Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Baranek

Przepływomierz

Polecane posty

Witam!

Ostatnimi czasy moj samochod (X20DTL '99 rok) zaczal jakos wiecej palic (ciezko mi zejsc ponizej 7 litrow w mieszanym - wczesniej bylo przewaznie kolo 6). W dniu wczorajszym korzystajac z TECHa pomierzylismy wartosci na przeplywce i wygladaja tak:

na biegu jalowym: +-430 mg/cykl

3000 obr/min: +-700 mg/cykl

Porownujac te wartosci z wartosciami w samochodzie studzika (rowniez X20DTL, tyle ze z 97 roku) wychodzi ze mam ponad 100 wiecej...

Postanowilem zakupic nowy przeplywomierz (oryginal BOSCHa), ale z tego co widze EPC podaje ze w tym silniku powinien byc przeplywomierz 0 281 002 180 (takich jest duzo na allegro i w sklepach), natomiast u mnie zamontowany jest o numerze 0 281 002 428. Wobec tego mam pytanie: czy one moga byc stosowane zamiennie czy raczej kupowac ten z koncowka 428 (taki jak mam teraz)?

Edytowano przez Baranek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ALVARO1981

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

ale ktos na forum pisal ze sie czyms roznia wiec trudno powiedizec

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj na spocie były 2 DTLe (ten sam rocznik, jedna z nich była Kołcz-a) i też miały różne przepływki (zarówno mocowanie jak i wtyki 4/5 pinów z tego co pamietam), tak, ze raczej nie bedzie pasował zamiennie. Dodatkowo jedna z DTLek miała czujnik temperatury powietrza na dolocie a druga nie (była zaślepka). Podejrzewam, że z tego wynika różnica w przepływkach.

Edytowano przez zubek73

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

no fakt, tego nie zauwazylem.... u studzika jest ten czujnik a u mnie nie ma... dziwne ze EPC nic o tym nie mowi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

czyli przepływki też pewnie macie różne - a próbowaliście podmieniać? Bo chłopaki na spocie próbowali i nie dało rady nawet zamocować ani wtyczki wetknąć. Nie przyglądałem się temu dokładnie ale możesz Kołcz'a zapytać.

Edytowano przez zubek73

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Baranek a próbowałeś przepłukać przepływke benzynką ?

W wielu przypadkach to pomaga

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

wlasnie myslalem o tym...

benzyna powiadasz? myslalem o jakims sprayu do przepustnic (podobno cos takiego istnieje). Boje sie troche zeby jej nie uszkodzic...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

przepŁywke czyścisz płucząc preparatem myjącym (może być do przepustnic) i susząc sprężonym ciśnieniem

w żadnym przypadku niczym nie trzyj i nie skrob a wtedy nic sie jej nie stanie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edytowano przez hapko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość yaaarooo

taa, to ja chcialem podmienic przeplywki z kołczem, bo podejrzewam, ze juz nie jest najwyzszej jakości, ale sie nie udalo. Ja mam koncowke 180 (5 pinow), on 428 czy jakos tak (4 piny) - i w zasadzie tylko tym sie roznia, ale wymiennie stosowac nie mozna. Przeplywke mam oryginalna Boschowska, tylko ciezko mi jest okreslic, jak dlugo juz siedzi:) Wczoraj probowalem poczyscic STP do przepustnic - ale nie dalo to zadnego rezultatu. Baranek, jak u Ciebie jest z dynamika ponizej 2000 obr, bo u mnie w sumie nic sie nie dzieje przed wlaczeniem turbo, a autko mam po chipie. Pozniej to juz jakos idzie, jakies 12,5-13 do setki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość yaaarooo

No wlasnie - moze jest ktos z Wawy, kto ma na zbyciu taki przeplywomierz 0281002180 lub zgodzilby sie pozyczyc na jazde probna? Pozdr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

no wlasnie ze u mnie ostatnio jakos lepiej jedzie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> moze to jest powod wiekszego spalania... wiadomo ze do 1800 obr to jest wolniejsza (ale tragedii nie ma),

sprawdzajac na kompie to pokazywala mi ok. 430 mg/cykl przy wolnych obrotach (ta wartosc ciagle sie zmienia ale srednio jest kolo 430), a u Ciebie jak pokazuje?

EDIT: planuje to przeczyscic benzyna ekstrakcyjna i sprezonym powietrzem

Edytowano przez Baranek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość yaaarooo

Nie sprawdzalem, jeszcze przepływki na kompie - zastanawiam sie czy jest sens podpinac sie do techa w warsztacie, czy lepiej byloby sprawdzic podczas jazdy. A jakie powinny byc optymalne wskazania? Pzdr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

najlepiej podepnij pod kompa, kos w mazowieckim napewno ma kompa...

a co do wartosci poprawnych powinno byc "CHYBA": na wolnych obrotach cos ponad 300 a przy 3000obr/min cos okolo 600

Nie jestem do konca pewien tych wartosci...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

witam

Jak ci smigała na tym przepływomierzu wcześniej. bo kumpel ma w swoim DTL-u ten 0 281 002 180 i chcieliśmy podmienić na mój z 2,2 DTI (0281 002 428) bo zaczeła mu się dusić, dymić i więcej palić ok 1litra.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

obecnie wydaje sie ze jest mocniejsza, nie dusi sie, nie dymi, zbiera sie ladnie (jak na te 82km), tyle pali wiecej

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

narazie zostawiam tak jak jest... niech se pali troche wiecej

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam,

u mnie w VB 2.0 16v z '97 101km, miałem zamontowany przepływomierz Bosch 0281 002 428.

Kupiłem przepływomierz Bosch 0 281 002 180. Auto teraz dopiero zaczęło dobrze się zbierać.

Nie mam problemów z wyprzedzaniem itp. Do tego zmieniłem filtr powietrza. Jeżdżę i zobaczę jak spalanie ale myślę że będzie ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przeplywomierz c.d.

Wczoraj z kolega Furman podpielismy moj samochod do OP-COMa, wartsci wygladaja tak:

wolne obroty: 370-380 mg/suw (nie jestem pewien jednostki)

3000obr/min: okolo 700 mg/suw

jak tak silnik chodzi na wolnych obrotach to po chwili wartosc zaczyna rosnac do okolo 500 mg/suw, po dodaniu i odpuszczeniu gazu stabilizuje sie na tych okolo 370mg/suw po czym po chwili znowu rosnie...

mysle ze to nie jest OK

Moze sie wypowie ktos kto zna te silniki (wiem ze eksperci sa na forum)...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość seraf

Witam, Baranek czy juz wiesz dlaczego tak dziwnie zachowywał sie przepływomierz? U mnie w vectrze 2.0 dti jest podobnie i nie wiem co moze byc tego przyczyna, chyba ze tak powinno byc choc wydaje mi sie ze raczej cos jest nie tak...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Jak miałem DTL to u mnie tak rosło ale do 3000mg/suw i zapalała się kontrolka, po dodaniu gazu na maksa czasami się odblokowywał i wracało do normy. Niestety dopiero wymiana na nowy pomogła a był ten 4 pinowy i kosztował mnie niestety 780 zł. dwa lata temu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

ja jezdze dalej, nie przejmuje sie tym

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×