Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

roni

czujnik kąta skrętu kierownicy

Polecane posty

Witam wszystkich , ostatnio mam problem z kierunkami (nie odbijają) i inne , sprawdziliśmy na kompie że jest problem z komunikacją z czujnikiem kąta skrętu kiery . Podejrzenie jest zepsuty czujnik , zabrudzony czujnik , brak styku na jakiejś kostce....

Dlatego mam prośbę o pomoc , jak się dostać do tego czujnika ( rozebrać obudowy) jak wygląda ten czujnik , co czyścić ,i na co zwrócić szczególną uwagę, mile widziane podpowiedzi tych którzy przeszli ten sam problem.

Sorki za tyle pytań ale kto pyta nie błądzi.....

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

CIM to boli Twoje auto

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

CIM ? a miałem nadzieje że to wina czujnika skrętu...

wypaliły mi takie błędy :

ABS i TC U2 143-71 złe dane czujnika kąta......

CIM 421-39-00 brak komunikacji z cim

421-39-71 ?

immobilaizer B - 1020 - 0F czujnik kąta skr......

42-160 - 00 ......?

Nie jestem fachowcem ale wszystkie błędy wskazują na kłopoty z czujnikiem skrętu........ ale tak mi się tylko wydaje .

Proszę o wasze opinie i porady , oraz pomoc z pierwszego mojego postu tego tematu.

P.S. jak ktoś ma wykaz kodów błędów do VC to byłbym wdzięczny

Edytowano przez roni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

chyba nic wiecej nie trzeba tlumaczyc

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście , taki błąd również jest ale i pozostałe są ale zastanawiam się nad tym że są i inne błędy które wskazują że to z czujnika nie ma komunikacji z innymi systemami a nie brak komunikacji z CIM-em ? czyż nie ? może to że niema komunikacji min. z cim-em to wina źle działającego czujnika skrętu a nie samego cim-a ?

Czy da się sprawdzić i wykluczyć awarie czujnika ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

pozostale błedy są dlatego bo brak komunikacji z CIM jestem na 99% pewny, gdzie robiles techa w Oplu?

Edytowano przez Robertasek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

pozostałe błędy to brak lub zły sygnał ale nie z cim-a tylko z czujnika skrętu....

ponawiam pytanie , czy i jak można wykluczyć złe działanie czujnika skrętu ?

jeszcze pytanie , czy sygnały do ABS-u TC idą z czujnika skr.... czy z Cim-a ?

jak rozebrać i dostać się do tego czujnika może coś nie łączy czy jak..

Edytowano przez roni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odczytywaliśmy z Ronim błędy i generalnie jest ich stadko, wskazują albo na nieżywego CIMa w całości albo właśnie na czujnik skrętu który może dawać dziwne odczyty albo po prostu być nieżywy.

Wydawało mi się że gdzieś kiedyś u nas coś czytałem o tym że ktoś to miał już i albo wymieniał albo czyścił ten czujnik, stąd pytanie czy ktoś wie gdzie go znaleźć / jak się do niego dostać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a na jakim urzadzeniu odczytywaliscie te bledy? tak btw problem jaki ma roni wynika z CIM'a (kierunkowskazy)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pełnym OpComem, wydaje mi się że nie odbijanie kierunków to też może być właśnie ten czujnik - to on określa w jakim położeniu jest kierownica, jak tego nie wiadomo to nie wiadomo jak się zmieniło jej położenie a więc kiedy wyłączyć - tak myślę

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

a mi się cuś kojarzy kalibracja tego czujnika (techem)

czujnik zdaje się jest właśnie w CIMie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Edytowano przez zubek73

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kalibracje ja mialem robiona KTX Bosch tak sie chyba to nazywalo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

chyba KTS

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

oo właśnie. i ten czujnik traci ustawienia jak rozepniemy kostke jakas w prawym nadkolu coś mi tam tłumaczył ten co to robił

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

czyli , bo już się zakręciłem ..... próbować kalibrować czy jak , gdzie to robiłeś .... za ile i czy pomogło ....co radzicie robić >

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Maxx0105

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

szkoda kasy ...sprawa jest prosta ...wywalilo SASa....czesc nie wystepujaca jako osobna jednostka...kierunki nie odbijaja...bo sygnal z czujnika jest nie prawidlowy generalnie mozna to wywnioskowac z DTC ktore dotycza tego modulu : SASB1020Steering angle sensor integral errorSASB1012Steering angle sensor not calibratedSASU2160Steering angle sensor communication error or not present

jesli chcesz analizowac co boli sam czujnik to lista bledow wyglada nastepujaco :

Wrong checksum at ROM content verifyWrong RAM test resultCopying of EEPROM content to RAM failedWrong checksum at a EEPROM content blockHall sensor 1 normalization result out of boundaryHall sensor 2 normalization result out of boundaryHall sensor 3 normalization result out of boundaryHall sensor 4 normalization result out of boundaryTemperature reference out of toleranceTemperature correction value out of tolerancePosition out of rangeVector length out of toleranceNormalized value out of rangeDivision by zero detectedGear tolerance too bigEEPROM hardware errorSystem loop overrunUART checksum errorUART overrun errorUART command errorEEPROM protect errorNo init execute error

ale to juz wyzsza szkola jazdy ...i w sumie nie powinna cie interesowac bo nie ma to wiekszego znaczenia..

w razie pytan zapraszam na priv

Pzdr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość marekf

Mam taki sam problem z modułem CIM. Jeżdzę już tak półtora roku i jak nie robię wiekszych manewrów np przy parkowaniu; ostre kręcenie kierownicą w lewo czy prawo to nie wywala błędu. Sprawdzałem taki moduł i na 99% jest to zimny lut przy zamontowanych na płytce szpilkach łączeniowych. Nie wiem jak się dobrać do tego mudułu . trzeba sciągnąć kierownicę na pewno (z poduszką), żeby poducha nie wyleciała!!

