Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
mmaciekk

problem z alternatorem

Recommended Posts

podejrzewam że mam problem z alternatorem, mianowicie wczoraj odpaliłem samochód i paliły sie kontrolki od ładowania i od hamulca. sprawdziłem klemy, kabelki przy alternatorze odpaliłem i dalej sie świecą ale nagle kontrolki zgasły i pojawiło sie ładowanie 14,2V. z rana było ok ale ładowanie od 14,5 do 14,7. teraz godzina 18 to samo, podczas pracy silnika zapaliły sie kontrolki i nie gasną. co jest nie tak?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zbyt wysokie napięcie ładowania może oznaczać uszkodzenie regulatora na dynamie. Podaj konkretnie jakiego producenta masz alternator, jakie napięcie na baterii przy świecącej kontrolce, a jakie przy zgaszonej. Dla poprawnej diagnozy interesuje mnie również czy do zgaśnięcia kontrolki musisz zwiększyć obroty, czy "odpuszcza sama" po czasie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest krzysiek_łódź

witam trzeba sprawdzić szczotki bo czasem są zablokowane albo się kończą i takie będą objawy zapalających sie kontrolek jeżeli są oki to trzeba spr dioby ,uzwojenie i wirnik jeżeli są dobre to regulator napięcia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzisiaj już nic nie sprawdzę ale kontrolka od ładowania świeci sie słabo (np w porównaniu do kontrolki hamulca ręcznego albo tuż przed odpaleniem silnika, bo na samym zapłonie normalnie się świeci - mocno)

P.S. altek nie tak dawno był robiony więc zużycie szczotek raczej wykluczam

kontrolki raz zgasły mi same jak silnik na biegu jałowym chodził

Edited by mmaciekk

Share this post


Link to post
Share on other sites

alternator jest firmy DELCO, a i dodam ze jak wkręcam silnik na wyższe obroty to kontrolki przygasają (ale dalej sie świecą), więc może to pierdoła jakaś... co polecacie zrobić?

Share this post


Link to post
Share on other sites

regulator napięcia i mostek wymieniony 130zł i chodzi ok. ale niestety dalej się zaczęło i nie pali na wszystkie gary ;/ rozwalone są kable, kopułka wygląda na przytopioną a co dalej... jak będziecie mieli coś takiego.. nie jeździjcie w ogóle! od razu wykręcać altek i do naprawy nieść!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...