Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Wycieki płynu chłodniczego


Guest masin
 Share

Recommended Posts

Witam.

Mam problem z układem chłodzenia. Wracałem autem i stojąc w korku płyn się zagrzał no i standardowo włączył się wentylator. Jednocześnie słyszałem piszczenie paska klinowego. Okazało się że gdy silnik jest zimny lub jade nie stojąc w korkach jest w miare oki ale gdy jest gorący wywala płyn. Zauważyłem też że w poblizu paska jest mokro (nie wiem czy to jest pompa wodna czy co ale wygląda jak jakis zawór czy wkręcona śruba imbusowa). Teraz przed każdym wyjazdem na miasto muszę dolewać płynu. Proszę o wskazówki bo nie chciałbym przegrzac silnika. Postaram się zrobić zdjęcia i dokładnie okeślic gdzie na moje skromne oko wywala płyn.

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Gdzie wypływa ten płyn? Jeżeli z pod korka zbiorniczka wyrównawczego, to sam korek jest winowajcą( koszt około 10 - 20 zł). Jeżeli przy silniku, to podaj więcej szczegółów.

Link to comment
Share on other sites

Tak jak mmaciekk napisał- spod obudowy rozrzadu. Wiesz juz ile bedzie kosztowac naprawa??

O koszta sie nie pytal bo macie dwa rozne silniki i mozliwe ze dwa rozne problemy. Tobie bym radzil sprawdzic rowniez termostat poniewaz u Ciebie znajduje sie on niefortunnie pod obudowa rozrzadu ( ktory niestety trzeba sciagac zeby zobaczyc czy jest z nim ok ) tak czy siak jesli zdecydujesz sie na rozbiorke tego to przy okazj napewno warto wymienic termostat a jesli rozrzad dostal płynu to rowniez i pasek - tak czy siak wychodzi komplet. Bez rozbiorki mozemy tylko zgadywac ...

Link to comment
Share on other sites

no i u mnie pękła obudowa termostatu... na szrocie 40zł... ale pompę wody też wymieniłem. i jak Ci zalało pasek to też go zmień. a ponadto wymiana pompy i paska z robotą 230zł

Edited by mmaciekk
Link to comment
Share on other sites

A wymiana paska to konieczność? Dopiero co go wymienialem. Wystarczy wymienic pasek czy rolka znowu musi byc nowa? Jade jutro szukac warsztatu wiec pewnie się dowiem co ją boli.

Link to comment
Share on other sites

No i wszystko jasne - pęknięty był wąż no i gdy zrobiło się ciepło wystepowały małe wycieki. Jednak nawet mechanik miał problem z dotarciem do przyczyny awarii. Koszt naprawy to 50 zl + koszt noweg węża. Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Witam,

Szperałem za pomocą szukajki i googlowalem, jednakże brakuje rozwiązania. U teścia w samochodzie dalej ubywa płynu chłodniczego. Na jakieś 1000 km wlaliśmy 5L. Dodam, że auto z powodu ubytków miało wymienianą uszczelkę pod głowicą i powiedziano nam, że po wymianie płyn może się rozejść po silniku tak ze 2 L.

Ale bez przesady 5L to za dużo. Auto było już w 2 rożnych warsztatach Opla i mechanicy rozkładają ręce.

Wymieniliśmy przed uszczelką, chłodniczkę gdyż czuliśmy wilgoć na dywanikach. Sprawdzali czy gdzieś nie cieknie, w końcu wymieniliśmy uszczelkę, ponieważ auto zaczęło dymić na biało. To jednak nie rozwiązało problemu. Jedynie viki lepiej jeździ bo się okazało, że zamiast uszczelki był...silikon i sprężanie było słabe, a tym samym dynamika.

Nie mamy już pomysłów co jeszcze podpowiedzieć mechanikom bo sami nie wiedzą co robić. Wspominałem im, że być może przewody się na ciepło rozszerzają i cieknie, ale nic widzieli. Sucho... Może w trakcie jazdy, a nie na postoju płyn wywala? Jak to sprawdzić? Wątpię by przez korek bo po "naprawie" uszczelki jeszcze więcej płynu znika i w zbiorniczku wyrównawczym szybko robi się susza:/ Teść dziś wjechał na kanał i też nie widział by było mokro.

Co się może dziać?? Może istnieje jakiś płyn który nada koloru i wtedy by było łatwiej zauważyć coś (wiem, że hydraulicy używają takich bajerów). Może to chłodnica?? Naprawdę nie wiem.

Proszę o pomoc i dziękuję.

Link to comment
Share on other sites

Guest mirekku35

Jeżeli zalany masz płyn sprawdź co wylatuje z wydechu ,ta woda czy nie jest słodka ,następnie należy wytworzyć ciśnienie(jakąś pompką przez zbiornik wyrównawczy) w układzie chłodzenia i patrzeć gdzie wylatuje płyn.Jak po tym nie zlokalizują wycieku --to muszą być czary i trzeba dać na mszę .Powodzenia :)

Link to comment
Share on other sites

Witam,

Teraz samochód nie dymi na biało po wymianie uszczelki, a jedyna para jaka pojdzie to po postoju z nagromadzonej wody w układzie wydechowym. Później zwykłe spaliny. Sugerowałem mechanikom wytworzenie ciśnienia na zminym silkniku, ale powiedzieli, że nie mają takiej maszyny. Sprobujemy wymienić korek na zbiorniczku i zobaczymy czy to coś pomoże. Jak nie to może trzeba wymienić węże. Znajomy zasugerował mi jakieś tuleje/zaworki w głowicy, ale nie wiem o co dokladnie chodziło bo powiedział to w pośpiechu. Z drugiej strony skoro była wymieniana uszczelka to chyba mechanicy widzieliby, że coś jest nie tak w środku.

Ma ktoś jeszcze jakieś sugestie? Musi się obejść bez mszy i zaklęć;))))) Dzięki.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
Guest nihilus

Mi również wycieka płyn chłodzący, jak miałem auto na "kanale", to zauważyłem, że mi coś cieknie pod autem na środku z takiej rurki (tak mi się wydaje, że z niej, ciężko coś dostrzec, może to cieknie gdzieś z nad niej), właściwie to kapie po kropelce (jak z nie do końca zakręconego kranu), jest to płyn chłodzący, minęło jakieś 2-3 tygodnie, to zauważyłem, że mi ubyło niecałe pół zbiornika płynu, żadnych objaw póki co nie widać... i tu pytanie - czy stosować jakieś uszczelniacze do chłodnic (które ponoć mogą zapchać chłodnicę i tylko wpakuje się w wielkie koszta), czy może z tym udać się na warsztat? Dziękuje za odpowiedzi. Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Możesz dolać do chłodziwa http://www.cooling.pl/cooltek-barwnik-uv-z...odukt,1462.html . Pod lampą UV będziesz widział wyciek w postaci zielonej plamy. Stosują to klimatyzatorzy, i coraz częściej inni mechanicy dolewając do chłodziwa i do oleju by zlokalizować wycieki.

Link to comment
Share on other sites

kolego pasek napinacz pompa i termostat to koszt ok 150pln do tego troche pojecia o mechanice i kilka dobrych kluczy i sam dasz sobie rade a termostat warto wymienic jak pisali koledzy. (Pasek Gates napinacz SKF zrobiłem 25tys i ok)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP