Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Przepływomierz


Baranek
 Share

Recommended Posts

Witam!

Ostatnimi czasy moj samochod (X20DTL '99 rok) zaczal jakos wiecej palic (ciezko mi zejsc ponizej 7 litrow w mieszanym - wczesniej bylo przewaznie kolo 6). W dniu wczorajszym korzystajac z TECHa pomierzylismy wartosci na przeplywce i wygladaja tak:

na biegu jalowym: +-430 mg/cykl

3000 obr/min: +-700 mg/cykl

Porownujac te wartosci z wartosciami w samochodzie studzika (rowniez X20DTL, tyle ze z 97 roku) wychodzi ze mam ponad 100 wiecej...

Postanowilem zakupic nowy przeplywomierz (oryginal BOSCHa), ale z tego co widze EPC podaje ze w tym silniku powinien byc przeplywomierz 0 281 002 180 (takich jest duzo na allegro i w sklepach), natomiast u mnie zamontowany jest o numerze 0 281 002 428. Wobec tego mam pytanie: czy one moga byc stosowane zamiennie czy raczej kupowac ten z koncowka 428 (taki jak mam teraz)?

Edited by Baranek
Link to comment
Share on other sites

Wczoraj na spocie były 2 DTLe (ten sam rocznik, jedna z nich była Kołcz-a) i też miały różne przepływki (zarówno mocowanie jak i wtyki 4/5 pinów z tego co pamietam), tak, ze raczej nie bedzie pasował zamiennie. Dodatkowo jedna z DTLek miała czujnik temperatury powietrza na dolocie a druga nie (była zaślepka). Podejrzewam, że z tego wynika różnica w przepływkach.

Edited by zubek73
Link to comment
Share on other sites

Wczoraj na spocie były 2 DTLe (ten sam rocznik, jedna z nich była Kołcz-a) i też miały różne przepływki (zarówno mocowanie jak i wtyki), tak, ze raczej nie bedzie pasował zamiennie. Dodatkowo jedna z DTLek miała czujnik temperatury powietrza na dolocie a druga nie (była zaślepka). Podejrzewam, że z tego wynika różnica w przepływkach.

no fakt, tego nie zauwazylem.... u studzika jest ten czujnik a u mnie nie ma... dziwne ze EPC nic o tym nie mowi

Link to comment
Share on other sites

u studzika jest ten czujnik a u mnie nie ma

czyli przepływki też pewnie macie różne - a próbowaliście podmieniać? Bo chłopaki na spocie próbowali i nie dało rady nawet zamocować ani wtyczki wetknąć. Nie przyglądałem się temu dokładnie ale możesz Kołcz'a zapytać.

Edited by zubek73
Link to comment
Share on other sites

Baranek a próbowałeś przepłukać przepływke benzynką ?

W wielu przypadkach to pomaga ;)

wlasnie myslalem o tym...

benzyna powiadasz? myslalem o jakims sprayu do przepustnic (podobno cos takiego istnieje). Boje sie troche zeby jej nie uszkodzic...

Link to comment
Share on other sites

przepŁywke czyścisz płucząc preparatem myjącym (może być do przepustnic) i susząc sprężonym ciśnieniem

w żadnym przypadku niczym nie trzyj i nie skrob a wtedy nic sie jej nie stanie ;)

Edited by hapko
Link to comment
Share on other sites

Guest yaaarooo

taa, to ja chcialem podmienic przeplywki z kołczem, bo podejrzewam, ze juz nie jest najwyzszej jakości, ale sie nie udalo. Ja mam koncowke 180 (5 pinow), on 428 czy jakos tak (4 piny) - i w zasadzie tylko tym sie roznia, ale wymiennie stosowac nie mozna. Przeplywke mam oryginalna Boschowska, tylko ciezko mi jest okreslic, jak dlugo juz siedzi:) Wczoraj probowalem poczyscic STP do przepustnic - ale nie dalo to zadnego rezultatu. Baranek, jak u Ciebie jest z dynamika ponizej 2000 obr, bo u mnie w sumie nic sie nie dzieje przed wlaczeniem turbo, a autko mam po chipie. Pozniej to juz jakos idzie, jakies 12,5-13 do setki.

Link to comment
Share on other sites

taa, to ja chcialem podmienic przeplywki z kołczem, bo podejrzewam, ze juz nie jest najwyzszej jakości, ale sie nie udalo. Ja mam koncowke 180 (5 pinow), on 428 czy jakos tak (4 piny) - i w zasadzie tylko tym sie roznia, ale wymiennie stosowac nie mozna. Przeplywke mam oryginalna Boschowska, tylko ciezko mi jest okreslic, jak dlugo juz siedzi:) Wczoraj probowalem poczyscic STP do przepustnic - ale nie dalo to zadnego rezultatu. Baranek, jak u Ciebie jest z dynamika ponizej 2000 obr, bo u mnie w sumie nic sie nie dzieje przed wlaczeniem turbo, a autko mam po chipie. Pozniej to juz jakos idzie, jakies 12,5-13 do setki.

no wlasnie ze u mnie ostatnio jakos lepiej jedzie :) moze to jest powod wiekszego spalania... wiadomo ze do 1800 obr to jest wolniejsza (ale tragedii nie ma),

sprawdzajac na kompie to pokazywala mi ok. 430 mg/cykl przy wolnych obrotach (ta wartosc ciagle sie zmienia ale srednio jest kolo 430), a u Ciebie jak pokazuje?

