Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Kristo19

Kontrolka ciśnienia oleju-gaśnie z opóznieniem

Recommended Posts

Witam.W mojej Viki kontrolka ciśnienia oleju, po uruchomieniu silnika gaśnie w niektórych sytuacjach z pewnym opóznieniem.Dzieje się to na ciepłym silniku gdy auto postoi powiedzmy z 5 min, to gdy ponownie uruchomie silnik gaśnie po około 20 sekundach(czasem ciut wcześniej,czasem ciut póżniej).Zauważyłem że w takiej sytuacji pomaga lekkie dodanie gazu,zwiększenie prędkości obrotowej i kontrolka wtedy gaśnie.Za każdym razem kiedy uruchamiam silnik patrze zawsze na kontrolke jak nie zgaśnie to dodaje lekko gazu i gaśnie.W czasie jazdy nie zapala się nigdy.Dzieje się to tylko jak już napisałem na ciepłym silniku.Dodam że poziom oleju 4/5 na bagnecie,czyli ponad połowa mierzone zgodnie z instrukcją czyli 5 min po zgaszeniu silnika na równym podłożu.Czujnik ciśnienia wymieniany wczoraj na nowy (oryginał GM) i nic to nie dało,czyli czujnik można wykluczyć.Jeżdzę na oleju Mobila, półsyntetyku 10W-40.Autko to Vectra B 1.8 benzynka,bez gazu(X18XE1),przebieg 230 000.Jak myślicie czy można to zlekceważyć tzn.dodawać lekko gazu jak nie będzie gasła(bo wtedy zgaśnie),czy warto zainteresować sie bliżej tym problemem??Dodam że w instrukcji samochodu pisze:"kontrolka może czasami zapalić sie gdy rozgrzany silnik pracuje na biegu jałowym.Po zwiększeniu prędkości obrotowej silnika powinna zgasnąć"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

ja bym tego nie lekcewazyl... to moze byc problem z pompa oleju albo moze jakies kanaliki sa zabite w silniki... olej pewnie zmieniales... nie spotkalem sie na forum zeby ktos opisywal aki problem...

Share this post


Link to post
Share on other sites

W żadnym wypadku nie można tego lekcewarzyć. Kontrolka ma zgasnąć niemalk natycmiast po odpaleniu silnika i to niezależnie czy jest ciepły czy też zimny.

Co do przyczyn takiego stanu rzeczy jaki jest u ciebie to przyczyn może być wiele. Od najprostszej czyli dawno nie zmienianego oleju do tych cięższych gatunkowo czyli niewydolność pompy olejowej albo kończących się panewek

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki koledzy za szybkie odpowiedzi, przestudiowelem trochę forum i w jednym poście znalazłem:

"jak zapalisz silnik i bedzie sie palila kontrolka cisnienia oleju to dodaj lekko ale gwaltownie gazu, po tym kontrolka powinna zgasnac. u mnie tak jest , a przyczyna tego jest zawor jakis przy pompie ktory sie zacina i po uderzeniu wiekszym cisnieniem oleju wraca do normy. u siebie w sluzbowce mialem tak 2 razy , za pierwszym razem myslalem ze to blad kontrolki i jechalem az popychacze padly, a obecnie zawsze po zapaleniu patrze na kontrolke opleju i jak nie gasnie to dodaje lekko , krotko gazu( ale nie tak az wskoczy na 4 tys) i wszystko wraca do normy. sprobuj moze to i Ty masz. czeka mnie wymiana pompy ale z racji tego ze silnik ma 460 tys km , nie spiesze sie:)"

Podobno chodzi o jakiś zawór przelewowy, Zubek73 przedstawił nawet sposób jego wymontowania i zamontowania.Natomiast nikt nie napisał już czy i jak uporał się z problemem.Myślicie że jeżeli byłby to ten zawór to da się go wymienić czy trzeba całą pompę oleju??U mnie wygląda to na ten zawór bo jeżeli pompa dawałaby za słabe ciśnienie to przez cały czas, a u mnie dzieje sie to tylko na ciepłym silniku i to nie za każdym razem,może tak w 70 % przypadków uruchamiania go(gdy jest rozgrzany)

Dodam jeszcze że olej wymieniem co 10 tyś km, więc stary olej też odpada..

Autko pobiera mi też trochę oleju, około 2 litry na 10 000.

Edited by Kristo19

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Ja miałem dokładnie tak samo, kontrolka gasła mi po czasie. Musiałem wymienić pompe olejową i wszysyko wróciło do normy. Radze olej 15w40 do twojego autka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jarecky, a długo jezdziłeś z tą kontrolką?? I na jakiej podstawie diagnoza podła właśnie na pompę??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jak wymieniłem olej na 10w40 to po jakims czasie się zaczęło. Pojechałem na warsztat, tam powiedzieli że to będzie pompa. Rozebrali i mieli racje. Mechanik powiedział że właściciel przedemną nie zmieniał oleju na czas i to było pzryczyną awarii, a jak ja zalałem 10w40 (rzadszy olej) "przepłukał" on silnik i cały syf zebrał sie na pompie i nie była już taka wydajna (nie wytwarzała ciśnienia). Kupiłem uzywaną za 150zł (nowa 1200zł), załozyli zalałem 15w40 i już jest ok

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za odpowiedz, na jutro umówiłem sie na pomiar ciśnienia oleju do ASO.Ale moja Vectra od nowości jest w rodzinie,na początku jezdziła na pełnym syntetyku Mobila, przy przebiegu 190 000, zalałem ją już półsyntetykiem 10W-40.Dodam że ów problem o którym pisze występuje już w zasadzie od dłuższego czasu ale dopiero teraz postanowiłem sie tym zająć, bo myślałem że to czujnik ciśnienia szwankuje.Dałem wczoraj nowy a tu zaskoczenie...dalej nie gaśnie od razu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

I dla odmiany zaraz zaczną ci klepać popychacze po do hydrauliki nie zaleca się oleju mineralnego

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja też z niechęcią patrze na minerała, dlatego zostane nadal przy półsyntetyku 10W-40.

No i dlaczego w instrukcji obsługi samochodu, którą posiadam wyraznie pisze:

"kontrolka może czasami zapalić sie gdy rozgrzany silnik pracuje na biegu jałowym.Po zwiększeniu prędkości obrotowej silnika powinna zgasnąć" ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

bo przy takich objawach do wymiany jest "zazwyczaj" czujnik ciśnienia oleju ale mimo to moim zdaniem ten zapis w instrukcji to jakis pomyleniec wstawił bo może być pompa kaput.

Jedź na sprawdzenie ciśnienia oleju to będziesz mógł coś wiedzieć więcej na temat. Jak ciśnienia jest w normie to może być czujnik uwalony i kontrolka będzie głupieć.

Tego zaworu nie wyjmowałem ale uczona książka pisze, żeby sprawdzić czy tłok porusza się bez oporu i w razie czego wyczyścić lub wymienić.

Edited by zubek73

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Miałem taki sam przypadek w poprzednim aucie a był nim Opel Astra i tez pewnego ranka po uruchomieniu silnika lampka nie zgasła, ale gdy powtórzyłem te czynność kontrolka zgasła,a na ciepłym silniku kontrolka robiła co chciała.Po wymianie czujnika ciśnienia oleju wszystko wróciło do normy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odebrałem przed chwilą auto z ASO Opla.Zostało zmierzone tam ciśnienie oleju.Pomiary wykazały prawidłowe ciśnienie oleju.Powiedzieli że pompa oleju jest OK.Czujnik był wymieniany przedwczoraj na nowy.Natomiast teraz zauważyłem związek pomiędzy przejściem z olej syntetycznego na półsyntetyk.Moja viki do przebiegu 190 000 jezdziła na syntetyku,potem zalałem ją półsyntetykiem i mniej więcej wtedy takie objawy się zaczęły.W ASO powiedzieli mi też dzisiaj że może to przez ten olej że jest gęsty i dlatego.Jeden Pan wspomniał nawet że można by było spróbować zalać go olejem syntetycznym 5W-50, na co się jednak nie zdecydowałem z obawy o rozszczelnienie silnika.To pomyślcie sobie że niektórzy leją do Viki minerała...

