Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Gość masin

Wycieki płynu chłodniczego

Polecane posty

Gość masin

Witam.

Mam problem z układem chłodzenia. Wracałem autem i stojąc w korku płyn się zagrzał no i standardowo włączył się wentylator. Jednocześnie słyszałem piszczenie paska klinowego. Okazało się że gdy silnik jest zimny lub jade nie stojąc w korkach jest w miare oki ale gdy jest gorący wywala płyn. Zauważyłem też że w poblizu paska jest mokro (nie wiem czy to jest pompa wodna czy co ale wygląda jak jakis zawór czy wkręcona śruba imbusowa). Teraz przed każdym wyjazdem na miasto muszę dolewać płynu. Proszę o wskazówki bo nie chciałbym przegrzac silnika. Postaram się zrobić zdjęcia i dokładnie okeślic gdzie na moje skromne oko wywala płyn.

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jeżeli cieknie z pod obudowy rozrządu no to pewnie pompa wody, tak jak u mnie dzisiaj... :/ już viki u mechanika stoi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gdzie wypływa ten płyn? Jeżeli z pod korka zbiorniczka wyrównawczego, to sam korek jest winowajcą( koszt około 10 - 20 zł). Jeżeli przy silniku, to podaj więcej szczegółów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość masin

Tak jak mmaciekk napisał- spod obudowy rozrzadu. Wiesz juz ile bedzie kosztowac naprawa??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Laser

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

O koszta sie nie pytal bo macie dwa rozne silniki i mozliwe ze dwa rozne problemy. Tobie bym radzil sprawdzic rowniez termostat poniewaz u Ciebie znajduje sie on niefortunnie pod obudowa rozrzadu ( ktory niestety trzeba sciagac zeby zobaczyc czy jest z nim ok ) tak czy siak jesli zdecydujesz sie na rozbiorke tego to przy okazj napewno warto wymienic termostat a jesli rozrzad dostal płynu to rowniez i pasek - tak czy siak wychodzi komplet. Bez rozbiorki mozemy tylko zgadywac ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no i u mnie pękła obudowa termostatu... na szrocie 40zł... ale pompę wody też wymieniłem. i jak Ci zalało pasek to też go zmień. a ponadto wymiana pompy i paska z robotą 230zł

Edytowano przez mmaciekk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość masin

A wymiana paska to konieczność? Dopiero co go wymienialem. Wystarczy wymienic pasek czy rolka znowu musi byc nowa? Jade jutro szukac warsztatu wiec pewnie się dowiem co ją boli.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jak płyn na pasek wyciekł to on sie zrobi jak szmata więc sam sobie odpowiedz

Edytowano przez mmaciekk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość masin

No i wszystko jasne - pęknięty był wąż no i gdy zrobiło się ciepło wystepowały małe wycieki. Jednak nawet mechanik miał problem z dotarciem do przyczyny awarii. Koszt naprawy to 50 zl + koszt noweg węża. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Szperałem za pomocą szukajki i googlowalem, jednakże brakuje rozwiązania. U teścia w samochodzie dalej ubywa płynu chłodniczego. Na jakieś 1000 km wlaliśmy 5L. Dodam, że auto z powodu ubytków miało wymienianą uszczelkę pod głowicą i powiedziano nam, że po wymianie płyn może się rozejść po silniku tak ze 2 L.

Ale bez przesady 5L to za dużo. Auto było już w 2 rożnych warsztatach Opla i mechanicy rozkładają ręce.

Wymieniliśmy przed uszczelką, chłodniczkę gdyż czuliśmy wilgoć na dywanikach. Sprawdzali czy gdzieś nie cieknie, w końcu wymieniliśmy uszczelkę, ponieważ auto zaczęło dymić na biało. To jednak nie rozwiązało problemu. Jedynie viki lepiej jeździ bo się okazało, że zamiast uszczelki był...silikon i sprężanie było słabe, a tym samym dynamika.

Nie mamy już pomysłów co jeszcze podpowiedzieć mechanikom bo sami nie wiedzą co robić. Wspominałem im, że być może przewody się na ciepło rozszerzają i cieknie, ale nic widzieli. Sucho... Może w trakcie jazdy, a nie na postoju płyn wywala? Jak to sprawdzić? Wątpię by przez korek bo po "naprawie" uszczelki jeszcze więcej płynu znika i w zbiorniczku wyrównawczym szybko robi się susza:/ Teść dziś wjechał na kanał i też nie widział by było mokro.

Co się może dziać?? Może istnieje jakiś płyn który nada koloru i wtedy by było łatwiej zauważyć coś (wiem, że hydraulicy używają takich bajerów). Może to chłodnica?? Naprawdę nie wiem.

Proszę o pomoc i dziękuję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość mirekku35

Jeżeli zalany masz płyn sprawdź co wylatuje z wydechu ,ta woda czy nie jest słodka ,następnie należy wytworzyć ciśnienie(jakąś pompką przez zbiornik wyrównawczy) w układzie chłodzenia i patrzeć gdzie wylatuje płyn.Jak po tym nie zlokalizują wycieku --to muszą być czary i trzeba dać na mszę .Powodzenia

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Teraz samochód nie dymi na biało po wymianie uszczelki, a jedyna para jaka pojdzie to po postoju z nagromadzonej wody w układzie wydechowym. Później zwykłe spaliny. Sugerowałem mechanikom wytworzenie ciśnienia na zminym silkniku, ale powiedzieli, że nie mają takiej maszyny. Sprobujemy wymienić korek na zbiorniczku i zobaczymy czy to coś pomoże. Jak nie to może trzeba wymienić węże. Znajomy zasugerował mi jakieś tuleje/zaworki w głowicy, ale nie wiem o co dokladnie chodziło bo powiedział to w pośpiechu. Z drugiej strony skoro była wymieniana uszczelka to chyba mechanicy widzieliby, że coś jest nie tak w środku.

Ma ktoś jeszcze jakieś sugestie? Musi się obejść bez mszy i zaklęć

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">)))) Dzięki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość nihilus

Mi również wycieka płyn chłodzący, jak miałem auto na "kanale", to zauważyłem, że mi coś cieknie pod autem na środku z takiej rurki (tak mi się wydaje, że z niej, ciężko coś dostrzec, może to cieknie gdzieś z nad niej), właściwie to kapie po kropelce (jak z nie do końca zakręconego kranu), jest to płyn chłodzący, minęło jakieś 2-3 tygodnie, to zauważyłem, że mi ubyło niecałe pół zbiornika płynu, żadnych objaw póki co nie widać... i tu pytanie - czy stosować jakieś uszczelniacze do chłodnic (które ponoć mogą zapchać chłodnicę i tylko wpakuje się w wielkie koszta), czy może z tym udać się na warsztat? Dziękuje za odpowiedzi. Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Możesz dolać do chłodziwa

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

. Pod lampą UV będziesz widział wyciek w postaci zielonej plamy. Stosują to klimatyzatorzy, i coraz częściej inni mechanicy dolewając do chłodziwa i do oleju by zlokalizować wycieki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kolego pasek napinacz pompa i termostat to koszt ok 150pln do tego troche pojecia o mechanice i kilka dobrych kluczy i sam dasz sobie rade a termostat warto wymienic jak pisali koledzy. (Pasek Gates napinacz SKF zrobiłem 25tys i ok)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×