Nie wiem czy można odłączyć moduł od sterowania co się stanie? czy np nie trzeba będzie kalibrować skretu itd. Pewnie jak całkiem padnie to wezmę dzień wolnego i zobaczę ale póki jeżdżę to nic nie robię.

Jeśli tak jest to jest to bubel opla lub jakiejś firmy, która robi ten moduł. Miałem Asconę 2.0 , mam vectrę A 2.0i (10 lat)i tam takie rzeczy się nie dzieją .

Ta Vectra, którą teraz jeżdżę C 3,2 V6 GTS teraz ma drugi bubel, który coraz częściej mnie denerwuje. Zapala się kontrolka autko z kluczem zwłaszcza wtedy jak chcę dać po garach. Efekt 5500 obrotów i odcina paliwo zaczyna tracić moc i tak od czasu do czasu. Coraz częściej a ja nie mam czasu i kasy na autoryzowane serwisy. Chciałem kupić dobry tester ale do wszystkiego pasuje ale nie do tego modelu chyba,że taki za 12000 zł.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja tez mam podobne pytanko tzn. wyciagalem skrzynie biegow i zeby ja wyciagnac musialem odczepic uklad kierowniczy (odkrecilem nakretke,i wyciagnolem) ,i jest problem poniewaz swieci sie caly czas TC i nie odbijaja kierunki (odbijaja jak skrece kola na maksa) fakt nie znaczylem sobie w ktore zabki idealnie pasuja tylko miej wiecej, czy jesli pomylilem sie choc o jeden zabek to moze byc teg przyczyna??? zebym ja wiedzial ze w vc ma takie znacznie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiecie, tak się zastanawiam i doszedłem do wniosku że wszystkie kłopoty zaczęły się chyba po tym jak zamontował mi mechanior tempomat , czyli kupioną na forum manetkę i wszystko uruchomił . Jakoś kojarzę że zaczęło się wszystko knocić.

Tak czytam o problemach cim-owych u kolegów na forum to większość ma dużo usterek typu , gasnące zegary , kłopoty z rozruchem i jazdą etc. , wiem że marudzę ale wszystkie błędy jak czytaliście pochodzą z błędu złej sygnalizacji czujnika konta skrętu kierownicy , może tu jest problem że trzeba go z kalibrować , może po zamontowaniu tempomatu coś się rozpieprz......o.?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

miałeś długo odpiety aku

zbieżność już wcześniej była skopana

ustaw najpierw zbieżność a potem musisz jechac na techa na programowanie czujnika skrętu

bo w razie w ESP może wariować

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Maxx0105

Sciagnac kiere , rozkrecic cima, i wycagnac z niego to male czarne pudeleczko ...btw...sprawdzales modul a nie wiesz jak sie do niego dobrac....i na pinach laczeniowych do czujnika polozenia skretu kierownicy nie ma lutow ...one sa nabijane na pcb...a wyglada raczej ze uszkodzony jest ktorys z sensorow halla....ale tak na odleglosc ...trudno cokolwiek powiedziec ..pzdr

M

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

byłem dziś w warsztacie i próbowałem techem z kalibrować czujnik kąta skrętu żeby wszystko wróciło do normy (nieodbijające kierunki , świeci trakcja ....) ale nie dało się coś jest z czujniikiem nie daje się kalibrować jakby nie reagował na techa, sprawdzaliśmy i szczegółowo oi czujnik w ogóle nie widzi jak ruszamy kierownicą.....przypominam że błędy jakie ko,p pokazywał to błąd komunikacji z czujnikiem skrętu czy jakoś tak ...co myślicie..?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Maxx0105

Mozna sprobowac bawic sie z tym czujnikiem ....ale szkoda czasu i pieniedzy ...no chyba ze pod dostatkiem jest i jednego i drugiego....

Wymiana CIMa....albo proba naprawy ...

Masz info odemnie na privie ....zadzwon to sprobujemy cos zaradzic

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witajcie , no i mój problem z CIM-em przeszedł do historii .......

Pojechałem wczoraj do Radomia do gościa który naprawia te moduły i nie tylko ........ powiem tak , demontaż i kalibracje trwały jakiś czas ale sama naprawa CIM-a trwała 5 minut.

Jakie miałem usterki ? przypomnę : nie odbijające kierunki , świecąca i zablokowana trakcja , paląca się lampka błędu wspomagania........

Póki co jest wszystko w porządku , auto sprawuje się fantastycznie i daje w końcu tyle radości z jazdy na ile go stać.

Na wykonaną naprawę jest 12 miesięcy gwarancji . Sama naprawa (jak dostarczysz CIM-a) kosztuje 500 zł. a jak przyjedziesz autem i on wszystko ma zrobić ( wymiana , Tech-2 , kalibracja itp. ) to trzeba dołożyć 100 zł. (taniocha) .

Pozdrowienia dla kolegi z Krakowa który przyjechał z córką po mnie na naprawę CIM-a , daj znać jak CI poszło....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

to może kolega poda namiar to przyda się wszystkim którzy mają problem z CIM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×