EDIT: planuje to przeczyscic benzyna ekstrakcyjna i sprezonym powietrzem

Edited by Baranek
Link to comment
Share on other sites

Guest yaaarooo

Nie sprawdzalem, jeszcze przepływki na kompie - zastanawiam sie czy jest sens podpinac sie do techa w warsztacie, czy lepiej byloby sprawdzic podczas jazdy. A jakie powinny byc optymalne wskazania? Pzdr

Link to comment
Share on other sites

najlepiej podepnij pod kompa, kos w mazowieckim napewno ma kompa...

a co do wartosci poprawnych powinno byc "CHYBA": na wolnych obrotach cos ponad 300 a przy 3000obr/min cos okolo 600

Nie jestem do konca pewien tych wartosci...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Witam!

Ostatnimi czasy moj samochod (X20DTL '99 rok) zaczal jakos wiecej palic (ciezko mi zejsc ponizej 7 litrow w mieszanym - wczesniej bylo przewaznie kolo 6). W dniu wczorajszym korzystajac z TECHa pomierzylismy wartosci na przeplywce i wygladaja tak:

na biegu jalowym: +-430 mg/cykl

3000 obr/min: +-700 mg/cykl

Porownujac te wartosci z wartosciami w samochodzie studzika (rowniez X20DTL, tyle ze z 97 roku) wychodzi ze mam ponad 100 wiecej...

Postanowilem zakupic nowy przeplywomierz (oryginal BOSCHa), ale z tego co widze EPC podaje ze w tym silniku powinien byc przeplywomierz (takich jest duzo na allegro i w sklepach), natomiast u mnie zamontowany jest o numerze 0 281 002 428. Wobec tego mam pytanie: czy one moga byc stosowane zamiennie czy raczej kupowac ten z koncowka 428 (taki jak mam teraz)?

witam

Jak ci smigała na tym przepływomierzu wcześniej. bo kumpel ma w swoim DTL-u ten 0 281 002 180 i chcieliśmy podmienić na mój z 2,2 DTI (0281 002 428) bo zaczeła mu się dusić, dymić i więcej palić ok 1litra.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

witam

Jak ci smigała na tym przepływomierzu wcześniej. bo kumpel ma w swoim DTL-u ten 0 281 002 180 i chcieliśmy podmienić na mój z 2,2 DTI (0281 002 428) bo zaczeła mu się dusić, dymić i więcej palić ok 1litra.

Pozdrawiam

obecnie wydaje sie ze jest mocniejsza, nie dusi sie, nie dymi, zbiera sie ladnie (jak na te 82km), tyle pali wiecej :)

narazie zostawiam tak jak jest... niech se pali troche wiecej :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Witam,

u mnie w VB 2.0 16v z '97 101km, miałem zamontowany przepływomierz Bosch 0281 002 428.

Kupiłem przepływomierz Bosch 0 281 002 180. Auto teraz dopiero zaczęło dobrze się zbierać.

Nie mam problemów z wyprzedzaniem itp. Do tego zmieniłem filtr powietrza. Jeżdżę i zobaczę jak spalanie ale myślę że będzie ok.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Przeplywomierz c.d.

Wczoraj z kolega Furman podpielismy moj samochod do OP-COMa, wartsci wygladaja tak:

wolne obroty: 370-380 mg/suw (nie jestem pewien jednostki)

3000obr/min: okolo 700 mg/suw

jak tak silnik chodzi na wolnych obrotach to po chwili wartosc zaczyna rosnac do okolo 500 mg/suw, po dodaniu i odpuszczeniu gazu stabilizuje sie na tych okolo 370mg/suw po czym po chwili znowu rosnie...

mysle ze to nie jest OK

Moze sie wypowie ktos kto zna te silniki (wiem ze eksperci sa na forum)...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Guest seraf

Witam, Baranek czy juz wiesz dlaczego tak dziwnie zachowywał sie przepływomierz? U mnie w vectrze 2.0 dti jest podobnie i nie wiem co moze byc tego przyczyna, chyba ze tak powinno byc choc wydaje mi sie ze raczej cos jest nie tak...

Link to comment
Share on other sites

Przeplywomierz c.d.

Wczoraj z kolega Furman podpielismy moj samochod do OP-COMa, wartsci wygladaja tak:

wolne obroty: 370-380 mg/suw (nie jestem pewien jednostki)

3000obr/min: okolo 700 mg/suw

jak tak silnik chodzi na wolnych obrotach to po chwili wartosc zaczyna rosnac do okolo 500 mg/suw, po dodaniu i odpuszczeniu gazu stabilizuje sie na tych okolo 370mg/suw po czym po chwili znowu rosnie...

mysle ze to nie jest OK

Moze sie wypowie ktos kto zna te silniki (wiem ze eksperci sa na forum)...

Jak miałem DTL to u mnie tak rosło ale do 3000mg/suw i zapalała się kontrolka, po dodaniu gazu na maksa czasami się odblokowywał i wracało do normy. Niestety dopiero wymiana na nowy pomogła a był ten 4 pinowy i kosztował mnie niestety 780 zł. dwa lata temu.

Link to comment
Share on other sites

Witam, Baranek czy juz wiesz dlaczego tak dziwnie zachowywał sie przepływomierz? U mnie w vectrze 2.0 dti jest podobnie i nie wiem co moze byc tego przyczyna, chyba ze tak powinno byc choc wydaje mi sie ze raczej cos jest nie tak...

ja jezdze dalej, nie przejmuje sie tym :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP