie podłączenia wężyków podciśńienia w VC 2.2 DTR przerobiłem temat do porady.

Na foto zaznaczone są miejsca, które były potrzebne do sprawdzenia podłączenia wężyków w celu prawidłowej pracy silnika.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.


  • Dodający

    Please login or register to see this link.

  • Dodano
    2012.11.02
  • Kategoria

    Please login or register to see this link.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeśli chcesz dokładne foty to zaznacz na fotce które okolice cię interesują

Please login or register to see this attachment.

Edited by zubek73

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest mawos

Na zielono zaznaczyłem.

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze względu na pytania odnośnie podłączenia wężyków podciśnienie w VC 2.2 DTR przerobiłem

temat do porady.

Na foto zaznaczone są miejsca które były potrzebne do sprawdzenia podłączenia wężyków w celu

prawidłowej pracy silnika

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Edited by JarekS

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest mawos

Dzięki wielkie! U mnie było źle podłączone ( galimatias ). Teraz już poprawiłem i silnik jak pięknie gaśnie, bez wstrząsów.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest mawos

Ten zaznaczony na zdjęciu siłownik teraz już jest podłączony dobrze ale nie ma w nim żadnej reakcji, ani na wolnych obrotach ani podczas dodawania gazu. Wiem, że to jest siłownik przesłon przełączających, ale brak reakcji mnie dziwi.

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wszystko jest OK tak ma być , u mnie też niedawno zauważyłem ten sam problem zero reakcji na dodawanie gazu przepustnica nie reagowała więc zacząłem kombinować i wszystko okazało się ok ,więc odłączyłem wężyk podciśnienia i pojechałem w drogę reakcja na dodawanie gazu bardzo słaba po prostu muł ,jak się okazało ta przepustnica chodzi tylko pod obciążeniem albo komputer załącza ja tylko gdy się samochód toczy znaczy jedzie fakt faktem gdy podłączyłem ją z powrotem wszystko było OK

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest mawos

Dzięki za odpowiedź. Tak też myślałem, że może mieć to związek z obciążeniem silnika.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest chris295

Please login or register to see this quote.

srodkowe zdjecie pierwszy cienki wezyk od prawej patrzac na zdjecie odpialem go i ta usterka znika ale po przejechaniu pewnej odleglosci viki wkreca sie tylko na 3000 obr tak jakby wcale sie turbo nie zalaczalo i zapala sie autko z kluczem po jakims czasie znika a jak zgasze auto i odpale wraca do normy i po jakims czasie znow to samo...Jak zaloze wezyk to samo tylko silnik zaczyna tak pracowac jakby palil na dwa cylindry az zawory slychac!!!!Gdzie jest ten caly egr w 2,2 dti 2004 jakas fotka moze ?w szukaczce nie moge znalezc pomocy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

+ inne

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest vectra siwy

Panowie pomużcie posiadam Viki 2,2DTI z roku 2002 i ma źle podłonczone wężyki podciśnienia mianowicie nie jest podłonczony jeden z elektro-zaworów umieszczony na obudowie plastikowej Akumulatora są oczywiście dwa jeden na górze a drugi zaraz podnim a moj ten na dole nie jest podłonczony żadnym wężykiem czy ktoś może mi zrobić fotki swoich wszystkich podciśnień i wysłać na maila siwy.vip@interia.pl posiadam książkę Heynesa Sam Naprawiam a w niej nic mienia na temat podłonczenia wężyków podciśnienia żadnego schematu aż dziwne a jest to bardzo wążne moim zdaniem z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam miłośników Viki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam u mnie to samo, tylko tak auto jest u mechanika bo przekładany był silnik. Viki nie wkreca sie na obroty max to okolo 2800 i to od chwili odpalenia, nie zeby w czasie jazdy tryb awaryjny wskoczył. Podjechalem pod kompa i pokazalo 3 błedy P0243 P0700 i trzeci to nie wiem ale cos "brak 12v po zapłonie". Z tego co patrzylem na elektrozawory jeden ten co jest przy pasie przednim od strony aku został zaślepiony "sróbka". Prosze o dokładniejsze zdjecie tego elektrozaworu i podpietych do niego wezykow (zdjecie od strony silnika na elektrozawor w kierunku frontu auta). Druga rzecz to wezyk od pompy vacum, jezeli on bd dziurawy tzn jest, co moze sie dziac.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ten pierwszy od aku steruje przepustnicą do gaszenia żeby nie telepało, zaślepia sie go w kombi i signum, jest to doraźna eliminacja skutków zepsutego elobau. jak masz nieszczelne podciśnienia to nie dziw się że muł, łopatki od turbo sterowane są podciśnieniem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak wiem ze mam nieszczelnosc, ale to na wezyku biegnacym od pompy vacum do bodajze serwa. Nie jestem poprostu pewien dobrego umiejscowienia wezykow podcisnienia dlatego prosze o foto by sie upewnic. Objaw jest taki ze turbo wogóle sie nie zalacza nie widac zeby ruszala sie tzw gruszka turbiny. Tak samo jak przejechalem 1.5 km zeby pod kompa podpiac turbo zagrzalo sie tak ze jak kolega dotkna to sobie sparzył dłoń. (jak sie mogła tak zagrzac jak nie pracowała?)

