Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
mmaciekk

problem z alternatorem

Polecane posty

podejrzewam że mam problem z alternatorem, mianowicie wczoraj odpaliłem samochód i paliły sie kontrolki od ładowania i od hamulca. sprawdziłem klemy, kabelki przy alternatorze odpaliłem i dalej sie świecą ale nagle kontrolki zgasły i pojawiło sie ładowanie 14,2V. z rana było ok ale ładowanie od 14,5 do 14,7. teraz godzina 18 to samo, podczas pracy silnika zapaliły sie kontrolki i nie gasną. co jest nie tak?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zbyt wysokie napięcie ładowania może oznaczać uszkodzenie regulatora na dynamie. Podaj konkretnie jakiego producenta masz alternator, jakie napięcie na baterii przy świecącej kontrolce, a jakie przy zgaszonej. Dla poprawnej diagnozy interesuje mnie również czy do zgaśnięcia kontrolki musisz zwiększyć obroty, czy "odpuszcza sama" po czasie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość krzysiek_łódź

witam trzeba sprawdzić szczotki bo czasem są zablokowane albo się kończą i takie będą objawy zapalających sie kontrolek jeżeli są oki to trzeba spr dioby ,uzwojenie i wirnik jeżeli są dobre to regulator napięcia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj już nic nie sprawdzę ale kontrolka od ładowania świeci sie słabo (np w porównaniu do kontrolki hamulca ręcznego albo tuż przed odpaleniem silnika, bo na samym zapłonie normalnie się świeci - mocno)

P.S. altek nie tak dawno był robiony więc zużycie szczotek raczej wykluczam

kontrolki raz zgasły mi same jak silnik na biegu jałowym chodził

Edytowano przez mmaciekk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

alternator jest firmy DELCO, a i dodam ze jak wkręcam silnik na wyższe obroty to kontrolki przygasają (ale dalej sie świecą), więc może to pierdoła jakaś... co polecacie zrobić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

regulator napięcia i mostek wymieniony 130zł i chodzi ok. ale niestety dalej się zaczęło i nie pali na wszystkie gary ;/ rozwalone są kable, kopułka wygląda na przytopioną a co dalej... jak będziecie mieli coś takiego.. nie jeździjcie w ogóle! od razu wykręcać altek i do naprawy nieść!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×