Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Gość VB 1.6 16v (x16xel)

Dolot X16XEL

Polecane posty

Gość VB 1.6 16v (x16xel)

Witam dziś po 3 godzinach gimnastyki przy silniku założyłem filtr typu Max Flow firmy Raid HP. Zgaszę zapedy tych co myślą, że koniki wskoczyły pod maskę - Nie, niutki nie wiem może - nie zhamowalem szklarni. Wydaje mi się, że moment wzrósł, ale to równie dobrze może byc efekt poprostu czystego filtra, lub nagle cięższej prawej nogi. To co się napewno zmieniło to brzmienie silnika. Już nie brzmi jak kosiarka do trawy tylko bardziej sportowo (mi się podoba). Temperatura pracy silnika przy prędkości 80 - 120 km/h spadła o 1 -2 stopnie do 82 -81 stopni celcjusza puszka po przejechaniu 40 kilometrów przy dotyku dłonią zimna !!! załatwia problem z głowy czyli grodzie z płyt aluminiowych.

Koszta nie są duże:

- filtr 320 złotych

- silikon kewlarowy do uszczelnienia układu odpornośc na 1500 stopni (dostępny w castoramie) na stoisku z kominkami - 17,99 zł

- rura aluminiowa (niestety nie z castoramy - koszta) kupiona w sklepie z akcesoriami do tunningu, ale jak ktoś dostanie na budowlanym to ma fart - moja kosztowała 25 złoty długośc po rozciągnięciu 1 metr

- ponieważ jest to filtr mokry potrzeba jeszcze olejku i szmponu do czyszczenia firmy Raid HP koszt 25 złoty

- obejmy zaciskjowe na rury (castorama) koszt 8 - 10 złoty

Podsumowanie: 400 złotych

Montaż pryszcz sami zobaczcie:

najpierw demontaż starej puszki z filtrem

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

dobrze odkręcic wszytko co ruchome

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

no i pokoleji składamy elementy

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Piszcie co sądzicie

Edytowano przez VB 1.6 16v (x16xel)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Szkoda że jej nie zabrałeś na hamownię ... warto sprawdzić czy coś się poprawiło... ale obawiam się, że bez odetkania wydechu zmiana raczej "akutstyczna" a czytając inne opinie to mogła nawet pogorszyć osiągi... (opinia zasłyszana...)

Niemniej jednak mi się podoba... przynajmniej wizulanie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pozostaje pytanie w jakim celu zbudowałeś ten układ ?

Jeśli zrobiłeś to tylko dla osiągnięcia odpowiedniego dźwięku to wszystko jest ok tylko trochę drogo jak za sam dźwięk.

Jeśli dla zwiekszenia osiągów to raczej bym się ich nie spodziewał bo jak wiadomo stożek może w pewnych sytuacjach zaszkodzić więc tutaj bez innych modyfikacji raczej nie osiągniesz niczego.

Wygląda fajnie, ale gdybyś chciał żeby było jeszcze ciekawiej to polecam zrobienie całego zimnego dolotu czyli wywalenie tego całego układu rezonatorów i doprowadzenie na prawdę zimnego powietrza z zewnątrz samochodu

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edytowano przez jabolkg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość VB 1.6 16v (x16xel)

Przetestowałem dziś układ na trasie wniosek jeden ładnie brzmi ładnie wygląda (rzecz gustu) no i na tym koniec zmian przyspieszenie nie odczuwalne v max chyba pogorszenie, ale to chyba dla tego że w kiepskim miejscu umiejscowiłem rurę dolotową tj osłoniętą przez zderzak od dopływu pędzącego powietrza. Wysnułem taki wniosek iż wydaje mi się że od 0 - 80 kmh dobrze się wkręca dalej raczej gorzej wolniej się rozpędza

NIE jestem zadowolony z rezultatu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Z tego co czytam to nie Ty pierwszy... czyli potwierdza się że montaż samego stożka odrobinę pogarsza osiągi bez odetkania wydechu...