Share this post


Link to post
Share on other sites

turbina się kręci cały czas także miała prawo się rozgrzać, tylko bez podłączonego podciśnienia nie osiąga odpowiednich obrotów i niedoładowuje

patrząc na zdjęcia powyżej, pierwszy elektrozawór jest od turbo, te dwa obok siebie to klapa gasząca ( przepustnica

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> jak zwał tak zwał ) i klapy wirowe

jest jeszcze takie jedno małe g**no przy akumulatorze podciśnienia, ale na razie go zostawmy

dojście do wszystkich zaworów jest jedno: z vacuum pompy przez trójniki do elektrozaworów, każdy zawór jest opisany ( vac in, vac out) i tak trzeba podłączyć podciśnienia, możesz podłączać po jednym przewodzie aż dojdziesz do celu, proste tylko trzeba troszkę pomyśleć, w każdym razie po odpaleniu silnika cięgno sterujące turbiną powinno przestawić się w pozycję przeciwną od spoczynkowej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli jezeli wezyk prowadzacy od pompy vacum bd mial dziure to bd sie takie cuda dziac ?

U mnie nadpalony jest tutaj

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No tak. To przecież jeden układ. Wyobraź sobie wąż ogrodowy - zatkany na jednym końcu a drugim końcem Ty ustami zasysasz powietrze z tego węża (jesteś więc pompą VAC, wytwarzasz podciśnienie takie na ile zdolne są Twoje płuca i usta).

A teraz przetnij wąż w dwóch miejscach i wepnij w tych miejscach na trójnikach kolejne dwa węże zatkane na końcach - masz trzy węże połączone ze sobą i tylko w jednym miejscu możesz zasysać - robisz to tak mocno jak mocne są Twoje płuca. A teraz zrób dziurkę gdziekolwiek w Twoim układzie. I co? Zasysając teraz powietrze z węży nie jesteś w stanie wytworzyć dużego podciśnienia bo cały czas jest zasysane powietrze z zewnątrz, przez dziurkę... Jeśli podciśnienie jest za małe - elementy wykonawcze czyli np. cięgno od turbiny nie zostaje zaciągnięte bo podciśnienie jest niewystarczające. Ogrodnik zrozumiał? :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie trzeba było az tak łopatologicznie ;P, no ok ale zrozumiale. Uszczelnie ten waz i zdam relacje i pewnie ten bład P0243 to wina nieszczelnosci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uszczelnie = wymienię

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam wszystkich ! Pochwalę się wam swoją wczorajszą przygodą i proszę o opinie .

Ostatnio wymieniałem uszczelke pod pokrywą zaworów i mechanik dostrzegł że odłączony jest przewód podciśnienia tak jak na fotkach wyżej ten biały cienki, ja osobiście nic w nim nie grzebałem , musiałem kupić w takim stanie i teraz tak po podłączeniu tego przewodu jak wchodziłem na wysokie obroty rządu 3000-4000 obr. zapalała się kontrolka auta z kluczem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> a jak samochód gasiłem to kontrolka znikała i znowu jak go wkręcałem na obroty to znowu moc spadała musiałem redukować i maksymalnie wchodził mi na 2500 obr. dziwne też tak pomyślałem, więc pojechałem do tego mechaniora dzisiaj żeby mi ten przewód wypiął z powrotem bo coś się dzieje nie tak

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> wypiął ten biały przewód zrobiliśmy próbę wkręciłem go na 3500obr. i kontrolka sie już nie pojawiła

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">. Jeżeli jest ktoś miał mcoś podobnego albo wie o co może w tym wszystkim chodzić proszę o komentarze . Boję sie że jest to tzw. "cisza przed burzą" i zaczyna się coś konkretniejszego dziać

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> z góry dzięki pozdrawiam .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A powiedz mi czy mogę wymienic na waz od anglika, chodzi mi o jego długosc czy jak bd dluzszy to czy to nie bd przeszkadzac.

Edit.

Wąż zmieniony, wszystko szczelne chodzi o podcisnienie. Pompa vacum działa poprawnie, węże prawidłowo podpiete. I dalej d*pa. 2500 obrotow i tyle, turbina sie nie zalacza wogóle nie ma cisnienia w wezyku od elektrozaworu do gruszki turba. Z tego co mechanik mi powiedzial to nie wychodzi prad z tej kostki do elektrozaworu (zdjecie nizej)(obwód jest bo bylo sprawdzone). Błąd ten sam co był kilka postów wyzej. Pomozcie bo mechanik juz sam nie wie co moze byc, nie spotkal sie z takim przypadkiem jak i ja na forum.

Please login or register to see this link.

Edited by mazurek89

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

jeśli kombi to może być przewód od elobaua, a jeśli hatchback, sedan to od klap wirowych, trzeba wymienić gruszkę

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Elekrtozawor, byl zmieniany na sprawny i dalej nic. Z tego co mechanik mowil ze sprawdzal na krótko i tez nic (nie wiem co na krotko dokladnie sprawdzal). Skad jest ten kabel gdzie sie zaczyna, czy on steruje elektrozaworem. (zdj w #21) Teraz mowi ze jeszcze turbina zostala mu zeby przelozyc i mojego anglika (ale mowi ze moja lepsza z eu wersji bo ma mniej luzu) ale co ona ma wspólnego skoro nie ma podcisnienia sterujacego i ma co ja otworzyc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...