Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
garfield

rdza, co najlepiej zrobic?

Polecane posty

witam

w kilku miejsach (jeden błotnik, tylna klapa pod wycieraczka (kombi)) i drzwi kierowcy przy zawiasie) ruda wychodzi i ostro działa od 1,5 roku, oczywiście to zaprawiam i znow wychodzi po jakims czasie więc poprawiam i tak w kółko, w tych 3 miejsach brunox itp nie dają rady i tak sie przegryzie, az kiedyś będzie dziurka... :/

no właśnie, to takie ogniska, poprawki wielkości powiedzmy 2x3cm, i co z tym zrobić najlepiej?

a co by z tym zrobił lakiernik? czy musi cały element malować czy da rade jakoś to zrobic w tym miejscu? no i czy będzie z tym święty spokój, już widzę że rogi drzwi też czekają a jeszcze z 2 lata bym tym autem chcial pojeździć

i z jakimi kosztami należy sie liczyć bo nie wiem czy gra warta świeczki czy lepiej to poprawiac co chwile, czyścic hmmm ?

ja robie prostą metodą, czysczę, brunox, maluję, wytrzymuje z pół roku i znów zaczyna przebijać powoli no i widać to

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niestety ale czeka Cię malowanie całych elementow. Tego już nie zlikwidujesz bez ponownego lakierowania i szpachli. koszt jak od elementu czyli 350-400zł.

pzdr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podłącze się do tematu. Ostatnio podczas wymiany felg zauważyłem, że z tyłu na błotnikach a raczej na zagięciach w stronę opony mam w 2ch miejscach małe wybrzuszenia od rdzy, naprawdę małe, można rzecz kosmetyczne. Rdza nie chwyta jeszcze błotników. Niewiem czy oszlifować i pomalować te miejsca pod kolor (oczywiście brunoxy, podkłady, itp.)od nowa czy narazie nie zwracać na to uwagi?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tylko brutalne czyszczenie, nawet gumówką czy innym Dremelem, do gołej, błyszczącej ślicznej blachy.Wtedy odtłuścić, zaszpachlować a dopiero potem inne farbowania.Efekt gwarantowany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość vipkwiecien

no ja zrobilem to w ten sposob ze wyczyscilem w miare do czystej blachy, odtluscilem, dalem podklad antykorozyjny, szpachle, podklad, lakier bazowy i bezbarwny i jest dobrze poki co.wszystko robilem sam a koszta to 100zl a materialu jeszcze duuzo zostalo. na allegro kuplem lakier robiony w sprayu pod kolor.

kupilem taki zestaw

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

plus dodatkowo szpachlowke u tego goscia ktorego z czystym sumieniem polecam. materialu mi starczy jeszcze na drugie tyle roboty. calosc zajela mi caly dzien zmagan ale warto. jak na garazowe warunki swoje dzielo oceniam 5/6

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proponowalbym jeszcze po oczyszczeniu mechanicznym z luznej rdzy pomalowac "rude miejsce" preparatem CORTANIN. Wiaze on chemicznie ogniska rdzy i hamuje dalszy jej rozwoj. Po wyschnieciu warstewki Cortaninu nadmiar nalezy zmyc wilgotna szmatka (chemia juz podzialala, resztki rdzy zrobily sie fioletowo-niebieskie a nadmiar preparatu tylko oslabilby przyleganie warstw lakierniczych) powierzchnie mozna potraktowac szpachla, podkladem i klarem. Utrzymaja sie troche dluzej nim ruda znow uzezy w tym miejscu

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Moja Viki domaga sie takiej akcji na tylnych nadkolach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edytowano przez kochpa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość vipkwiecien

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

jak chcesz moge Ci dokladniej opisac co i jak trza robic:)

Cortian jest dobry ale posmarowac i zostawic bo bable wystaja a jak na to dasz szpachle to juz bedzie masakra.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Cortanin PO obrobce mechanicznej. Jesli bede ruszal swoje nadkola, to zadne bable nie zostana. Nie zamierzam szpachlowac kanionu Colorado

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Najpierw dremmelem uwolnie Viki od wszystkiego, co chce sie od niej uwolnic

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> potem cortanin, potem szpachla a potem... No, lakierowac to ja juz nie umiem

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edytowano przez kochpa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość vipkwiecien

ja terz nie umialem:) pierwsze malowanie bylo zwyklym sprayem bialym pralki a potem samochod lakierem:)) malowanie jest dziecinnie proste trzeba tylko to robic kilka razy malymi porcjami zeby zaciekow nie bylo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na koniec, ważne by dobrze malować, by położyć ze trzy minimum warstwy koloru. Dobrze gdy można dobrym samochodowym lakierem bezbarwnym go dwa razy spryskać z pistoletu. Potem tylko wypolerować. Dlaczego? Bo rdza pojawia się przez mikro pęknięcia w warstwie farby. Dlatego na pół roku starczy przejechać sprayem, a gdy poświęci się na to więcej czasu, to efekt starczy na lata.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość vipkwiecien

no ja jak robilem baza to szystko ladnie sie nakladalo bo koncowka spraya byla regulowna i strumien byl plaski natomiast gorzej bylo z bezbarwnym bo lakier lecial zwyklym stożkowym strumieniem ale i tak źle nie jest:)

Aha co polecacie do polerowania?? jakie urzadzenie najlepsze, pasty itp bo tego nie robilem

Edytowano przez vipkwiecien

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość lukas0022

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

witam mam ten sam problem z moja VB i tylko ze moja jest biala...i widac choc ogniska rudej nie sa zbyt duze...ale wylazi wszedzie tylko tylna klape i blotniki oszczedzila...narazie;p mam znajomego lakiernika ktory zajmuje sie tym od kilkunastu lat zaprawki nic nie dadza to mi powiedzial na wstepie...trzeba drzec lakier do golej blachy...nastepnie podklad wypelniajacy kilka razy i pryska nie caly element tylko czesc...a na koniec polerka calego auta... auto jakby bylo cale malowane lakier sie swieci ja psu...no i zmieszcze sie w 500zl efekt murowany bo robil mojej mamie ktora ma astre i tez biala jak spolerowal samochod nie do poznania:D:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Malowanie fragmentów przy niektórych kolorach jest możliwe i łatwe bo po dobrym spolerowaniu nie widać granic gdzie zaczyna się świeża farba. Przy białym pewnie jest najłatwiej, ale przy niektórych kolorach np. w oświetleniu reflektorów innych aut czasem widać jak nowy kolor inaczej się mieni, czego zaś w świetle dziennym nie widać. Ja muszę gruntownie całe auto za rok pomalować (Astrę F), a u siebie kilka poprawek. Ale, że mam w Vectrze metalik, to raczej ciężko będzie malować tylko fragment bo nie wiem czy dam radę dobrze spolerować bezbarwny. Co zaś jeszcze do zaprawek, one są dlatego kiepskim rozwiązaniem, ponieważ zawsze znajdzie się nieszczelność, którą dotrze wilgoć, ja np. waham się czy nie potraktować wewnętrznej dolnej krawędzi tylnej klapy po zlikwidowaniu rdzy jakimś silikonem, który mi to lepiej uszczelni i zasłoni przed wpływem czynników atmosferycznych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość vipkwiecien

jak sie maluje element to maluje sie ta czesc wlasciwa i okolice tego miejsca sie "cieniuje" tak aby robic lagodne przejcia lakieru. Zapobiega to roznicom w kolorach lakieru starego i nowego ( stary zawsze lekko wyblaknie lub splowieje i widac roznice) polerka na calosci sprawi ze stary lakier stanie sie jakby odswierzony. Dzieki temu zabiegowi nie ma róznicy pomiedzy starym porysowanym lakierem bezbarwnym a swierzo polozonym nowym:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość kusztyk

Jakis tydzien temu odebralem auto od lakiernika robil mi tylna klape i to w kolo zamkow tylnych drzwi. Myslalem ze mam spokoj cieszylem sie ladnym autkiem a tu dzisiaj patrze na slupku przednik od kierwocy na dole pryszcze... chce to zrobic sam mysle zeby sciagnac ta uszczelke wyczyscic i zrobic to zywica a potem zaprawka bo to w miejscu niewidoczym czy bedzie to dlugo trzymac ? Slyszalem ze zywica jak sie zrobi to juz na zawsze

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> ?