Ale przynajmniej fajnie wygląda

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja stozek zdemontowałem po 5 minutach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A Ty pewien jesteś, że Twój silnik to X16XEL, a nie Z16XE? Bo mi raczej na ten drugi wygląda (sam taki mam i o ile wiem w 2000 to już Z16XE tylko były). Co do samej modyfikacji - wygląda ładnie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Szkoda, że nie jesteś zadowolony, bo sam chcę powalczyć. Jakbyś mierzył na hamowni, albo zmodyfikował jeszcze wydech i zestroił to wszystko to daj znać, bo też chcę zmierzać w tym kierunku. Myślę, że przy dobrych wiatrach z tego silnika 120PS powinno się dać wycisnąć bez dramatycznych modyfikacji typu turbo. Ale może to tylko moje pobożne życzenia...

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To X16XEL po liftingu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co mi się nie podoba: karbowana rura dolotu za stożkiem - napewno zaburza przepływ powietrza. Wiem że gładkie kolanko było by droższe, ale pewnie też ciut lepsze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dokładnie przdałaboby się kolanko z kwasówki

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> no i może wymiana na stożek K&N , Green lub Pipercross zestaw ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość jaczylibodzio

Odetkanie wydechu da taki sam efekt jak i przy seryjnym filtrze. Roznica bedzie dzwiek. Pozatym stozek bardzo czesto przenosi moment i moc w wyzsze partie obrotow. Trzeba silnik bardziej wkrecac, sprawia wrazenie jakby auto lepiej szlo na wyszych obrotach, niestety jest to "przeniesiona wyzej" seria. Na poczatku byla to tylko teoria, niestety szybko potwierdzila sie dzieki hamowaniu aut...

Bez strojenia szkoda kasy na stozek nawet za miliardy (nawet starych) zlotych, jesli chodzi o podniesienie mocy silnika... Mysle tutaj o samym stozku. Jesli modyfikacje w mechanike ida dalej, jest to wskazane jak najbardziej ze wzgledu na celowe zwiekszenie skutecznosci spalania. Jesli zas chodzi o dzwiek, w polaczeniu z jakims cichym/mruczacym przelotem (ale w zadnym wypadku strumienica zamiast kata) bedzie naprawde ladnie wszystko brzmiec i na szczescie bez rajdowego zaciecia!

Ja sam po zalozeniu zauwazylem:

+ czysciutkie swiece (wieksza dawka powietrza - pelne spalanie)

+ brak zmulenia przy energicznym wcisnieciu pedalu gazy (rowniez wieksza dawka)

+ ladny dzwiek (w polaczeniu z wydechem)

- wieksze spalanie (spowodowane zapewne duszeniem pedalu gazu "bo cos nie chce wyprzedzic")

- troche irytujacy dzwiek wraz ze strumienica (do vectry jednak charakter sportowy nie pasuje)

- trzeba auto wkrecac wyzej

Osobiscie stozek wywalilem tak szybko jak go zalozylem

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tak jak napisałeś stożek to część układanki która wpływa na osiągi ale nic nie daje gdy dostaje gorące powietrze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niech sie wypowiadają Ci którzy mają podobne wynalazki w aucie a nie Ci co słyszeli że stożek jest be...

Stożek a stożek w puszce to zupełnie dwie różne rzeczy

Ja miałem dokładnie taki sam stożek w puszcze w swojej VB 2,0

hamowałem auto i poza dzwiękiem poprawiła sie "góra" silnika

wcześniej ciągnął do ok 6 tyś obr a potem wykres spadał

z tym dolotem max moc utrzymywała sie do odcinki a spadek momentu był niewielki

także efekt był taki że silnik chętniej zamykał obrotomierz na każdym biegu

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

ale być może dlatego że miałem 2,0 a on potrzebuje więcej powietrza

poza tym miałem modyfikowany również wydech

p.s. taka mała uwaga co do montażu... wg mnie rura dochodząca i wychodząca z puszki powinna być założona na kołnierz puszki (aby średnica rur i wlotu/wylotu z puszki były identyczne a nie puszka duża a rury cieńkie-cieńsze)

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edytowano przez hapko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×