Podsumowując, przejechałem już z owym problemem około 35 tyś km(bo myślałem że to czujnik szwankuje) i nic się nie stało,ciśnienie oleju jest OK więc pozostaje jezdzić tak dalej

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by Kristo19

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Ja tez borykam sie z tym problemem od 2 latek. Ostatnio zabrałem sie za pomiary cisnienia jak i również za nieszczęsny zawór przelewowy Cisnienia oleju.

Pozwiem wam ze podczas pomiarów wyglądało to tak:

odpalam silnik z podłączonym manometrem i przez pierwsze 5-10 sek cisnienie =0 a potem wskakuje na prawie 5 barów i rośnie do 7-8 wraz z obrotami silnika. Zrobiłem ten pomiar kilkakrotnie.

Następnie udało mi sie dokopać do zaworu po uprzednim odkręceniu pompy wspomagania i klimy - masakra.

wyjąłem zaworek ze spręzynką przeczysciłem i założyłem spowrotem niby nic nie widać aby były jakieś zadziory, zatarcia itp.

Przez pewien cza jakby sie troszkę poprawiło, ale nadal jest tak jak było.

Efekt jest taki jakby po chwilowym nawet postoju zciekał cały olej z kanalików i z pompy do miski i pompa musi od nowa zassać olej do smoka itd w cały układ.

Czy ktoś z was z czymś takim sie spotkał?

Nawiasem mówiąc czy ktoś z was wymieniał pompę oleju macie jakąś kolejność co pokolji rozbierać by było prościej ???może jakię fotki itp..

Pozdarwiam Dawid

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam widzę że jest trochę więcej ludzi z tym problemem.Po mojej przygodzie z tym problemem, którą opisałem dokładnie w tym temacie odpuściłem to już sobie.. Wymieniłem czujnik ciśnienia na nowy, zmierzone było ciśnienie oleju które jest ok to nie szukam już dalej bo to tylko dodatkowe wydatki dla mnie.Szkoda mi już kasy na ciągłe naprawy i szukanie problemu.Przejechałem już tak około 38 tyś i nic sie nie dzieje i nic sie nie działo..Ja po prostu jak widzę że nie zgasła od razu to przygazowuje lekko i po sprawie:) Przyzwyczaiłem się już

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

A Ty wymieniłeś już czujnik ciśnienia?? Może akurat u Ciebie to sam czujnik szwankuje..Ja zacząłem właśnie od tego czujnika, nie jest drogi w ASO dałem coś około 20 ZŁ

NATOMIAST czytam w tej chwili książkę Sam naprawiam Opel Vectra 2.Jest tam dział układ smarowania, typowe niesprawności i jedna z nich to( i tu cytuje z książki str.68):

Objawy:lampka kontrolna nie gaśnie po uruchomieniu silnika

Przyczyny:silnie nagrzany olej

Sposób postępowania:Nie jest to usterka,jeśli po przyspieszeniu lampka kontrolna gaśnie

Edited by Kristo19

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Nie nie wymieniałem czujnika bo racze jest sprany.

Powiem tak że słyszę kiedy ciśnienie oleju nagle wzrasta bo w momencie gdy kontrolka oleju gaśnie przestają klepać popychacze i lekko spadają obroty poprzez to że pompa dostaje obciążenia po zassaniu oleju i od tego momentu jest ok.

Nie wiem właśnie dlaczego olej z pompy spływa do miski z układu ???

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przeczytaj także to:

Please login or register to see this link.

Wydaje mi się że w mojej viki filtr oleju umieszczony jest w taki sposób że po wyłączeniu silnika cały olej spływa z niego do miski.Myślę że mój filtr oleju nie posiada zaworu przeciwzwrotnego który by to uniemożliwił(w artykule do którego podałem link jest to opisane).Dodatkowo myślę że olej a ja jeżdzę na połsyntetyku 10W-40 gdy się rozgrzeje bardzo mocno może tracić trochę na parametrach jakie posiada w niższej temperaturze i trochę ciężej zassać go pompie,która dodatkowo musi napełnić jeszcze filtr z którego spłynął olej.Stąd kontrolka gaśnie z opoznieniem.Oczywiście jest to tylko moja teoria i mogę być w błędzie:)Przyczyn może być wiele..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest liz81

Witam, Mam problem z Astra X 1.7DTL (silnik opla), gdy odpalam rano silnik kontrolka cisnienia oleju nie gasnie, czasami mruga, po rozgrzaniu silnika (po kilku kilometrach), lub po dodaniu gazu kontrolka gasnie. Na warsztacie wymienili czujnik, ale to nic nie zmienilo. Sprawdzali tez cisnienie oleju i twierdza ze jest ok. Teraz sie tak zastanawiam moze sprawdzali na rozgrzanym silniku i dlatego bylo ok??? Jak myslicie co moze byc nie tak?????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niby objawy typowe dla czujnia.... ale skoro zmieniany to odpada.

A próbowałeś wymieniać (napisz jaki masz zalany) olej?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest liz81

Jezdze na oleju elf 15w40, na jesieni wymienialem olej. Do tego momentu zalewalem ELF Turbodiesel 15W40 a tym razem wlaem ELF Diesel 15W40, nie sadze zeby to mialo znaczenie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ja przyjrzałbym się dokładniej ciśnieniu oleju - być może faktycznie sprawdzali na rozgrzanym silniku gdzie olej jest rzadszy i ciśnienie jest ok. Dogadaj się z nimi i zostaw u nich samochód na noc a rano niech sprawdzą ciśnienie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest liz81

Tak tez zrobililem, jutro rano maja jeszcze raz sprawdzic dlaczego na zimnym oleju swieci ten czujnik. Jezeli chodzi o cisnienie oleju to twierdza ze sprawdzali i na zimnym i na cieplym.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Nie było minie tu trochę czasu, ale widzę że temat znowu ruszył. Ja się ze swoim problemem już pożegnałem.

Przypomnę co było u mnie.

Ciśnienie gasło po około 20 sek, ciśnienie jak już kontrolka zgasła trzymało się w prawidłowych parametrach. (wiec teoretycznie nie wina pompy)

Skusiłem się w końcu na wymianę pompy.

Po wymianie okazało się że była w części "ssąco tłoczącej" na ściance rysa od zadzioru przez którą to dostawało się powietrze i w czasie postoju olej się nie utrzymywał w pompie tylko spływał z układu do miski.

Ot i cały problem który ja miałem przez 3 lata. Teraz już zapomniałem o problemie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="<fileStore.core_Emoticons>/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Pozdrawiam

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest liz81

Witam, są nowe wiadomości na temat ciśnienia oleju. Mechanicy sprawdzili wszystko jeszcze raz i twierdza ze przy odpalaniu ciśnienie oleju owszem skacze ale nie jest za niskie. Po chwili wszystko się stabilizuje i ciśnienie jest "bardzo dobre". Prosze pomozcie bo mechanik twierdzi ze szuka ale nic madrego powiedziec nie moze.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest liz81

Sa nowe wiadomosci, po tygodniu i po wymianie czujnika (2 razy) i filtra oleju, okazalo sie jedna ze z rana przy rozruchu na zimnym oleju cisnienie jednak jest slabiutkie. "WARSZTAT" proponuje teraz wymienic olej z mineralnego na polsyntetyk i najlepiej polaczyc z plukaniem odpowiednimi preparatami, czy to ma sens?????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...