Jeszcze powiedzcie mi czy to w vectrach normalne? Bo jak widze na ulicy to malo ktora jest pognita itp. Czy ludzie odrazu to naprawiaja ?

Edytowano przez kusztyk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość vipkwiecien

Pociesze cie ze WSZYSTKIE vectry rdzewieja (nawet poliftówki) tylko niektore bardziej a niektore mniej.

co do zywicy to nie doradze bo nigdy nie slyszalem o tym. Jesli to miejsce niewidoczne to oczysc do czystej blachy, odltusc, daj podklad antykorozyjny, podklad i lakier -baze w sprayu ze 2-3 warstwy i bedzie dobrze. na koniec daj bezbarwny dla koncowego efektu. ja tak robie wszedzie od roku i póki co jest dobrze.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_cool.png" alt="B)">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość lukas0022

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

heheh nie martw sie ja mam biala;p;p ma trzy syfy na lewym slupku a wkurzaj mnie na maksa a do tego pecherze na przednch drzwiach z obu stron kolo listew cholera mnie bieze... bylem juz u dobrego lakiernika i mi powiedzial ze zaprawki sa tylko pol srodkiem i na dlugo nie wystarczaja;p dogolej lachy plodklad wypelniajacy psikanie polerka i gut no i okolo 500 stow w plecki;/ ale nie tylko za to bo mm rudej wiecej;p;p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość vipkwiecien

ale jak sa miejsca mniej widoczne to za 80-90zl mozna samemu wszystko zrobic:))

nie trzeba nawet miec specjalistycznej aparatury. Ja mam w domu równiez VA z 1993r i zauwazylem ze mnei jrdzewieje niz moja VB. tam to tylko z tylu nadkola polecialy a u mnie nadkola z tylu, drzwi u dolu od srodkowej czesci, prog, róg przednicz drzwi oraz przy listwie na poczatku przednich drzwi kierowcy:(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość lukas0022

progi na szczescie mam wymienione bo auto jakis niemiec cale malowal bo gdzies przerysowal no i pewnie mu ruda wpierdzielala..ja mam na dzrzwiach tylnych w rogu na dachu przy przedniej szybie i tu trzeba sciagac wuszczelki przedniej szyby;/ ale oczywiscie jak ni widac to samemu:D

ja mam jeszcze w chacie astre I z 95 roku i gosciu zachaczyl mnie laweta przedni blotnik przy samym zderzaku.. no wiec bialy spray i gitarka nawet mocno w oczy sie nie zucalo oczywiscie spray nakladalem wacikiem,,, zaoszczedzilem...wtedy ale ostatnio moj pies zaczail sie na kota pod ta astra a kot nie chcail wyjsc wiec kochana psina pogryzla obydwa blotniki na tyle ze te profilowane elementy pozaginal do gory malowanie + prostowanie 500zl;/;/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość vipkwiecien

takie to juz sa domowe zwierzeta. u mnie kot po myciu samochodu lubil robic sciezke zycia od mski po klape. ale skonczylo sie to w momencie gdywyszedl na droge i juz nie wrocil z niej sam.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_huh.png" alt=":huh:"> :huh: co to zagiec to mozna i samemu probowac je prostowac gumowym mlotkiem tyle ze trza potem szpachelke nakladac i malowac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość lukas0022

tak mozna probowac tyle tylko ze tam byly zagiecia i masa tysiace wgniecen od zebow heheh lakiernik praktycznie szpachlu nie uzywal hehe a co do kotka to mu nie pyklo heheh pozdrawiam:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość kusztyk

Hmm do golej blachy to ciezko tam bedzie bo nie ma zabardzo jak tam dojsc

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> zywica jest dobra bo powietrza nieprzepuszcza jak szpachla... wiec mysle ze jak to zrobie to powinno byc ok ale pewnie w kolo tego wyjdzie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Ważne by to nie była byle jaka, bo jak będzie za sztywna to się skruszy lub lekko spęka i wyjdzie na to samo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość lukas0022

no i dobrze by bylo zeby do golizny bo jak ruda pod spodem zostanie to sobie pojdzie bokami ...i problem spowrotem;/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość kusztyk

Jeszcze mysle zeby wykombinowac od kogos pistolat do piaskowania taki maly i tym to wypiaskowac do golej blachy potem zywica itp. ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×